Forum

Topic: Signaalsterkte laag

Anoniem's avatar

M’n signaalsterkte van mijn draadloze netwerk is na aanschaf van de PS3 erg laag. En ook als ik online ga met mijn PS3 gaat dat erg traag, is dat te verhelpen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

29 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Draadloos zal altijd trager gaan dan bekabeld internet, however, je PS3 kan idle niet je internetsnelheid verstoren..

    Hooguit als je in erg drukke online servers zit.

    Mischien zijn er instellingen gewijzigd in je netwerk ergens bij aanschaf van de ps3?

  2. 10 XP
    PDA's avatar

    Draadloos zal altijd trager gaan dan bekabeld internet, however, je PS3 kan idle niet je internetsnelheid verstoren..

    Hooguit als je in erg drukke online servers zit.

    Mischien zijn er instellingen gewijzigd in je netwerk ergens bij aanschaf van de ps3?

    Ja, dat zou kunnen, daar ben ik nu ook achteraan gegaan,
    maar ik vond het wel toevallig dat die snelheid achteruit toen ik mijn PS3 aanschafte, dus ik dacht misschien dat het er wat mee te maken had.
    Dat nu 2 dingen (PS3 en laptop) van het internet gebruik maken i.p.v alleen me laptop

  3. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Heb je het probleem ook wanneer je PS3 in stand-by modus staat?

  4. 356 XP
    Godfather's avatar

    Is wel erg vreemd. Ik had vandaag hetzelfde probleem met online. Ik kon moeilijk bewegen. Ik werd 3 keer afgemeld van PSN. Op mijn Ipod kon ik ook niet meer op internet.

  5. 10 XP
    PDA's avatar

    Heb je het probleem ook wanneer je PS3 in stand-by modus staat?

    Ja, ook andersom, als ik mijn laptop uit doe, heb ik ook problemen met online op de PS3

  6. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Is er bij de je in de buurt soms iemand die net een wi-fi router heeft geplaats en mischien op het zelfde kanaal zit als jij. Ik heb daar ook last van gehad en opgelost door een ander kanaal te kiezen.
    Door de ps3 kan het signaal niet zwakker worden.

  7. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Idd wat jij had had ik ook Jau-Paulo

    Dan is zij er 2 routers met de zelfde naam jou raouter en BV die van je buurman met de zelfde naam ik heb het opgelost om raouter een ander naam te geven

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Eventueel kan je ook proberen je wireless te beveiligen, als hij dat nog niet is.

    Als iemand op jou internet zit word hij vanzelfsprekend ook trager.

    Overgens is de naam van je router voor zover ik weet niet van toepassing… maar goed… een eigen naampje is zowiezo wel handig.

  9. 10 XP
    PDA's avatar

    Ik heb de naam veranderd, maar het probleem blijft
    En hij is al de hele tijd beveiligd, dus dat kan het ook niet zijn

  10. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik heb de naam veranderd, maar het probleem blijft
    En hij is al de hele tijd beveiligd, dus dat kan het ook niet zijn

    En zoals hierboven gezegd het kanaal? Probeer dat eens ik denk dat dat namelijk de uitkomst biedt 😉

  11. ricardog's avatar

    ik heb ook sloom internet op me ps3 heb speciaal een N1 router gekocht en de eerste 4 dagen deed hij het perfect maar na de vakantie (5 dagen) later deed hij het heel slecht. Iemand enig idee wat ik anders kan instellen bij mijn router?

    alvast bedankt!

  12. 10 XP
    PDA's avatar

    En zoals hierboven gezegd het kanaal? Probeer dat eens ik denk dat dat namelijk de uitkomst biedt 😉

    Wat bedoel je precies met het kanaal? Ik kan het niet terugvinden

  13. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Kanaal / Server

    Je router maakt via een Kanaal/server verbinding met het netwerk.
    Als dit kanaal/server té vol is , kan het soms beter zijn om een ander kanaal/server te nemen. 🙂

    Je kunt het zien als een echt kanaal. (met water :p)
    Op het moment dat er te veel boten in 1 kanaal varen , loopt er vertraging op.
    Dan is het beter om een andere te zoeken! 😀

    Lol, klinkt mischien een beetje dom , maar het is een goed voorbeeld.

