Forum

Topic: Tachtig euro voor een game is…

Anoniem's avatar

Zoals ik in mijn post bij LittleBigPlanet al aangaf wordt de prijs van die game €79,99. Laat weten wat je hier van vindt door te stemmen in deze enquete en hieronder te reageren.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

53 reacties

  1. 64 XP
    MmarkM's avatar

    Veel teveel, ben benieuwd hoeveel mensen dit spel gaan kopen, al is het natuurlijk een erg toffe game.

  2. 207 XP
    Niekker's avatar

    ik vind m te duur, maar… ik koop m toch:) ik moet dit soort spellen gewoon hebben. en ik ben niet zo’n fan fan importeren

  3. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Te duur , maar toch ga ik het spel kopen. 😛

  4. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik ga gewoon wachten totdat hij voor 50/60 dollar ofzo op Ebay komt :p.
    Maar het is wel veels te duur ja.

  5. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    De adviesprijs is 80 euro, op bol.com is hij 83. Maareh, ik koop hem wel bij de bartsmit voor 70 euro[is maar 5/10 euro meer dan dat hij normaal kost, meestal 65 euro]
    De enigste game waar ik 80 euro voor zou betalen is KillZone 2!

  6. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    boeiend IMPORTEREN FTW!!! xD

  7. 145 XP
    Flux's avatar

    Ik vind het veels te duur voor een game. Wie wil er nou 80 euro betalen voor een game met knuffels ( humor).

  8. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Veelste duur hoplijk word de playstation HACKED

  9. 564 XP
    Rox92's avatar

    voor LBP veels te duur maar bij GH tja dan si het toch een ander verhaal 😉

  10. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    20 euro meer dan je bij welk andere winkel zou betalen?

    @Boemtje, je mag dan dyslectisch zijn, maar Playstesion?

  11. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Veel te duur!
    Het is ze echt naar het hoofd gestegen. De egoïsten!

    De PS3 blijft netjes un-hacked en als dank krijgen we games van €80,-? Dat is niet echt het belonen van de legale PS3 gebruiker.

    edit: las net deze reactie op BudgetGamer.nl (ofzoiets). De reactie is afkomstig van een gameshop eigenaar.

    de adviesprijs wordt bepaald voornamelijk door de inkoopsprijs; sony waagt een poging de games advies 79,99 te krijgen. Het is een proef vanuit Londen, hoofdkantoor, om te zien hoeveel de verkopen daarmee achteruit gaan. Als ze niet veel merken wordt 79,99 de standaard

    Verdomme! Het is dat het zo’n ongelooflijk goed spel is. Daarom koop ik hem. Maar €79,99 is veeeeeel te duur!

  12. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    dat is toch de Special Edition. Ik zie overal de “gewone” LBP versie voor 69,99 (normale prijs…)

  13. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Veel te duur!
    Het is ze echt naar het hoofd gestegen. De egoïsten!

    De PS3 blijft netjes un-hacked en als dank krijgen we games van €80,-? Dat is niet echt het belonen van de legale PS3 gebruiker.

    edit: las net deze reactie op BudgetGamer.nl (ofzoiets). De reactie is afkomstig van een gameshop eigenaar.

    Verdomme! Het is dat het zo’n ongelooflijk goed spel is. Daarom koop ik hem. Maar €79,99 is veeeeeel te duur!

    Thnx voor het melden R@tz..

    Grootste Bullshit ooit! Ik wacht nog wel lekker, ja of ik moet een hele gulle bui hebben, m’n vriendin zal ‘m wel willen aangezien ze vindt dat er te weinig “meiden games” op de PS3 zijn..
    80,- Euro is echt veel geld, daar heb je bijna 3 platinums voor joh!
    LBP kan van mij voorlopig de pot op! 😀

  14. 790 XP
    MightyMostert's avatar

    en dan verwachten ze ook nog dat je extra’s gaat kopen via de PSN-Store..
    UHU.. natuurlijk… Zeker in de maand oktober wanneer er toch al zoveel games uit komen :p
    Nee 80 euro voor een game vind ik net even teveel.. Das zowat een tank benzine :s

  15. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Das zowat een tank benzine :s

    Wat? Dat is voor mij een hele maand Benzine 😀 hahaha :rasta:

  16. 790 XP
    MightyMostert's avatar

    Geluksvogel!!
    Ja das drama elke week 🙁 Mja kannie zonder

  17. 216 XP
    Depsie's avatar

    Voor LittleBigPlanet vind ik het niet duur want dat spel is gewoon beter dan me Alba poster. maar er is geen game die tipt aan lbp denk ik dus over het algemeen is het wel te duur voor een game.

