Forum

Topic: Full HD of HD ready

Anoniem's avatar

Hey,
Ik wil heel graag een lcd scherm kopen omdat ik mijn nanometer tvtje zat ben maar nu heb ik een vraag. Ik wil graag 32″ halen alleen mijn neef zegt dat ik beter Full HD kan halen inplaats van HD ready, nu weet ik dat dat wel beter is maar had ik ergens gelezen dat onder de 40″ geen verschil is tussen Full – HD ready. Dus me vraag is Full HD of HD ready.

Alvast bedankt:happy:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

49 reacties

  1. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat klopt (bijna) helemaal. Onder de 36″ maakt het niet uit ;).

  2. 6677 XP
    Myx's avatar

    Ok dus dan kan ik gewoon voor de HD ready gaan?

  3. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ja :).

    10t

  4. 6677 XP
    Myx's avatar

    mmkay thx 😀
    btw is dit een goeie HDMI kabel, moet wel optimaal genieten XD
    Klikie

  5. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ja, is goed :). Maar het maakt ook geen bal uit onder de zoveel (2.5 dacht ik?) meter of je er 1tje van 10 of 60 euro neemt.

  6. 704 XP
    Boemtje's avatar

    Ok dus dan kan ik gewoon voor de HD ready gaan?

    Heb ook een HD reday 32 inch mooi beeld en groot zat

  7. 6677 XP
    Myx's avatar

    Oke thx voor jullie reacties 🙂

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    Dit is wel interessante info als je een HDMI kabel moet kopen. :p

  9. 656 XP
    Killermen's avatar

    Als je TV niet ver staat van je PS3, moet je niet zeer invensteren in een dure HDMI kabel hoor

  10. 6677 XP
    Myx's avatar

    Me tv staat letterlijk naast me ps3 dus ik ga er zeker niet veel voor uitgeven.

  11. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    mmkay thx 😀
    btw is dit een goeie HDMI kabel, moet wel optimaal genieten XD
    Klikie

    maakt niket uit, doen ut allemaal

  12. 954 XP
    Callme's avatar

    ik heb zelf een 39inch full hd samsung tv en vind hem vet mooi maar die van jou is iets kleiner dus weetniet echt of je verschil ziet

  13. 6677 XP
    Myx's avatar

    jawel mr vind 81 cm in de diagonaal wel goed, uiteindelijk zit ik er toch pal voor.

  14. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik heb een 24″ Full HD beeldscherm en een 32″ HD Ready scherm en ik vind de films en games toch echt mooier op mijn 24″. Ik zou zeggen: Koop een 24″ (pc) beelscherm en koop er nog wat boxjes los bij. Zo is een full hd scherm goed te betalen!

  15. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik ga zo’n full HD scherm 81cm van LG kopen voor 630 euro:p en je kan beter full HD nemen je ziet het verschil echt wel….. Want vriemd van mij heeft 66CM full HD en me oma een 66CM HD-ready en je ziet echt het verschil!

  16. 6677 XP
    Myx's avatar

    Dus wat is het nou 😛

  17. 257 XP
    Joost's avatar

    mmkay thx 😀
    btw is dit een goeie HDMI kabel, moet wel optimaal genieten XD
    Klikie

    Maakt niks uit, gewoon de goedkoopste nemen. www.allekabels.nl is een goede en goedkope site! en dan gewoon 1,5 meter dan zie je geen verschil tussen kabel van 4 of 140 euro.

  18. 85 XP
    neYzzz's avatar

    @Myx

    Full HD is mooier dan HD Ready (daarom heet het ook Full HD en niet HD Ready) maar het verschil is klein. Full HD ondersteund 1080p maar je kan ook een HD Ready tv kopen die 1080p ondersteund wat dus de zelfde resolutie heeft dus mijn tip is: zit je ver van je tv? koop dan een Full HD maar zit je 2 a 4 meter van je tv af koop dan een HD Ready 26′ of 32′

  19. 6677 XP
    Myx's avatar

    ik zit mr anderhalve meter van me tv denk ik dus ik denk dat het toch een hd ready wordt.

  20. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik ga lekker voor full HD binnenkort!:D

  21. 861 XP
    Morticuz's avatar

    Als ik moest kiezen tussen een fuul of hd ready tv van 800 euro zou ik toch echt voor een hd ready gaan.

    Leuk die goedkope full hd tv’s maar die zijn niet 100hz, lijkt me toch wel handig met het spelen van games ;).

    Gelukkig heb ik zelf een hele mooie full hd!

    Ja, is goed :). Maar het maakt ook geen bal uit onder de zoveel (2.5 dacht ik?) meter of je er 1tje van 10 of 60 euro neemt.

