Forum

Topic: Echt geen manier om…?

Anoniem's avatar

Is er nou echt geen manier om PS2 games op de 40GB PS3 te spelen? Ik heb na de aankoop van mijn PS3 me PS2 weggegeven aan een maat van me wiens oude PS2 net een maand daarvoor stuk was gegaan. Nu zou het arrogant staan om deze terug te vragen, dus of ik moet nu een nieuwe kopen of is er een andere manier?

Ik mis games als Devil May Cry 3 zo ENORM, ik speelde het elke dag een paar uur voor zo’n paar jaar lang 😀 En nu ik het niet meer kan spelen (ik had altijd gedacht dat elke PS3 ook PS2 games zou ondersteunen), zie ik mezelf steeds weer een traantje wegpinken als ik me artboeken en special edition van DMC 3 zie staan in me gamekast 🙁

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

22 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nope.

    Tenzij de boel gekraakt word. Of je je PS3 wilt openmaken.

  2. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Is er nou echt geen manier om PS2 games op de 40GB PS3 te spelen? Ik heb na de aankoop van mijn PS3 me PS2 weggegeven aan een maat van me wiens oude PS2 net een maand daarvoor stuk was gegaan. Nu zou het arrogant staan om deze terug te vragen, dus of ik moet nu een nieuwe kopen of is er een andere manier?

    Ik mis games als Devil May Cry 3 zo ENORM, ik speelde het elke dag een paar uur voor zo’n paar jaar lang 😀 En nu ik het niet meer kan spelen (ik had altijd gedacht dat elke PS3 ook PS2 games zou ondersteunen), zie ik mezelf steeds weer een traantje wegpinken als ik me artboeken en special edition van DMC 3 zie staan in me gamekast 🙁

    Agreed, man nu moet ik al die moeite doen om mijn PS3 te unpluggen en de PS2 weer in pluggen 🙁 Ik word jaloers op mensen die de 60Gb versie hebben ook omdat ze een cardreader hebben moet ik al die moeite doen om mijn psp nog aan laten staan om het te connecten sniff…

  3. 454 XP
    arwin1993's avatar

    Agreed, man nu moet ik al die moeite doen om mijn PS3 te unpluggen en de PS2 weer in pluggen 🙁 Ik word jaloers op mensen die de 60Gb versie hebben ook omdat ze een cardreader hebben moet ik al die moeite doen om mijn psp nog aan laten staan om het te connecten sniff…

    je kan toch ook gewoon een cardreader pakken en die in de usb doen..

  4. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Is er nou echt geen manier om PS2 games op de 40GB PS3 te spelen? Ik heb na de aankoop van mijn PS3 me PS2 weggegeven aan een maat van me wiens oude PS2 net een maand daarvoor stuk was gegaan. Nu zou het arrogant staan om deze terug te vragen, dus of ik moet nu een nieuwe kopen of is er een andere manier?

    Ik mis games als Devil May Cry 3 zo ENORM, ik speelde het elke dag een paar uur voor zo’n paar jaar lang 😀 En nu ik het niet meer kan spelen (ik had altijd gedacht dat elke PS3 ook PS2 games zou ondersteunen), zie ik mezelf steeds weer een traantje wegpinken als ik me artboeken en special edition van DMC 3 zie staan in me gamekast 🙁

    Soms is het beter om dingen los te laten :rasta:

  5. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    [QUOTE]Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door PotAFluX
    Agreed, man nu moet ik al die moeite doen om mijn PS3 te unpluggen en de PS2 weer in pluggen Ik word jaloers op mensen die de 60Gb versie hebben ook omdat ze een cardreader hebben moet ik al die moeite doen om mijn psp nog aan laten staan om het te connecten sniff…

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door PotAFluX
    je kan toch ook gewoon een cardreader pakken en die in de usb doen.. [/quote]

    Die moet je maar hebben…
    Ik heb de 60GB , maar ik speel NOOIT PS2 games.
    Gewoonweg omdat ik de graphics van de PS3 gewend ben en die van de Ps2 nu gewoon te lelijk vindt lol.

  6. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    je kan toch ook gewoon een cardreader pakken en die in de usb doen..

    ben een luie gamer. Gebruik alle usb slots al… Buzz en Toetsenboard 😐 en het ziet mooi uit. Ik vind dat zoiets bij hoort in de PS3…

  7. 1386 XP
    Redd's avatar

    Hopelijk gaan ze het snel weer toevoegen in een FW update dan.. 😉

    Niet lullig bedoeld, maar ik ben ook erg blij met m’n 60gb. 😀

  8. 200 XP
    bokito007's avatar

    kan niet eens in een FW update
    het is hardware matige sh*t, dus het kan niet tenzij je met een update ineens hardware krijgt :X

  9. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    60(EU),80Gb (VS) hebben allemaal SOFTWARE EMULATIE oftewel GEEN CHIP!!!!

    daarom ben ik ook zo pissig 😐

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dus ze kunnen d.m.v. een update de 40gb ook Backwards Compatible geven…?

  11. 564 XP
    Rox92's avatar

    In theorie zou het kunnen :p

  12. 454 XP
    arwin1993's avatar

    Denk niet dat sony zich daar nu nog mee bezig houd in het begin was het wel handig omdat er nog niet zo veel spellen waren maar nu heb je zat keuze.Denk dat je echt een ps2 moet kopen als je dat zou willen.

  13. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    No offence, maar dat is bestwel stom. Het was natuurlijk bekend dat je geen Ps2 games zou kunnen spelen op de 40gb versie..

  14. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ze hebben ooit is aangekondigd dat ze het kunnen toevoegen via een firmware update, of ze het doen weet ik niet.. :p

    Het lijkt me in ieder geval onwaarschijnlijk dat de 80gb straks een andere fw versie krijgt dan de 40gb

  15. 82 XP
    stan-w's avatar

    mij ook maar toch moet sony er iets aan doen vind ik

  16. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik ook, ik mag om die reden mijn (lees ook: mijn) PS2 niet op m’n kamer zetten, omdat me broertje dan geen Pro Street meer kan spelen 🙁

  17. 356 XP
    Godfather's avatar

    80Gb uit japan heeft wel backplay functie. Oftewel kan wel PS2 spellen spelen. Had ook een PS2 spel besteld om te kijken of het werkte en het werkt wel.

  18. 454 XP
    arwin1993's avatar

    Snap niet dat mensen die games nog willen spelen waarom zou je die spellen nog willen spelen als er nu ook zat op de ps3 is…

  19. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Zeer weinig goede Ps3 spellen.

    Veel en veel meer en betere singplayer spellen op de Ps2. Op het moment is er geen enkel online actief spel. (Cod4 telt niet, dat was een halfjaar geleden actief)

  20. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    ook om herinneringen naar boven te halen zoals MGS 4, DMC 4, KZ 2, Socom etc.

  21. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Of game’s waarvan de voorloper op de PS2 beter was (bijv. GTA SA qua mogelijkheden).

  22. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    ook om herinneringen naar boven te halen zoals MGS 4, DMC 4, KZ 2, Socom etc.

    Ja, inderdaad. Speel nog wel eens Dragon Quest 9.. Oh Dragon Quest.. Beste spel ooit..(L)