Forum

Topic: Raspberry Pi

Anoniem's avatar

Zijn er mensen met ervaring van dit geweldig kleine goedkope computertje?
Ik heb zelf de RPi 2, en gebruik em als mediaplayer voor mijn series, muziek, films en foto’s.

Ik ben er nog even verder ingedoken op het internet, en zie dat je er sowieso al erg veel mee kunt doen. Van robotarmen besturen tot een zelfgemaakt fotocamera of smartphone!
Aangezien ik met me werk te maken heb met regeltechniek, was ik nog even verder gaan zoeken en stuitte op UniPi. Dit is een uitbreidingsprint geschikt voor komplete regelingen in en om het huis, of zelfs grote gebouwen.
Om wat te noemen, domotica, centrale verwarming regeling, en nog veel meer!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Ik gebruik m’n Pi 2 alleen voor Kodi

  2. 8380 XP
    7th-son's avatar

    Ik gebruik m’n Pi 2 alleen voor Kodi

    Xbmc neem ik aan? Ik heb er een spinoff van osmc, werkt super, sneller dan de andere varianten, en lekker duidelijk

  3. 1789 XP
    Wesley_PS's avatar

    Jah XBMC/Kodi idd. Stream alleen series en films ermee. Werkt prima

  4. 389 XP
    Suugie's avatar

    Die van mij (Pi b2) werkt als Minecraft server 🙂 gezien het lage stroomverbruik werkt dit perfect mits je het niet te gek maakt

  5. 506 XP
    BornedKiller1908's avatar

    Als je er een rf reciever voor koopt (vrij prijzig denk rond de 100€?) kun je er echt een heleboel dingen mee doen.
    Bv als het gaat regenen morgen gaan de lampen blauw branden en bij zon geel.
    Ben nu zelf bezig om mn senseo erop aan te sluiten. Kan ik vast op afstand koffie zetten terwijl ik nog boven ben :))
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1650110

  6. 8380 XP
    7th-son's avatar

    Als je er een rf reciever voor koopt (vrij prijzig denk rond de 100€?) kun je er echt een heleboel dingen mee doen.
    Bv als het gaat regenen morgen gaan de lampen blauw branden en bij zon geel.
    Ben nu zelf bezig om mn senseo erop aan te sluiten. Kan ik vast op afstand koffie zetten terwijl ik nog boven ben :))
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1650110

    Dat klinkt wel interessant!
    Me broer maakt in huis gebruik van z-wave, wat daar ook mee werkt.