Forum

Topic: [vraag] NAT3>2 op PS3

Anoniem's avatar

Eyoo,
Bij m’n PS3 blijft het internet op NAT3 staan, en ik krijg hem maar niet naar NAT2. Ik heb al eens 2 verschillende keren poorten geopend en het IP bij de DMZ ingevoerd. Maar hij veranderd nogsteeds niet:confused:. Ook staat UPnP aangevingt, maar bij de PS3 zegt hij dat hij niet beschikbaar is.

Heb internet van Ziggo. En een router van Sitecom (de WL-173).

Paar plaatjes:
Zo stond hij de 1ste keer:

En zo staat hij nu:

Zo moest hij volgens PortForward.

Hé, maar Enable staat niet aangevinkt bij 443
Ja, dat kan dus niet. Hij spring weer automatisch afgevinkt.

Iemand een oplossing voor me om hem wel naar NAT2 te krijgen ofzo?

-Roy

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Geen idee waarom het niet werkt , ik heb alleen UPnP aangevinkt en de Ps3 een vast ip gegeven en ik kreeg toen al een NAT 2.
    Verder nooit een poort opengezet.
    Mischien een firewall instelling ?

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Dit heb ik eigenlijk nog nooit gedaan o.O
    Maar heb wel NAT-2

  3. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Ik had daarvoor wel een NAT 3 , oja en hoewel in de router UPnP aangevinkt staat is het op de ps3 niet beschikbaar maar dus wel NAT 2 geworden.

  4. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    UPnP staat bij mij wel aangevinkt (en beschikbaar op de PS3).
    Volgens mij zorgt dit ervoor dat hij automatisch de benodigde poorten opent.
    Kan dat?

  5. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Je moet ook een static ip hebben. Kijk hier maar is.

  6. 1386 XP
    Redd's avatar

    UPnP zorgt er inderdaad voor dat de poorten automatisch geforward worden naar waar ze requests voor krijgen.. om het even slecht te verwoorden. :p

    Het word voor security dan ook afgeraden, maar goed.. wij zijn niet bepaald targets.

    Anyhow, ik heb inderdaad mijn ps3 een vast IP gegeven en UPnP ingesteld en het werkte.

    Weet je zeker dat je PS3 elke keer het IP 192.168.0.105 toegewezen krijgt? Anders zou het wel verklaren waarom je niks ziet veranderen. (Alhoewel hij UPnP evengoed aan zou moeten geven dan… toch? (Ben hier ook niet helemaal in thuis 🙁 ))

    Edit.

    Dat woord zocht ik! :p Static..

  7. 421 XP
    Rhox's avatar

    Ik heb helemaal niets ingesteld (buiten de beveiligde key om op’t draadloos netwerk te komen) en zit zelf ook op NAT2.
    Al ken ik het verschil niet tss NAT123 :s

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    NAT 3 = Verbinding met een beveiligde router
    Dit wil zeggen dat je router zodanig beveiligd is dat het voor de PS3 lastiger is om een goede verbinding te krijgen.

    NAT 2 = Verbinding met een onbeveiligde router
    Onbeveiligd, dus weing weerstand voor de PS3. goeie en snelle verbinding.
    NAT 2 is overigens de beste verbinding die je kunt krijgen als je met een router werkt.

    NAT 1 = Verbinding zonder router, dus rechtstreeks verbonden met het internet.
    Dit wil zeggen dat je de internetkabel rechtstreeks hebt verbonden met je PS3, zonder tussenkomst van een router. Maar dat wil dus zeggen dat je maar 1 systeem tegelijkertijd van internet kan voorzien.
    Terwijl je mét een router bijvoorbeeld de PC én de PS3 van internet kan voorzien.

    Je kunt het qua internetverbinding ook zo bekijken:

    NAT 3 = Goed
    NAT 2 = Beter
    NAT 1 = Beste

  9. 421 XP
    Rhox's avatar

    Ok, thx voor deze toelichting.
    Dit verduidelijkt alles 😀

  10. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Je moet ook een static ip hebben. Kijk hier maar is.

    [quote=ItsRedd]Weet je zeker dat je PS3 elke keer het IP 192.168.0.105 toegewezen krijgt? Anders zou het wel verklaren waarom je niks ziet veranderen. (Alhoewel hij UPnP evengoed aan zou moeten geven dan… toch? (Ben hier ook niet helemaal in thuis ))[/quote]
    Ja, ik weet zeker dat hij telkens hetzelfde blijft.
    En ik heb nu een static ip (denk ik :p?) gemaakt volgens dit.
    Heb hem net ff uitgeprobeerd, en nu heb ik wel NAT2 :D.
    Thnx for help ;).