Forum

Topic: Ondertiteling op je PS3 (soft subs)

Anoniem's avatar

Hier een tutorial hoe je ondertiteling in je film kan krijgen

’::Stap 1
Benodigdheden:

Een film (.AVI met Divx of XVid)
Een ondertiteling (.SRT of .SUB/.IDX)
AVIAddXSubs

’::Stap 2
Film samenstellen:

2.1 Start AVIAddXSubs
2.2 Ga naar ‘Configuration 1’ en stel bij ‘Language Code’ de taal van je ondertiteling (dutch)
2.3 Ga naar ‘Configuration 1’ en stel bij ‘Character Set’ hem op ‘ANSI’.
2.3.b Stel het lettertype, kleur en grote in. Dit is optioneel!
2.4 Zorg dat je film en je ondertiteling in dezelfde map staan met dezelfde naam. De ondertiteling moet .srt achter de titel hebben staan!
2.5 Ga terug naar ‘Create DivX with Subtitles’ en klik bij ‘File Name(s)’ op de ‘…’. Selecteer nu je film
2.6 Klik bij ‘Output Folder’ weer op de ‘…’ en selecteer de folder waar je film met ondertiteling moet komen te staan. Laat het leeg om de film (met ondertiteling) te plaatsen bij je bron film.
2.7 Klik op ‘Create Subtitled DivX File’. En wacht enkele seconden tot minuten.

’::Stap 3
Stream nu je film naar je PS3 of zet hem op een externe harde schijf!

’::Opmerking: Het is nu een .divx. Dit kan de PlayStation 3 gewoon afspelen!
’::Opmerking: Je kan de .divx hernoemen naar .avi als je dat wilt!
’::Opmerking: Je moet de ondertiteling selecteren via driehoekje voordat de ondertiteling verschijnt!

’::FAQ
-Q: Is het permanent of tijdelijk?
-A: De ondertiteling zal permanent in de video zitten. De ondertiteling zal niet standaard te voorschijn komen! Je moet de ondertiteling eerst selecteren.

-Q: Hoe lang duurt dit ongeveer?
-A: Ongeveer 5 minuten.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

82 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Handige tutorial Selec!

  2. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Ik wist niet eens dat het kon, dankje!

  3. 303 XP
    l3on2's avatar

    ik heb t een keer geprobeerd maar t was me niet gelukt

    nu lukt het vast wel met deze tut :):):)

  4. 40 XP
    sambalbij's avatar

    zeer handig

  5. 257 XP
    Joost's avatar

    Goeie tutorial r@tz! Ik heb even 2 kleine punten aangepast;) Mij is het nu ook gelukt!

  6. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Is het perm of tijdelijk :p?

  7. 303 XP
    l3on2's avatar

    Is het perm of tijdelijk :p?

    ‘::FAQ
    Stel een vraag in dit topic! :):)

  8. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Is het perm of tijdelijk :p?

    De ondertiteling zal permanent in de video zitten. De ondertiteling zal niet standaard te voorschijn komen! Je moet de ondertiteling eerst selecteren.

    Bedankt voor jullie reacties ;). Meld het als er iets niet klopt of als je problemen hebt!

  9. 257 XP
    Joost's avatar

    Is het perm of tijdelijk :p?

    Pernament, als je een film ed willt kijken op je pc kan je ook met BS player de ondertiteling openen. Dan zit de ondertiteling er echter niet definitief in.

  10. 2 XP
    LILbusta_NL's avatar

    als ik een film kijk op de ps3 is ht soms lelijker beeld dn op pc hoe kan dat ??

  11. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Hangt ook vanaf op welke grootte je de video afspeelt… Alsje op fullscreen afspeelt en de video is kleiner is het beeld sowieso lelijker:p

  12. 257 XP
    Joost's avatar

    als ik een film kijk op de ps3 is ht soms lelijker beeld dn op pc hoe kan dat ??

    Als je echt goede kwaliteit op je tv wilt kan je de video het beste omzetten met PS3video9.

  13. 454 XP
    arwin1993's avatar

    bedankt man werkt goed en snel.

  14. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    dank voor deze goede tutorial r@tz

  15. 22 XP
    westsidermo's avatar

    mij lukt ’t niet k krijg :WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

    END OF OPERATION
    maar ik heb wel alles gevolg de subtitle file heeft .srt achter de titel en ze hebbe allebei de zelfde naam kan iemand helpen

  16. 1402 XP
    Selec1's avatar

    mij lukt ’t niet k krijg :WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

    END OF OPERATION
    maar ik heb wel alles gevolg de subtitle file heeft .srt achter de titel en ze hebbe allebei de zelfde naam kan iemand helpen

    is het wel een Divx/Xvid bestand?

