Forum

Topic: Het gebruik van de Java PS3 Media Server

Anoniem's avatar

Het gebruik van de Java PS3 Media Server

Onlangs vond ik op Google Code een geweldig programma, namelijk JAVA PS3 Media Server. Voorheen maakte ik altijd gebruik van Windows Media Player, maar Java PS3 Media Server is de beste vervanger die je je kunt wensen. Met Mplayer en FFmpeg codecs en tal van functies kan deze media server meer dan welke dan ook.

Benodigdheden:

– Een PC en PS3 welke beide op het netwerk zitten.
– PC met Windows (linux of Mac OSX worden ook door het programma ondersteund, deze tut is echter voor Windows only)
Java
– Java PS3 Media Server (Klik hier om te downloaden)

1) Zorg ervoor dat voor we beginnen je succesvol Java hebt geïnstalleerd en de PS3 Media Server hebt gedownload. Pak de media server uit door dubbel op de file pms-win32-1.00.exe te klikken. Pak alle bestanden uit in een map welke bijvoorbeeld op het bureaublad staat. Eenmaal alles uitgepakt en naar de map genavigeerd te hebben zie je het volgende:

2) Open nu de file PMS.exe. Het scherm wat je nu te zien krijgt is afhankelijk van of je PS3 aanstaat ja of nee. Indien je PS3 aanstaat krijg je onderstaand scherm te zien.

Staat je PS3 wel aan maar zie je dit scherm, dan kan het zijn dat media servers bij jou uitgeschakeld staat. Ga daarvoor naar je PS3 toe en navigeer naar :instellingen: klik daarna op Mediaserver verbinding en zet deze op ingeschakeld. Indien je PS3 nu nog niet gevonden wordt raad ik je aan eens je Firewall uit te zetten of je Netwerk te controleren.

3) In principe is nu het grootste werk al gedaan met PS3 Media server, zo makkelijk is het programma namelijk. Echter ga ik jullie ook nog iets laten zien wat niet alle media streaming programma’s kunnen voor de PS3. Namelijk een DVD streamen, een dvd streamen gaat in principe ongeveer net zo in zijn werk als een DivX of WMV-bestand.

Ik heb het volgende mapje op mijn PC staan:

In dit mapje staat de DVD van de film Meet Dave met Eddie Murphy. Echter zijn dit allemaal .vob en .ifo files, en deze zijn niet streambaar met bijv. Windows Media Player. PS3 Media Server encode deze files echter in real-time wanneer je het naar je PS3 streamt.

4) Zoals je vast al opgemerkt hebt is er op je PS3 een icoontje erbij gekomen. Dit icoontje ziet er ongeveer als volgt uit:

Klik dit icoontje aan en je ziet ongeveer het volgende overzicht, afhankelijk van je harde schijven en de indeling ervan, klik nu op de schijfletter waar je films staan. Bij mij is deze schijfletter D. Mijn excuses overigens voor de cameraflits.

5) Wanneer ik op de letter ‘D’ klik kan ik navigeren naar de folder waar mijn films opgeslagen staan. Vervolgens klik ik op de map waar de film ‘Meet Dave’ zich bevind. Ik krijg dan verschillende mapjes te zien, allereerst kan ik een folder selecteren die [DVD ISO] VIDEO_TS heet. De tag ‘DVD ISO’ staat voor het type film wat je geselecteerd hebt, en VIDEO_TS is de map-naam. Na het klikken op deze folder krijg ik alle ’titles’ van de DVD te zien en een mapje ‘#–TRANSCODED–#’.

We kiezen hier voor het laatst genoemde mapje en daarna op de gewenste titel (titel 1 is meestal de hoofdfilm) krijgen een hele rits te zien met verschillende opties:

Natuurlijk zal ik, net als de meesten, gaan voor een engelse soundstream en Nederlandse ondertiteling. Tussen haakjes kun je zien wat voor soundstream en ondertitels de desbetreffende film heeft. ‘En’ staat voor Engels en ‘nl’ staat voor Nederlands.

Wanneer ik deze titel selecteer start mijn film en kan ik genieten. Let er wel op dat haperingen tijdens streaming voor kan komen, het ergste heb je dit met een WiFi netwerk. Wanneer je zowel je PC als PS3 bekabeld hebt zal je hier niet zo veel last van hebben.

