Forum

Topic: 40 GB versie

Anoniem's avatar

Waarom kan de 40gb versie GEEN ps2 spellen afspelen? Terwijl de 60/80 wel kan. De 60 en 80 GB versie hebben allebij een “Software Emulatie”(met uitzondering van de 1e 60gb versie). Waarom kan je wel DVD’s afspelen en geen Playstation 2 Games. Playstation 2 Games hebben games als drager toch ook een DVD? dus waarom kan Sony geen Software Emulatie erop zetten voor de 40gb?

Als eenmaal de Software gemaakt is dan hoeft er toch niet meer productie kosten worden berekent of begrijp ik dit verkeerd? Want als dit zo is dan begrijp ik wel dat de kosten lager moeten worden. Als er niet genoeg ruimte is snap ik ook niet want als dat zo was dan zou er op een 60gb nog maar 20gb over zijn maar dat lijkt mij onlogisch. Waarom laat sony dan ook een nutteloze optie om een interne PS2 memory stick aan te maken? terwijl op de doos staat dat je geen PS2 spellen afspelen.

Bovendien kan de PS3 40gb versie DVD’s afspelen. Waarom zit er dan geen Software Emulatie? Als Sony zeg maar bedoeld had om zeg maar om van Playstation Store PS2 spellen kan downloaden. Om daar weer van de Interne PS2 memory stick te gebruiken. Dan heeft toch de 40gb versie toch ook “Software Emulatie” nodig of niet?

De PS3 40gb versie kan wel DVD’s afspelen maar geen PS2 games… dat snap ik dus even niet.

Volgens mijn Wikipedia Bron Had de 20/60Gb(US edities) Alleen de Emotion Engine aka Hardware Emulatie. Dus de EU editie 60Gb versie heeft Software Emulatie. Dan snap ik het nog steeds niet waarom sony het gedaan heeft.

In Azië en Amerika is de 80Gb versie zelfs VOOR de 40Gb versie gereleased. Waarom is deze versie NOOIT in Europa uitgekomen? Terwijl deze versie nog LANGER bestaat dan de 40Gb versie. Zelfs nu, De dag vandaag is nog steeds niet de 80Gb versie gereleased. Als deze pack uit was in Europa was deze discussie over de 40Gb versie niet eens nodig geweest.

Sony. WAAROM IS DE SOFTWARE EMULATIE ERUIT GEHAALD?!?!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dat hebben ze eruit gehaald, een van de dingen waarop bespaart is bij het uitbrengen van deze PS3 naar hun zeggen.

    Naar mijn idee kost het extra tijd en dezelfde hoeveelheid spullen dus kost het ze alleen geld..

    Anyhow, dat wist je voordat je hem kocht, hoop ik?

  2. 304 XP
    Edwin's avatar

    Vind het nog steeds bijzonder hoe ze kunnen besparen op software emulatie, terwijl de code er allang voor geschreven is (voor de 60GB dus)…

    Op Marktplaats wordt er grof geld gegeven voor de 60GB’s, juist omdat ze PS2 emulatie hebben.

    Ik ben het overigens compleet met je eens, ik snap er ook geen drol van waarom ze dit eruit hebben gehaald. Echter heb ik toch geen PS2 spellen dus ik heb er geen last van.

  3. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik heb ook de 40 GB, vind het wel jammer, maar ja, misschien een strategische zet, de ps2 is in prijs verlaagt omdat daarvan een goedkopere versie gemaakt is, dus ben je toch verplicht deze te kopen en veel mensen die dat doen en dat is alleen maar mooi meegenomen voor sony.

    Inderdaad kan je een ps2 memory kaart aanmaken, beetje erg stom van sony om dit dan ook niet weg te laten, was zeker minder werk om de optie voor ps2 toe te voegen dan de optie voor de memory kaart weg te halen.

    Ik zelf vind het onzin dat de ps3 van tegenwoordig geen ps2 kan afspelen, zelfs xbox 360 kan xbox 1 afspelen 😛

    Vind het wel een minpuntje, naast het minpunt dat mijn ps3 het binnen een maand al niet meer doet 😛

  4. 304 XP
    Edwin's avatar

    Die vergelijking die je maakt met de Xbox 360 is een beetje krom: zowieso is er geen sprake van 100% backwards compatibility, en de software emulatie neemt belachelijk veel van de harde schijf in beslag (ik weet niet hoe dat zit met de Core en Arcade versies, volgens mij spelen die nog minder Xbox1 games).

    PS3 heeft het anders geregeld, de emulatie zit in de Ps3 firmware ingebouwd, iets wat ze dus bewust uit de 40GB hebben gelaten.

  5. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Tuurlijk is de vergelijking niet terecht, maar dat zelfs zo een kneuzenbedrijf het wel doet en sony niet is natuulijk niet ideal.

    Xbox 360 is een softwarematige emulatie inderdaad die 1 keer in de zoveel tijd een update heeft met nog meer compatibilitie, denk dat er dus tussen de core en arcade versie geen verschil zit, maar toch jammer dat ps3 geen emulator software heeft voor de 40 GB.

    Wachten dan maar op de CFW zodat mensen zelfs een oplossing hiervoor kunnen maken. Zoals op de PSP de mogelijkheid om ps1 te spelen.

  6. 454 XP
    arwin1993's avatar

    de 60 gig heeft toch een backwardcapebility chip teminste dat dacht ik zou zelf ook niet weten waarom je ps2 games zou willen spelen nu er al genoeg ps3 games te koop zijn

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Kwestie van marketing. Wil je ps2 games spelen? Koop de 60GB of meer. Dan betaal je natuurlijk ook meteen meer.

    Sony wil gewoon geld zien. Het is alleen stom van ze dat ze gestopt zijn met het uitbrengen van 60GB versie’s. Volgens mij worden ze nog wel gemaakt in US en Asia?

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Volgens mij komt binnekort de 120 gig hierheen, heeft die niet weer gewoon backwards compatibility?

  9. 31 XP
    Alex-Buffon's avatar

    Ik vind het wel jammer dat ze het eruit hebben gehaald, heb namelijk geen PS2 gehad.. Had graag nog wel GT4 of Killzone willen spelen, maar daarvoor ga ik geen PS2 kopen.

  10. 304 XP
    Edwin's avatar

    @R@tz: 60 (en 20) GB wordt helemaal niet meer gemaakt 🙂