Forum

Topic: [PS4] Spellen verwijderen / savegames

Anoniem's avatar

Ha mensen,

Het zal ongetwijfeld de revue als eens gepasseerd zijn maar hoe zit het met savegames als je spellen verwijderd om schijfruimte vrij te maken. Zit op het punt dat er spellen af moeten maar wil bv bij GTA niet alles kwijt zijn als ik op een vrijdagavond met een pilsje eens lekker wil breken πŸ™‚

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

73 reacties

  1. 545 XP
    Senor el Tigre's avatar

    Ha mensen,

    Het zal ongetwijfeld de revue als eens gepasseerd zijn maar hoe zit het met savegames als je spellen verwijderd om schijfruimte vrij te maken. Zit op het punt dat er spellen af moeten maar wil bv bij GTA niet alles kwijt zijn als ik op een vrijdagavond met een pilsje eens lekker wil breken πŸ™‚

    Save files staan hier los van πŸ™‚ Als je save files wil verwijderen, moet je dat handmatig via de instellingen doen van de PS4. Dus je kan gewoon games verwijderen en opnieuw installeren, zonder je zorgen te maken over de save files.

  2. 2457 XP
    peyj's avatar

    Save files staan hier los van πŸ™‚ Als je save files wil verwijderen, moet je dat handmatig via de instellingen doen van de PS4. Dus je kan gewoon games verwijderen en opnieuw installeren, zonder je zorgen te maken over de save files.

    Kijk dit wist ik ook niet :). Ik had al wat spellen verwijderd waarvan ik dacht ze toch niet nog een keer te spelen. De rest wou ik bewaren ivm de savefiles.

  3. 567 XP
    roeloffzen's avatar

    Save files staan hier los van πŸ™‚ Als je save files wil verwijderen, moet je dat handmatig via de instellingen doen van de PS4. Dus je kan gewoon games verwijderen en opnieuw installeren, zonder je zorgen te maken over de save files.

    Ok bedankt! Dus ook alles wat je vrij gespeeld hebt etc. Neem bv een driveclub. Weet je het heeeeeel zeker btw? πŸ˜‰

  4. 2015 XP
    WJayW's avatar

    Ok bedankt! Dus ook alles wat je vrij gespeeld hebt etc. Neem bv een driveclub. Weet je het heeeeeel zeker btw? πŸ˜‰

    Ja savegames staan er los van en alles wat je in de game behaalt hebt en in je savegame opgeslagen is is in principe veilig. Daarnaast kun je je savegame natuurlijk in de cloud zetten dankzij PSPlus, waardoor je ook de savegame van je systeem kunt verwijderen en weer kunt downloaden mocht je m nodig hebben. Sony hefet met de firmware 3.00 de cloudopslag verhoogt naar 10Gb dus leef je uit. πŸ™‚

    En just in case, de manual waar ook alles in staat πŸ˜‰

    http://manuals.playstation.net/document/nl/ps4/settings/data_system.html

  5. 518 XP
    rufuzmitchell's avatar

    Saves staan idd los van je install. Dus als je naar system storage gaat dan delete je daar je game-installs. Je saves blijven gewoon staan.

    Nadeel van je installs deleten is wel dat je ook je eventuele DLC etc. delete, die je vervolgens ook weer opnieuw moet downloaden omdat je anders wel soms kunt krijgen dat je save niet werkt op de base game omdat je vergeten bent de DLC opnieuw te installeren.

  6. Anoniem -
    92.109.115.xxx's avatar

    Hoe zit het met spellen wat in van de Playstation store heb gekocht ? Als ik die verwijder voor ruimte te maken, kan ik die dan weer gratis downloaden of ben ik ze dan helemaal kwijt ?

  7. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @92.109.115.xxx: Die kun je gewoon opnieuw downloaden wanneer je wilt.
    Als je ze gratis hebt dmv Playstation Plus, dan kun je ze alleen downloaden zolang je een abonnement hebt. Daarbuiten dus niet.
    De games kun je vinden in je download history, of in je library/bibliotheek

  8. Anoniem -
    89.99.34.xxx's avatar

    @7th-son: ai thanks !

  9. Anoniem -
    88.99.148..xxx's avatar

    Als je een spel hebt gekocht in de psn store en hebt die daarna per ongeluk verwijderd moet je hem dan opnieuw kopen?

  10. 985 XP
    bliksum's avatar

    @88.99.148..xxx:
    Nee, je hoeft hem niet opnieuw te kopen, je kunt hem gewoon weer in gedownload games, via de store binnen halen

  11. Anoniem -
    66.249.79..xxx's avatar

    Ik had ook een vraag. een vriend van mij had spellen gekocht via de ps store. ik kan ook die spellen downloaden en spelen via mijn eigen account. Maar als hij nou zijn ps account van de playstation verwijderd. Kan ik die spellen dan nog wel spelen?

