Forum

Topic: Filesystem beschadigd

Anoniem's avatar

beste mensen, ik ben hier nieuw, en wilde graag jullie vragen of jullie al een ervaring hebben met een beschsdigde hdd ( error geeft ie aan) systemfile op hdd is beschadigd, druk op x om te herstellen. Waneer ik dit doe dan herstelt ie he, en start die opnieuw op. maar vervolgens moet ik het weer herstellen. en zo gaat het de hele dag door.

wie heeft er ervaring mee en wie weet wat ik kan doen.

ps, ik kan niet verder komen, kan niet in mijn ps3 menu komen of dergelijke.
ik moet het telkens opnieuw herstellen.
wie kan mij helpen ?

mailen [email][email protected][/email]
bij voorbaat bedankt
Hamza38

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. 207 XP
    Niekker's avatar

    ik denk dat je het probleem kan oplossen door de aanschaf van een nieuwe hardeschijf, en deze te verwisselen met de huidige… aan de andere kant, dit kost weer extra geld, maar, als je niet in je ps-menu kan komen, is de optie “standaardinstellingen herstellen” ook niet van toepassing

  2. 137 XP
    Yavar's avatar

    Je zou gewoon in je XMB menu moeten kunnen. Besturingsysteem van de PS3 (XMB) staat namelijk niet op je HDD maar op de geheugen van de PS3.

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Hou eens tijdens het opstarten of uitzetten (ben ik ff vergeten :P) van je PS3 5 tot 10 seconden lang je powerknop in..dan worden al je instellingen weer gereset 🙂

  4. 454 XP
    arwin1993's avatar

    start je ps3 is op zonder hdd als je dan wel in xmb komt doe dan je hdd er in en probeer hem te defragmenteren

  5. 1386 XP
    Redd's avatar

    Inderdaad, je XMB moet op kunnen starten zonder HDD, en ook inderdaad.. bij het afsluiten de knop ong 10 (mischien zelfs langer) ingedrukt houden totdat hij zichzelf reset.

    Al het goeie advies was al gegeven, damn! :p

  6. 2 XP
    Hamza38's avatar

    Inderdaad, je XMB moet op kunnen starten zonder HDD, en ook inderdaad.. bij het afsluiten de knop ong 10 (mischien zelfs langer) ingedrukt houden totdat hij zichzelf reset.

    Al het goeie advies was al gegeven, damn! :p

    Ik heb het geprobeerd. Maar helaas wilt niet lukken.
    Ik heb gebeld, waarschijnlijk zou het moeten komen door het verkeerd afsluiten van de ps3.
    verkeerd in de zin van dat het zou kunnen geweest door de aan en uit knop te klikken aan de achterkant terwijl de ps3 bezig zou zijn.
    maardat is niet het geval ik doe hem altijd op de correcte manier uit en aan.
    :confused: we zullen zien wat er gaat gebeuren, verder bedank ik iedereeen die mij heeft geprbeert te helpen.

  7. 454 XP
    arwin1993's avatar

    laat nog eff horen wat sony doet.ps hoop dat je 40 gig ps3 heb anders kan je lang wachten

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik ben inderdaad ook aardig benieuwd hoe dit af gaat/is (ge)lopen.

  9. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    help ik heb nu ook probleem van file system ken jullie me helpen

  10. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Ik heb precies zelfde gehad. Raakte totaal in paniek. NIET DOEN!
    Ik heb alles geprobeerd maar niks hielp:( Dus heb ik met angst op de X gedrukt. Hy bijna half uur bezig geweest hier. En alles deed het weer:D
    Niks was weg en alles werkte dus nog gewoon 😉

    Succes 😉

  11. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    ga ik ook ff proberen half uur bedankt voor de tip je bent zekker alles kwijt herstellen ??

  12. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    ga ik ook ff proberen half uur bedankt voor de tip je bent zekker alles kwijt herstellen ??

    Ik was dus niks kwijt 😉

  13. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    ik had nu moeten formateren alles weg maar ik ga morgen tog ff bellen want ik had alles terug ineens was weer vast tijd voor de plate ps3 😀

  14. 219 XP
    WalkerNL's avatar

    ik heb 40 gb weer ingedaan nu werkt die super 500gb heb ik terug naar de winkel gegaan en ik heb een nieuwe gehad nu werkt die goed :d

  15. 4 XP
    NeroDuTcH86's avatar

    ik heb 40 gb weer ingedaan nu werkt die super 500gb heb ik terug naar de winkel gegaan en ik heb een nieuwe gehad nu werkt die goed :d

    Waar heb jij leren schrijven maat!!heb jij nu wel of niet een nieuwe gekregen?

