Forum

Topic: PS3 HDMI Poort Defect

Anoniem's avatar

Goedemiddag,

Een week of twee geleden startte ik mijn playstation 3 op. Ik kwam er achter dat mijn HDMI-kabel niet reageerde op de playstation.
Ik pakte een andere HDMI-kabel en kwam tot de veronderstelling dat het niet aan mijn HDMI-kabel zou liggen. Als ik mijn laptop aansloot op mijn televisie werkte dat wel gewoon.

Ik veronderstel dus dat mijn HDMI Poort niet meer werkt.

Ik heb overwogen een overstap te maken naar PS4 maar omdat ik vrij weinig tijd heb om te gamen vind ik dat ook weer zonde.

Nu vraag ik me af, wat zijn mijn opties?
Laten maken? Nieuwe PS3? Ik las ergens ook iets over een ander soort kabel? Maar past die op mijn TV? Etc etc, ik heb gewoon hulp nodig want ik ben niet zo goed met deze dingen.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Arno.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

8 reacties

  1. 857 XP
  2. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Een ps3 component kabel is wel 1080i en 780p maar kan perfect. Je kan hem ook gebruiken voor de ps2 ‘geeft beter beeld’.

  3. 2 XP
    Arnofifa's avatar

    is het een oude ps3 fat of slim dan kan je deze kabbel gebruiken

    http://www.mediamarkt.nl/mcs/product/_SPEEDLINK-MAX-3-Component-kabel-PS3,10259,920410.html?langId=-11

    Dank voor je reactie. Kan je me wat meer informatie geven over die kabel. Ik heb de nieuwe ps3 slim volgens mij. Past hij hierop? Past hij ook op mijn tv? Is het beeld van goede kwaliteit? Dank.

  4. 857 XP
    DRAGONBLADEX's avatar

    als je tv die ingang heeft aan de achter kant dan past het wel beeld is gewoon 720p of 1080i

    welke merk tv heb je en serie?

  5. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Dank voor je reactie. Kan je me wat meer informatie geven over die kabel. Ik heb de nieuwe ps3 slim volgens mij. Past hij hierop? Past hij ook op mijn tv? Is het beeld van goede kwaliteit? Dank.

    Hoe lang heb je de console gewoon Sony bellen ik kreeg na 2,5 nog een referb

  6. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Zie dat de super slim ook een AV MULTI OUT heeft dus die kabel past in elke ps3.
    Wat betreft je tv, die moet een tulp-Blauw, Rroen, Rood aansluiting hebben, de andere 2 Rood Wit zijn voor het geluid. Mijn tv heeft een losse hulp stekker waar ik deze 3 tulp (RGB) stekkers in kan doen.
    Waarschijnlijk moet je wel je ps3 resetten door de Reset knop in te houden als de ps3 uitstaat totdat hij een paar keer piept. Misschien kan dit je hdmi problemen ook verhelpen.

  7. 9118 XP
    Flaming_Kaiser's avatar

    Zie dat de super slim ook een AV MULTI OUT heeft dus die kabel past in elke ps3.
    Wat betreft je tv, die moet een tulp-Blauw, Rroen, Rood aansluiting hebben, de andere 2 Rood Wit zijn voor het geluid. Mijn tv heeft een losse hulp stekker waar ik deze 3 tulp (RGB) stekkers in kan doen.
    Waarschijnlijk moet je wel je ps3 resetten door de Reset knop in te houden als de ps3 uitstaat totdat hij een paar keer piept. Misschien kan dit je hdmi problemen ook verhelpen.

    Maar dus geen films meer kijken in Full HD lijkt me niet de beste o fijnste oplossing maar het waar je genoegen mee neemt.

  8. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Maar dus geen films meer kijken in Full HD lijkt me niet de beste o fijnste oplossing maar het waar je genoegen mee neemt.

    1080i is ook volledig HD maar dan met 50hz en geen 60hz+
    Ik gebruik zelf gewoon HDMI op een 42inc 600hz plasma-TV. Ben aan het wachten tot OLED betaalbaar wordt, zal nooit m’n plasma-TV willen ruilen voor een LED-TV.