Forum

Topic: nat 3>nat 2

Anoniem's avatar

harstikke makkelijk ik heb zelf een experia box je gaat gewoon naar internet dan nat instellingen dan port forwarding zet wat pporten open bijv public 80,80 ip van ps3 invullen die die gebruikt voor je gaat instellendan naam invullen opslaan en naar exposed host gaan zorg wel dat je wel de goed ip gebruikt van de ps3 dan moet het lukken:prop:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

40 reacties

  1. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    werkt dit ook van 2>1 (A)
    ps PM me is ff in een wat mekkelijer taal hoe je dat doet :O (A)

  2. 498 XP
    PkertNL's avatar

    werkt dit ook van 2>1 (A)
    ps PM me is ff in een wat mekkelijer taal hoe je dat doet :O (A)

    Je kan alleen NAT 1 hebben met een LAN kabel.

  3. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    ow kan werl geen verstand van :(:$
    heb wel kabel maar dan moet PS3 benee zettem 🙁
    heb laatste tijd wel problemen metr internet 🙁 vaak NAT3 🙁
    soms NAT2 🙂

  4. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    ow kan werl geen verstand van :(:$
    heb wel kabel maar dan moet PS3 benee zettem 🙁
    heb laatste tijd wel problemen metr internet 🙁 vaak NAT3 🙁
    soms NAT2 🙂

    Dat is irritant Vincent, je weet niet wat het is?

  5. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Ik heb nat1 :yahoo: :yahoo:

    Nooit last gehad van internet op ps3 tbh.

  6. 1386 XP
    Redd's avatar

    Je kan alleen NAT 1 hebben met een LAN kabel.

    Ik dacht dat je met NAT1 direct met internet verbonden was, en dus geen ‘obstakels’ hiertussen had zoals een router.

    Waarom heb je dit gepost, ijzerenvuist?

  7. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    harstikke makkelijk ik heb zelf een experia box je gaat gewoon naar internet dan nat instellingen dan port forwarding zet wat pporten open bijv public 80,80 ip van ps3 invullen die die gebruikt voor je gaat instellendan naam invullen opslaan en naar exposed host gaan zorg wel dat je wel de goed ip gebruikt van de ps3 dan moet het lukken:prop:

    Waarom vertel je dit, en waarom geef je poortje 80 aan?

    Je kan alleen NAT 1 hebben met een LAN kabel.

    Dacht het niet, nat 1 is direct op internet zonder router. Heeft niks met een kabel te maken.

    ow kan werl geen verstand van :(:$
    heb wel kabel maar dan moet PS3 benee zettem 🙁
    heb laatste tijd wel problemen metr internet 🙁 vaak NAT3 🙁
    soms NAT2 🙂

    Misschien heeft dit iets te maken dat je PS3 automatisch een ip krijgt van je router.

  8. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Ik blijf maar op NAT3 staan, wat ik ook doe..krijg het niet voor elkaar
    Maak (draadloze) verbinding via een router, Sitecom WL-173, alle poorten staan open, ook upnp blijft “niet beschikbaar”

  9. 6677 XP
    Myx's avatar

    Heb je mediaservers uit staan bij instellingen?

  10. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Hmm, niet zien staan ergens, is dat een standaard iets?

  11. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Je kan alleen NAT 1 hebben met een LAN kabel.

    fout 1 krijg je alleen als je hem aansluit zonder router er tussen

  12. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Mij lukt het niet:(

  13. 414 XP
    Milkyray's avatar

    @gunpowder: Ik heb dezelfde router… Heb erook vaak problemen mee… (NAT 3 overwegend, als ik wired kies SOMS NAT2, maar bij bijvoorbeeld Burnout wordt ik er sowieso uitgeknikkerd als er meer dan 5 personen meespelen. Het gekke is dat ik dat bij games als Battlefield met 24 man geen problemen heb) Ook krijg ik regelmatig de opmerking dat er gen ethernet cable gedetecteerd wordt als ik voor een wired connectie kies. Heb jij dit ook wel eens? Ik vraag me af of een andere router deze problemen zou verhelpen….

