Forum

Topic: PS3 "afstoffen"

Anoniem's avatar

Wat is nou de beste manier om je ps3 stofvrij te houden??
Want heb wel is gehoord dat sommige mensen de stofzuiger op de ventilatie gaten zet maar is dat wel goed voor de PS3 en helpt ut :p?

Btw wist niet goed waar die moest dus heb hem maar hier neer gezet 😉

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

43 reacties

  1. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Die van mij is momenteel nog nieuw, maar ik hou hem proper met zo van die brillendoekjes, dan blinkt hij weer, of het goed voor de PS3 weet ik niet .. xD

  2. 216 XP
    Depsie's avatar

    iedere week even in alle gaatjes flink blazen en inderdaad met een doekje gewoon rondgaan. heb me ps3 sinds 23 maart 2007 en hij werkt nog voortreffelijk:D

  3. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Waauw je hebt hem dus al lang 😀 ik heb hem van 8 augustus ofzo =D

  4. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Hebje de 40GB??? Want daar is un speciaal maniertje voor om de binnenkant schoon te houde. Ikzelf doe een doek over me PS3 heen als ik ‘m niet gebruik;)

  5. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    die speciale manier kan ook bij 60 gig heb me ps3 al van af toen die uit was:P en ja die manier helpt ook wel eens

  6. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    wat is die speciale manier dan

  7. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    De 40GB versie: schakel deze uit, ook de power switch achterop de console, houd nu de eject knop ingedrukt, schakel de switch achterop de console aan, en schakel de console aan, maar houd ten alle tijde de eject knop ingedrukt, na een aantal seconden zul je hier dat je playstation 3 zal loeien als een malle, en meer lawaai maakt als een XBOX360 op cruise snelheid. Dit effect zorgt ervoor dat het stof word verwijderd en je fan word getest.

  8. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    die speciale manier kan ook bij 60 gig heb me ps3 al van af toen die uit was:P en ja die manier helpt ook wel eens

    Werkt echt niet bij mijn 60GB:S. Hebje ’t geprobeerd dan??

  9. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Werkt idd niet bij de 60GB versie.
    ik weet niet hoe je daar bij komt Sweetkill NL.

  10. 207 XP
    Niekker's avatar

    ik heb laatst nog mijn ps3 in bad gedaan :p

  11. 1748 XP
    Shmet's avatar

    De 40GB versie: schakel deze uit, ook de power switch achterop de console, houd nu de eject knop ingedrukt, schakel de switch achterop de console aan, en schakel de console aan, maar houd ten alle tijde de eject knop ingedrukt, na een aantal seconden zul je hier dat je playstation 3 zal loeien als een malle, en meer lawaai maakt als een XBOX360 op cruise snelheid. Dit effect zorgt ervoor dat het stof word verwijderd en je fan word getest.

    Hey man bedankt zal het is proberen :D, maar ik heb hem pas een maand dus zal ik hem nu nog niet probere 😉 maar toch bedankt vo de info

  12. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Werkt echt niet bij mijn 60GB:S. Hebje ’t geprobeerd dan??

    Deze manier, is misschien een beetje scary voor sommige, en ik verwacht dat vele mensen dit niet zullen doen, maar voor degenen die het wel willen proberen, vertel is hoe het gaat. Je zet je console op de stand by stand, dus dat het rode power lampje voorop de console brand. Nu houd je de ps3 op de kop vast, dus de gaatjes zijkant zit onder. Nu zet je de console aan, en na iets minder als 30 seconden begint je ps3 te loeien, om te testen of de fan nog functioneert, en eventueel voor stof verwijdering. Het blazen van de voeding verloopt in stapjes van 2 seconden, per 2 seconden gaat de ventilator iets harder loeien, dit doet hij 6 keer dacht ik, dan heeft hij zijn optimale snelheid berijkt.

    Credits to GTAForum :p.

