Forum

Topic: Grote bestanden streamen

Anoniem's avatar

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik kom er momenteel niet uit.

ik heb mijn externe hdd boven aan mijn laptop hangen en via een Linsys wrt160N de PS3 in het netwerk gekoppeld. Als ik kleinere bestanden (Avi van bijv. 700 MB) ga streamen loopt alles als een zonnetje. Ga ik echter grotere HD bestanden streamen, MPG ofzo dan hapert de stream de hele tijd.

Zijn er misschien poorten die ik in mijn router moet open zetten om de data beter door te laten komen of kan het ook ergens anders aan liggen.

ik gebruik Tversity en soms NeroHome maar beide hebben last van dit probleem.

Ik weet dat ik eventueel ook bestanden op de HDD van de PS3 zou kunnen kopieren maar aangezien sommige movies zo’n 12 Gig groot zijn wordt dat lastig met FAT32, duurt trouwens ook een eeuwigheid om deze erop te krijgen.

Het gewone internet loopt ook gewoon goed als ik bijvoorbeeld demo’s gaa downloaden.

Als iemand een tut heeft voor dit probleem zie ik graag de link ervan.

Alvast bedankt voor jullie hulp

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

4 reacties

  1. 1386 XP
    Redd's avatar

    Hoe is je PS3 verbonden? Wireless? Het zou kunnen dat hij HD content wireless niet vlekkeloos gestreamed krijgt.

  2. 6 XP
    Komma's avatar

    De PS3 zit wireless in het netwerk. ik heb de externe HDD via een USB2 aan de laptop zitten.

  3. 51 XP
    Cobra's avatar

    ps3 kun je beter maar bekabelt in je netwerk hangen, HD streams via wifi is niet altijd goed.
    Voor games online spelen is t ook beter, minder kans op lag.
    En is je bron(laptop) die HD content afgeeft snel genoeg om dat aan te kunnen?

  4. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Idd en als je dan toch wireless wilt blijven moet je een 300Mbit WIFI router kopen dan heb je een betere verbinding (liefst ook dual-band) maar bekabeld blijft altijd beter.