6) Natuurlijk download niet iedereen DVD’s en zijn Xvidjes ook razend populair. De PS3 Media Server ondersteunt dit formaat ook, echter hoef je hiervoor geen bepaalde titels te selecteren. Wanneer je naar de map navigeert waar de Xvid staat kun je gewoon de film zelf direct selecteren. Je zult dan ook merken dat de film zonder enige poespas zal starten.

7) Zoals je ziet hebben we nu een beetje de hoofdlijnen van PS3 Media server behandeld en weet je nu hoe je de meeste films op je PS3 kan bekijken. Er is echter nog veel meer in dit programma, dat houd je niet voor mogelijk. Met talloze configuratie opties en een breed scala aan ondersteunde formaten is PS3 Media server mijn nieuwe streaming tool geworden. Wil je dan ook het programma goed leren kennen, ga dan gewoon op onderzoek uit en je zult merken dat je er meer mee kan dan enkel een filmpje kijken of albumpje beluisteren.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

160 reacties

  1. 673 XP
    Younistyle's avatar

    Dit had ik wel eens eerder gezien.. maar stream je nou door te uploaden en downloaden of is dit echt via je eigen netwerk dus echt 100 Mbps…

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Dit had ik wel eens eerder gezien.. maar stream je nou door te uploaden en downloaden of is dit echt via je eigen netwerk dus echt 100 Mbps…

    Dit gaat 100% lokaal via je eigen netwerk, en als je netwerk 100mbps is dan gaat dat inderdaad ook met maximaal 100mbps.

  3. 673 XP
    Younistyle's avatar

    Dit gaat 100% lokaal via je eigen netwerk, en als je netwerk 100mbps is dan gaat dat inderdaad ook zo’n 100mbps.

    Hmm…. Ik had dit een keer via TVersity geprobeerd maar zo snel ging die niet terwijl mijn netwerksnelheid toch echt wel 100 mbps is..
    Maar zal het nog eens proberen met deze bedankt!!!!:happy:

  4. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Dit ga ik binnenkort ff doen.
    offtopic:is dat een ps3-sense thema of is het alleen een ps3-sense achtergrond?:prop:

  5. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    kan je hier mee ook risingflowradio luisteren

  6. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Als je hier een tut voor nodig heb, zou ik toch maar eens aan je achterhoofd gaan krabben.
    Dit is zo’n makkelijk programma, gewoon installeren en hij doet de rest eigenlijk vanzelf.
    Je kan deze ook op een NAS draaien dus das helemaal vet.

    Ik gebruikte altijd Tversity maar dit is zoveel beter, goeie codec ondersteuning, ondertiteling, eigen mapindeling, en zeker een goeie transcoding!!

    Echt een aanrader voor iedereen die loopt te kloten met Nero home/ Mediaplayer/ TVersity.

  7. 454 XP
    arwin1993's avatar

    echt vet werkt echt goed en je hebt het zo klaar

  8. 22 XP
    westsidermo's avatar

    als ik B.V een film wil kopiëren dan krijg ik dat de film 94 GB is ???:S:S:S:S kan iemand helpen?

  9. 454 XP
    arwin1993's avatar

    als ik B.V een film wil kopiëren dan krijg ik dat de film 94 GB is ???:S:S:S:S kan iemand helpen?

    Ik zie net ook dat al mijn films gecodeert 94 gig zijn

  10. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    Als het van je pc naar je ps3 streamt verandert dan iets aan je internet download limiet?? En ik krijg soms een error DLNA protocol mediaserver error (2006) :s ( Wat is dat precies??)
    & bedankt voor dit programma!

  11. 2 XP
    telefoon13's avatar

    Mag ik even op benadrukken dat dit dus het simpelste programma is dat ik ken !!
    Bovendien werkt hij ook PERFECT !! met netwerk schijven !!
    Ik heb een Mybook world edition en dit kreeg ik nooit naar PS3 maar met dit programma heb ik zelfs niet een wat moeten instellen en hij herkent men schijf 😀
    Zet dit echt waar maar bij de uitleg dat het perfecte ondersteuning heeft voor netwerk schijven 😀

  12. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    leuk programma
    maar die programma laat zien dat die geen verbinding met ps3 kan maken. maar als ik bij de logs kijk staat er dat die verbinding heeft maar als ik die programma weer op start dan staat er een rode rondje met X dat die geen ps3 kan vinden dan kijk ik op ps3 vind die wel een media server van die programma
    ik snap het niet meer heb hem alle rechten gegeven in mijn netwerk mijn ps3 vind alles me netwerk hardeschijf enzo alles vind die maar die stomme simple programma weer niet

  13. 1 XP
    mipermips's avatar

    Ziet er goed uit kan deze ook mkv bestanden aan?
    Werkt dit tevens goed dus geen schokke of dergelijke?

