Forum

Topic: Wireless Keypad QWERTY SONY PS3

Anoniem's avatar

Hallo allemaal, ik wil eerst even zeggen dat ik zo blij ben deze site gevonden the hebben. Meestal zit ik op Engelstalige sites en diens forums waar de meeste discussies gaan over welke console beter is.

Deze site is echt hemels om te zien en te lezen in verhouding met bijvoorbeeld de forum op gametrailers, kan er natuurlijk ook aan liggen dat het een ps3 site is.

Maar nu even on topic, mijn vraag is of iemand hier de wireless keypad van sony heeft en me kan vertellen hoe die is.
In de winkels in mijn kleine stadje zijn ze nog steeds niet beschikbaar, maar de online game winkel 12game.com heeft ze wel op voorraad met een levertijd van 2 tot 5 dagen.

Dus wat denken jullie ervan en is die keypad het geld waard?

Edit: heb de keypad gekocht, kijk op pagina 3 en verder voor mijn vindingen en stel gerust vragen.

Edit 2: hier zijn nog wat foto’s.

[IMG]http://i358.photobucket.com/albums/oo28/Black-Cell/th_Picture10.jpg" alt="" />[/IMG]

[IMG]http://i358.photobucket.com/albums/oo28/Black-Cell/th_Picture5.jpg" alt="" />[/IMG]

[IMG]http://i358.photobucket.com/albums/oo28/Black-Cell/th_Picture6.jpg" alt="" />[/IMG]

[IMG]http://i358.photobucket.com/albums/oo28/Black-Cell/th_Picture8.jpg" alt="" />[/IMG]

[IMG]http://i358.photobucket.com/albums/oo28/Black-Cell/th_Picture9.jpg" alt="" />[/IMG]

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

67 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik denk niet dat het zijn geld waard is. Je kan beter de Logitech Media Board kopen voor €54,- ipv zo’n klein toetsenbordje. Dan heb je een volwaardig (bluetooth) keyboard met een touchpad voor je muis!

  2. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    De keypad heeft ook een touchpad functie, kan het niet echt goed uitleggen maar kijk naar dit filmpje op gametrailers rond het eind van het filmpje zie je het.

    [ame]http://www.gametrailers.com/player/43271.html[/ame]

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    De keypad heeft ook een touchpad functie, kan het niet echt goed uitleggen maar kijk naar dit filmpje op gametrailers rond het eind van het filmpje zie je het.

    http://www.gametrailers.com/player/43271.html

    Dat heeft dat media board van Logitech ook!

  4. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    koop gwn toetsenbord draadloos met zo USB kastje πŸ˜›
    10 euro en het werkt πŸ˜€

  5. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    koop gwn toetsenbord draadloos met zo USB kastje πŸ˜›
    10 euro en het werkt πŸ˜€

  6. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    koop gwn toetsenbord draadloos met zo USB kastje πŸ˜›
    10 euro en het werkt πŸ˜€

    dubbel post, maar je hebt wel gelijk

  7. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    koop gwn toetsenbord draadloos met zo USB kastje πŸ˜›
    10 euro en het werkt πŸ˜€

    Ja ik weet dat die ook werken, heb een hele oude met zo’n usb kastje maar dat toetsenbord gebruikt 4 AAA batterijen en die zijn zo leeg met dat ding.

    Ik zit te twijfelen tussen die logitech mediaboard en die sony keypad, voor mijn gebruik zouden ze beiden voldoen.

    Het enige voordeel dat ik zie aan de keypad is dat je die altijd direct bij de hand hebt, vooral om te chatten in online games als ik geen headset gebruik, in plaats van een toetsenbord erbij te pakken.

    Verder zit ik te twijfelen over die logitech mediaboard omdat die ook op 2 AA batterijen werkt. Ik heb de sony blu ray remote die is ook bluetooth en daar gaan de batterijen best snel leeg, ook al zet ik die altijd uit via de ps3.

