Forum

Topic: beetje hulp..!

Anoniem's avatar

ewa playstation vriendjes(Y)

ik en een vriend wille een server opzetten we zijn er al meebezig
maar we willen dat de server bereikbaar is op andere computers buiten het netwerk
en er draait windows server 2008 op

vraag is eigelijk hoe kan ik mijn server bereiken van een computer buiten mij netwerk..?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 1268 XP
    luctheman's avatar

    ? ok, en nu?

  2. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    ? ok, en nu?

    vraag is eigelijk hoe kan ik mijn server bereiken van een computer buiten mij netwerk

  3. 896 XP
    WoofeR's avatar

    via zijn ip-adres 😉

  4. 1386 XP
    Redd's avatar

    Wat voor server wil je opzetten, en waar is het voor? Wat is het doel?

    Een webserver kan je vanaf buiten je netwerk, via het internet, bereiken.

  5. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Hoe hij ervoor kan zorgen dat ook mensen buiten z’n netwerk de server bereikbaar is denk ik gewoon 😛

  6. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Wat voor server wil je opzetten, en waar is het voor? Wat is het doel?

    Een webserver kan je vanaf buiten je netwerk, via het internet, bereiken.

    oke ik zal het nog een keer zeggen

    de server draait windows 2008 server maar hij is alleen te bereiken binnen mij netwerk maar ik wil dat die buiten mij netwerk ook te bereiken is voor mijn vrienden enzo maar de doel dat doet er niet voor want dat is niet zo belangrijk

    Hoe hij ervoor kan zorgen dat ook mensen buiten z’n netwerk de server bereikbaar is denk ik gewoon 😛

    juist jij snapt mij

    via zijn ip-adres 😉

    Dus je bedoeld het ip address die ik heb gekregen van mijn provider?

  7. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    via zijn ip-adres 😉

    Dus je bedoeld het ip address die ik heb gekregen van mijn provider?

  8. 896 XP
    WoofeR's avatar

    nee, ip-adres van je server als ie aan het netwerk/internet hangt…
    via start->uitvoeren->cmd->OK
    hiet het volgende invoeren:
    ipconfig

    Daar staat ht ip-adres van je server 😉

  9. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    nee, ip-adres van je server als ie aan het netwerk/internet hangt…
    via start->uitvoeren->cmd->OK
    hiet het volgende invoeren:
    ipconfig

    Daar staat ht ip-adres van je server 😉

    tankQ
    ik ben nu op school ga het thuis proberen maar plz niet deze topic op slot zetten
    want als het niet werkt geen zin om weer nieuwe te maken

  10. 1386 XP
    Redd's avatar

    Als je je IP weet, is je server niet per definitie bekend buiten je netwerk. Sterker nog, die is per definitie niet bereikbaar buiten je netwerk.

    Om je server bereikbaar te maken van buiten je netwerk, is het het slimst om een Webserver op de zetten. Voor windows machines is er een mooi pakket, genaamd WAMP, (Windows Apache MySQL Php). Als je hier een tutorial over vind moet het je ongetwijfeld lukken je server bereikbaar te maken voor buiten je netwerk.

    Mocht je meer info willen hoor ik het wel van je. 🙂

  11. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Je dient de poortjes die je gebruikt om hem te bereiken open te gooien, heb je er een webserver op bv. dan is het poort 80, deze moet je dan forwarden naar je ip van je server, vanaf buiten kun je dan via het ip van je internetverbinding de server benaderen.

  12. 480 XP
    Flow's avatar

    Je moet je poorten open zetten (dit doe je softwarematig in de server zelf)
    Als het een webserver is zijn dat hoofdzakelijk poort 80 en 81.

    Daarnaast moet je ook nog je poorten forwarden, dat betekent dat je je router zo moet instellen dat als iemand bijvoorbeeld poort 80 vanuit het internet benaderd, dat hij de signalen doorstuurt naar poort 80 van jouw server.
    Zie ook http://www.portforward.com voor de portforwardhandleiding van jouw router.