Forum

Topic: [Review] GO!Explore voor de PSP

Anoniem's avatar

[Review] GO!Explore voor de PSP

[INDENT]
GO!Explore is één van de reeks producten die Sony op de markt brengt. Zo werd al eerder GO!Messenger en GO!Edit uitgebracht. Dit is dus de derde in de reeks.

GO!Explore kan zowel met, als zonder GPS gebruikt worden. Er kan een route gepland worden met en zonder GPS, en er kan zelfs simuleert worden (ook zonder GPS!). Nu zal je denken, waarom heb ik dan nog een GPS nodig? Dit is zeer handig voor bijvoorbeeld het ‘echt’ navigeren door heel Europa, te weten waar je bent, te weten hoe hard je: fiets, loopt of met de auto rijd of waar je zit in de trein.

Kaarten
Heel West-Europa staat op de kaart! Er zijn Go!Explore-kaarten (22 in totaal) van o.a: Nederland, België, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Spanje, Portugal, Italië, Zweden, Denemarken, Finland en Noorwegen beschikbaar en ongeacht de geografische versie kan de audio in 11 talen worden afgespeeld. Ook is er een Nederlandse audio versie. Er kan gekozen worden uit een mannelijke en vrouwelijke stem.

3D mogelijkheid
Sommige grote plaatsen zijn geheel in 3D nagemaakt. Neem bijvoorbeeld Amsterdam, De Dam. Dit is volledig nagemaakt, en zo kan je, te voet, de hele Kalverstraat doorlopen met alle gebouwen na gemaakt.

POI (Places of Interest)
Stel, je zit in Italië, en je kunt echt helemaal geen Italiaans, maar je wilt weten waar het dichtstbijzijnde winkelcentrum is, of winkel. Dit weet je zo met één knop op je PSP! Sluit je GPS aan (kan ook zonder GPS, maar dan moet je aangegeven waar je bent) en een aardige Nederlandse stem zet je op de stoep van de winkel! Uit de volgende POI’s kan gekozen worden, met daaronder weer verschillende sub categorieën:

* Accomondatie
* Autodealer/Garage
* Autoverhuur
* Communicatie
* Financieel
* Gemeente
* Luchthaven
* Medisch
* Natuur
* Parkeerterein
* Restaurant
* Sport
* Tankstation
* Toeritische Attracties
* Vervoer
* Vrije Tijd
* Winkels
* Zakelijk

Updates
Er zullen updates te downloaden zijn vanaf de Playstation Store. Het is nog niet bekend of hier voor betaald moet worden, al lijkt me dit wel als het in de Playstation Store komt, maar we zullen zien.

Prijs

Go!Explore voor PSP kan in twee pakketten worden aangeschaft (prijs kan verschillen per winkel):

* €149: GPS-ontvanger, UMD-disc (inclusief kaarten), auto-adapter en autosteun
* €299: PSP, gps-ontvanger, UMD-disc (inclusief kaarten), auto-adapter en autosteun.

TIP:
Sla 3D-gegevens, stemmen en kaarten op op je memorystick. Dit kost wat geheugen maar het laden zal enorm verkorten. Hier word naar gevraagd nadat je het programma voor de eerste keer opstart, maar kan ook later gedaan worden onder instellingen. Als je alles wilt opslaan kost dit je wel 1,2 gb. Maar je kan er ook alleen voor kiezen om de stemmen op te slaan (70 mb). Dit is voor als je de kaarten op UMD hebt staan.

Leuke reacties zijn altijd welkom![/INDENT]

[INDENT]Meer screens van GO!Explore voor de PSP[/INDENT]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 356 XP
    Godfather's avatar

    Dit is zeer handig. Wanneer ik een auto heb koop ik hem zeker 😉

  2. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Goede review, al zou ik het zelf een soort handleiding/tutorial noemen 🙂

  3. 421 XP
    Rhox's avatar

    Ik had de PSP een jaar geleden aangekocht met voornaamste reden de GPSfunctie die erbij kwam naast het gamen.
    Maar ondertussen heb ik al een ingebouwde GPS in de wagen, dus spijtig genoeg ben ik er niets mee.
    Zou leuk zijn mochten er games mbv gps gaan uitkomen 😀