  8. 304 XP
    Edwin's avatar

    Allereerst, AA batterijen zijn goedkoper en makkelijker op te laden dan AAA batterijen (de kans is groot dat je al een lader in huis hebt namelijk). Ten tweede, ik had de Logitech genomen, dan kan je ‘m altijd nog voor je PC gebruiken ofzo πŸ™‚

  9. 6677 XP
    Myx's avatar

    Ik zou voor de keypad, meer mijn smaak omdat ik gewoon van compact hou, mr zo in zo, ik zou hem alleen gekocht hebben als ik geld teveel had ofzo mr dat heb ik jmmr genoeg nooit πŸ˜›

  10. 1386 XP
    Redd's avatar

    … ik had de Logitech genomen, dan kan je ‘m altijd nog voor je PC gebruiken ofzo πŸ™‚

    Ik heb de Logitech, en ben er ruim tevreden mee. Stuk praktischer, in mijn mening. πŸ™‚ Ik stem ook voor het Mediaboard van Logitech. :p

  11. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    Ik denk niet dat ik die logitech voor mijn pc kan gebruiken, voor zover ik weet ondersteunt mijn moederbord geen bluetooth.
    Gebruik toch al een Logitech G11 voor mijn pc en die is al super met die blauwe verlichting achter de toetsen.

    http://www.logitech.com/repository/120/jpg/586.1.0.jpg

    Die keypad ziet er misschien niet super comfortabel uit met die toetsen zo hoog geplaatst, denk dat ik ze beide maar eens ga uitproberen.
    Gewoon beide kopen en uittesten dan maar, kan altijd terugsturen.

  12. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik zie het nut wel van zo een toetsenbord hoor
    stuk minder ruimte in beslag

    en ipv een joypad in de hand en toetsenbord op schoot heb je alleen je joypadje πŸ˜‰

  13. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik weet niet of ik deze ga kopen! Wel handig en chill.

  14. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    ik zie het nut wel van zo een toetsenbord hoor
    stuk minder ruimte in beslag

    en ipv een joypad in de hand en toetsenbord op schoot heb je alleen je joypadje πŸ˜‰

    Dat zie ik ook als een van de grotere voordelen.
    Heb al besloten ze beide te testen, de Keypad is al besteld en het Mediaboard kan ik wel in de winkel kopen.

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dol ben op allerlei nieuwe elektronische snufjes:joystick:, vooral die touchpad functie van de Keypad via de toetsen vind ik mooi. Of het wel zo mooi allemaal werkt moet ik dus nog zien.

  15. 8864 XP
    7th-son's avatar

    same here, gadgets rule!!
    al was het wat goedkoper, dan was het nog interessanter

  16. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    Ja met een prijs van zoΒ΄n €43 is het best duur voor een keypad.
    Denk dat het komt door die touchpad functie via de toetsen, vraag me wel af hoe het werkt die muis functie.

    Ik zal het hopenlijk binnen een week weten, de levertijd is 2 tot 5 dagen.

  17. 6677 XP
    Myx's avatar

    Kan je je review dan aub hier droppen (A)

  18. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    Kan je je review dan aub hier droppen (A)

    Zal ik doen, ik ga die keypad eerst een dag of twee uitproberen in zoveel mogelijk verschillende situaties.

    Het belangrijkste denk ik is om te kijken hoe makkelijk het typen gaat en of het ongeveer net zo snel kan als met een toetsenbord, waarschijnlijk niet even snel maar hopelijk snel genoeg voor korte in game communicatie.

    Verder ga ik die touchpad functie goed uittesten, en misschien heeft die keypad nog verborgen handige eigenschappen, kan niet wachten πŸ™‚

  19. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ben benieuwd

  20. 790 XP
    Robbert's avatar

    Ja ik ben ook benieuwd. Want een usb tobo in de winkel is niet zo duur, en als het matig werkt haal ik misschien wel zoiets.

  21. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    Ok de Keypad is binnen!!!
    Heb die net ontvangen, blijkbaar had ik hem precies op tijd besteld, want op de site van 12game staat die nu als ‘momenteel niet leverbaar’ en een levertijd van 4-6 weken.

