Forum

Topic: Disgaea 3

Anoniem's avatar

Hee,

zijn er hier ook Disgaea-fans te vinden? (Of andere games van Nippon Ichi) Ik ben zelf helemaal verslaafd aan die games… Jammer genoeg is hij nog niet uit in Europa, maar ik heb hem nu al zo’n dikke twee maanden in huis. Onwijs diepgaande strategy game met BELACHELIJK veel replay-value…

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

12 reacties

  1. 6677 XP
    Myx's avatar

    Ik hou wel van strategy dus mssn ga ik hem ff checken 🙂

  2. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    ik heb echt geen idee wat het is!:P

  3. 480 XP
    Flow's avatar

    Disgaea fan med zich! 😛

    De game heeft inderdaad echt een grote replay value, maar de lage graphics zitten me onderhand wel dwars.

    PS: Disgaea 3 is te koop bij de mediamarkt in Utrecht dus hij is al wel uit in Europa 🙂

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Disgaea! Yhea! Ik ben nog steeds bezig met het 1e deel. Ik wil eigenlijk eerst het 2e deel spelen voordat ik aan het 3e begin.

    Maar ik ben zeker Disgaea fan ja.

    @Flow: dan moet je hem niet op je DS spelen hea ;).

  5. 52 XP
    tevash's avatar

    Ik had hem indmiddels al (US versie).
    Disgaea titels zijn altijd heerlijk om te spelen; ze mogen alleen voor deel 4 wel even de graphics even oppoetsen…

  6. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Wat voor soort spel is dat dan???

  7. 1402 XP
    Selec1's avatar

    [quote=wikipedia]disgaea is a tactical role playing game. Battle gameplay takes place on a map divided into a square grid. The player controls a squad of humanoid units and monsters, which each occupy a single square of the grid and do combat with a group of enemies. Depending on the character and attack selected, the player will be able to deal damage to a specific enemy unit or a designated region of the map. Combat ends when all enemy units or all of the player’s units are destroyed.

    Humanoid characters may lift and throw other units across the map in order to allow allies to move further or force enemies to keep their distance. This even allows the player to capture enemies by throwing them into the base panel; these enemies then become allies, and can be used on subsequent maps. The chance of capturing an enemy in this manner depends on several factors. Failure to capture the enemy will result in the death of all characters inside the base panel, and the enemy will survive.[/quote]

    Duidelijk? Het is een soort van Turn Based RTS.

  8. 414 XP
    Milkyray's avatar

    enne, hij is misschien wel te koop bij media markt, maar dan gaat het dus om de US release die geimporteerd is door media markt. (geannuleerde bestelling van een klant misschien?)

    enniewee, Disgaea 3 is dus niet helemaal onbekend hier in NL.

    @ R@tz: deel 2 is bij bol.com maar 15 euro… Zeker de moeite waard… Ik ben deel 1 nu op de psp aan het spelen. Had er al dik 180 uur op de ps2 aan besteed en nu op de psp 50 en op de nintendo ds ook 30… Hoe bedoel je verslaafd? haha

  9. 6677 XP
    Myx's avatar

    haha lol, weet hoe het voelt 😛

  10. 52 XP
    tevash's avatar

    Op ebay is Disgaea 3 ook te koop, voor hele redelijke prijzen als je geluk hebt.

  11. 1402 XP
    Selec1's avatar

    enne, hij is misschien wel te koop bij media markt, maar dan gaat het dus om de US release die geimporteerd is door media markt. (geannuleerde bestelling van een klant misschien?)

    enniewee, Disgaea 3 is dus niet helemaal onbekend hier in NL.

    @ R@tz: deel 2 is bij bol.com maar 15 euro… Zeker de moeite waard… Ik ben deel 1 nu op de psp aan het spelen. Had er al dik 180 uur op de ps2 aan besteed en nu op de psp 50 en op de nintendo ds ook 30… Hoe bedoel je verslaafd? haha

    Weet je zeker dat dat een import is dan? Er hingen er best veel…

    Ik zal deel 2 dan even snel aanschaffen. Bedankt voor de tip!

  12. 414 XP
    Milkyray's avatar

    Voor zover ik weet is de europese release pas in het eerste kwartaal van 2009. (Zo staat hij ook aangegeven bij OPM.) Wel een slimme verkoper geweest bij die mediamarkt dan…. (Of gewoon zelf fan)