  13. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Haha da ga ik denk ik niet doen ze 😀

  14. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Deze manier, is misschien een beetje scary voor sommige, en ik verwacht dat vele mensen dit niet zullen doen, maar voor degenen die het wel willen proberen, vertel is hoe het gaat. Je zet je console op de stand by stand, dus dat het rode power lampje voorop de console brand. Nu houd je de ps3 op de kop vast, dus de gaatjes zijkant zit onder. Nu zet je de console aan, en na iets minder als 30 seconden begint je ps3 te loeien, om te testen of de fan nog functioneert, en eventueel voor stof verwijdering. Het blazen van de voeding verloopt in stapjes van 2 seconden, per 2 seconden gaat de ventilator iets harder loeien, dit doet hij 6 keer dacht ik, dan heeft hij zijn optimale snelheid berijkt.

    Credits to GTAForum :p.

    Dit moet je dus niet doen. De Technische staff van Sony zegt dat de PS3 werkelijk oververhit raakt dus 😛

  15. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    heb net zou schoon gemaakt met de speciale manier de ps3 werkt nog goed

  16. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Wel uiterst 1 keer per half jaar ofzo, misschien per jaar. Lijkt me nou ook weer niet super goed voor je PS3 om het regelmatig te doen :p.

  17. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Deze manier, is misschien een beetje scary voor sommige, en ik verwacht dat vele mensen dit niet zullen doen, maar voor degenen die het wel willen proberen, vertel is hoe het gaat. Je zet je console op de stand by stand, dus dat het rode power lampje voorop de console brand. Nu houd je de ps3 op de kop vast, dus de gaatjes zijkant zit onder. Nu zet je de console aan, en na iets minder als 30 seconden begint je ps3 te loeien, om te testen of de fan nog functioneert, en eventueel voor stof verwijdering. Het blazen van de voeding verloopt in stapjes van 2 seconden, per 2 seconden gaat de ventilator iets harder loeien, dit doet hij 6 keer dacht ik, dan heeft hij zijn optimale snelheid berijkt.

    Credits to GTAForum :p.

    Dat is niet helemaal veilig.. Heb het ook gedaan en er kwam een hele hoop sotf uit.. Dat wel.

  18. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    De 40GB versie: schakel deze uit, ook de power switch achterop de console, houd nu de eject knop ingedrukt, schakel de switch achterop de console aan, en schakel de console aan, maar houd ten alle tijde de eject knop ingedrukt, na een aantal seconden zul je hier dat je playstation 3 zal loeien als een malle, en meer lawaai maakt als een XBOX360 op cruise snelheid. Dit effect zorgt ervoor dat het stof word verwijderd en je fan word getest.

    ik heb dat een keer gedaan
    zou dat erg zijn nu doe ik het niet meer
    vervaalt de garantie

  19. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Tja, ik heb gehoord van die methode. Dat het allleen schadelijk is als je het gewoon TE VAAK doet.
    Eens in de zoveel maanden kan geen kwaad hoor;).

  20. 117 XP
    CasperH's avatar

    Werkt dat van die bij de 40 gb vanaf de 40 gb versie? Dus ook bij de 80 en de nog te verschijnen 160 gb?

  21. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ja, in theorie wel. Gewoon dezelfde, maar dan met een grotere hardeschijf ;). Heb het zelf nogniet met mijn 80GB uit geprobeerd.

  22. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    probeer het dan uit

  23. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Zal proberen als ouders weg zijn, anders gaan ze echt helemaal flippen :p.

  24. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Zal proberen als ouders weg zijn, anders gaan ze echt helemaal flippen :p.

    maak het dan zoveel geluid ofzo ? 😀

  25. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    [ame=http://nl.youtube.com/watch?v=OrwpInJMKiU&feature=related]Laat YT spreken vrind[/ame]
    Denk aan een game spelen in een dicht, klein kastje met je PS3 ongeveer.

  26. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Wat is de beste stand van de 40 voor deze test/stofverwijdering, gewoon horizontaal of kan het verticaal ook?

  27. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Volgensmij maakt het niet uit, maar ik kan je er niet van verzekeren. Maar ik kan me wel heel erg vaag kunnen herinderen dat ik ergens via google heb gelezen dat hij verticaal meer stof zou verwijderen.