    Moet zeggen dat die stukken kleiner is dan ik had verwacht, ik zal proberen wat foto’s te maken. (heb alleen een webcam, dus ik zie wel hoe die worden)

    Momenteel wordt die opgeladen, ja de keypad wordt niet aangesloten op de mini USB van je controller, hij heeft een eigen oplaadbare batterij.
    Dus je kan de keypad gebruiken zonder die op je controller aan te sluiten, het is eigenlijk gewoon een mini bluetooth toetsenbord. Nou ja niet echt een gewoon toetsenbord, het is een gadget met hele interessante snufjes.

    Ik kan hem pas vanavond testen en zal later wel posten over het gebruiksgemak en andere vindingen, ook zal ik proberen zoveel mogelijk jullie vragen te beantwoorden.

  22. 421 XP
    Rhox's avatar

    Er zou voor de Belgen ook een azerty-pad uitkomen.
    Ik heb er eentje besteld, maar vraag me af of dit geen problemen gaat geven (vermits de tekstoptie op de PS3 qwerty is)

  23. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    Er zou voor de Belgen ook een azerty-pad uitkomen.
    Ik heb er eentje besteld, maar vraag me af of dit geen problemen gaat geven (vermits de tekstoptie op de PS3 qwerty is)

    Als die azerty specifiek voor de ps3 is gemaakt zou dat toch geen problemen moeten geven.

  24. 6677 XP
    Myx's avatar

    Ok verheug me erop :P;)

  25. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    Ik moet zeggen dat het wel even wennen was om de keypad te gebruiken.

    Dat komt voornamelijk door het formaat van de keypad en het materiaal waarvan de toetsen zijn gemaakt. De toetsen zijn van een soort harde/gladde plastic, waarschijnlijk omdat ze ook dienen als een touchpad. Trouwens die touchpad functie werkt echt heel goed, maar ikzelf heb nooit moeite gehad met het bedienen van de aanwijzer met de analoge stick.

    Wat ik bij mezelf heb gemerkt bij het gebruik is wanneer ik een bericht wou schrijven ik dat meestal begon te doen zoals gewoonlijk met de controller en de in-game toetsenbord, dan een seconde later denk ik bij mezelf hey waarom gebruik je die keypad niet is een stuk makkelijker en sneller. Moet gewoon nog wennen dat ik een volledig toetsenbord net erboven heb staan.

    Verder heb ik gemerkt hoe vervelend het eigenlijk is dat de meeste games niet een eigen ingebouwde chat functie hebben. Het is best onhandig om elke keer naar de XMB te moeten gaan om snel een berichtje te lezen of te schrijven. De enige game die ik heb die dit ondersteunt is LBP en het werkt echt super.

    En nog wat technische info
    De keypad heeft een eigen ingebouwde batterij en kan dus ook los gebruikt worden, de oplaadtijd was ongeveer 1 uur en 40 min. (de keypad wordt dus gezien als een apart bluetooth apparaat en ik neem aan dat dat één van de zeven slots in beslag neemt voor bluetooth apparaten)

    De keypad heeft boven de select en start toetsen 3 toetsen die dienen voor het direct gaan naar je berichten, voor de touchpad functie en voor je friends list.

    Dit is wat ik erover kan zeggen na een avondje gebruik, ik ben van plan de keypad eerst nog een week te gebruiken voordat ik echt kan zeggen hoe goed die werkt en wat voor plus en minpunten die heeft.

  26. 6677 XP
    Myx's avatar

    oke dan bedankt voor de moeite πŸ˜€

  27. 8864 XP
    7th-son's avatar

    kun je em ook ergens goedkoper halen?

  28. 6677 XP
    Myx's avatar

    importeren ?

  29. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    In Nederland zal je hem waarschijnlijk niet goedkoper vinden, de meeste winkels hebben hem nog niet of zelfs geen datum ervoor staan en dat geldt ook voor de meeste online winkels in NL.

    Importeren is wel een optie, voornamelijk uit Engeland en misschien ook uit de VS.
    Nu de pond zoveel minder waard is in vergelijking met de euro is het best een goede optie aangezien je die keypad nauwelijks kan vinden in NL.

    Op de site play.com staat die voor zo’n 25 euro, alleen is die op dit moment niet leverbaar.

    http://www.play.com/Games/PlayStation3/4-/8115006/Official-Sony-PS3-Wireless-Keypad/Product.html?cur=258

    De prijs kan je vinden in de reviews.