  14. 51 XP
    Cobra's avatar

    Mijn bevindingen tot zover,
    ik vindt dit een uitbreiding op een mn huidige twonky server, die ook al beter was als tversity en WM player.

    dit is idd zeer eenvoudig aan de praat te krijgen daar hoef ik verders niets aan toe te voegen.
    Dit is overigen wel de eerste mediaserver die zelfs ook iso’s kan afspelen, alleen nog steeds zonder de menus die zich op een dvd bevinden, dus je moet idd naar transcode optie.
    Tis nog geen 100% vervanging voor mn twonky want mp3’s klinken nog steeds beter met dit programma.
    verders wordt niet alles in een goede resolutie gezet als je een HD scherm hebt, sommige beelden worden afgeleverd met “trappetjes” alsof je een zeer slecht videokaart hebt.
    wat wel weer goed is als er HD content afspeeld wordt die direkt in een goed formaat gezet word die de ps3 begrijpt. HULDE!

    dit is overigens nog maar versie 1.0, belooft wat voor in de toekomst.

  15. 1 XP
    Niicck's avatar

    Ik vind het echt een super relaxed programma maar kan iemand mij helpen hoe ik ondertitels stream? Met tversity kwam ik er ook al nooit uit.
    Ik heb ook gewoon vobsub en als ik de subtitel file dezelfde naam geef als de video file doet ie ’t ook niet 🙁

    iemand?

  16. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Ik vind het echt een super relaxed programma maar kan iemand mij helpen hoe ik ondertitels stream? Met tversity kwam ik er ook al nooit uit.
    Ik heb ook gewoon vobsub en als ik de subtitel file dezelfde naam geef als de video file doet ie ’t ook niet 🙁

    iemand?

    Doe de ondertiteling bij de bijbehorende film in 1 map, hernoem ze daarna allebei naar een en dezelfde naam. Java PS3 Media Server zal de ondertiteling automatisch herkennen en aan de film vast plakken.

  17. 7 XP
    herbie7's avatar

    Ik zie net ook dat al mijn films gecodeert 94 gig zijn

    Bij mij precies hetzelfde. Bij mij worden alle ISO en VOB bestanden als 94 gig aangezien.
    Hierdoor kan ik ze niet naar de interne hdd van de PS3 kopieëren.

    Kan ISO niet gekopieerd worden naar de PS3 interne hdd ???

    mpg gaat overigens wel goed.

  18. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Kan ISO niet gekopieerd worden naar de PS3 interne hdd ???

    Nop de Ps3 weet dan niet wat hij met dit formaat aan moet.

  19. 7 XP
    herbie7's avatar

    Bedankt voor je snelle reactie op mijn vorige vraag.
    Is mij dat ook weer duidelijk 🙂

    Kan de PS3 Media Server ook avchd (iso) afspelen?
    Branden op dvd als UDF 2.5 gaat wel goed, maar via streamen is het mij nog niet gelukt.
    Ik weet ook niet of dit überhaupt wel kan…

  20. 7 XP
    herbie7's avatar

    Bedankt voor je snelle reactie op mijn vorige vraag.
    Is mij dat ook weer duidelijk 🙂

    Kan de PS3 Media Server ook avchd (iso) afspelen?
    Branden op dvd als UDF 2.5 gaat wel goed, maar via streamen is het mij nog niet gelukt.
    Ik weet ook niet of dit überhaupt wel kan…

    Oeps, ben er inmiddels al achter gekomen.
    Het afspelen van beeld gaat goed als je het bestand *.m2ts uit de map BDMV\STREAM streamt (na mounten). De ondertiteling doet het bij mij nog niet, maar daar schijn je een srt bestand voor nodig te hebben. Jammer genoeg ontbreekt dit bij de film die ik heb. Iets te veel verwijderd na het downloaden denk ik 🙁