    :D:D

  18. 304 XP
    Edwin's avatar

    dat is toch de Special Edition. Ik zie overal de “gewone” LBP versie voor 69,99 (normale prijs…)

    Voor zover ik die sites bekijk gaat het wel degelijk om de standaard editie. De prijs is vaak wel ietsjes lager, maar ik wou voornamelijk de adviesprijs ter discussie stellen. Bijna 80 euro is veel te duur in mijn ogen.

  19. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Voor zover ik die sites bekijk gaat het wel degelijk om de standaard editie. De prijs is vaak wel ietsjes lager, maar ik wou voornamelijk de adviesprijs ter discussie stellen. Bijna 80 euro is veel te duur in mijn ogen.

    €79,99 is inderdaad veel te duur. En omdat het een experiment van Sony is om te kijken of de game verkoop erdoor daalt zouden we eigenlijk het spel moeten boycotten. Maar ik weet niet of ik dat wel over heb voor LittleBigPlanet…

  20. 356 XP
    Godfather's avatar

    Met 80 euro kan je 160 menu’s van macdonalds kopen..LBP kan de pot op. En als tegenreactie voor sony steun ik het hacken van PS3 vanaf nu. Laat de industrie maar naar de klote gaan. Zal ze leren om normale mensen als ons op te lichten.

    60 euro is gewoon normaal en past in mijn budget. Maar 80 is gewoon veels te veel. Kan ik nooit betalen.

    Is wel raar. Sony zeurt eerst dat de console’s worden gehackt en dan maken ze misbruik van de situatie..Dat is gewoon lomp gedrag..

    EDIT: Waarom vinden jullie dit nou zo een leuke spel? Leg het me een keertje uit!

    Ik ga niet 80 euro voor een stel grafische lappenpoppen betalen. En wat is eigenlijk de genre van het spel? En dan nog allerlei extension zooi. Waar je ook al 10 euro per keer kwijt voor bent (minimaal 10). Als je (volgens mij) toch je geld moet verspillen kan je net zo goed weggooien.

  21. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Met 80 euro kan je 160 menu’s van macdonalds kopen..LBP kan de pot op. En als tegenreactie voor sony steun ik het hacken van PS3 vanaf nu. Laat de industrie maar naar de klote gaan. Zal ze leren om normale mensen als ons op te lichten.

    60 euro is gewoon normaal en past in mijn budget. Maar 80 is gewoon veels te veel. Kan ik nooit betalen.

    Is wel raar. Sony zeurt eerst dat de console’s worden gehackt en dan maken ze misbruik van de situatie..Dat is gewoon lomp gedrag..

    Het steunen van het hacken van console’s zou ik (nog) niet doen.

    We moeten eerst maar afwachten of er nog meer games komen voor deze prijs.

  22. 790 XP
    MightyMostert's avatar

    Ik vind de prijsverhoging eigenlijk bizar…
    10 euro omhoog voor een adviesprijs van 70 naar 80 euro is omgerekend 11% en een beetje..
    Dat kan toch niet zomaar?

  23. 356 XP
    Godfather's avatar

    Het begon vanaf 50 euro..Dat liep op tot 60, na de 60 komt de 70 en LBP breekt alle records met 80 voor een game. Een game als god of war of final fantasy dat maakt niet uit of die 80 kost daar besteed je dan ook uren tijd aan (dagen zelfs)

  24. 304 XP
    Edwin's avatar

    Het begon vanaf 50 euro..Dat liep op tot 60, na de 60 komt de 70 en LBP breekt alle records met 80 voor een game. Een game als god of war of final fantasy dat maakt niet uit of die 80 kost daar besteed je dan ook uren tijd aan (dagen zelfs)

    Ik besteed aan al mijn games uren (tot dagen, maar dat over een lange periode). Dat jij niet snapt waar deze game over gaat kan ik niks aan doen, maar blijf wel even ontopic…

  25. 1386 XP
    Redd's avatar

    Het begon vanaf 50 euro..Dat liep op tot 60, na de 60 komt de 70 en LBP breekt alle records met 80 voor een game. Een game als god of war of final fantasy dat maakt niet uit of die 80 kost daar besteed je dan ook uren tijd aan (dagen zelfs)

    En LBP werd aangekondigd als PSN title…. 🙁

    Sony maakt in ieder geval weer lekker gebruik van de hype, niet geheel onverwacht I guess.

    Toen ik dit topic las dacht ik “Hmm, mooie stelling!”, na hem te openen schrok ik dat het op waarheid gebasseerd is. o.o

    Ook ik haal de game wel, maar het is inderdaad wel belachelijk duur.. Wedden dat er binnen 2 maanden betaalde downloadable content komt?

  26. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Dat het een experiment is lijkt me niet aangezien het op geen enkele gamesite staat..

    Dat het 80 wordt betwijfel ik heel erg..:/

    http://www.consoleshop.nl/product/55797/littlebigplanet-ps3.html Als Consoleshop ‘slechts 70 euro’ zegt is het 65 of 60 bij de FRS.

  27. 704 XP
    Boemtje's avatar

    20 euro meer dan je bij welk andere winkel zou betalen?

    @Boemtje, je mag dan dyslectisch zijn, maar Playstesion?

    Das een typ foutje verbetert sorry :p

  28. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Met 80 euro kan je 160 menu’s van macdonalds kopen..LBP kan de pot op. En als tegenreactie voor sony steun ik het hacken van PS3 vanaf nu. Laat de industrie maar naar de klote gaan. Zal ze leren om normale mensen als ons op te lichten.

    60 euro is gewoon normaal en past in mijn budget. Maar 80 is gewoon veels te veel. Kan ik nooit betalen.

    Is wel raar. Sony zeurt eerst dat de console’s worden gehackt en dan maken ze misbruik van de situatie..Dat is gewoon lomp gedrag..

    EDIT: Waarom vinden jullie dit nou zo een leuke spel? Leg het me een keertje uit!

    Ik ga niet 80 euro voor een stel grafische lappenpoppen betalen. En wat is eigenlijk de genre van het spel? En dan nog allerlei extension zooi. Waar je ook al 10 euro per keer kwijt voor bent (minimaal 10). Als je (volgens mij) toch je geld moet verspillen kan je net zo goed weggooien.

    Ik ben het helmaal met je eens

  29. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Als je over LittleBigPlanet wilt gaan discussiëren dan moet je hier zijn.

    Ik snap niet waarom Sony hier mee bezig is. Hebben ze dan zo’n geld te kort?

  30. 236 XP
    Djierod's avatar

    80 euro is natuurlijk veels te veel geld voor een spel, maar bij dit spel zit een behoorlijke replay waarde. Als je naar Uncharted kijkt die in het begin bij sommige winkels wel 75 euro kostte en je die in 10 uur had uitgespeeld, is LBP toch die 80 euro waard.

  31. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Het is gewoon een hype mis bruiken ;). Want het is niet zoveel moelijker (of gewoon niet) in elkaar te zetten dan een andere game. En omdat er (waarschijnlijk) zoveel verkocht gaan worden hadden ze het er toch weer zo uit.

  32. 454 XP
    arwin1993's avatar

    gelukkig wou ik deze game toch al niet kopen en ga ik dan socom spelen die een keer zo goedkoop is..

  33. 304 XP
    Edwin's avatar

    80 euro is natuurlijk veels te veel geld voor een spel, maar bij dit spel zit een behoorlijke replay waarde. Als je naar Uncharted kijkt die in het begin bij sommige winkels wel 75 euro kostte en je die in 10 uur had uitgespeeld, is LBP toch die 80 euro waard.

    Replay waarde is iets totaal anders dan de speelduur van een game. Ze kunnen wel invloed op elkaar hebben, maar een korte game kan ook veel replaywaarde hebben 🙂

  34. 236 XP
    Djierod's avatar

    Replay waarde is iets totaal anders dan de speelduur van een game. Ze kunnen wel invloed op elkaar hebben, maar een korte game kan ook veel replaywaarde hebben 🙂

    Maar een spel als Uncharted heeft in mijn ogen geen replaywaarde. Je kunt het spel nog een keer uitspelen voor de trophies, maar verder zit er niks aantrekkelijk bij.