  30. 8864 XP
    7th-son's avatar

    bestellen dan?

  31. 15 XP
    Black-Cell's avatar

    bestellen dan?

    De keypad is tijdelijk niet beschikbaar op play.com, aaah zie net dat ze buiten de UK geen elektronica of gadgets leveren:B

    http://www.play.com/HOME/HOME/6-/Help.html?page=del#jump-ec

    hier kan je het lezen

  32. 108 XP
    Ratakira's avatar

    misschien een beetje laat maar wel handig voor diegene die er zelf nog wel eentje willen

    http://www.gametown.be/ps3-wireless-keypad-qwerty-p-18787.html

  33. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    ik heb ook die toetsenboard egt chill is die het is ook een muis:D

  34. 8864 XP
    7th-son's avatar

    gameseek.co.uk
    ps3 keyboard van sony, 25 pond

  35. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    ik ga hem aan de van de maand halen, korting eraf voor 30,- heb ik zo’n ding

  36. 421 XP
    Rhox's avatar

    Ik heb’t al even, zelfs een AZERTY toetsenbord (-> me from Belgium)
    Is echt wel iets degelijks hoor!

  37. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Werkt hij ook een beetje op linux?

  38. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    ik heb gewoon een of ander oud toetsenbord met USB erin geprikt, ff usb verlengkabeltje ertussen, maar ik vind ut best πŸ˜›

  39. 52 XP
    tevash's avatar

    Ik heb de Logitech Cordless Mediaboard Pro. Werkt uitstekend, niet duur (€30-40) en geen gehannes!

    Nu alleen nog een bluetooth headset en een optische kabel voor surround en dan ben ik klaar met accesoires voor de PS3…

  40. 585 XP
    P_layboy_PV_'s avatar

    Ik heb hem sinds gister. Ik vind het wel een gaaf dingetje, hij typt makkelijk, lekker compact. Kan hem makkelijk op je controller bevestigen en er weer afhalen.

    Toch wel een aanrader hoor! Hij kost €49,99 bij de Dixons(winkel, niet web)

  41. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Wel beetje duur, en kan je i nnederland gewoon de QWERTY halen? :O

  42. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik heb lekker een USB toetsenbord werkt perfect:P Ga mischien later een bluetooth ding halen maar voorlopig nog niet xD

  43. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    misschien dat ik hem ook nog scoor…:) heeft ie een meerwaarde als je ook al de sony headset heb?

  44. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Met Headset kan je gewoon lullen je kan bij chat ook een praat chat beginnen:P Maar als ik jou was had ik maar gewoon een USB Ding genomen lekker goedkoop, de mijne was 15 euro en werkt perfect:P Mist alleen 1 toetsje πŸ™ Was er met een stofzuiger overheen gegaan bijna al me toetse weg xD Ik die stofzuigerzak openen kon ze allemaal nog vinden op 1 na xD

  45. 142 XP
    xXpnutXx's avatar

    misschien handig om een toetsenbord los voor me zelf erbij te kopen πŸ˜›
    want zit meestal ps3&pc
    want vind de keypad niet geweldig

  46. 537 XP
    acardipane's avatar

    Moet je een logitech Bleutooth kopen, werkt perfect

  47. 142 XP
    xXpnutXx's avatar

    bluetooth**
    heb ik voor me pc al πŸ˜›

  48. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Ik heb hem besteld!:) tof ding! verwacht hem volgende week.

  49. 1992 XP
    elazzja's avatar

    Met Headset kan je gewoon lullen je kan bij chat ook een praat chat beginnen:P…ak openen kon ze allemaal nog vinden op 1 na xD

    LOL, is me nog nooit voorgevallen.

    Ontopic: Zo’n wireless keypad zou ik halen als je alleen vaak op het internet bezig bent. Anders niet nodig. Of de Sony keyboard voor de PS3, is ook handig.

  50. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    LOL, is me nog nooit voorgevallen.

    Ontopic: Zo’n wireless keypad zou ik halen als je alleen vaak op het internet bezig bent. Anders niet nodig. Of de Sony keyboard voor de PS3, is ook handig.

