Forum

Topic: Blu-Ray zal dood zijn in 2012 ?

Anoniem's avatar

Hey,

Ik heb dit hier gevonden, nu wil ik graag weten wat jullie ervan vinden. hier is het “artikel”.

1. HD movie downloads

OK so the picture quality’s not quite there yet, but Bill Gates, Steve Jobs and others have already seen the future of movie viewing at home – and it doesn’t come on shiny 12cm discs.

Instead services like iTunes, Xbox Live and Vudu already offer HD movies over the internet, enabling you to see the movies you want without having to hack down to the video store in the pouring rain.

With fibre-to-home broadband slowly being rolled out in the UK, who knows what the next few years will bring.

2.BD-Live

Have you seen the demos? BD-Live is a joke. It’s a second-rate attempt to offer interactive features that HD DVD did first and much, much better.

It won’t work on old Blu-ray players (they don’t have the persistent storage) and may not work on new ones: it’s not mandatory for Blu-ray player makers to include it in the hardware they sell.

Result? Large doses of confusion and frustration for anyone (un)lucky enough to buy a Blu-ray disc with BD-Live features on it.

3. Samsung thinks Blu-ray is finished

You know, the world’s number one consumer electronics maker, Blu-ray stalwart.

Andy Griffiths, director of consumer electronics at Samsung UK, told Pocket Lint that Blu-ray would be dead in five years, and that it certainly wouldn’t last 10.

He believes the format will be replaced by either a new kind of physical media – most likely flash memory cards if Toshiba’s IFA 2008 keynote is anything to go by – or downloads. Go figure.

4. Sony thinks Blu-ray is finished

Blu-ray is not only finished in terms of spec, but it’s also finished as a format. Optical disc technology has gone as far as it can go.

Or so says Take Miyama, Sony product manager for home video marketing in Europe believes. He told Electric Pig that “in the future, if [our emphasis] we have a physical media format, it will change physically. It won’t look like an optical disc.”

Talk of a 500GB Blu-ray prototype will only prolong the agony.

Sony has already hinted at its future direction with the launch of Bravia TVs in the US that can directly receive movies streamed over the internet. Blu-ray player not required.

5. DVD is good enough

Despite the fact that Blu-ray movies are expected to hit to 12 million sales in Europe this year, they still account for just two per cent of video sales in countries like the UK.

Even by 2012 DVD will still have the edge – and that’s according to the Blu-ray Disc Association’s own over-enthusiastic predictions [PDF link].

The plain fact is few of us are ever likely to swap extensive DVD collection for their Blu-ray equivalents, especially when prices for Blu-ray movies and players are still so high.

Given that many cheap DVD players now have some kind of upscaling capability, DVD will prove ‘good enough’ in terms of picture quality for many years to come.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Die gast is gewoon chagarijnig ofzo.

  2. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Mja en dvd is good genoeg, kwaliteit van blu ray is wel tien keer mooier ze :D, mja je kan niet klagen voor dvd maar de wereld evolueert 😉

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    De beeld kwaliteit die je met DVD kan behalen komt niet eens in de buurt van een Blu-Ray. Tuurlijk; je kan de DVD in de eeuwigheid gaan gebruiken maar dat is wel een beetje erg achterhaald.

    Blu-Ray live word goed ondersteunt op de PlayStation 3. Ik verwacht dat in de toekomst de Blu-Ray spelers gewoon Blu-Ray live gewoon goed ondersteunen. En dan heb ik niet over de Blu-Ray spelers van de Aldi natuurlijk.

  4. 421 XP
    Rhox's avatar

    Het klopt wel een beetje.
    Stilletjesaan gaat alles over het netwerk werken, ook de HDfilms.
    De nieuweste Sony TV’s hebben inderdaad een netwerk/internet-connectie (vooral voor firmware-updates en dergelijke, later waarschijnlijk meer!)
    Maar dat wil niet zeggen dat BR dood gaat.
    Kijk zelfs naar die oude VHSbanden, die gebruiken vele mensen nog altijd 😀
    Laat die mensen die DVD nog 10 jaar willen gebruiken maar doen, ik kijk ondertussen wel naar de mooiere HDbeelden :p

  5. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Het klopt wel een beetje.
    Stilletjesaan gaat alles over het netwerk werken, ook de HDfilms.
    De nieuweste Sony TV’s hebben inderdaad een netwerk/internet-connectie (vooral voor firmware-updates en dergelijke, later waarschijnlijk meer!)
    Maar dat wil niet zeggen dat BR dood gaat.
    Kijk zelfs naar die oude VHSbanden, die gebruiken vele mensen nog altijd 😀
    Laat die mensen die DVD nog 10 jaar willen gebruiken maar doen, ik kijk ondertussen wel naar de mooiere HDbeelden :p

    Firmware update kun je gewoon via kabel of sataliet binnen halen.
    Netwerk aansluiting is gewoon voor het streamen van foto’s en video’s, het is allemaal niet zo spannend als het lijkt.