  14. 1386 XP
    Redd's avatar

    Een kennis van mij heeft een aantal weken problemen gehad met precies diezelfde Sitecom router. Nu is zij niet zo heel erg technisch, dus wellicht kan het wel anders opgelost worden… Maar zij heeft een Linksys WRT54G(L) gekocht, en ze zat binnen 10 minuten na het aansluiten op NAT2.

    Wellicht dus de moeite voor jullie met die vage sitecom routertjes, mocht het allemaal echt niet meer lukken.

  15. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Dankjee

    Ik zal ff bij mijn ouders gaan zeuren voor een andere mischien kan het daar aan liggen !

  16. 591 XP
    dajez's avatar

    Een kennis van mij heeft een aantal weken problemen gehad met precies diezelfde Sitecom router. Nu is zij niet zo heel erg technisch, dus wellicht kan het wel anders opgelost worden… Maar zij heeft een Linksys WRT54G(L) gekocht, en ze zat binnen 10 minuten na het aansluiten op NAT2.

    Wellicht dus de moeite voor jullie met die vage sitecom routertjes, mocht het allemaal echt niet meer lukken.

    ik heb diee linksys ook maar men verbinding valt soms weg, maar voor de rest bennek der tevrede me.
    en op men ps3 krijg ik nat2 dus geen problemen daarmee

  17. 53 XP
    Hihiirokane's avatar

    Heb ook een Sitecom router gehad, en die dingen zijn gewoon kut met de hoofdletter K.

    Inderdaad, ga linksys ofzo en je hebt 0 problemen.

    Begrijp ik goed dat je NAT1 MOET hebben om te hosten? Want ik ben altijd Nat 2 en kan niks hosten :/ Wil dat wel.

  18. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Heb ook een Sitecom router gehad, en die dingen zijn gewoon kut met de hoofdletter K.

    Inderdaad, ga linksys ofzo en je hebt 0 problemen.

    Begrijp ik goed dat je NAT1 MOET hebben om te hosten? Want ik ben altijd Nat 2 en kan niks hosten :/ Wil dat wel.

    nat 1 kan alleen met een modem direct aan je ps3 (dus niet met een router)
    Nat 1 heb je niet nodig om te hosten nat 2 op een router is perfect.Nog mooier als je ook UPnP beschikbaar is.(Universal Plug n Play).
    Deze instelling is in je router configuratie in te stellen.

  19. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Je kan alleen NAT 1 hebben met een LAN kabel.

    1 kan je krijgen als je zonder router er tussen verbonden bent met je modem

  20. 1386 XP
    Redd's avatar

    1 kan je krijgen als je zonder router er tussen verbonden bent met je modem

    Jij dacht zeker, het moet even een 3e keer verteld worden.

  21. 1 XP
    PS3_Ton's avatar

    Ik heb dus ook de Sitecom WL-173 en ik word echt helemaal gek. Mijn NAT-Type blijft maar op 3 staat, ik heb echt alles geprobeerd. Alle poorten open gezet, precies zoals hier staat, maar nog steeds blijft hij op NAT-Type 3 staan. Zijn er echt geen oplossing voor? :dizzy:

  22. 89 XP
    Jau-Paulo's avatar

    Ik heb dus ook de Sitecom WL-173 en ik word echt helemaal gek. Mijn NAT-Type blijft maar op 3 staat, ik heb echt alles geprobeerd. Alle poorten open gezet, precies zoals hier staat, maar nog steeds blijft hij op NAT-Type 3 staan. Zijn er echt geen oplossing voor? :dizzy:

    Ik heb nat 2 gekregen door de PS3 een vast ip adres te geven en UPnP in te schakelen.Door deze instelling kan je PS3 zelf poorten open zetten indien dat nodig is.Alleen kan de ingebouwde firewall in je router (indien aanwezig) dit nog blokkeren dus mischien moet je eens kijken of je daar nog wat in moet stellen.