  17. 22 XP
    westsidermo's avatar

    nee een avi want je zei: Een film (.AVI met Divx of XVid)
    Een ondertiteling (.SRT of .SUB/.IDX)

  18. 1402 XP
    Selec1's avatar

    nee een avi want je zei: Een film (.AVI met Divx of XVid)
    Een ondertiteling (.SRT of .SUB/.IDX)

    Klopt maar de AVI moet met Divx of Xvid gedecodeerd zijn.

  19. 22 XP
    westsidermo's avatar

    ooh hoe kan je dat doen of kan dat niet??

  20. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Dat gebeurd tijdens het rippen. Ik denk wel dat er manieren zijn om er divx van te maken maar ik kan het niet vertellen.
    Probeer google eens ๐Ÿ˜‰

  21. 22 XP
    westsidermo's avatar

    oke !!!!!!!!

  22. 656 XP
    Killermen's avatar

    Handige tut, lukt meteen, wel effe de typgrootte en stand van de subs verplaatst

  23. 1 XP
    smurfgeorge's avatar

    bedankt werkt perfect gr george

  24. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Hoe land duurt dit ongeveer ? want ik had ook andere programmas en die duren 1 a 2 uur :p

  25. 8837 XP
    7th-son's avatar

    5 minuutjes, als het niet korter is

  26. 74 XP
    steven2610's avatar

    werkt echt goed bedankt man ! dit wou ik toch al een tijdje …

  27. 40 XP
    Boutta's avatar

    Hello allereerst bedankt voor de tutorial. Ik heb het inmiddels gedaan en de eerste keer verliep vlekkeloos de tutorial uitgelopen en ondertitels op me ps3 . Nu wil ik het nog een keer doen precies hetzelfde gedaan maar nu geeft mijn ps3 aan incompitable data en soms zelfs bestand beschadigd aan.

    Ik zou even wat info geven ik gebruik mediaplayer om bestanden te streamen en mijn ps3 beschikt over de laatse systeem update. Het bestand van de video is tevens .avi heb ook .xvid geprobeerd maar tevergeefs. Mijn ps3 blijft incompitable data melding geven.

    Weet iemand misschien iets meer hierover of waar het aan kan liggen?
    Alvast bedankt.

  28. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Hello allereerst bedankt voor de tutorial. Ik heb het inmiddels gedaan en de eerste keer verliep vlekkeloos de tutorial uitgelopen en ondertitels op me ps3 . Nu wil ik het nog een keer doen precies hetzelfde gedaan maar nu geeft mijn ps3 aan incompitable data en soms zelfs bestand beschadigd aan.

    Ik zou even wat info geven ik gebruik mediaplayer om bestanden te streamen en mijn ps3 beschikt over de laatse systeem update. Het bestand van de video is tevens .avi heb ook .xvid geprobeerd maar tevergeefs. Mijn ps3 blijft incompitable data melding geven.

    Weet iemand misschien iets meer hierover of waar het aan kan liggen?
    Alvast bedankt.

    Ik denk dat het aan je film ligt. Heb je met dit alle andere films die (voorheen) wel werkten ook?

  29. 40 XP
    Boutta's avatar

    Ik ben er al achter gekomen :D. Ik had in een andere map zeg maar het oude bestand nog zitten met de srt file ernaast met dezelfde benaming. En dat maakt ruzie met de ps3 zodoende moest ik alleen de naam veranderen, soms is de oplossing simpeler als je denkt.

    Nu kom ik met het volgende is er misschien een manier om die zwarte balken weer terug te halen. Want sommige films worden nu echt uitgerekt en dat kom niet ten gunste van de kwaliteit.

  30. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nu kom ik met het volgende is er misschien een manier om die zwarte balken weer terug te halen. Want sommige films worden nu echt uitgerekt en dat kom niet ten gunste van de kwaliteit.

    Daar heb ik (helaas) geen ervaring mee. Als jij iets ontdekt zou ik graag willen horen!