  12. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @66.249.79..xxx: Dat denk ik wel, tenzij hij alles blokkeerd waar zijn account op heeft staan, dan heb je pech.

    als hij het account alleen van zijn playstation afhaalt, kun jij nog verder spelen, angezien het account ook bij jou op de playstation staat

  13. Anoniem -
    66.249.69..xxx's avatar

    ik haat gangbeast!!!!!!!!! hoe vewijder ik het en krijg ik mijn geld terug!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  14. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @66.249.69..xxx: nou, niet door te schreeuwen in ieder geval!!!!!!

    Games verwijderen nooit gedaan? Zet je cursor op de game in het ps4 hoofd menu. Dan druk je op options, en dan spel verwijderen..

    Wat geld betreft, dikke pech waarschijnlijk

  15. Anoniem -
    77.160.76.xxx's avatar

    Hoi mensen weten julie hoe je fifa op de ps4 kan verweideren wand ik zie dat je alleen de update er kan van verweideren en dan is ie er helemaal maar de update moet blijven staan hoe werkt dat.

  16. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @77.160.76.xxx: je kunt alleen de game verwijderen, en de updates gaan dan mee.
    waarom zou je de updates willen laten staan? kost alleen maar ruimte

  17. Anoniem -
    86.89.238.xxx's avatar

    @7th-son: Als je de game op disk hebt, en je de game meteen zou willen kunnen spelen als je hem in je ps4 stopt (omdat je bijv langzaam internet hebt en het dus uren duurt totdat de update is gedownload)

  18. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @86.89.238.xxx: dan moet je alsnog de game eerst installeren.
    Bij een update vervangt deze vaak bestanden van de originele installatie. Als je dan alleen de game zou verwijderen, zouden er ook bestanden mee worden genomen die aangepast zijn door de update.
    Of juist niet, maar dan zit je weer met de installatie dat jij de nieuwere bestanden zou overschrijven.
    Ik denk dat dit te veel gedoe is om voor een spelcomputer uit te laten voeren. Anders krijg je meer een pc gevoel erbij, en een spelcomputer is er juist voor om alles simpeler te houden.

  19. Anoniem -
    83.128.224..xxx's avatar

    Mijn GTA had ik perongeluk verwijdert op mijn ps4. Maar het was helemaal niet mijn bedoeling wat moet ik nu doen?

  20. Anoniem -
    86.95.246..xxx's avatar

    Ik heb ook een vraag,
    Ik heb per ongelijk gta verwijdert, krijg ik nu wel mijn poppetjes terug

  21. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @86.95.246..xxx:
    Als je alleen je game verwijderd hebt is er niets aan de hand. De save game word sowieso niet vanzelf mee verwijderd, en staat gewoon nog op je ps4.
    Voor gta online is het helemaal geen probleem, daar word de save game automatisch op de servers gezet van rockstar, die kun je niet eens verwijderen volgens mij

  22. Anoniem -
    83.128.224..xxx's avatar

    Ik heb mijn GTA 5 verwijdert maar ik heb hem op een ander acount gekocht via de playsstore maar dat acount heb ik niet meer kan ik hem dan nog wel krijgen? Zou iemand mij hier mee willen helpen? Bedankt!

  23. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @83.128.224..xxx: als jij de game digitaal gekocht hebt op een account wat je nu niet meer hebt, kun je die niet meer terug krijgen uiteraard. Digitale games zijn (net als save games) account gebonden. Degene die je account nu heeft, die heeft nu dus ook gta5

  24. Anoniem -
    77.168.203..xxx's avatar

    Ik heb gta 5 gekocht inde ps4 store alleen hij iswel gedonwload maar hij werkt niet er staat dan applicatie fout opgetreden en dan volg ik de stappen en dan werkt hij nog steeds niet wat moet ik doen

  25. 87 XP
    Skystalker512's avatar

    @77.168.203..xxx:
    Maak een nieuw topic aan

  26. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @77.168.203..xxx: nog eens proberen, verwijderen en opnieuw installeren.
    En misschien een nieuw topic aanmaken

  27. Anoniem -
    77.175.196..xxx's avatar

    Hoe kan het dat een 14-jarige GTA kan downloaden is toch 18+ spel? Hoe verwijder je volledig dit spel?