    Toch staat er duidelijk op die pakjes dat eentje van 10 euro tot 720p gaat ;p

  22. 6677 XP
    Myx's avatar

    Het wordt uiteindelijk toch nog een full hd scherm, nadat ik een beetje met me neef had gepraat had hij me kunnen overhalen. Ik heb ook al eentje op het oog en het is deze. Ik vind hem heel mooi en hij blijkt ook nog goed te zijn uit reviews enzo. Bedankt voor jullie reacties 🙂

  23. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Toch staat er duidelijk op die pakjes dat eentje van 10 euro tot 720p gaat ;p

    Er zijn toch duidelijk meer pakjes dan die jij zegt van 720P.

  24. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Ik ga lekker voor full HD binnenkort!:D

    42″ van Philips is heeeerlijk
    Heb zelf geen Ambilight.. maar dat is ieder voor zich natuurlijk..:)

  25. 424 XP
    Dawes's avatar

    die 32LG5700 is een leuk toestel, staat voor 589 in mijn winkel

    // Dawes

  26. 6677 XP
    Myx's avatar

    Welke winkel werk?

  27. 66 XP
    sneezle's avatar

    mijn TV
    ( koelkastmodel nog) heeft het woensdag begeven.

    Gelukkig had ik samen met mijn vrouw al flink gespaard voor een lcd tv

    Het is een bescheiden maatje geworden (NOT)

    Samsung 70″ LCD TV
    Was een behoorlijke uitgaaf maar dan heb je ook wat.:happy:

  28. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    mijn TV
    ( koelkastmodel nog) heeft het woensdag begeven.

    Gelukkig had ik samen met mijn vrouw al flink gespaard voor een lcd tv

    Het is een bescheiden maatje geworden (NOT)

    Samsung 70″ LCD TV
    Was een behoorlijke uitgaaf maar dan heb je ook wat.:happy:

    70” dat is extreem groot man:O hoeveel heeft dat je gekost als ik vragen ma:spidy:g(A)

  29. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat is 177CM :O

  30. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Dat is 177CM :O

    dat krijg ik niet eens op me’n muur:O. kom ik aan met me’n 22″”

  31. 6677 XP
    Myx's avatar

    OMG 70″ wil je een bioscoop zaal beginnen 😛 Maar wouuuww daar wil ik op gamen 😀

  32. 424 XP
    Dawes's avatar

    Welke winkel werk?

    MediaMarkt … alleen, elke vestiging heeft andere prijzen, dus kijk voor de prijs even bij jou MM in de buurt

    mijn TV
    ( koelkastmodel nog) heeft het woensdag begeven.

    Gelukkig had ik samen met mijn vrouw al flink gespaard voor een lcd tv

    Het is een bescheiden maatje geworden (NOT)

    Samsung 70″ LCD TV
    Was een behoorlijke uitgaaf maar dan heb je ook wat.:happy:

    Ik ken niet eens een toestel van samsung dat 70″ is …

    ben benieuwd welke, en uberhaupt waar je ‘m gekocht heb?

    Wij hebben enkel een 60″ van Samsung in de winkel staan…

    En op een reactie hier ergens ver boven..

    ik ben er mee eens dat je meer aan 100hz heb (bij een kleine maat zoals 32″) dan aan full hd. (dat zie je enkel op grotere schermen)

    Maar de redenatie die gegeven wordt, is dat lang niet elk toestel van 800 euro 100hz is.

    Maar ook ik kies 100hz + HD-Ready op 32″..

    bij voorkeur Panasonic 32LX85 … 🙂

    // Dawes

  33. 66 XP
    sneezle's avatar

    70” dat is extreem groot man:O hoeveel heeft dat je gekost als ik vragen ma:spidy:g(A)

    Samsung LE70F96

    Is heel duur ja. Maar dan heb je ook wat in je huis staan ook.

  34. 6677 XP
    Myx's avatar

    ff rond gekeken en uit dat zie ik dat je minstens 30.000 euro, woon jij heel mssn een een villa en ben je al mssn bij MTV cribs langs gekomen :PXD

    @Dawes
    Ik ga denk ik toch voor full HD, de dichtst bij zijnde MM is bij Cricius of hoe je het schrijft, ergens bij hoofddorp. Maar aangezien die gasten van de MM wel over als wat weten, kan je me mssn vertellen of de LG 32LG5700 een goede koop is. Ik wil me tv vooral gebruiken voor me ps3 om games te spelen en mssn een blu-ray filmpje soms. Alvast bedankt 😀

  35. 66 XP
    sneezle's avatar

    Was nog iets minder dan 30.000. Heb hem uit Singapore incl. invoers rechten. Heb daar connecties zitten zal ik maar zeggen. Hij is in ieder geval goed koper dan in nederland. Ik weet trouwens niet of hij hier wel te koop is?????
    Wel via internet.