  16. 2 XP
    ps3.nl's avatar

    Naar aanleiding van uw correspondentie sturen wij u hierbij de instructies voor Opstarten in “Safe Mode”

    Sinds firmware versie 2.60 is er een “safe mode” toegevoegd. Voordat we een omruiling starten, adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.

    Hoe komt u in de safe mode?

    1. Zorg ervoor dat de Ps3 op standby staat (het rode lampje voorop de Ps3 moet branden).
    2. Toets de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
    3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
    4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
    5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.

    De opties zijn:
    1. Restart System (Hoeft u niet te gebruiken)
    2. Restore Default Settings
    3. Restore File System
    4. Rebuild Database
    5. Restore PS3 System
    6. System Update (Hoeft u niet te gebruiken)

    Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste kiezen voor optie 3.
    Helpt dit niet, kies dan voor optie 4/ 5. Het enige nadeel hiervan is dat dan alle opgeslagen gegevens verloren kunnen gaan.

    Mocht dit allemaal niet baten, dan zal de Ps3 naar ons moeten worden opgestuurd. Hiervoor kunt u het beste telefonisch met ons contact opnemen.

    We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    bij mij werkte optie 3

  17. 593 XP
    tovenaar's avatar

    Naar aanleiding van uw correspondentie sturen wij u hierbij de instructies voor Opstarten in “Safe Mode”

    Sinds firmware versie 2.60 is er een “safe mode” toegevoegd. Voordat we een omruiling starten, adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.

    Hoe komt u in de safe mode?

    1. Zorg ervoor dat de Ps3 op standby staat (het rode lampje voorop de Ps3 moet branden).
    2. Toets de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
    3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
    4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
    5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.

    De opties zijn:
    1. Restart System (Hoeft u niet te gebruiken)
    2. Restore Default Settings
    3. Restore File System
    4. Rebuild Database
    5. Restore PS3 System
    6. System Update (Hoeft u niet te gebruiken)

    Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste kiezen voor optie 3.
    Helpt dit niet, kies dan voor optie 4/ 5. Het enige nadeel hiervan is dat dan alle opgeslagen gegevens verloren kunnen gaan.

    Mocht dit allemaal niet baten, dan zal de Ps3 naar ons moeten worden opgestuurd. Hiervoor kunt u het beste telefonisch met ons contact opnemen.

    We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    bij mij werkte optie 3

    Dit wist ik nog niet.. Vind dit heel interessant..

  18. 1 XP
    Retzsies's avatar

    heb precies hetzelfde probleem.
    ben nu bezig het op te lossen hoop dat het werkt :S

  19. 247 XP
    pro vraag38's avatar

    dames en heren ik heb dit ook gehad maar als ik ging herstellen duur de het zo n 10 seconden en hij deed het weer veel succes

  20. 1 XP
    maikel08's avatar

    Ik heb bij de safe mode op optie 3 geklikt maar dan staat er wel de hele dag Bezig met voorbereiden… Een ogenblik geduld.
    Help

  21. 531 XP
    Dreamingman's avatar

    Sony heeft het gewoon bagger aangepakt met dat op fouten controleren van de harde schijf. Ik weet niet wanneer ze het in hun update verwerkt hebben dat het systeem bij verkeerd afsluiten automatisch op fouten gaat controleren. Maar ik vind het knap irritant en wil die optie eigenlijk uit kunnen zetten. Maar dat kan ik nergens terug vinden. Het gebeurd mij nog regelmatig een keer dat bij het spelen van een ps3 spel dat heel de ps3 ineens bevriest en het beeld blijft hangen. En dan kan ik niks meer. Moet dan echt het stroom van de ps3 afhalen. En hem weer opnieuw opstarten. Het eerste dat die dan weer doet is die domme fouten controle van de hardeschijf. Uiterst irritant, vaak ook omdat het gewoon heel lang duurt die controle.

  22. 3 XP
    Jacquese010's avatar

    mijn ps3 doet raar hij zegt van die file systeem hoe moet ik dit doen?