  31. 11 XP
    dingemansje's avatar

    Ik ben er al achter gekomen :D. Ik had in een andere map zeg maar het oude bestand nog zitten met de srt file ernaast met dezelfde benaming. En dat maakt ruzie met de ps3 zodoende moest ik alleen de naam veranderen, soms is de oplossing simpeler als je denkt.

    Nu kom ik met het volgende is er misschien een manier om die zwarte balken weer terug te halen. Want sommige films worden nu echt uitgerekt en dat kom niet ten gunste van de kwaliteit.

    Had jou probleem ook al op een ander forum gelezen, en ik zit met hetzelfde probleem. Maar daar werd helaas niet op mijn vraag gereageerd.
    Mijn vraag was dus: Moet je dus het orginele bestand (voordat hij met AVIAdXSubs in aanraking is gekomen) + de srt van de computer verwijderen?
    En moet je het nieuwe bestand dan een .avi of een .divx extensie geven?

    BVD

  32. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Had jou probleem ook al op een ander forum gelezen, en ik zit met hetzelfde probleem. Maar daar werd helaas niet op mijn vraag gereageerd.
    Mijn vraag was dus: Moet je dus het orginele bestand (voordat hij met AVIAdXSubs in aanraking is gekomen) + de srt van de computer verwijderen?
    En moet je het nieuwe bestand dan een .avi of een .divx extensie geven?

    BVD

    Boutta heeft zijn probleem opgelost door het bestand te hernoemen. Dus niet de extensie te veranderen.

    Ik weet niet precies wat jou probleem is?

  33. 11 XP
    dingemansje's avatar

    Nou mijn probleem is eigenlijk ook dat als ik het programma gebruikt heb, dat ik dan een mooi bestandje krijg (.divx). Tot dusver gaat het goed.
    Dan wil ik het bestand afspelen in mijn media player, maar dan krijg ik al geen ondertiteling erbij. Dat vind ik nog niet zo erg..
    Maar als ik het bestand dan wil afspelen (via het streamen met WMP11) op de PS3, dan zegt de PS3 vaak: ร“F incompatible data, ร“F dat de data beschadigd is.
    Dit doet hij ook nadat ik de naam van het bestand veranderd heb. Ik vroeg me dus af of Boutta het bestand dan nog van extensie veranderde of iets anders exta’s deed. Of dat hier nog een andere oplossing voor is…

  34. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nou mijn probleem is eigenlijk ook dat als ik het programma gebruikt heb, dat ik dan een mooi bestandje krijg (.divx). Tot dusver gaat het goed.
    Dan wil ik het bestand afspelen in mijn media player, maar dan krijg ik al geen ondertiteling erbij. Dat vind ik nog niet zo erg..
    Maar als ik het bestand dan wil afspelen (via het streamen met WMP11) op de PS3, dan zegt de PS3 vaak: ร“F incompatible data, ร“F dat de data beschadigd is.
    Dit doet hij ook nadat ik de naam van het bestand veranderd heb. Ik vroeg me dus af of Boutta het bestand dan nog van extensie veranderde of iets anders exta’s deed. Of dat hier nog een andere oplossing voor is…

    Hm, erg vreemd. De ondertiteling moet je eerst nog selecteren via het menu van je mediaspeler (dus ook op de ps3!).

    Ligt het probleem niet aan je media server? Probeer eens een andere media server of zet de film op een USB stick.

  35. 11 XP
    dingemansje's avatar

    oh ja ik zal eens proberen om het via een usb stick te doen, kijken wat hij dan doet..
    sorrie, misschien is dit een hele domme vraag, maar wat bedoel je met mn media server? ik gebruik gewoon WMP11 om mn media te delen met mn PS3

  36. 11 XP
    dingemansje's avatar

    inmiddels via de usb-stick geprobeerd, en dat doet hij wel.
    Maar ik denk dat ik het al gevonden heb. Op de รฉรฉn of andere manier zijn al mijn reeds ‘geconverteerde’ (om het zo maar even te noemen) bestanden ineens 0kb geworden…vandaar dus dat de ps3 zegt dat de bestanden beschadigd zijn…
    Nu heb ik nog een ander vraagje: als ik het .divx bestand gewoon met de rechter muisknop aanklik en zeg: openen met –> WMP11, dan kan ik wel gewoon doorspoelen (lees klikken) tot midden in de film. Maar als ik hem opsla in mn mediabibliotheek van WMP dan kan ik dat niet. Als ik dat dan doe begint de film weer op nieuw. Enig idee hoe dat komt ?
    En nu ik toch bezig ben met vragen stellen:
    Ik heb ook nog wel eens last van een “DLNA protocolfout (2006)”. Enig idee hoe ik dat oplos? Benodigde Firewalls zijn (voor zover ik weet) allemaal uitgeschakeld.