  28. Anoniem -
    84.27.22.xxx's avatar

    @WJayW: geld dit ook voor disc games

  29. Anoniem -
    2a02:1812:2d9e:f300:746a:1884:9956:8.xxx's avatar

    Ik ben mijn gta CD od disk kwijtgeraakt en ik wil dat terug spelen met mijn acc maar ik ben die cd kwijt wa moet ik doen

  30. Anoniem -
    2a02:a03f:5686:4600:5817:920f:9e45:4.xxx's avatar

    Ik heb een vraag ik heb gtaV op disc maar heb die nu gekocht in de store als ik dat installeer ben ik dan alles kwijt ?

  31. 1 XP
    PlayNes's avatar

    Hoe kan ik online gekocht game op een USB stick zetten?

  32. Anoniem -
    83.83.3.xxx's avatar

    Thanks voor de info nu geen gezeur met ouders over fifa vis ps store kopen

  33. Anoniem -
    Anoniem-9837's avatar

    Als ik NFS verwijder ben ik alles kwijt of als ik m later opnieuw download dat ik rustig door kan spelen?

  34. Anoniem -
    Anoniem-3342's avatar

    Fortnite

  35. Anoniem -
    Anoniem-3565's avatar

    Als ik fortnite verwijder en ik het weer download krijg ik dan alles weer terug

  36. Anoniem -
    Anoniem-4970's avatar

    Heyy ik heb een vraag kan ik die stellen?

  37. Anoniem -
    Anoniem-4181's avatar

    Mnertj007

  38. Anoniem -
    Anoniem-9009's avatar

    @86.89.238.xxx: vraagje, begrijp ik het goed dat als je een spel koopt via de de playstore en je koopt daarna het spel als cd dat alle gegeven bewaard blijven?

  39. Anoniem -
    Anoniem-4596's avatar

    hoi ik heb per ongeluk gta 5 verwijderd via de options knop bij een game zelf! ik ben heel verdrietig omdat ik niet weet wat ik momenteel moet doen! kunnen jullie me helpen met bv hoe ik me gegevens weer terug moet krijgen want nadat ik op verwijderen had geklikt is hij nu gelijk 4 uur lang aan het β€˜downloaden’. betekent dit dat ik gta 5 helemaal opnieuw moet spelen

  40. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-4596: nee je hoeft niet opnieuw te beginnen. Zowel met gtav niet als met gta online niet.
    Als je je game verwijderd, dan blijft je savegames/voortgang gewoon staan op je PlayStation. Kwestie van de reacties even lezen, dan had je het antwoord zeker terug gevonden hier.

    Je gta online voortgang word online opgeslagen bij rockstar, dat raak je niet eens kwijt als je je ps4 in de vuilnisbak gooit.

  41. Anoniem -
    Anoniem-9319's avatar

    Ik heb van een vriend fifa overgedownload maar heb hem perongeluk verwijderd maar ik heb hem weer overgedownload is me team vanultimateteam weg ???

  42. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-9319: lees het hele topic nou eens door… Je antwoord staat een gewoon in hoor.
    Maar goed, dat is natuurlijk heel veel werk.
    Dankzij jou ga ik voor het laatst een reactie geven op dit topic!

    Als je je game verwijderd, blijft je savegame staan op de ps4.
    Installeer je de game daarna opnieuw, dan blijft de savegame gewoon bestaan.

    Als de game van online services gebruik maakt op de slaan, hoef je je al helemaal geen zorgen te maken

  43. Anoniem -
    Anoniem-504's avatar

    ik heb een vraag. ik heb gta 5 gekocht als disc, maar ik wil die bestanden van het spel op een andere ps en op een ander acount zetten. kan dat en hoe?

  44. Anoniem -
    Anoniem-7812's avatar

    Ik had per ongeluk fortnite verwijderd van mijn PS4 en ik ben nu weer aan het downloaden zijn mijn gegevens van mijn skins nu ook weg

  45. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-504: nee, savegames zijn gebonden aan je account.

    @Anoniem-7812: nee die behoud je gewoon

  46. Anoniem -
    Anoniem-2582's avatar

    ik heb fortnite verwijderd om mijn broertje terug te pakken, als ik hem weer download is alles er dan nog?

  47. Anoniem -
    Anoniem-810's avatar

    Stel je bijvoorbeeld in dat je minecraft disc beschadigd is en je koopt minecraft opnieuw behoud je dan wel je werelden

  48. 8815 XP
  49. Anoniem -
    Anoniem-2550's avatar

    Hey heb een vraagje :
    Ik heb gta 5 (disc) verwijderd en heb gta 5 op playstion store opnieuw gekocht behoud ik mijn voortgang of moet ik opnieuw beginnen?

  50. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-2550: je behoud je voortgang

  51. Anoniem -
    Anoniem-4547's avatar

    Hallo ik heb deze berichten hier gelezen maar het is voor mijn nog niet heel duidelijk. Dus als ik een spel die ik op disc heb gekocht verwijder. Moet ik dit dan via de ps store opnieuw kopen?

