Forum

Topic: ± €60 te duur?

Anoniem's avatar

Vele van ons hier hebben een PS3. En bij een PS3 hoort natuurlijk games. En games kosten geld:p. En de gemiddelde prijs van een game is rond de 60 euro. En ik wil dus weten wat jullie van deze prijs vinden. Vinden jullie het te duur??? Vinden jullie het erg goedkoop???[onwaarschijnlijk…]
En post ook in een reactie wáárom jullie dat vinden.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 207 XP
    Niekker's avatar

    maakt niet uit wat het kost, ik koop ze toch wel…

  2. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Tja, ik vind het niet te duur. vind het nog wel altijd duur hoor.
    Maarja, ik moet wel he:p

  3. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Als je een PS3 hebt wil je natuurlijk gamen. Nu heb ik nog niet zo veel games en koop ik wel is wat, maar als ik een redelijk aantal games heb ga ik wel minder vaak een game halen (in ieder geval niet van 60 euro).

  4. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik vind 60 euro voor een single game wel mooi, maar ik vind het weer zo balen dat het 120 euro kost voor 2 :p. Zelf koop ik ze voor gewoon 45 euro op AxelMusic.com

  5. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    je moet kei lang sparen voor een game

  6. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik maar iets meer dan 2 weken, zeg dat ik in 3 maanden 7 game’s kan kopen ongeveer :p.

  7. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Maarja als je kijkt naar PS2 toen er net nieuwe spellen voor waren koste ze 45-50 euro maximaal! en nu heb je ze zelf voor 70 voor de PS3 als ze net uit zijn

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ik vind 6o euro veel te duur lol.
    Maar desondanks kan het mij niet weerhouden om de games te kopen. >.<

  9. 266 XP
    Yorz's avatar

    wel een beetje duur… door deze prijs kan ik niet alles wat ik wil kopen… ik hoop echt dat games goedkoper worden als die in-game advertenties er komen

  10. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Veeeel te duur 😀

  11. 303 XP
    l3on2's avatar

    Waarom is het eigenlijk zo duur ?

  12. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Heb je ooit alle kosten na gerekent van een game die 1 miljoen keer verkoop :p?

  13. 1402 XP
    Selec1's avatar

    €60 is te duur. €40 is veel beter. Meer dan €60 is echt belachelijk!

  14. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Berekening van de kosten van DS die ik tijdje terug al eens had gemaakt:

    Het maken is gemiddeld 30 euro per spel. Doosje+cardridge is 7 euro. Dus is een totaal van 37 euro. Dan reclame (gebeurd bijna nietmeer bij kleinere spelletjes) en vervoer: (gaat in massa’s) dat is ongeveer 2 euro (als het niet veel minder is). Is nu 39 euro. Kosten die de winkel krijgt zonder winst is per spel zo’n 1 euro (heel ruw, voor personeel en pantverhuur). Zeg nu 40 euro. Dan wil de winkel 5 euro winst per spel, is dus 45 euro. Dan is het dus ongeveer 5 á 7 euro winst voor Nintendo.

    En dan nog op een Blu-ray schijfje :p.

  15. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Berekening van de kosten van DS die ik tijdje terug al eens had gemaakt:

    En dan nog op een Blu-ray schijfje :p.

    Wat zijn je bronnen? Zo kan ik ook wel aan een mooie prijs komen….

  16. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dat ziet eruit als een hele wilde uit-je-duim gezogen berekening. :p No offence, lol.

  17. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Wow, die axelmusic tip is ontzettend goed. Weet je of het ook prima aankomt uit de VS met maar 2e verzendkosten?

  18. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Veel te duur 🙂

    Maargoed, gister toch maar FIFA aangeschaft á 62.99EUR 😀

    Dure games koop ik alleen als ik echt weet dat ze goed zijn…
    Voorderest wacht ik gewoon totdat ze goedkoper worden.
    Zie bijvoorbeeld Haze, toen hij uitkwam 64.99EUR nu nadat het flopte afgeprijst naar 29.99EUR wou hem bij de release halen, maar goed dat ik heb gewacht, zo zie je maar 😉

  19. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Zo zie je maar, 30 euro verspilt ipv 60!

  20. 1268 XP
    luctheman's avatar

    gelukkig heb ik een broer die altijd wel bereid is de helft te betalen:p

  21. 790 XP
    Robbert's avatar

    Ik vind 60 euro voor een single game wel mooi, maar ik vind het weer zo balen dat het 120 euro kost voor 2 :p. Zelf koop ik ze voor gewoon 45 euro op AxelMusic.com

    De prijzen zijn daar 42-45 dollar en geen euro? Dus dan kom je op nog minder uit? Dan kost een spel bij Axelmusic maar 30 euro ofzo? Of heb ik het nu fout?

  22. 39 XP
    rakker's avatar

    ik vindt 60 euro te duur sommige spellen zijn nog niet eens compleet af en dan moet je weer extra contents toevoegen en dat is ook niet altijd gratis.

    ook fifa 09 vind ik zelf te duur is niet erg veranderd (mijn mening)

  23. 564 XP
    Rox92's avatar

    Ik vind 60 euro voor een single game wel mooi, maar ik vind het weer zo balen dat het 120 euro kost voor 2 :p. Zelf koop ik ze voor gewoon 45 euro op AxelMusic.com

    Zijn dat gewoon europese games??

    Tja 60 euro vind ik prima maar het moet geen cent meer worden…..
    Maar zou wel handiger zijn als winkels die prijs ook zouden doen want vaak zijn winkels standaard 65 euro 😉

  24. 896 XP
    WoofeR's avatar

    ik werk fulltime dus hoef niet te sparen voor een game… voor de jongere jongens hier en de studenten ken ik het heel goed begrijpen dat het te duur is soms… ik vindt zelf ook wel te duur, van mij mag de prijs ook aardig omlaag.

    Dit komt ook wel in orde, want je ziet ook gewoon de prijzen soms omlaag gaan, al bij de release van een game… Dan kosten ze soms gelijk 50 of 55 euro 😉
    dus hopen op meer prijsvermindering^^