Forum

Topic: Kan een PS3 in de fik vliegen??

Anoniem's avatar

Oké… Ik had gistere dus een flinke discussie met mijn moeder dat een PlayStation 3 in de fik kan vliegen, zélfs als hij op standby staat (Dus als het rode lampje brandt).
Mijn moeder dus beweren dat ze het had gezien op SBS 6…. Na een kwartiertje een (leuke) discussie te hebben gehad moest ik de PS3 uitdoen met het knopje aan de 8erkant:p:joystick: En z mijn PS2 is al 4 jaar lang ofzo op standby zonder in de fik te vliegen, en mijn PS3 al ongeveer 1 jaar(sinds de release…)
Ok hier dus mijn vraag… [b]Heeft mijn mijn moeder gelijk of heeft ze het gewoon verward met een PlayStation 2???:shifty::shifty:[/b]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Als je er terpetine overheen doet en aansteekt vliegt ik in de fik maar anders niet maar het is denk ik meer dat ie voor nix op stand by staat en dat dat stroom kost ik zet hem s’avonds als ik ga slapen ook altijd uit aan de achterkant maar volgens mij kan het niet tenzij die naast een hete oven staat ofzo maar dat denk ik niet:P

  2. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Hij staat gewoon op een plek waar geen hitteverwarmende dingen in de buurt staan. In tegendeel, hij staat in de woonkamer waar het altijd ijskoud is…:S

  3. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    dan kan ie egt niet zo maar in de fik vliegen de kans is groter dat ie in de fik vliegt als je aant gamen bent:P

  4. 1268 XP
    luctheman's avatar

    ik wil niet veel zeggen maareh… interpunctie?

  5. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Ik denk dat je moeder bang is voor het stroomgebruik in de standby stand 😉
    Deze is trouwens zeer laag 1 a 2 watt en soms zelfs onmeetbaar.:wink:

    Vroeger kwam het wel voor bij tv’s die in de fik vlogen als ze standby waren.(een jaar of 10 geleden)

  6. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    het is mogelijk
    ik heb mijn SP3 ook altijd standby staan nooit last van 🙂
    maar het is zelfde als TV die je ook eigenlijk niet op standby moet laten staan 🙂
    anders is er een kans van 3% dat die gaat op standby 10 % of zo ieets:)
    ik zeg gewoon getallen als voorbeeld hoor 😛

  7. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Ik heb net ff zitten googlen (je weet maar nooit)
    Ik heb niks kunnen vinden over ps3 die in de brand zijn gegaan.

  8. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    zal waarschijnlijk ook niet gebeuren 😛
    ik heb trouwens me ps3 nu ong 3 dagen non stop aan (A)
    jah zit wel is snags te gamen en vergeet ik uit zetten
    en heb ruzei ma dus minder PC dan maar interbetten via PS3 he XD
    en hij fikt niet is niet heet of zo
    dus standby kan geen kwaat neem ik dan tog aan XD

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Het kan waarschijnlijk op het moment dat er kortsluiting ontstaat.
    Ik denk dat de meeste nieuwe elektrische apparaten niet meer spontaan ontbranden.

    Maar uit is altijd beter dan standbye! Denk een beetje aan ijsberen hè 😉

  10. 266 XP
    the_stigo55's avatar

    het zo me niet verbasen SBS6 het is H.V.N zeker ach allijd is er nieuws over brand in H.V.N

  11. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Welkde dag zag ze dat, en vroeg of laat :p? Wil het wel eens zien. En Ipod accu’s vliegen ook wel eens in brand, dat kan gewoon wel eens gebeuren :p.

    Edit:
    Kan het niet in het archief vinden:prankster:

  12. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    ga je het egt opzoeken :O

  13. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    ga je het egt opzoeken :O

    Ja, paar minuten werk:shifty:. Gewoon op de HvN-site :p.

  14. 1386 XP
    Redd's avatar

    ik wil niet veel zeggen maareh… interpunctie?

    No offence, maar jij bent er ook geen ster in.

    Anyhow, ik kan me die test nog herinneren dat ze de ps3 een hele tijd hebben laten draaien in een bloedhete sauna.
    Dan moet hij de huiskamer toch wel overleven dacht ik :p

  15. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    In principe kan alles wat stand-by staat in de fik vliegen, als er kortsluiting ontstaat, maargoed..die kan is 1 op weet ik veel hoeveel :p
    Ik zet m’n PS3 altijd uit met de power knop aan de achterkant..gewoon automatisme 🙂

  16. 468 XP
    TwysT's avatar

    Ontbranden lijkt me zeer onwaarschijnlijk, hoogstens doorbranden omdat hij niet genoeg kan koelen en oververhit raakt. Echter lijkt me dat ook zeer onwaarschijnlijk.

