Forum

Topic: LittleBigPlanet gaat first-person?

Anoniem's avatar

LittleBigPlanet gaat first-person?
Bron: Eurogamer
Er ís een mogelijkheid dat LittleBigPlanet in de toekomst een first person game wordt. Tenminste, als het aan ontwikkelaar Mark Healy ligt. LittleBigPlanet zoals we het nu kennen is een zogenaamde 2,5D-game, maar volgens Healy kan LBP met de huidige tools makkelijk naar 3D worden overgezet. Of dit een totaal nieuwe game gaat worden of de LittleBigPlanet formule blijft handhaven wilde Healy niet kwijt, maar wel kon hij verklappen dat men druk bezig is met de mogelijkheden van de ontwikkelde tools voor een nieuwe game.

LittleBigPlanet is een innovatieve puzzelgame, waarbij je met een soort van stoffen poppetje allerlei puzzels moet gaan oplossen. Hierbij draait het vooral om creativiteit en teamwork, aangezien het regelmatig voorkomt dat je meerdere mensen nodig hebt om verder te komen in een level. Zodoende is LittleBigPlanet in principe een multiplayer, maar de game is ook zeker goed als singleplayer te spelen, zowel online als offline.

Het leuke aan LittleBigPlanet is de mogelijkheid om zelf geheel nieuwe levels en puzzels te ontwerpen, zonder dat er een lastige level-editor aan te pas komt. Deel vervolgens je nieuwe creaties met gamers over de hele wereld en de mogelijkheden van user-created content in deze game zijn eindeloos! Je kunt je character uitgebreid customizen en punten verdienen door een zo snel mogelijke tijd neer te zetten in de levels. Met deze punten kan je vervolgens weer vele attributen voor je character kopen en daarnaast kan je ook nieuwe items verdienen om te gebruiken in zelf te ontwikkelen levels. De kernwoorden van LittleBigPlanet? Play, Create en Share!

hmm best interesant,volgens mij was het 2.5 D juist het leuke.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Het zou best is heel leuk kunnen worden, in 3D. 😮

    Ben benieuwd.. :p

  2. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    werd tog ook op de radio gezegt 😮

  3. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Mij lijkt het niet echt leuk als het 3D word zoals GTA. Hoe moeten ze je dan in een recchte lijn laten lopen, en hoe versies je (welke :p) muren?

  4. 421 XP
    Rhox's avatar

    Speelt nu al mooi, ben wel benieuwd naar een 3Duitvoering 😀

  5. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Lijkt me zo vaag, LittleBigPlanet in FPS…:p

  6. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Zoveelste LBP topic..

    Ontopic: Ik hoop eigenlijk niet dat dat gaat gebeuren. anyway, het is wel wat vroeg om daar nu over te speculeren..

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ze gaan eerst bezig met een LBP voor de PSP. Misschien zit daar een FPS-achtig ding in? Het plan is iig wel dat je met je PSP levels kan ontwerpen.

  8. 480 XP
    Flow's avatar

    LBP moet gewoon lekker zoals nu blijven. Het levels maken gaat soepel en in een 3D versie zie ik het allemaal geforceerd worden.

    Offtopic:
    Komt LBP ook voor de psps?!

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    LBP moet gewoon lekker zoals nu blijven. Het levels maken gaat soepel en in een 3D versie zie ik het allemaal geforceerd worden.

    Offtopic:
    Komt LBP ook voor de psps?!

    [quote=LittleBigMadness.com]Rumours of a PSP LittleBigPlanet game have surfaced because of a job ad for a ”PSP Game Engine Lead”, seeking “a senior level programmer to work on the development of exciting new LittleBigPlanet projects”.

    Mark Healy, Media Molecule co-founder talked to Eurogamer TV and said that ”There’s definitely scope for a PSP version“. While there is nothing concrete yet, he added that ”It’d be great to make – for the people who are really into the Create side – some kind of companion products that allow you to create things while you’re on the train”.

    I agree with that, and I would love to combine the PSP with the PS3 in even more LittleBigPlanet fun![/quote]

    Bron

    Dus het lijkt van wel…

  10. 1386 XP
    Redd's avatar

    Lijkt me zo vaag, LittleBigPlanet in FPS…:p

    Dat lijkt me ook vaag, als LittleBigPlanet een FirstPersonShooter word. :p