    Maar ik ben het wel met je eens dat er over 10 vast nog wel dvd kijkers zijn!

  6. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Het klopt wel een beetje.
    Stilletjesaan gaat alles over het netwerk werken, ook de HDfilms.
    De nieuweste Sony TV’s hebben inderdaad een netwerk/internet-connectie (vooral voor firmware-updates en dergelijke, later waarschijnlijk meer!)
    Maar dat wil niet zeggen dat BR dood gaat.
    Kijk zelfs naar die oude VHSbanden, die gebruiken vele mensen nog altijd 😀
    Laat die mensen die DVD nog 10 jaar willen gebruiken maar doen, ik kijk ondertussen wel naar de mooiere HDbeelden :p

    Ik denk ook niet dat iedereen wil streamen of downloaden (Belgie?)
    Het is ook gewoon voor de heb om een schijfje met boekje erbij te hebben van en film of game.
    Het formaat DVD ging ook pas verkopen toen de spelers voor weinig bij de aldi en bouwmarkten te koop was.Dat gaat met Blu-Ray denk ook gebeuren.

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Als iedereen gaat streamen zal het Internet-netwerk het niet bij kunnen houden en gaat het netwerk gewoon plat.

    Er zal nog een hoop moeten veranderen voordat we écht HD films direct op de TV laten streamen.

  8. 480 XP
    Flow's avatar

    Als iedereen gaat streamen zal het Internet-netwerk het niet bij kunnen houden en gaat het netwerk gewoon plat.

    Er zal nog een hoop moeten veranderen voordat we écht HD films direct op de TV laten streamen.

    zijn er al niet een hele hoop uitzendingen op tv die op tv HD uitzendingen ondersteunen (zijn natuurlijk geen films).

    BR gaat echt nog wel even mee. Ook al is het puur voor de heb.

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    zijn er al niet een hele hoop uitzendingen op tv die op tv HD uitzendingen ondersteunen (zijn natuurlijk geen films).

    BR gaat echt nog wel even mee. Ook al is het puur voor de heb.

    Er zijn zenders die in HD uitzenden maar dit gaat dan niet over het internet!

    HD films over het internet streamen (zoals werd geopperd in het artikel) kost ongelooflijk veel bandbreedte; niet alleen van de consument maar ook voor het hele internet-netwerk.

    Het is zeg maar alsof heel de wereld al zijn elektrische apparaten aanzet. Dan gaat het elektriciteit netwerk ook plat. Het zelfde zou er gebeuren als nu iedereen HD films gaat streamen.

  10. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik denk wel dat rond 2012 de opvolger er welweer is, maar dat is BR zo ongeveer hetzelfde als de DVD nu meer. Dus nog lang niet dood ;).

  11. 564 XP
    Rox92's avatar

    Beetje onzin als je het mij vraagt maar ut kan dat er in 2012 een opvolger is….
    Maar ik persoonlijk heb een spel liever op schijf dan gedownload want stel je ps3 crashed of wat dan ook ben je ut kwijt en zul je net zien dat je hem al geshared heb en daarom dus niet meer kan downloaden weg spel…….

  12. 131 XP
    bnk90's avatar

    ik hoop het niet

  13. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    Ik denk dat Blu-Ray nog niet goed loopt of zal lopen omdat de PS3 simpelweg gewoon niet ombouwbaar is. Als die ombouwbaar zou zijn, het goedkoper zou zijn om games op blu-ray te branden, en dat de blu-ray schijfjes betaalbaarder worden de ps3 heel succesvol gaat worden

  14. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik denk dat Blu-Ray nog niet goed loopt of zal lopen omdat de PS3 simpelweg gewoon niet ombouwbaar is. Als die ombouwbaar zou zijn, het goedkoper zou zijn om games op blu-ray te branden, en dat de blu-ray schijfjes betaalbaarder worden de ps3 heel succesvol gaat worden

    Het is gewoon te duur om Blu-Ray schijfjes te gebruiken voor film producenten en dus kopen de consumenten het ook minder. De schijfjes worden vanzelf goedkoper en dan zal Blu-Ray wat beter gaan lopen.

    de PS3 is niet de enige die gebruikt maakt van Blu-Ray hé.

  15. 277 XP
    RevXxx's avatar

    met de blu-ray gaat het wel mee vallen. de Hd-dvd is nu al helemaal dood. 😀

  16. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik denk dat Blu-Ray nog niet goed loopt of zal lopen omdat de PS3 simpelweg gewoon niet ombouwbaar is. Als die ombouwbaar zou zijn, het goedkoper zou zijn om games op blu-ray te branden, en dat de blu-ray schijfjes betaalbaarder worden de ps3 heel succesvol gaat worden

    Wat dacht je van films? HD-DVD is dood, K.O., geownt door Blu-Ray. Maar het is nog wat duur ja, maar dat word na verloop van tijd wel minder. DVD was ook heel duur.