    Mischien dat deze site je nog kan helpen
    http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

  23. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Kheb een belkin router. nooit op nat 3. is misschien 1 x gebeurt. altijd nat 2:d

  24. 62 XP
    Dordtstar's avatar

    Sitecom heb ik en t is 1 en al bagger heb de moed al opgegeven, kom ik door home met die error c-931 ofzo komt er dat content niet goed te downloaden is … pff

  25. 2 XP
    MeneerDJC's avatar

    Hallo,

    Ik heb een Linksys BEFSR41 (draad)router gekocht maar kom met geen mogelijkheid
    op de website om het e.e.a. aan instellingen (nat3–>2, upnp) te veranderen.
    Adres is 192.168.1.1 en of ik nu bij gebruikersnaam en wachtwoord ‘admin’ intik of alleen
    bij een van de 2 hij blijft een 401 error geven.

    Iemand een idee hoe dit op te lossen?

    gr.
    Dirk

  26. 656 XP
    Killermen's avatar

    heb geen problemen, heb 2

  27. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    voor degenen die een experia box hebben en willen weten hoe je hem op nat 2 krijgt voor de ps3 pm mij:ok:

  28. 1 XP
    juni's avatar

    ik wil nat3 naar nat 2 zette hoe doe ik dat precies kan iemand me dat uitlegge aub

  29. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    ik wil nat3 naar nat 2 zette hoe doe ik dat precies kan iemand me dat uitlegge aub

    meer info zou handig zijn router type, provider???:scare:

  30. 30 XP
    Falastine's avatar

    Ik heb ook een sitecom alles werkte perfect maar sinds kort heb ik nieuw snel internet maaaaaaar als ik mijn ps3 aanzet en router dan staat er alleen prive netwerken op mijn ps3 ofzo ik heb alles al geprobeerd en de hoop opgegeven

  31. 73 XP
    JesseAs's avatar

    Dacht het niet, nat 1 is direct op internet zonder router. Heeft niks met een kabel te maken.

    uhm ja hoewil je zonder router en zonder kabel op het internet komen, behalve inbel verbinding maar dat is ubersloom

  32. 1402 XP
    Selec1's avatar

    uhm ja hoewil je zonder router en zonder kabel op het internet komen, behalve inbel verbinding maar dat is ubersloom

    Dexter bedoelt dat het internet “uit de muurt komt” en direct je PlayStation in gaat. Zonder dat allemaal (onnodige) kastjes er tussen zitten.
    Want dat is wat NAT 1 is.

  33. 73 XP
    JesseAs's avatar

    ja dat is best wel gewoon kabel eigelijk

  34. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Dexter bedoelt dat het internet “uit de muurt komt” en direct je PlayStation in gaat. Zonder dat allemaal (onnodige) kastjes er tussen zitten.
    Want dat is wat NAT 1 is.

    Dan heb je altijd nog een modem nodig! want in een normaal huis komt alleen telefoonlijn binnen en dat is natuurlijk geen RJ-45.

  35. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Dan heb je altijd nog een modem nodig! want in een normaal huis komt alleen telefoonlijn binnen en dat is natuurlijk geen RJ-45.

    Inderdaad. Je hebt zo min mogelijke kastjes nodig voordat het internet je bereikt.

  36. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Maar Nat type 2 is prima, Want wie zit er nou rechtstreeks op zijn modem aangesloten met zijn ps3? dan heb je geen andere computer in huis.

  37. 1402 XP
    Selec1's avatar

    NAT 1 en NAT 2 staan eigenlijk gelijk aan elkaar qua kwaliteit.

  38. 3 XP
    ferdievis's avatar

    voor degenen die een experia box hebben en willen weten hoe je hem op nat 2 krijgt voor de ps3 pm mij:ok:

    Ik heb een experia box (kpn) wat moet je allemaal weten? (zodat je me kan helpen)

  39. 505 XP
    DarkQ's avatar

    lol dat is 2 jaar geleden 😛

  40. 313 XP
    skiller-ohn's avatar

    Is het niet iets met UPNP? Ik heb de KPN Experia Box tg787. En ik heb ook problemen met mijn nat-type. Het is me ÊÊn keer gelukt om nat-type 1 te krijgen voor een weekje (was trouwens in MW3), maar toen moest de router worden gereset en is het weer naar 3 gegaan. Kan iemand hier een uitleg geven over welke poorten je moet forwarden? Ik weet hoe je dit doet, maar niet hoe het precies moet doen.