  14. 10 XP
    PDA's avatar

    Haha oke, maar het probleem dat die andere servers beveiligd zijn en ik die dus niet kan gebruiken

  15. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Kanaal / Server
    Je kunt het zien als een echt kanaal. (met water :p)
    Op het moment dat er te veel boten in 1 kanaal varen , loopt er vertraging op.
    Dan is het beter om een andere te zoeken! 😀

    Idd, of als je darmkanaal, op het moment dat er teveel stront in……aah f*ck it, dit soort praatjes laat ik aan Kontsnor over 😀

  16. 10 XP
    PDA's avatar

    Ik begrijp het hoor:p
    Maar dat kan dus niet, omdat ze beveiligd zijn

  17. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik begrijp het hoor:p
    Maar dat kan dus niet, omdat ze beveiligd zijn

    Dat zijn andere servers. Je kan je router in stellen op bepaalde kanalen.

    (net zoals je PSP met AD-Hoc)

  18. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dit is de eerste router in zijn netwerk, denk je niet dat het heel onwaarschijnlijk is dat het kanaal nu al ‘veel te vol zit met bootjes’?

    Of zie ik wat verkeerd…?

  19. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Hoe groot is je router wel niet? o.O
    Bij mij past er geen boot in hoor…
    LOL.

    Ontopic:
    Hoeveel strekkende meter internetkabel heb je in totaal aangesloten?
    Dit zou ook vertragend kunnen zijn denk ik.

    Hoe korter de kabel , hoe minder weerstand , hoe sneller en beter de verbinding.
    Dit werkt zo met Stroom bedrading, ik weet neit of dat ook zo is met een netwerk kabel.

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    Het ging om z’n draadloos netwerk meen ik :p

  21. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Hoe groot is je router wel niet? o.O
    Bij mij past er geen boot in hoor…
    LOL.

    Ontopic:
    Hoeveel strekkende meter internetkabel heb je in totaal aangesloten?
    Dit zou ook vertragend kunnen zijn denk ik.

    Hoe korter de kabel , hoe minder weerstand , hoe sneller en beter de verbinding.
    Dit werkt zo met Stroom bedrading, ik weet neit of dat ook zo is met een netwerk kabel.

    Ja volgens mij wel, tenzij je glas fiber gebruikt maar dat is stukken duurder 😉

  22. 10 XP
    PDA's avatar

    Oke ik heb geprobeerd het geprobeerd op een ander kanaal, maar dan krijg ik dat ie Ad-hoc niet kan vinden
    http://i38.tinypic.com/24w92q0.jpg

  23. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Het gaat er om dat je je router op een ander kanaal zet.(dus niet het kanaal kiezen van je buurman)
    Dus in de instelling van je router moet je die instelling veranderen via de configurator
    zoals op het plaatje van mijn router
    Eerst even je beveilegingen uitzetten , zodra alles functioneert kan je je beveileging weer aanzetten

  24. 10 XP
    PDA's avatar

    Maar hoe doe ik dat dan?
    Want ik kan hem alleen op een ander kanaal zetten als ik hem op Ad-Hoc zet en als ik dat doe maakt ie geen verbinding.

  25. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Welk merk router heb je dan?

    edit:
    En type ?

  26. 1386 XP
    Redd's avatar

    [img]

    Jij dacht ik hide de url? :p Niemand mag weten dat ik op 192.168.1.1 zit! (Tenzij je het extern deed oid :p ) Had je beter die keys kunnen blurren. :p

    Just kidding. 😉

  27. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Jij dacht ik hide de url? :p Niemand mag weten dat ik op 192.168.1.1 zit! (Tenzij je het extern deed oid :p ) Had je beter die keys kunnen blurren. :p

    Just kidding. 😉

    Ik zit niet op die url:26:
    Maarre die eerste 3 cijfers van een key zijn niet zo erg hoor,er staan nog meer beveilegingen op:D

  28. 10 XP
    PDA's avatar

    Welk merk router heb je dan?

    edit:
    En type ?

    Linksys
    Type weet ik niet

  29. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Linksys
    Type weet ik niet

    Zonder type word het lastig.

    Kijk anders HIER mischien kom je daar aan een antwoord