  21. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Oeps, ben er inmiddels al achter gekomen.
    Het afspelen van beeld gaat goed als je het bestand *.m2ts uit de map BDMV\STREAM streamt (na mounten). De ondertiteling doet het bij mij nog niet, maar daar schijn je een srt bestand voor nodig te hebben. Jammer genoeg ontbreekt dit bij de film die ik heb. Iets te veel verwijderd na het downloaden denk ik 🙁

    Je moet indd .srt bestanden hebben wil je ondertiteling, als deze echter al bij de film zit moet je de map TRANSCODED ingaan 😉

  22. 7 XP
    herbie7's avatar

    Tot dusver nog geen goede beschrijving gevonden voor srt bestanden.
    Ik begrijp inmiddels dat ik hiervoor TSMuxerGUI kan gebruiken, maar hoe precies heb ik nog niet gevonden. Het gaat mij trouwens nog steeds om het streamen via PS3 Media Server en niet het branden op dvd.
    Ga diverse pogingen wagen, maar als je nog een goede tip of site weet dan hoor ik dat graag. Alvast bedankt.

  23. 6677 XP
    Myx's avatar

    Bij mij doet alles mr weet mssn iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat me router niet meer crached als me ps3 naar media servers zoekt.

  24. 36 XP
    monkD's avatar

    Ik ben de draad ff kwijt, muziek kan ik perfect streamen. Maar zodra ik films doe stottert het en loopt het niet synchroon!! Ik heb niks draadloos dus daar kan het niet aan liggen, denk ik? Heeft iemand mischien een idee waar het aan kan liggen??

    Veel dank alvast.

  25. 11 XP
    smotz's avatar

    Ik ben de draad ff kwijt, muziek kan ik perfect streamen. Maar zodra ik films doe stottert het en loopt het niet synchroon!! Ik heb niks draadloos dus daar kan het niet aan liggen, denk ik? Heeft iemand mischien een idee waar het aan kan liggen??

    Veel dank alvast.

    Ik heb alles draadloos maar t zelfde probleem beeld blijft af en toe nog stotteren en het loopt niet synchroon

    wie helpt ons

  26. 36 XP
    monkD's avatar

    Ik ben een stapje verder, het loopt nou synchroon met Avisynth, hoe ik het precies voor elkaar heb gekregen weet ik niet gewoon Avisynth geinstaleerd.
    Maar daar is het volgende probleem ook alweer….. :yucky: :yucky: ik heb een rare ruis in het geluid, en dat is ok heel irri.
    Dus als iemand daar een antwoord op het?? Alvast dank.(Y)(Y)

  27. 1 XP
    PsyGotic's avatar

    Allereerst bedankt voor dit geweldige programma. Ben hiermee al weer 10 stappen verder dan met WMP11 etc..
    Toch krijg ik het niet helemaal voor elkaar. Ik zal vertellen tot hoever ik ben gekomen:

    stap 5:
    5) …. ik een folder selecteren die [DVD ISO] VIDEO_TS heet. De tag ‘DVD ISO’ staat voor het type film wat je geselecteerd hebt, en VIDEO_TS is de map-naam. Na het klikken op deze folder krijg ik alle ’titles’ van de DVD te zien en een mapje ‘#–TRANSCODED–#’.

    Bovenstaande klopt als een bus! maar dan het volgende:

    We kiezen hier voor het laatst genoemde mapje en daarna op de gewenste titel (titel 1 is meestal de hoofdfilm) krijgen een hele rits te zien met verschillende opties:

    Als ik de TRANSCODED map selecteer krijg ik niet de rits met verschillende opties, maar wel 1 map te zien.. Die map heet: Title 1. Verder gebeurd er niets.

    Een stap terug, dus voor je de transcoded map kiest, staat er ook een bestand genaamd title 1 [MEncoder]* als ik die kies start de film keurig alleen zonder ondertiteling. Uit jou beschrijving begrijp ik dat je de correcte file uit de transcoded map moet kiezen maar dat lukt dus niet..

    Kan een van jullie me helpen?
    Alvast bedankt.
    Psy

    PS heb gistermiddag PS3 gekocht dus ben nog een noob op dit gebied…

    EDIT:

    Toch nog even lopen klieren en het is gelukt! Het is een subdirectory kwestie..!?! Er stonden wat teveel mappen onder elkaar. Alle mappen verwijderd en de video_ts map direct onder 1 map gehangen en alles werkt.

