Forum

Topic: geen ps3 menu/xmb te zien op sony bravia tv

Anoniem's avatar

ik zit met het volgende probleem. sinds kort verblijf ik tijdelijk bij een familielid thuis. hij heeft een 24” sony bravia tv. dus ik dacht neem me kostbare ps3 mee om daar lekker door te gamen. maar zodra ik hem met de hdmi kabel aansloot op de tv en de ps3 opstarte kreeg ik alleen de opstart geluid te horen (orkest). het ps3 menu/xmb is niet te zien. dit geeft vele frustraties. wat wel raar is, zodra ik een spel in de ps3 stop start deze op en heb ik wel beeld (gewoon hd). dus ik kan spelen. nu heb ik een nieuw spel gekocht waarbij je de firmware moet updaten. aangezien ik de ps3 menu/xmb niet kan zien, is dit niet mogelijk.

weet iemand hier raad mee, om ermee te helpen.????????????

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Had hetzelfde probleem hier, want ik heb namelijk boven een PAL-tv en beneden een HD. Nou dit moet je doen:
    1. Zet je PS3 helemaal uit (dus aan de achterkant)
    2. Doe hem achter aan
    3. Houd de powerbutton net zolang ingedrukt dat je de 2 piep hoort dus na ongeveer 5 seconden en dan zal je een scherm moeten krijgen waarop de PS3 vraagt of je je PS3 in HD wilt uitvoeren.
    Succes!

  2. 266 XP
    clockthieve's avatar

    ok zal het vanmiddag ff uittesten

    alvast bedankt 😀

  3. 266 XP
    clockthieve's avatar

    maar het raarste is dat ik zelf thuis een 22” samsung hd tv heb staan en daar doet ie het wel. hij detecteert automatisch de tv

  4. 498 XP
    PkertNL's avatar

    ok zal het vanmiddag ff uittesten

    alvast bedankt 😀

    Graag gedaan.