Forum

Topic: aansluiten Home cinema set 5.1 of 7.1

Anoniem's avatar

hoi sensers,

Ik ben me aan het orienteren voor een home cinema set, (5.1of 7.1)

Maar ik weet niet goed hoe ik dit moet aansluiten. het aansluiten op mijn ps3 is simpel d.m.v optical.

Maar ik wil het dus zo aansluiten dat ik altijd via mijn surround sound heb ( mits dit ondersteund wordt natuurlijk)

Dus zowel mijn ps3 alsmijn TV ( digitaal)

Ik heb dan 2 optiche aansluitingen nodig op mijn set toch??
Weetiemand een goede betaalbaare 5.1 of 7.1 setdie 2 optische aansluitingen hebben. een voor digitaal geluid van mijn ps3 en een voor mijn digitale ontvanger. alvast bedankt voorjullie input.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Je kan ook je boxen aansluiten op de TV en dan je PS3 ook op de TV aansluiten en dan komt het als je het goed doet uit je boxen:p Maar je kan hem beter gelijk via optisch aansluiten op je PS3 want dan is het geluid gelijk met het beeld als je hem eerst via je TV doet is het geluid iets later snappie?

    Ps. Het topic staat verkeerd moet bij Hardware en Accessoires.

  2. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Wat vind jij goed betaalbaar :P? Je hebt setjes van 5000 euro, maar ook van 50(0) euro 😉

  3. 66 XP
    sneezle's avatar

    Je kan ook je boxen aansluiten op de TV en dan je PS3 ook op de TV aansluiten en dan komt het als je het goed doet uit je boxen:p Maar je kan hem beter gelijk via optisch aansluiten op je PS3 want dan is het geluid gelijk met het beeld als je hem eerst via je TV doet is het geluid iets later snappie?

    Ps. Het topic staat verkeerd moet bij Hardware en Accessoires.

    Ik kan ze idd direct aansluiten op mijn tv.maar die heeft alleen een stereo aansluiting via tulpstekkers annoloog dus. En dus geen 5.1 mogelijkheid

    @Roytjuh:
    ben bereid voor versterker en boxen ongeveer 500 euro te spenderen.

  4. 1386 XP
    Redd's avatar

    Verplaatst naar Hardware forum.

  5. 8837 XP
    7th-son's avatar

    heeft je tv een hdmi aansluiting?
    zo ja dan kun je uiteraard je ps3 en tv via hdmi aansluiten op je versterker

    ik heb zelf een sony versterker staan, die al weer een aantal jaartjes oud is
    maar die heeft 3 optische ingangen

  6. 66 XP
    sneezle's avatar

    heeft je tv een hdmi aansluiting?
    zo ja dan kun je uiteraard je ps3 en tv via hdmi aansluiten op je versterker

    ik heb zelf een sony versterker staan, die al weer een aantal jaartjes oud is
    maar die heeft 3 optische ingangen

    oke zal eens voor sony gaan kijken.

    Mijn TV heeft 2 hdmi aansluitingen.1 gebruik ik nu voor ps3. De ander voor
    mijn pc

    Die van de pc zou er afmogen.Maar dan weet ik nog steeds niet hoe ik het spul moet aansluiten.

    Ik dacht als ik het spul zo aangesloten laat zoals het nu is.
    hoef ik op de surround versterker.een optical te gebruiken die van mijn digitale decoder afkomt en da ander die van mijn ps3 afkomt. of heb ik het nu verkeerd.

  7. 8837 XP
    7th-son's avatar

    alles wat je op je versterker wilt hebben moet je gewoon aansluiten zoals je wilt of zoals het mogelijk is

    dus in dit geval dan je digi decoder mbv optical
    en je ps3 mbv optical of hdmi
    en dan zou je zelfs nog je pc erbij aan kunnen sluiten

  8. 424 XP
    Dawes's avatar

    vanaf je digitale decoder zal het ook nooit 5.1 zijn..

    veel mensen weten niet precies wat 5.1 inhoud. Om het kort te zeggen, is het elke keer een ander geluid uit 5 speakers vanuit elke hoek (beetje kromgezegd).