  28. 790 XP
    Robbert's avatar

    Hmmm ik heb een 60 Gb… Maar in de mijne zou inmiddels wel erg veel stof zitten denk ik…

  29. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Haha Roytjuh, ik zou da wel is proberen maar ik heb hem pas een maand dus niet zo veel stof, dus nog niet goed om dat de doen hé 😀

  30. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Nog niet nodig nee :p.

  31. 18 XP
    Evilgeniusx's avatar

    miss heeft ie een andere speciale manier:P

  32. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Smhet, je garantie gaat er niet vanaf. Het is gewoon een manier om de PS3 te ”schoonmaken”

    Het is toegestaan hoor…
    Maar alleen de PS3 40GB / 80GB / 160GB kan dit.
    De oudere 20GB / 60GB kunnen dit nog niet. vandaar dat royke die andere ”niet echte manier” vertelde. Als je de uitgangen van de ventilatie blokkerd, blijft de warmte binnen.
    Waardoor de ventilator harder gaat draaien.
    Als ie op zn hardst draait moet je de uitgangen weer vrijmaken , en dan wordt de stof eruit geblazen.
    Echter , als je de uitgangen te lang blokkeerd, kan de PS3 overhit raken.

    TIP: Zodra het lampje oranje wordt moet je stoppen!
    Dit will zeggen dat de PS3 te heet wordt. 😉

    Dit geld ook voor als je je PS3 in een kastje hebt staan.
    Als je lampje oranje wordt, zet dan je PS3 uit , laat hem afkoelen, en voor je weer gaat gamen even op een ”koelere” open plek zetten waar zich geen warmte kan opbouwen.

  33. 442 XP
    rwss's avatar

    Bij mijn ps3 40GB model blijft het aleen maar bij een BluRay-disk drive test.

  34. 561 XP
    Stefz0r's avatar

    Ik ga die speciale manier denk echt niet uitprobere hor:P ben veelste scared dat er iets mee gebeurt:P.. al is het op me kamer soms nog wel stoffig..

  35. 656 XP
    Killermen's avatar

    Vergeet het dat ik hem op de speciale manier ga kuisen, mag dan wel vuil blijven

  36. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    kheb die speciaale manier bij de 60 gig gedaan:D

  37. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Als mijn PS3 jarig is ga ik het ook proberen ik heb de 40GB:P voor de rest altijd vochtig doekje erover heen of zo’n brillen doekje

  38. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Werkt echt niet bij mijn 60GB:S. Hebje ’t geprobeerd dan??

    ja heb het zelf geprobeert alleen moet je gewoon je ps3 aan doen en je ps3 draaien je hoef het niet als de 40 gig te doen:P even wachten en hij gaat blazen

  39. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als er iets enorm slecht voor je PS3 is, is het wel die ‘alternatieve manier’ van schoonmaken. Je fans dichthouden is wel een van de domste dingen die je kunt doen..

  40. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    ja heb het zelf geprobeert alleen moet je gewoon je ps3 aan doen en je ps3 draaien je hoef het niet als de 40 gig te doen:P even wachten en hij gaat blazen

    Hoe bedoel je draaien?:p
    ksnap t niet zo goed:prop:

  41. 442 XP
    rwss's avatar

    Zou ik ook niet doen de fans dicht houden, kan tot gevolg hebben dat het power ledje oranje wordt, dat betekent dat een van de hardware componenten door over verhitting overleden is.

  42. 591 XP
    dajez's avatar

    Zou ik ook niet doen de fans dicht houden, kan tot gevolg hebben dat het power ledje oranje wordt, dat betekent dat een van de hardware componenten door over verhitting overleden is.

    al is voor gehad zo te zien?:P

  43. 442 XP
    rwss's avatar

    Nee is me zelf niet voor gekomen maar kan mensen waarbij wel, leer
    dus van ander mans fouten. 😛
    Heb de fans vrij plus hij staat heel goed gefentileerd.
    Las zelf laats ergens dat er nog speciale koelers zijn om op je ps3 te
    monteren voor extra koeling.