  17. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Alles kan, zoals die keer dat een PSP is ontploft in een broekzak van iemand.

  18. 6677 XP
    Myx's avatar

    Lijkt me sterk dat een ps3 zomaar in de fik vliegt en ook nog es een grappig gezicht :P, tenminste als het niet de mijne is, maar ik doe hem ook gewoon helemaal uit na het gamen, ik vind het irritant dat je die ventilator nog hoord draaien en dan ga ik me op dat consentreren en dan kan ik me huiswerk niet maken of val ik maar niet in slaap XD

  19. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    hahaha ik had ook zon discussie maar dan over mn tv met me pa.. die zegt dat standby teveel stroom vreet, maar dat is dikke bullshit als je het mij vraagt.. hij vreet alleen 240 watt als ie aan staat..xD

    Ontopic: als ie in de fik zou kunnen vliegen denk ik niet dat standby nog zou bestaan, kans lijkt mij heel klein..

  20. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Misschien heeft ze het in zo een voorstukje met wat er in het nieuws kwam gehoord en door elkaar gehaald, misschien zeiden ze iets over brand en daarna over die jongen die zijn ps3 verkocht had via marktplaats en vals geld had gekregen. ze hoorde dus misschien de woorden Brand en PS3 :p

  21. 954 XP
    Callme's avatar

    net zo min als de TV die standaard in standby zit tenzij je de stekker eruit haalt.

  22. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Hmmm… Ik vind t maar vaag, volgensmij is het nooit voorgekome dat een PS3 in de fik is gevloge(terwijl hij op standby stond…)
    Kvind t maar vaag..
    En irritant:S

  23. 1386 XP
    Redd's avatar

    Misschien heeft ze het in zo een voorstukje met wat er in het nieuws kwam gehoord en door elkaar gehaald, misschien zeiden ze iets over brand en daarna over die jongen die zijn ps3 verkocht had via marktplaats en vals geld had gekregen. ze hoorde dus misschien de woorden Brand en PS3 :p

    Haha, sterke theorie!

    Dit hele verhaal doet me overgens wel denken aan dit nieuwsbericht.
    Dat was volledig te wijden aan een ontploffende batterij though.. :-p

  24. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    voor kortsluiting zitten er zekeringen in je ps3, en voor overhitten zal er wel een beveiliging op zitten. de tv naast de ps3 zal wel in de fik zijn gegaan.

    de xbox 1 volgens mij wel, de kabel naar het stopcontact werd te heet:rofl:

  25. 304 XP
    Edwin's avatar

    Om nog even laat te reageren op de eerste post: Ik denk dat je moeder een stukje over deze situatie heeft gezien.

    Overigens kunnen in principe alle elektrische apparaten in brand vliegen als er kortsluiting ontstaat, maar dit gebeurt slechts heel zelden. Het apparaat uitzetten met de stroomschakelaar kan echter geen kwaad: scheelt toch weer een beetje stroom. (Volgens mij verbruikt de PS3 iets van 2 Watt in standby)

  26. 420 XP
    Zwerver7's avatar

    Er is wel één keer een Xbox 360 afgebrand in Amerika door een jongen die zijn Xbox aan had laten staan en toen naar school is gegaan toen stond zijn slaapkamer in brand, en hij had €62,000 aan schade.

    Om de film te bekijken moet je bij Youtube Xbox Fire intypen en dan de eerste filmpje.

    Firefighters called to the blaze in Little Rock, Arkansas told local reporters that the console’s power brick was the blaze’s cause. The console owner’s house has been reduced to a near shack-like state following the fire, local TV station THV reports.

    Although the gamer wasn’t at home when the fire broke out, a fire department spokesman said the console’s power brick was stored on one side and close to a wall – which he claimed could exacerbate potential fire risks.

    Microsoft has already recalled thousands of power bricks worldwide because of worries over a potential fire risk. But the company claims gamers can minimise the risks by unplugging the console and avoiding bending the power brick’s cord.

    Microsoft has also previously admitted that the Wireless Racing Wheel has a power-supply flaw that may cause it to overheat and smoke – although no problems have been reported yet.

    In 2005, an Anglesey woman was pulled unconscious from her house after succumbing to smoke emitted by a faulty first-generation Xbox, which had been left on standby.

    http://i35.tinypic.com/2due9e0.jpg
    http://i34.tinypic.com/2a2po0.jpg

  27. 277 XP
    RevXxx's avatar

    mensen geloven ook alles. dus niet naar luisteren. 🙂 (en gewoon dat knopje op de achter kant uit zetten)
    het heeft ook geen zin dat het 1jaar brand.

    en mensen geloven ook in ufo’s. xD