    Nogmaals bedankt voor het programma.. (nu van 5 series (6 seizoenen) even alle mappen aanpassen…..

  28. 1 XP
    sadu's avatar

    Heb je nod een tip ik kan geen hd spelen omdat 630 de hoogste streaming is die je kunt instellen op de de pms java server dan gebruik ik tversity maar die speelt de video ts wel alleen in gedeelten omdat die opgedeelt zijn .
    Deze speelt de pms wel zoals op je v.b te zien is maar dan loopt bij mij geluid en beeld niet synchroon .
    ik gebruik de transcode wel met de nl sub

  29. 53 XP
    bravefencer's avatar

    werk goed, alleen het stottert als een gek.
    Is er trouwens ook een simpele converter om films ps3 te kunnen afspelen, sommige divx, xvid krijg ik melding data not supported?

  30. 591 XP
    dajez's avatar

    voor degene da problemen hebben me stotteren, bij general settings kunt ge uwe buffer verhogen en daarmee was het bij mij opgelost

  31. 3 XP
    reempie36's avatar

    ik heb een vraag over java media center.
    foto`mijn music werkt perfect,
    maar als ik een dvd film (vob bestand) wil kijken van mijn pc maar mijn ps3,
    dan loop het beeld en geluid synchroon met elkaar.
    de ondertiteling werkt goed want die kan je gewoon instellen.
    kan iemand mij zeggen en uitleggen hoe ik dat voor elkaar
    moet krijgen om het wel synchroon te laten lopen.
    ik ben al 2 weken er mee bezig ,ik wordt hier gek van.
    p.s tversity heb ik al gebruikt deze werkte goed,
    maar hierbij heb geen de ondertiteling.

    met V.G ramon

  32. 50 XP
    Mike's avatar

    Hoi,

    Kijk even naar de nieuwe uitgave van de java ps3 server. de 1.0 versie had idd problemen met de sych. de 1.02 heeft dat niet meer!!!!!

    Alles 5.1 en synchroon! :jester:

    Succes ermee.

    http://code.google.com/p/ps3mediaserver/

  33. 3 XP
    reempie36's avatar

    hallo bedankt voor de info.
    maar het werkt nog steeds niet goed
    ik heb 8 flims op mijn harde schrijf staan
    waar van er 2 het wel goed doen, alle 8 films
    zijn vob bestanden dus ik denk als er 2films werken,
    moeten die 6 toch ook of niet.
    heeft iemand nog meer ideen of moet
    ik nog in java mediacenter iets configureren
    alvast bedankt. ramon

  34. 173 XP
    Tekno-D's avatar

    Heb hetzelfde probleem, geluid loopt ook niet sync met beeld en heb gewoon een vaste kabel aansluiting geen wifi….

  35. 3 XP
    reempie36's avatar

    ik denkt zelf dat het iets met de instellingen te maken heeft,
    maar ja wat???want tversity loopt goed, maar daarvan kan geen ondertiteling
    van instellen.

  36. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    kan je hier mee ook risingflowradio luisteren\

  37. 337 XP
    dicapo's avatar

    heb t gister allemaal geïnstalleerd enz, omdat met wmp11 elke keer stotterde, maar dit werkt echt goed!! heb geen probleem meer met stotteren en out of sync en zelfs laad ie automatisch ondertitels :dizzy:

    bedankt voor deze tutorial!! :yay:

    heb het trouwes via n draadloos netwerk

  38. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    heb t gister allemaal geïnstalleerd enz, omdat met wmp11 elke keer stotterde, maar dit werkt echt goed!! heb geen probleem meer met stotteren en out of sync en zelfs laad ie automatisch ondertitels :dizzy:

    bedankt voor deze tutorial!! :yay:

    heb het trouwes via n draadloos netwerk

    Nog een tevreden Java PS3 Media Server gebruiker :yahoo:

  39. 144 XP
    cllin4's avatar

    ik heb zeg maar een probleme wna thij ziet de ps3 wel maar hij heeft geen activiteit zeg maar en ik krijg het icoontje ook neit mar hij ziet m wel :S hel0p