  36. 6677 XP
    Myx's avatar

    Was nog iets minder dan 30.000. Heb hem uit Singapore incl. invoers rechten. Heb daar connecties zitten zal ik maar zeggen. Hij is in ieder geval goed koper dan in nederland. Ik weet trouwens niet of hij hier wel te koop is?????
    Wel via internet.

    Ok, veel plezier ermee 😉

  37. 790 XP
    Robbert's avatar

    Het is trouwens de vraag of gamen op zo’n grote tv wel prettig is…
    Voor splitscreen is het wel ideaal xD

  38. 8864 XP
    7th-son's avatar

    gamen op een groot scherm is wel ideaal hoor!
    maar geloof me, als je echt groot wil gamen, wat nog betaalbaar is
    moet je een beamer aanschaffen

  39. 861 XP
    Morticuz's avatar

    MediaMarkt … alleen, elke vestiging heeft andere prijzen, dus kijk voor de prijs even bij jou MM in de buurt

    Ik ken niet eens een toestel van samsung dat 70″ is …

    ben benieuwd welke, en uberhaupt waar je ‘m gekocht heb?

    Wij hebben enkel een 60″ van Samsung in de winkel staan…

    En op een reactie hier ergens ver boven..

    ik ben er mee eens dat je meer aan 100hz heb (bij een kleine maat zoals 32″) dan aan full hd. (dat zie je enkel op grotere schermen)

    Maar de redenatie die gegeven wordt, is dat lang niet elk toestel van 800 euro 100hz is.

    Maar ook ik kies 100hz + HD-Ready op 32″..

    bij voorkeur Panasonic 32LX85 … 🙂

    // Dawes

    32lx85 is idd echt een goede tv, concolega ;).

  40. 66 XP
    sneezle's avatar

    gamen op een groot scherm is wel ideaal hoor!
    maar geloof me, als je echt groot wil gamen, wat nog betaalbaar is
    moet je een beamer aanschaffen

    Zat ik eerst ook aan te denken om een beamer aan te schaffen.Maar wil je optimaal beeld moet je wel een strak gladde en spier witte wand hebben om op te projecteren ( op een gekleurde muur is niet mooi:rofl:) of een projector scherm. en daar had ik net niet de plek voor en vond ik niet mooi.

    En het is echt geweldigop zo een groot scherm. Maar dan niet op 1 meter afstand. want dan zie je je hele scherm niet. en krijg je dit :hypo:

  41. 954 XP
    Callme's avatar

    Was nog iets minder dan 30.000. Heb hem uit Singapore incl. invoers rechten. Heb daar connecties zitten zal ik maar zeggen. Hij is in ieder geval goed koper dan in nederland. Ik weet trouwens niet of hij hier wel te koop is?????
    Wel via internet.

    plaats is een foto:)

    En meer dan 3.000 voor een tv uitgeven vind ik echt idioot maar dat is mijn mening.Vooral als je weet dat er binnenkort weer een nieuw soort full hd op de markt komt

  42. 424 XP
    Dawes's avatar

    @Dawes
    Ik ga denk ik toch voor full HD, de dichtst bij zijnde MM is bij Cricius of hoe je het schrijft, ergens bij hoofddorp. Maar aangezien die gasten van de MM wel over als wat weten, kan je me mssn vertellen of de LG 32LG5700 een goede koop is. Ik wil me tv vooral gebruiken voor me ps3 om games te spelen en mssn een blu-ray filmpje soms. Alvast bedankt 😀

    Prima tv voor puur gaming op 32″. (alhoewel mijn voorkeur op hd-ready 100hz blijft) (zie hieronder)

    32lx85 is idd echt een goede tv, concolega ;).

    Voila 😉

    // Dawes

  43. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik had gister gelezen over een 200hz tv ook erg cool!

  44. 424 XP
    Dawes's avatar

    ik had gister gelezen over een 200hz tv ook erg cool!

    Z4500 serie van Sony 😉

    // Dawes

  45. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik heb nog een hele geile TV gezien van LG bij alternate.nl Daar hadden ze Full HD LG TV voor 600 euro en nog eens 94cm diogonaal dat is dus 37”:P Hij heet de 37LG5000

  46. 1748 XP
    Shmet's avatar

    42″ van Philips is heeeerlijk
    Heb zelf geen Ambilight.. maar dat is ieder voor zich natuurlijk..:)

    Bij mijn vader staat er een Philips ambilight 102 cm ofzo of beetje meer 😉 staat wel in woonkamer.

    Bij mijn ma heb ik een oude grote tv bak, omdat het in mijn kamer staat xD

  47. 66 XP
  48. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    😛 de mediamarkt expert is aant praten xd

  49. 66 XP
    sneezle's avatar

    😛 de mediamarkt expert is aant praten xd

    :rofl1::rofl1::rofl1: