Forum

Topic: Ps3 en vast ip nummer

Anoniem's avatar

Hoi

Ik heb een ps3 (wireless) en deze zou ik graag een vast ip nummer willen geven. Want als ik mijn ps3 aanzet vliegen mijn twee laptops er uit. Een paar minuten lang heb ik dan geen internet. Weet zelf niet waardoor dit komt. Dus daarom denk ik dat alles een vast ip nummer moet hebben.

Wie weet hoe dit moet. Ik gebruik een linksys.

Dungeon

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Om een statisch IP toe te kennen aan je laptops/ps3 lijkt het me slim dat je er toch wel een tutorial bij pakt. Er kunnen een aantla dingetjes misgaan, en miscommunicatie hier op ’t forum vind erg snel plaats.. 😉

    Je zit inderdaad wel op de goede weg, als je laptops uitvallen door dubbel uitgedeelde IP’s.

    Mischien helpt dit je een beetje. Weet niet of je goed bent in Engels, maar de plaatjes laten al een hele hoop zien. 😀

    Succes!

  2. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Hey itsred je bent me net voor met de link :tiffguy:
    Maar idd met die site heb ik het ook voor elkaar gekregen.

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    En dan kan je meteen even je poorten open zetten voor ultra snelle download snelheden 🙂

  4. 16 XP
    dungeon's avatar

    ik zal eens gaan kijken werk trouwens op vista
    Zal zelf ook nog even zoeken op het net

    Het is gelukt mijn laptops draaien nu, Maar ik merk wel dat mijn ps3 sneller online komt nu met een vast ip. Maar de laptops krijgen nog wel heel even geen verbinding als mijn ps3 online komt.
    wat kan dat zijn.

    vroeg me ook af of ik wan moet verandere in mijn router.
    omdat normaal kan ik in mijn router alle pc zien via mijn Local Network/DHCP clients tabel
    Nu staat daar niks meer in

    En wat bedoelt R@tz met

    En dan kan je meteen even je poorten open zetten voor ultra snelle download snelheden

  5. 1402 XP
    Selec1's avatar

    De link die je kreeg verwees naar een tutorial over hoe je een statisch IP kan maken en instellen. Statische IP adressen zijn nodig als je je poorten van je router wilt open zetten. Als je je poorten open zet zal het downloaden via b.v. torrents veel sneller gaan.

    Als je statische IP adressen maakt moet je je router in, als je daar dan toch bent kan je meteen je poorten open zetten.

    Als het goed is staat er meer informatie over het open zetten van je poorten op de link die je kreeg.

  6. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Als je je poorten open zet zal het downloaden via b.v. torrents veel sneller gaan.

    Dat is bullshit, een poort zit dicht of open. Als hij open zit gaat er wat doorheen als hij dicht zit gaat er niks doorheen. Dus als je torrents download en dit doe je via een bepaalde poort welke dicht zit, doet hij niks. Gooi je hem open krijg je gewoon de normale snelheid van die torrent.

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Dat is bullshit, een poort zit dicht of open. Als hij open zit gaat er wat doorheen als hij dicht zit gaat er niks doorheen. Dus als je torrents download en dit doe je via een bepaalde poort welke dicht zit, doet hij niks. Gooi je hem open krijg je gewoon de normale snelheid van die torrent.

    Toen ik mijn poorten dicht had downloaden ik ±5Kb/s en nu ±300Kb/s. Er kwam blijkbaar toch wel wat doorheen.

  8. 16 XP
    dungeon's avatar

    oke mijn dl snelheid is prima maar wat moet ik verandere in mijn router zie mijn vorige bericht want ik heb helemaal niks veranderd in mijn router gewoon de ip adres toegevoeg zoals de tut het zegt.

    Het is gelukt mijn laptops draaien nu, Maar ik merk wel dat mijn ps3 sneller online komt nu met een vast ip. Maar de laptops krijgen nog wel heel even geen verbinding als mijn ps3 online komt.
    wat kan dat zijn.

    vroeg me ook af of ik wan moet verandere in mijn router.
    omdat normaal kan ik in mijn router alle pc zien via mijn Local Network/DHCP clients tabel
    Nu staat daar niks meer in

  9. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Toen ik mijn poorten dicht had downloaden ik ±5Kb/s en nu ±300Kb/s. Er kwam blijkbaar toch wel wat doorheen.

    Dat ligt gewoon aan het aantal seeders en heeft niks met poorten te maken.

    @ Dungeon probeer eens hier mischien kan je daar een antwoord vinden

    edit:
    Of hier :http://www.linksysinfo.org/forums/