  35. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    bij intertoys kost lbp maar 65 euro

  36. 14 XP
    Jamoru's avatar

    Ik weet niet waar jij je games koopt, maar ik heb zelf nooit meer dan 54,99 voor een game betaalt… hier kost hij zelfs maar 50,- (moet je wel een CC hebben).

  37. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dat het een experiment is lijkt me niet aangezien het op geen enkele gamesite staat..

    Dat het 80 wordt betwijfel ik heel erg..:/

    http://www.consoleshop.nl/product/55797/littlebigplanet-ps3.html Als Consoleshop ‘slechts 70 euro’ zegt is het 65 of 60 bij de FRS.

    Uncharted heeft al in de winkels gelegen voor 74,99 euro.. Zo groot is de stap niet.

  38. 14 XP
    Jamoru's avatar

    Consoleshop is overpriced. En dan voor de prijs ook nog ‘Nu slechts’ bijzetten. :’)

  39. 420 XP
    Zwerver7's avatar

    Hij wordt wel goedkoper omdat die nu nog niet uit is is die duur.

  40. 298 XP
    Goodfella's avatar

    Het is dan ook de prijs na de release…

  41. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Uncharted heeft al in de winkels gelegen voor 74,99 euro.. Zo groot is de stap niet.

    Ja, maar dat is ook onzin. Bij een winkel kost ie 75, maar dat is de richtprijs:/ Op andere plaatsen heeft hij wel een normale prijs, zo zal het ook bij LBP zijn.

    @Jamoru, ja dat bedoel ik.

  42. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Hij wordt wel goedkoper omdat die nu nog niet uit is is die duur.

    uh wat!?

    Als de richtprijs €79,99 is en een winkel verkoop hem voor €60,- verdient de winkel daar dan minder op? Of word een aantal procent van het hele bedrag aan Sony betaald?

  43. 266 XP
    Yorz's avatar

    ik zag PES voor 99 Euro liggen op t vliegveld 😮 …. en hij was ook nog eens afgeprijsd :p

  44. 1402 XP
    Selec1's avatar

    ik zag PES voor 99 Euro liggen op t vliegveld 😮 …. en hij was ook nog eens afgeprijsd :p

    Tax-free shopping 😮

  45. 304 XP
    Edwin's avatar

    ik zag PES voor 99 Euro liggen op t vliegveld 😮 …. en hij was ook nog eens afgeprijsd :p

    Die is vast in een gouden doosje vanuit Amerika naar NL vervoerd :p

  46. 356 XP
    Godfather's avatar

    Hangt ervan af waar je iets koopt. In Noorwegen ben je 400 euro kwijt voor een WII. Hier kan je eentje voor 200 tot 250 kopen.

  47. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Dat heeft niks te maken met de onderwerp natuurlijk:/

  48. 38 XP
    fawakaswa's avatar

    80 euro is idd veel te veel geld
    sony is ons zwaar aan het naaien ze lijken nintendo wel

    dit heb ik met meer dingen zo als bv die nieuwe controller heb je net een nieuwe rumble kan je er weer 50 euro tegen aan gooien

    en die spellen nu betaal je 80 volgend jaar weer een 10je er boven op
    LBP zou een mooie prijs krijgen zij sony

    zou een super ve spel worden met een mooi prijsje voor de echt sony gamer
    thanks sony je mag hem houden

  49. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik hoop dat ze zoveel negatieve feedback over de prijs krijgen dat hij weer 64 euro word.

    *stopt met dagdromen*

  50. 62 XP
    Dordtstar's avatar

    Gewoon veelste duur, je betaalt al een vermogen voor de ps3 en dan nog 80 euro voor een game is gewoon te duur!

  51. 303 XP
    l3on2's avatar

    gewoon op marktplaats de gestolen versie kopen!!!!!! 50 euro ofzo

  52. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Gestolen?:/

  53. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    dit heb ik met meer dingen zo als bv die nieuwe controller heb je net een nieuwe rumble kan je er weer 50 euro tegen aan gooien

    Dat is je eigen schuld.

    en die spellen nu betaal je 80 volgend jaar weer een 10je er boven op
    LBP zou een mooie prijs krijgen zij sony

    Dat is onzin, daarbij is de prijs niet 80 euro.

    Ik hoop dat ze zoveel negatieve feedback over de prijs krijgen dat hij weer 64 euro word.

    *stopt met dagdromen*

    Dat is de prijs ook.