    BVD

    edit: de ondertiteling van het ‘geconverteerde’ bestand krijg ik inmiddels wel gewoon in media player. Ik maak het .srt bestand gewoon gekoppeld (dmv dezelfde naam geven) aan het ‘nieuwe’ .divx bestand

  37. 11 XP
    dingemansje's avatar

    haha, volgens mij blijf ik zeuren, maar aangezien ik dinsdag ook zo goed en snel geholpen werd waag ik het toch nog maar eens….
    Ik heb nu net een film de ondertitels erin ‘gebrand’ van AVIAddXSubs, en ik heb ingesteld in het programma dat het een .avi bestand moet blijven….Deed hij het gisteren weer perfect, en doet hij het vandaag weer niet….De PS3 zegt dat de data niet ondersteund wordt…
    Nog meer suggesties ??

  38. 1402 XP
    Selec1's avatar

    haha, volgens mij blijf ik zeuren, maar aangezien ik dinsdag ook zo goed en snel geholpen werd waag ik het toch nog maar eens….
    Ik heb nu net een film de ondertitels erin ‘gebrand’ van AVIAddXSubs, en ik heb ingesteld in het programma dat het een .avi bestand moet blijven….Deed hij het gisteren weer perfect, en doet hij het vandaag weer niet….De PS3 zegt dat de data niet ondersteund wordt…
    Nog meer suggesties ??

    Ik weet het niet meer. Ik denk dat het echt aan de manier hoe je je film op je PS3 zet ligt.

  39. 11 XP
    dingemansje's avatar

    Ik zet de film helemaal niet op mn PS3.
    Ik stream hem (met behulp van WMP11) van mn pc naar mn ps3, en open hem enkel op de ps3.
    Is dit niet goed dan ?

  40. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Bij mij werkt het niet ๐Ÿ™ ik doe film + ondertittel in map met zelfde naam, dan doe ik het in het programma, en als hij klaar was zette ik hem op mijn usb stick en geen ondertittels ook op driehoekje, er is niks, wat heb ik dan mis gedaan ? ๐Ÿ˜

  41. 1 XP
    Vincenzo's avatar

    misschien simpel ja, maar het samenvoegen lukt mij al niet, krijg de volgende melding

    [The.Shield.S06E08.PROPER.PDTV.XviD-JMT.avi]
    No srt or idx/sub files found
    in the same folder as the avi.
    Looking for:
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-2.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-3.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-4.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-5.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-6.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-7.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt-8.srt”
    “the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt.srt”
    and/or…
    “The.Shield.S06E08.PROPER.PDTV.XviD-JMT.idx”+
    “The.Shield.S06E08.PROPER.PDTV.XviD-JMT.sub”

    Check if there is any mismatch
    in the names of the files.

    WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

    END OF OPERATION

    heb een aparte map aangemaakt, avi. file en srt file zitten in dezelfde map,
    bij FILENAME de film bij source of geprobeerd met een legen map, of een nieuwe map of de map waar dit alles dus instaat,

    kan iemand mij helpen, bedankt alvast.

    gr
    Simon

  42. 1402 XP
    Selec1's avatar

    misschien simpel ja, maar het samenvoegen lukt mij al niet, krijg de volgende melding

    [The.Shield.S06E08.PROPER.PDTV.XviD-JMT.avi]
    No srt or idx/sub files found
    in the same folder as the avi.

    Looking for:
    ”the.shield.s06e08.proper.pdtv.xvid-jmt.srt”

    Check if there is any mismatch
    in the names of the files.

    WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

    END OF OPERATION

    Hey Simon,

    Je ondertiteling bestand moet dezelfde naam hebben als je film. Als de film b.v. Hancock.avi heet dan moet je de ondertiteling Hancock.srt noemen en in dezelfde map zetten.