  52. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-4547: zolang je de disc hebt niet. Waarom zou je

  53. Anoniem -
    Anoniem-3997's avatar

    Hoi mensen,

    Als er een disc beschadigd is en je koopt de disc opnieuw heeft de PlayStation dan wel nog het geheugen van de game opgeslagen of moet je dan opnieuw beginnen?

  54. Anoniem -
    Anoniem-5349's avatar

    Hoi, ik heb een vraag! Ik heb mijn hard drive disc voor mijn ps4 laten vallen en nu moet ik hem repareren, dit kost wel heel veel geld. Ik heb laatst gta 5 gekocht online en die heb ik op die disc gezet. Mijn vraag is of ik dan mijn progressie behoudt zowel online als offline, als ik het spel verwijder en nu op mijn ps4 systeem opslag te zetten? Of is dit dan kwijt? Alvast bedankt!

  55. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-5349: online progressie sowieso. Die word ook online opgeslagen.
    De single player save word volgensij op je PS4 zelf opgeslagen, en op je externe schijf (als ik je goed begrijp had je de game daar op gezet?). Zo niet, dan is er (als je PS Plus hebt) automatisch een backup gemaakt in de cloud van Sony zelf, waar al je savegames terecht komen

  56. Anoniem -
    Anoniem-5727's avatar

    @Anoniem-3565: Hallo, heb je het antwoord ondertussen op je vraag? Mijn zoontje zijn Fortnite loopt vast met foutmelding CE-34878-0. Ik zou het dus ook willen verwijderen en opnieuw installeren, maar hij is bang dat hij dan alles (V-bucks, skins die hij ooit gekocht heeft,..) kwijt is? Is dit ook zo??

  57. Anoniem -
    Anoniem-5838's avatar

    Ik heb dus een probleem met Fortnite opstarten, en zag dus online dat je het spelletje moest verwijderen en weer moest downloaden, blijft je Account nog bestaan of moet je weer opnieuw inloggen?

  58. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-5838: als jij op je PS4 inlogt op je PlayStation account en daarna het spel start, gaat alles automatisch.
    Savegames en account in Fortnite hoef je je dus geen zorgen om te maken

  59. Anoniem -
    Anoniem-3813's avatar

    Als je fornite verwijdert krijg je je geld terug dat je er hept in gestoken??

  60. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-3813: haha nee natuurlijk niet. Dat zou wel heel makkelijk zijn dan hè? Je geeft het uit, dus dan ben je het kwijt ook.

  61. Anoniem -
    Anoniem-5780's avatar

    Moet ik als ik gta 5 opnieuw wil downloaden dan geld weer betalen?

  62. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-5780: wat denk je zelf? Denk je echt dat je de game opnieuw moet kopen als je de game opnieuw wilt installeren?
    Ik weet zeker dat er dan een stuk minder gamers op de wereld zou zijn!!

  63. Anoniem -
    Anoniem-9450's avatar

    Mijn zoon wordt altijd boos tijdebs fifa spelen. GtA en formule 1 gaat beter. Ka. Fifa verwijderd worden van ps 4?

  64. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-9450: dat kan..

  65. Anoniem -
    Anoniem-3792's avatar

    @7th-son: en met rdd2 dan

  66. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-3792: alles

  67. Anoniem -
    Anoniem-1410's avatar

    Ik wil graag mijn ps4 verkopen + de spellen.
    Als ik mijn account verwijder ben ik dan ook alle aangekochte spellen kwijt?
    Of staan de spellen op de ps4 zelf opgeslagen en los van mij account?

  68. Anoniem -
    Anoniem-611's avatar

    @Anoniem-1410: nee ben je niet kwijt. Je kunt de spellen die je in de ps store hebt gekocht Gewoon weer op de ps5 downloaden met het account.

  69. Anoniem -
    Anoniem-8116's avatar

    Ik heb een update bij een spel en heb genoeg ruimte om de update te doen toch geeft de ps4 elke keer een melding te weinig opslag. Wat moet ik doen?

  70. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-8116: meer ruimte vrijmaken, anders gast het niet, helaas werkt het nou eenmaal zo

  71. Anoniem -
    Anoniem-3860's avatar

    Krijg je je geld terug door een game te verwijderen van de playstation store

  72. 8815 XP
    7th-son's avatar

    @Anoniem-3860: nee, en hoe wil je een game verwijderen uit de PlayStation Store? Dat kan toch ook niet in een echte winkel?

  73. Anoniem -
    Anoniem-9915's avatar

    @Anoniem-3813:
    Ja. Instant overschrijving. Staat binnen de 24 uur terug op je mama haar rekening