    Dus niet, geluid uit 5 speakertjes, want dan is het gewoon verdeeld. Dit is in lekentaal dus mooi verwoord.

    5.1 surround ontvang je alleen maar als:
    1. Het setje digitaal staat aangesloten (digitaal coaxiaal of optisch)
    2. Het fragment / film / game 5.1 DOLBY Surround ondersteund.

    Dan kan je alvast een hele boel schrappen, zoals TV geluid. Dat zal altijd stereo blijven.

    // Dawes

  9. 66 XP
    sneezle's avatar

    vanaf je digitale decoder zal het ook nooit 5.1 zijn..

    Dan kan je alvast een hele boel schrappen, zoals TV geluid. Dat zal altijd stereo blijven.

    // Dawes

    DAT BEN IK NIET MET JE EENS (NO OFFENCE):jester:
    MAAR STEEDS MEER ZENDERS WAARONDER TMF GAAN STEEDSMEER PROGRAMMA’S LEVEREN MET DOLBY SURROUND ONDERSTEUNING.
    EN DIT ZAL IN HET NIEUWE DIGITALE HD TIJDPERK ALLEEN NOG MAAR TOENEMEN.

    @7TH SON:

    Bedankt voor de uitleg.
    Ik heb inmiddels al een keus gemaakt: nl. De sony HTS-S2300

  10. 304 XP
    Edwin's avatar

    Dawes heeft wel gelijk:) Je TV heeft slechts 2 (okeee, soms 3) kanalen, dus veel meer dan stereogeluid zal er niet uit je TV zelf kunnen komen. De tv-uitzending daarentegen kan best 5.1 geluid hebben, wat je pas krijgt te horen wanneer je alles via een versterker luistert.

    Antwoord op het 7.1-gedeelte van je vraag: dat moet via HDMI. Alleen heb je al een 5.1 set uitgezocht dus dat is een beetje irrelevant op dit moment 😛

  11. 66 XP
    sneezle's avatar

    Dawes heeft wel gelijk:) Je TV heeft slechts 2 (okeee, soms 3) kanalen, dus veel meer dan stereogeluid zal er niet uit je TV zelf kunnen komen. De tv-uitzending daarentegen kan best 5.1 geluid hebben, wat je pas krijgt te horen wanneer je alles via een versterker luistert.

    Antwoord op het 7.1-gedeelte van je vraag: dat moet via HDMI. Alleen heb je al een 5.1 set uitgezocht dus dat is een beetje irrelevant op dit moment 😛

    Sorry dan heb ik het verkeerd begrepen (tv is idd uitsluitend stereo) maar het is mijn bedoeling om mijn digitale decoder optisch aan te sluiten . Dan worden al het geluid van de tv zenders via de optical doorgegeven aan de surround set. dus als het programma dolby ondersteund kan ik hier van genieten.

    DUS digitale tv decoder——– optical—->versterker—–>}
    ““““““““““““““““““““““““““}5.1 boxen
    PS3 ——optical—->versterker————————–>}

    Ik heb idd 5.1 gekozen. denk persoomlijk dat dit voldoende is voor onze huiskamer.

  12. 66 XP
    sneezle's avatar

    ben ik zo wel goed aan het redeneren????of heb ik het verkeerd.laat het even weten voor ik tot definitieve koop overga.:wink:

  13. 8837 XP
    7th-son's avatar

    5.1 is meer als voloende

    er is op het moment nog zo enorm weinig wat 7.1 ondersteund
    je kan het wel kopen, maar dat is eerder weggegooid geld
    en tja, goeie speakers is ook van enorm belang uiteraard

  14. 66 XP
    sneezle's avatar

    oke bedankt. dan ga ik nog eens dubben of ik een losse versterker koop met losse boxen of een compleet set