    Mij lijkt de keypad handiger omdat je hem dan altijd attached hebt.. je hoeft niet te switchen tussen twee controllers.. kan niet wachten tot ie binnen is:)

  51. 1562 XP
    dikked's avatar

    De keypad heeft ook een touchpad functie, kan het niet echt goed uitleggen maar kijk naar dit filmpje op gametrailers rond het eind van het filmpje zie je het.

    http://www.gametrailers.com/player/43271.html

    nu ik weet dat er ook en muis functie op zit wil ik hem zeker :yahoo:

  52. 537 XP
    acardipane's avatar

    Ik heb dat logitech toetsenbord…. werkt ook heel goed.
    Nadeel is wel dat je en met de controller zit en met het toetsenbord.

    Maar ja ik heb hem goedkoop kunnen kopen…

  53. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Ik heb dat logitech toetsenbord…. werkt ook heel goed.
    Nadeel is wel dat je en met de controller zit en met het toetsenbord.

    Maar ja ik heb hem goedkoop kunnen kopen…

    daarom heb ik voor de keypad gekozen..:) maar die toetsenbord zal wel makkelijker te bedienen zijn door de grootte..

  54. 537 XP
    acardipane's avatar

    Het toetsenbord is niet handig voor home en voor ingame chat gaat het goed,

    Maar ik denk dat ik ook voor de pad zou gaan als de prijs voor beide het zelfde zou zijn…

  55. 216 XP
    Depsie's avatar

    misschien is dit al gevraagd of gezegd maar, belemmert die keypad je het gamen niet?

    misschien koop ik em als ie wat afgeprijst is. anders zit ik met me controller weer helemaal die lettertjes uit te zoeken:p

  56. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    ik heb hem voor 28 euro nieuw gehaald.. best betaalbaar voor wat je krijgt vind ik:). Ik neem aan dat het gamen niet minder wordt, maar volgende week krijg ik hem binnen dus ik zal dan ook ff vertellen wat ik vind.

  57. 1562 XP
    dikked's avatar

    ik heb hem voor 28 euro nieuw gehaald.. best betaalbaar voor wat je krijgt vind ik:). Ik neem aan dat het gamen niet minder wordt, maar volgende week krijg ik hem binnen dus ik zal dan ook ff vertellen wat ik vind.

    waar heb je hem dan bestelt want ik wil hem ook maar heb hem alleen nog maar zien liggen voor €45,-

  58. 790 XP
    Robbert's avatar

    waar heb je hem dan bestelt want ik wil hem ook maar heb hem alleen nog maar zien liggen voor €45,-

    Hij heeft hem waarschijnlijk geΓ―mporteerd vanuit Engeland. Daar kan je hem al halen vanaf 25 euro… πŸ™‚

    Ik zoek de officiΓ«le headset, maar die is elke keer uitverkocht in Engeland… >.> Heb geen creditcard, dus kan niet op elke site bestellen…

  59. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    waar heb je hem dan bestelt want ik wil hem ook maar heb hem alleen nog maar zien liggen voor €45,-

    CD-WOW.. betrouwbare shop. Je betaalt met paypal

  60. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Het lijkt mij egt piep werken.
    Hoe heet dat gewone PS toetsenbord?

  61. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    logitech bluetooth ofzo toch?

  62. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Jha kan wel. Met ook de PS tekens er op πŸ™‚

  63. 108 XP
    Ratakira's avatar

    ik heb dat ps3 toetsenbordje ook

    werkt super en is handig

    en oogt nog goed ook

  64. 451 XP
    Florian's avatar

    ik heb gewoon een logitech usb toetsenbord en werkt goed maar zit eigenlijk wel te denken voor da keline ding lijkt me nog handiger..(A)

  65. 3891 XP
  66. 1562 XP
    dikked's avatar

    http://www.twenga.nl/prijs/59560898.html

    Deze bedoel ik πŸ™‚

    mooi toetsenbord maar ik wil een voor mijn playstation die klein en makkelijk is

  67. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Heb hem ook binnen! Ligt heerlijk in de hand en typt lekker snel!:D Die is zijn geld zeker waard. Vind het zelf veel fijner dat ie vast zit aan de controller. Alles in 1:)

    €29,- incl. bij cd-wow!:)