  23. 2623 XP
    saidddd93's avatar

    Sony heeft het gewoon bagger aangepakt met dat op fouten controleren van de harde schijf. Ik weet niet wanneer ze het in hun update verwerkt hebben dat het systeem bij verkeerd afsluiten automatisch op fouten gaat controleren. Maar ik vind het knap irritant en wil die optie eigenlijk uit kunnen zetten. Maar dat kan ik nergens terug vinden. Het gebeurd mij nog regelmatig een keer dat bij het spelen van een ps3 spel dat heel de ps3 ineens bevriest en het beeld blijft hangen. En dan kan ik niks meer. Moet dan echt het stroom van de ps3 afhalen. En hem weer opnieuw opstarten. Het eerste dat die dan weer doet is die domme fouten controle van de hardeschijf. Uiterst irritant, vaak ook omdat het gewoon heel lang duurt die controle.

    Rondje drukken? Dan annuleer je het gewoon…..

  24. 3 XP
    Jacquese010's avatar

    Naar aanleiding van uw correspondentie sturen wij u hierbij de instructies voor Opstarten in “Safe Mode”

    Sinds firmware versie 2.60 is er een “safe mode” toegevoegd. Voordat we een omruiling starten, adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.

    Hoe komt u in de safe mode?

    1. Zorg ervoor dat de Ps3 op standby staat (het rode lampje voorop de Ps3 moet branden).
    2. Toets de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
    3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
    4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
    5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.

    De opties zijn:
    1. Restart System (Hoeft u niet te gebruiken)
    2. Restore Default Settings
    3. Restore File System
    4. Rebuild Database
    5. Restore PS3 System
    6. System Update (Hoeft u niet te gebruiken)

    Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste kiezen voor optie 3.
    Helpt dit niet, kies dan voor optie 4/ 5. Het enige nadeel hiervan is dat dan alle opgeslagen gegevens verloren kunnen gaan.

    Mocht dit allemaal niet baten, dan zal de Ps3 naar ons moeten worden opgestuurd. Hiervoor kunt u het beste telefonisch met ons contact opnemen.

    We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    bij mij werkte optie 3

    Ik heb optie 3 geddaan. En nu is hij aan. Het. Laden. wat moet ik nu doe n

  25. 3 XP
    Jacquese010's avatar

    Dit wist ik nog niet.. Vind dit heel interessant..

    dank je hebt me geholpen met mijn ps3

    hoi
    de

  26. 196 XP
    lancolot's avatar

    Dit wist ik nog niet.. Vind dit heel interessant..

    Offtopic: hiermee kan je ook je ps3 flashen mits je nog geen firmware update hebt gedaan 🙂
    anders zou het ook na een E3 flash op deze wijze kunnen.

  27. 4 XP
    B.brink's avatar

    ik heb stap 3 geprobeerd maar nu blijft hij bezig met voorbereiden. wat kan ik doen?

    Naar aanleiding van uw correspondentie sturen wij u hierbij de instructies voor Opstarten in “Safe Mode”

    Sinds firmware versie 2.60 is er een “safe mode” toegevoegd. Voordat we een omruiling starten, adviseren wij dringend om onderstaande stappen uit te voeren.

    Hoe komt u in de safe mode?

    1. Zorg ervoor dat de Ps3 op standby staat (het rode lampje voorop de Ps3 moet branden).
    2. Toets de standbytoets in en hou deze vast totdat het lampje na twee keer piepen weer rood wordt.
    3. Toets tenslotte weer de standbytoets in en laat deze los zodra het apparaat twee keer kort achter elkaar piept.
    4. Verbind nu een controller met de USB-kabel aan de Playstation en toets de PS toets in.
    5. Er verschijnt een scherm met 6 opties.

    De opties zijn:
    1. Restart System (Hoeft u niet te gebruiken)
    2. Restore Default Settings
    3. Restore File System
    4. Rebuild Database
    5. Restore PS3 System
    6. System Update (Hoeft u niet te gebruiken)

    Wanneer u in de safe mode bent, kunt u het beste kiezen voor optie 3.
    Helpt dit niet, kies dan voor optie 4/ 5. Het enige nadeel hiervan is dat dan alle opgeslagen gegevens verloren kunnen gaan.

    Mocht dit allemaal niet baten, dan zal de Ps3 naar ons moeten worden opgestuurd. Hiervoor kunt u het beste telefonisch met ons contact opnemen.

    We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
    bij mij werkte optie 3