  43. 52 XP
    Snitser's avatar

    thnx man best wel handig

  44. 29 XP
    Q4roel's avatar

    Dit is wel erg handig, erin gebrand vind ik altijd zo vervelend. Dit is een goede oplossing:)

  45. 1 XP
    Liesbeth's avatar

    Beste allemaal

    Via dit Forum al veel dingen op kunnen lossen met films afspelen via de PS3 en daarvoor mijn dank. We zijn pas sinds 2 weken in het bezit van de PS3Echter ik heb nog steeds een probleem met het afspelen van films met avi en srt bestanden apart. Ik heb ook al AVIAddXsubs gedownload en daar een film naar Divx omgezet en in dezelde map staat dan ook de srt file. De PS3 ziet dan het DivX bestand met in dezelfde regel ” {subtitles found}*”
    maar de film heeft geen ondertiteling. Wat doe ik fout? Moet ik ergens nog een instelling veranderen?

    Ik hoop echt dat iemand me kan helpen.

    Alvast bedankt

  46. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Nice! Nu gwn vanaf de PS3 filmpje kijken..!

  47. 30 XP
    Falastine's avatar

    Kan iemand mij helpen ik heb een 42” tv en als ik subs add dan komt dit midden in het scherm ipv onderaan in het midden weet iemand hoe ik dit het beste kan veranderen mijn dank is groot welke gegevens moet ik invullen bij
    subtitle position en daarboven

  48. 3 XP
    Magic's avatar

    Hallo,

    Ik heb het forum volgens mij al helemaal doorgespit, maar kheb er mijn probleem nog niet goed uitgelegd zien staan..

    Ik gebruik sinds 2 weken PMS en ben er razend tevreden over alleen heb een probleem met de subs..
    Ik krijg ze er namelijk niet onder bij een Retail met Video_ts mappen,
    als de subs ingebakken zij dan speelt hij ze fijnloos af, heb er alleen problemen mee met originele dvd’s rips.
    Heb encoding geprobeerd en bij meerdere films krijg ik de NL subs er niet onder,
    heb ook srt bestanden er bij gevoegd en dezelfde naam gegeven als het video bestand, hij speelt ze dan wel af maar met een vette vertraging..
    Heeft iemand hier hetzelfde probleem en/of mischien de oplossing hiervoor..
    Verder is het programma grandioos!!

    Bedankt alvast, Greets Patrick

  49. 13 XP
    R0883RT's avatar

    Thanx voor de Tut.

    Ik ben nieuw op de site, maar de eerste ervaring is gelijk een goede.

  50. 4 XP
    ajacied4ever's avatar

    thanks man dit heeft me echt geholpen:D

  51. 537 XP
    CREATIVETRIANGLE's avatar

    kan handig zijn, thx

  52. 434 XP
    JoeyNL's avatar

    Waarom doet sony niet gewoon, als je een avi op jou PS3 gekopieert heeft en er zit een SRT bestand bij en die kopiert hij dan ook automatisch naar je HDD, en dat je dan via Driehoekje je SRT bestand kan seleceter

    Das 10x handigere

    Voor de rest een PRACHTIGE TUT!!

  53. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Waarom doet sony niet gewoon, als je een avi op jou PS3 gekopieert heeft en er zit een SRT bestand bij en die kopiert hij dan ook automatisch naar je HDD, en dat je dan via Driehoekje je SRT bestand kan seleceter

    Das 10x handigere

    Voor de rest een PRACHTIGE TUT!!

    Dan kun je dat srt bestand niet meer terug vinden als je hem wil verwijderen?
    Heb deze tutorial al meedere keren gebruikt :D.

  54. 2 XP
    afg_'s avatar

    Hallo ik ben nieuw hier en het werkt niet echt bij mij kan iemand mij misschien helpen ?
    hier is een screenshot van de fout :

    http://img147.imageshack.us/img147/4574/naamloosn.png

    Alvast Bedankt ! =)

  55. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Hallo ik ben nieuw hier en het werkt niet echt bij mij kan iemand mij misschien helpen ?
    hier is een screenshot van de fout :

    *knip foto*

    Alvast Bedankt ! =)

    Zoals je in de error kan lezen ziet het programma wel je film (THHE2) maar niet een bijpassende ondertitel (THHE2.srt)! Dit komt omdat de ondertitel THHE2.srt genoemd is terwijl je “ondertitel” nog steeds een .txt is! (wat ook te zien is aan het icoontje.)

    Wat je moet doen is naar je map gaan en dan naar Extra -> Map Opties -> Weergave -> Extensies voor bekende bestandstypen verbergen uitvinken. Als het goed is heet nu dan je ondertitel THHE2.srt.txt (en je film THHE2.avi); hernoem dan je ondertitel naar THHE2.srt (en klik op JA als hij vraagt of je het zeker weet) en probeer het dan nog eens!