  4. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Goede review, al zou ik het zelf een soort handleiding/tutorial noemen 🙂

    Is wel degelijk een review, in een handleiding/review wordt je verteld hoe je het moet gebruiken, dat kan ik niet vinden hoor:p

  5. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Is wel degelijk een review, in een handleiding/review wordt je verteld hoe je het moet gebruiken, dat kan ik niet vinden hoor:p

    Ik zie ook nergens een eind oordeel staan..
    En cijfers? 😀
    Maargoed, laten we het hierbij houden anders is er weer een discussie waar niemand wijzer van wordt…:tuffguy:

  6. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik zie ook nergens een eind oordeel staan..
    En cijfers? 😀
    Maargoed, laten we het hierbij houden anders is er weer een discussie waar niemand wijzer van wordt…:tuffguy:

    reviews hoeven geen cijfers gegeven te worden, kan ook alleen worden uitgelegd wat het precies is en doet enzo. :p

  7. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    reviews hoeven geen cijfers gegeven te worden, kan ook alleen worden uitgelegd wat het precies is en doet enzo. :p

    Weet ik wel, maar ik ben dat in ieder geval gewend van een review..
    Daarom vind/vond ik het geen review toen ik het allemaal las, tuurlijk iedereen kijkt er anders tegen aan.

  8. 64 XP
    MmarkM's avatar

    Ik had de PSP een jaar geleden aangekocht met voornaamste reden de GPSfunctie die erbij kwam naast het gamen.
    Maar ondertussen heb ik al een ingebouwde GPS in de wagen, dus spijtig genoeg ben ik er niets mee.
    Zou leuk zijn mochten er games mbv gps gaan uitkomen 😀

    Er zullen nog speciale apps en games voor de PSP uitkomen, al is hier nog niet veel over bekend;)

  9. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    €299,- daar koop je een psp en een losse navigatie voor :p

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    reviews hoeven geen cijfers gegeven te worden, kan ook alleen worden uitgelegd wat het precies is en doet enzo. :p

    Inderdaad. Ik vind dit een mooie review.

    Alleen is €150 zo verdomd veel geld…

  11. 1386 XP
    Redd's avatar

    Is het voor onze illegale-psp eigenaren eigenlijk mogelijk om alleen de GPS aan te schaffen ergens, en de kaarten op andere manieren te verkrijgen? :p

  12. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Is het voor onze illegale-psp eigenaren eigenlijk mogelijk om alleen de GPS aan te schaffen ergens, en de kaarten op andere manieren te verkrijgen? :p

    als sony ze los uitbrengt wel of er een bedrijf is die ze namaakt :p

  13. 64 XP
    MmarkM's avatar

    Is het voor onze illegale-psp eigenaren eigenlijk mogelijk om alleen de GPS aan te schaffen ergens, en de kaarten op andere manieren te verkrijgen? :p

    Ja, je kan op een ‘andere’ manier aan de kaarten komen. Ik zelf heb alleen de GPS gekocht op ebay voor 55 euro (geëxporteerd vanuit Japan). Je kan natuurlijk ook alleen de kaarten hebben, gratis, maar voor 55 euro een GPS erbij kopen? Waarom niet?

  14. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Ja, je kan op een ‘andere’ manier aan de kaarten komen. Ik zelf heb alleen de GPS gekocht op ebay voor 55 euro (geëxporteerd vanuit Japan). Je kan natuurlijk ook alleen de kaarten hebben, gratis, maar voor 55 euro een GPS erbij kopen? Waarom niet?

    55 Euro is niet duur nee, in vergelijking met de volle pond in de winkel.

  15. 1386 XP
    Redd's avatar

    Voor 55 euro zou ik ook graag alleen de GPS kopen.

    Ook maar even zoeken dan, dat werkt dus ook met de GPS uit andere werelddelen? :p
    Moet gewoon de goede kaarten hebben natuurlijk..

  16. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Voor 55 euro zou ik ook graag alleen de GPS kopen.

    Ook maar even zoeken dan, dat werkt dus ook met de GPS uit andere werelddelen? :p
    Moet gewoon de goede kaarten hebben natuurlijk..

    Idd, of het nou een Japanse GPS is maakt niet uit het gaat om de kaarten.