Forum

Topic: help internet doet het niet meer goed

Anoniem's avatar

Beste leden,

Ik heb pas geleden een nieuwe router gekocht van 80 euro bij de media markt het gaat hierom een N1 router die moet dus super werken. Het probleem is alleen dat hij het vorige week nog perfect deed alleen nu doet hij het heel slecht. Wat kan het probleem zijn? (zie instellingen onderaan)

Router

instellingen:

Name (SSID): mijn naam
Region: EU
Channel: auto
Mode: up to 270mbps

alvast bedankt!

groet,RicardoG

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Denk dat je iets meer informatie over de situatie moet geven..

    Wanneer is het gebeurt? En dan bedoel ik: Wat deed je op dat moment?
    Het gaat om wireless zo te zien?

    Doet je normale internet het wel nog? (bekabeld)

    Btw, hoort dit in algemene ps3 discussie?

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Heb je totaal geen internetverbinding ,
    Of kun je gewoon niet aanmelden op het PlayStation Network (PSN)?
    Want het schijnt dat deze op het moment offline is wegens werkzaamheden. 🙂

  3. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Verplaatst naar Off-Topic.

  4. ricardog's avatar

    ok thx btw nou ik heb 40% verbinding en ik kan me aanmelden op het playstation netwerk alleen als ik Balte field speel heb ik erg veel last van lags. En het gebeurde toen ik weer kwam van vakantie (toen merkte ik het)

  5. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Probeer je Router eens te resetten, en be anders even op naar je internet provider.
    (@Home / KPN / UPC , ik weet niet welke jij hebt. ^^)
    Kan een storing zijn.

    Bij mij is 4 weken terug ook een ”Blok storing” geweest
    Niemand in dit huizenblok waar ik woon had nog fantsoenlijk internet.
    Het werdt constant gereset. 🙁

  6. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Heb je ‘m beveiligd?
    Zit er niemand anders op jouw verbinding, aangezien je maar 40% hebt?

  7. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Router verplaatst, antenne verplaatst?

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Draadloos , of kabel?

  9. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Draadloos , of kabel?

    Name (SSID): mijn naam
    Channel: auto

    Zegt genoeg neem ik aan?:p

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Had ik niet begrepen ^^ , My bad.

  11. 356 XP
    Godfather's avatar

    Als je UPC hebt..Moet je wennen..Ander provider even opbellen en je router aanmelden. (UPC kan trouwens ook aanmelden)

  12. ricardog's avatar

    nee heb ziggo en nu kan ik geeneens meer inloggen bij warhawk. En een wachtwoord is niet nodig want als ik een wachtwoord erop zet word hij erniet beter van. En hoe moet ik mijn router resetten dan via de reset knop of herinstalleren.

  13. 1386 XP
    Redd's avatar

    Oooh.. Ziggo..

    Anyhow, zet er nou maar wel een wachtwoord op want als iemand anders jou wireless ontvangt en op jou connectie gaat zitten downloaden word jouwe trager.. en ga je laggen. 😉

  14. ricardog's avatar

    dat klopt idd maar zoals ik al net zei:p ik heb net alweer btw een pass erop gezet maar hij doet het gewoon nog niet goed:(

  15. 1386 XP
    Redd's avatar

    dat klopt idd maar zoals ik al net zei:p ik heb net alweer btw een pass erop gezet maar hij doet het gewoon nog niet goed:(

    Mischien is je router verplaatst? Even het antenne’tje in een andere hoek zetten.. wil nog wel eens helpen. :p Als je maar 40% signal strenght heb continu is het wel duidelijk waarom het traag is, nu alleen nog uitvinden waarom je maar 40% heb op zo’n kleine afstand. (Daar ga ik vanuit? Kleine afstand? :p )

  16. ricardog's avatar

    ja kleine afstand van boven naar beneden met N1 router dus iets is er mis en er zit geen antenne aan die zit ingebouwd.

  17. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als hij altijd goed heb gewerkt daar kan ik je alleen aanraden hem even te resetten en opnieuw in te stellen.. 🙁

  18. ricardog's avatar

    mm ok zal het proberen maar vorige week heb ik nog stroom eraf gedaan en later weer erop maar doet nog slecht.

  19. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Ik zou beginnen met de PS3 een vast ip te geven.
    Dat scheelld een hoop connectie problemen.

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    Hij heeft een signal strenght van 40%..

    Dat veroorzaakt conn problemen. :p

  21. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Met een signaal van 40% is nog best een redelijke connectie en zou in gewoon moeten werken, ik heb een pc op zolder staan met een connectie “zeer laag” maar er is nog goed me te werken.
    Dat je 40 % signaal hebt hoeft niet de reden te zijn dat het aanmelden en/of gamen niet werkt.

    Al eens een speedtest gedaan hoe je verbinding is?
    Het kan ook zijn dat je een lijnstoring hebt ,hoe werkt het bedraad internetten ?

  22. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dus de kans vergroot niet met een 60% lagere signal strenght dat je in druk bezochte servers, zoals hij in BFBC, gaat laggen? 😮

    Laat ik het aan u over. 🙂

  23. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Dus de kans vergroot niet met een 60% lagere signal strenght dat je in druk bezochte servers, zoals hij in BFBC, gaat laggen? 😮

    Laat ik het aan u over. 🙂

    Kan wel maar is per definitie niet altijd de oorzaak van zijn probleem on het PSN op te komen of een game te joinen , dus ik denk dat er meer aan de hand is dan een zwak signaal

  24. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Hier KLIK staat een mooi verhaaltje over signaal en hiet het een en ander werkt.(ff een stukkie naar beneden scrollen)
    Het is wel van een ander merk router maar WiFi is natuurlijk allmaal hetzelfde mischien kan je daar wat wijzer uit worden en het een en ander uitproberen.

  25. 356 XP
    Godfather's avatar

    Ik denk dat het toch aan je provider ligt. Ik had eerst 1,5mb van upc daar kreeg ik eerst 1mb van. Toen kocht ik 6mb kreeg ik nog steeds 1mb. Dus toen kwam ik erachter dat ze het beperkt hadden gemaakt. Ik zit nu vast aan een contract tot november, daarna bye bye upc. Maar neem toch maar contact op met je Provider.

  26. 298 XP
    Goodfella's avatar

    LOL? Ik heb UPC zo’n pakket met alles er op en er aan en het werkt prima. (Y)

  27. ricardog's avatar

    Nou heb het 1 en ander getest maar als ik nu mjin router riset kan ik er 1 uur goed mee. Daarna valt hij weer uit(slecht werkend) waar kan dat toch aan liggen:S