    Succes!

  56. 2 XP
    afg_'s avatar

    Hartstikke bedankt hij werkt nu =)
    Zeer goede site, en snel geholpen !

  57. 79 XP
    kingerhan's avatar

    ik heb een probleem: namelijk ik heb een film met een mp4. file en dat gaat niet hoe moet ik het oplossen ?? aub reactie :$

  58. 1402 XP
    Selec1's avatar

    ik heb een probleem: namelijk ik heb een film met een mp4. file en dat gaat niet hoe moet ik het oplossen ?? aub reactie :$

    Je kan in ieder geval niet deze tutorial gebruiken. Er zijn verschillende manieren om ondertitels in je film te branden. Als je ze niet in je film gebrand wilt hebben word het wat lastiger.

  59. 945 XP
    JoostNL's avatar

    1. Gwn ff google >> MP4 to AVI

    Converter downloaden installeren gebruiken

    2. Dan dit prog. (avisub22) FF google, zonder install.

    3. start prog, Load AVI, Load Subtitle, en generate
    4. Als deze klaar is kopieer je dit bestand (wel ff naam verandere) naar je ps3
    en je kunt um bekijken

    LET OP: Als je de film start moet je er wel even opletten dat je de ondertiteling aan zet!

    Wil hier nog wel een tutorial xD ofzo van maken als het handig is ๐Ÿ˜€

  60. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Nu werkt hij ook bij mij ๐Ÿ˜‰ thx select heb al wolverine met ondertittels nu ๐Ÿ˜€

  61. 8837 XP
    7th-son's avatar

    1. Gwn ff google >> MP4 to AVI

    Converter downloaden installeren gebruiken

    2. Dan dit prog. (avisub22) FF google, zonder install.

    3. start prog, Load AVI, Load Subtitle, en generate
    4. Als deze klaar is kopieer je dit bestand (wel ff naam verandere) naar je ps3
    en je kunt um bekijken

    LET OP: Als je de film start moet je er wel even opletten dat je de ondertiteling aan zet!

    Wil hier nog wel een tutorial xD ofzo van maken als het handig is ๐Ÿ˜€

    je kunt ook aviaddxsubs gebruiken, is ook wel makkelijk progje

  62. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Heb de tutorial klein beetje geรผpdate. Door ‘Character Set’ op ‘ANSI’ te zetten word de ondertiteling beter weer gegeven; vooral bij speciale characters als รฉ, รผ, รถ, etc.

  63. 8837 XP
    7th-son's avatar

    ah, dankjewel
    dat ‘probleem’ had ik ook nog wel is

    stond bijvoorbeeld er ipv Okรฉ Oki

  64. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ben het ook ff aan het proberen:P Klaat zo wel horen of het gelukt is!!

    EDIT: Hij deed het niet ๐Ÿ™ Toen ie geconverteerd was liet ie geen subtitles zien!

    EDIT 2: Hij doet het nu wel!!! ๐Ÿ˜€ Dankje!!!!

  65. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ben het ook ff aan het proberen:P Klaat zo wel horen of het gelukt is!!

    EDIT: Hij deed het niet ๐Ÿ™ Toen ie geconverteerd was liet ie geen subtitles zien!

    EDIT 2: Hij doet het nu wel!!! ๐Ÿ˜€ Dankje!!!!

    Waarschijnlijk had je niet de ondertiteling geselecteerd op je PlayStation?

  66. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik heb nu dat de ondertiteling niet gelijkt loopt………….:(

  67. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik heb nu dat de ondertiteling niet gelijkt loopt………….:(

    Dat zal je helaas zelf moeten verhelpen. Misschien kom je hier verder mee!

  68. 4 XP
    ssjjooeerrdd's avatar

    het lukt niet. ik heb precies gedaan zoals het daar staat. ik heb windows vista. misschien ligt het daar aan?
    als ik kijk bij alle videobestanden komt de film niet tevoorschijn.

  69. 1402 XP
    Selec1's avatar

    het lukt niet. ik heb precies gedaan zoals het daar staat. ik heb windows vista. misschien ligt het daar aan?
    als ik kijk bij alle videobestanden komt de film niet tevoorschijn.

    Geeft het programma een error? Wat lukt er precies niet?
    Ik weet niet hoe het programma zich gedraagt onder Vista maar ik heb er nog geen klachten over gehoord.

