Forum

Topic: geluid voor ps3 met computer beeldscherm, snap er niks fn

Anoniem's avatar

Eey gasten,

Een vraagje met betrekking tot het gebruiken van je computer beeldscherm voor je Playstation 3. Ik zou graag mijn Samsung SyncMaster 226bw willen gebruiken om mijn PS3 beeld te geven. Wat ik al weet is dat je een HDMI – DVI kabel nodig hebt. Ik er één gevonden maar ik zag ook tijdens het zoeken een HDMI – DVI/D kabel. Wat is daar nou anders aan? Mijn tweede vraag heeft betrekking tot het geluid voor mijn Playstation 3. Wat voor boxen moet je daarvoor hebben? Heb hier trouwens voor mijn computer een Logitech G51 5.1 Gaming Speakerset. Zou die aan mijn Playstation 3 kunnen?

Bij voorbaat dank.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

3 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Je eerste vraag is een beetje vaag,. je hebt het over DVI en DVI/D.

    Denk dat jij het over DVI-I en DVI-D hebt.

    DVI-I: Dit was de oorspronkelijke interface, die een combinatie maakte van een digitaal en analoog signaal dat compatibel was met Pc’s voorzien van een CRT (of eventueel een digitale) monitor. Kortom, een oplossing om de weg tussen analoog en digitaal onzichtbaar te maken.
    DVI-D: De interface die enkel een digitaal signaal draagt. De opmars van DVI-D is nog volop bezig en vele consumentenproducten (zoals digitale televisie en monitors of Tv-toestellen) dragen deze interface al met zich mee.

    Welke jij nodig hebt voor je monitor weet ik niet, dit is vast op google te vinden.

    Je 2e vraag kan ik helaas niet beantwoorden.

  2. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Je moet even kijken wat voor ingangen je geluidset heeft. Hij heeft of tulpen nodig (rood/wit) of een optische aansluiting.
    Als hij dat niet heeft dan kan je hem niet aansluiten.

    Tenzij je geluidset op een of andere manier kan aansluiten op je tv.

  3. 53 XP
    Hihiirokane's avatar

    Alles is overal op aan te sluiten. Of het ook de beste aansluiting is, is een tweede.

    Maar ik kan je nu zo al vertellen dat die speakers aan te sluiten zijn, mits misschien het gebruik van een verloopje zodat je ‘m in een tulp, hdmi of optisch gat (in de ps3) kan duwen. Let wel: elke verloop = kwaliteitsverlies.

    Dexter, is het toevallig zo dat een monitor die DVI-D ondersteunt ook sowieso DVI-I doet? Omdat het een opvolger is 🙂