  70. 40 XP
    Boutta's avatar

    Yo sinds die nieuwe firmwire update 3.0 . Herkent mijn ps3 mijn films niet meer nadat ik ze heb omgezet met aviaddsubx. Weet iemand hier iets over?

    Voorheen is het me altijd gelukt om te streamen met subs maar nu zie ik de file niet eens staan. Helpe me Plz :wacko:

  71. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Yo sinds die nieuwe firmwire update 3.0 . Herkent mijn ps3 mijn films niet meer nadat ik ze heb omgezet met aviaddsubx. Weet iemand hier iets over?

    Voorheen is het me altijd gelukt om te streamen met subs maar nu zie ik de file niet eens staan. Helpe me Plz :wacko:

    Misschien hernoemen naar *.avi?

  72. 40 XP
    Boutta's avatar

    Geprobeerd maar wil niet baten. Iemand een alternatief wel bedankt voor je vlugge reactie.

  73. 593 XP
    tovenaar's avatar

    de subs exact dezelfde naam geven als je film….

    niet vergeten .srt of wat je subtitle bestand ook is weer achter je ondertiteling te zette..

    grrrtz tovenaartjee

  74. 40 XP
    Boutta's avatar

    de subs exact dezelfde naam geven als je film….

    niet vergeten .srt of wat je subtitle bestand ook is weer achter je ondertiteling te zette..

    grrrtz tovenaartjee

    Als ik dat niet doe dan kan ik hem niet eens omzetten.

    Het probleem van mij is dat mijn Ps3 hem dan niet meer herkent als ik hem heb omgezet naar .divx (.avi erachter zetten werkt ook niet). Ik kan de map niet eens meer zien waar de film in staat.

    Ik gebruik WMP11 om te streamen kan het daar aan liggen?

  75. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Als ik dat niet doe dan kan ik hem niet eens omzetten.

    Het probleem van mij is dat mijn Ps3 hem dan niet meer herkent als ik hem heb omgezet naar .divx (.avi erachter zetten werkt ook niet). Ik kan de map niet eens meer zien waar de film in staat.

    Ik gebruik WMP11 om te streamen kan het daar aan liggen?

    Dat zou kunnen. Probeer eens met Java PS3 media server.

  76. 40 XP
    Boutta's avatar

    Thx het is gelukt nu hoef ik de films niet eens meer omte zetten met aviaddxsubs dat scheelt ook weer wat tijd.

    Nogmaal Thx

  77. 70 XP
    broodjeaap's avatar

    ik probeer het, ik heb shutter island met de goede ondertitels, ik heb ze de juiste naam gegeven en ze zitten in dezelfde map.

    maar als ik dan op start klik krijg ik dit:
    [Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro.avi]
    No srt or idx/sub files found
    in the same folder as the avi.
    Looking for:
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-2.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-3.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-4.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-5.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-6.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-7.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro-8.srt”
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro.srt”
    and/or…
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro.idx”+
    “Shutter Island (2010) R5 DVDRip XviD-MAXSPEED www.torentz.3xforum.ro.sub”

    Check if there is any mismatch
    in the names of the files.

    WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

    END OF OPERATION

    heeft iemand een idee wat dit betekend?

  78. 1402 XP
    Selec1's avatar

    ik probeer het, ik heb shutter island met de goede ondertitels, ik heb ze de juiste naam gegeven en ze zitten in dezelfde map.

    maar als ik dan op start klik krijg ik dit:

    Check if there is any mismatch
    in the names of the files.

    WARNING: 1 FILE(S) FAILED. See above.

    END OF OPERATION

    heeft iemand een idee wat dit betekend?

    Weet je zeker dat je bestand de juiste naam heeft? Soms is het bestand al een SRT bestand en als je dan nog eens extra .srt aan het eind toevoegt herkent hij hem ook niet. Kijk daar nog eens goed naar.

  79. 292 XP
    Jasper611's avatar

    Merci!! gebruikte een ander programma Xvid4PSP maar dat duurt 3 a 4 uur voordat hij klaar is met de ondertitels erop te plakken!

  80. 79 XP
    kingerhan's avatar

    ik had een vraag hoe kan ik mp4.file gesubbed op ps3 kijken??? (op usb stick te zette??)

  81. 508 XP
    NightHawk's avatar

    Bedankt!

  82. 203 XP
    IsayMiddel's avatar

    Nice Tut “:D