  40. 11 XP
    dingemansje's avatar

    Ik zou liever met WMP11 werken, gezien ik dan op mn computer gelijk een ‘mediatheek’ heb met alle mede die ik share. Helaas werkt dit erg lastig met ondertitels icm divx. Ik heb AVIAdXSubs geprobeerd, maar dan zegt de ps3 bij veel bestanden incampatible data, of dat de data beschadigd is.
    Nu dacht ik laat ik dan toch maar overstappen op JAVA, maar ik krijg hier ook de ondertitels niet bij.
    Heb het .avi bestand en het .srt bestand in dezelfde map staan, en dan ga ik op de ps3 naar die map, en ga dan naar de map #–TRANSCODED–#. Dan klik ik het bovenste bestand aan, en dan gaat de film wel beginnen, maar ik krijg er geen ondertiteling bij…
    Iemand die mij erg blij kan maken, door het geven van een oplossing….??

  41. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    ik ag dit ook si proberen:O

  42. 102 XP
    Boegie's avatar

    Ik zou liever met WMP11 werken, gezien ik dan op mn computer gelijk een ‘mediatheek’ heb met alle mede die ik share. Helaas werkt dit erg lastig met ondertitels icm divx. Ik heb AVIAdXSubs geprobeerd, maar dan zegt de ps3 bij veel bestanden incampatible data, of dat de data beschadigd is.
    Nu dacht ik laat ik dan toch maar overstappen op JAVA, maar ik krijg hier ook de ondertitels niet bij.
    Heb het .avi bestand en het .srt bestand in dezelfde map staan, en dan ga ik op de ps3 naar die map, en ga dan naar de map #–TRANSCODED–#. Dan klik ik het bovenste bestand aan, en dan gaat de film wel beginnen, maar ik krijg er geen ondertiteling bij…
    Iemand die mij erg blij kan maken, door het geven van een oplossing….??

    Je kan je AVI en SRT tot 1 ‘mergen’ met dit programma… :

    http://www.bunkus.org/videotools/mkvtoolnix/win32/pre/mkvtoolnix-unicode-2.4.1-build20081207-44-setup.exe

    Als je video gemerged is zet je em op je server en voila!

    Succes! :ok:

  43. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ik zou liever met WMP11 werken, gezien ik dan op mn computer gelijk een ‘mediatheek’ heb met alle mede die ik share. Helaas werkt dit erg lastig met ondertitels icm divx. Ik heb AVIAdXSubs geprobeerd, maar dan zegt de ps3 bij veel bestanden incampatible data, of dat de data beschadigd is.
    Nu dacht ik laat ik dan toch maar overstappen op JAVA, maar ik krijg hier ook de ondertitels niet bij.
    Heb het .avi bestand en het .srt bestand in dezelfde map staan, en dan ga ik op de ps3 naar die map, en ga dan naar de map #–TRANSCODED–#. Dan klik ik het bovenste bestand aan, en dan gaat de film wel beginnen, maar ik krijg er geen ondertiteling bij…
    Iemand die mij erg blij kan maken, door het geven van een oplossing….??

    Als je de ondertitels hebt toegevoegd via mijn tutorial (via AVIadxSubs) dan moet je de ondertitels nog selecteren. Dit doe je door driehoekje te drukken en vervolgens ondertiteling selecteren drukken.

  44. 11 XP
    dingemansje's avatar

    @Boegie
    Hoe lang duurt dat mergen dan ?
    Want die andere is namelijk best wel snel, en ik denk dat ik daar de fout misschien in gevonden heb. Maar als MKVmerge ook binnen een paar minuten klaar is wil ik dat ook wel proberen

  45. 20 XP
    Erik's avatar

    Echt te gek hoor deze mediaplayer.Werkt te gek.Wanneer ik een dvd stream,dan hebik alleen hele fijne horizontale strepen. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen.
    PS Ik stream niet draadloos.

  46. 102 XP
    Boegie's avatar

    @Boegie
    Hoe lang duurt dat mergen dan ?
    Want die andere is namelijk best wel snel, en ik denk dat ik daar de fout misschien in gevonden heb. Maar als MKVmerge ook binnen een paar minuten klaar is wil ik dat ook wel proberen

    Het duurt niet langer dan 15 min. ongeveer! Bij mij werkt het echt top!

  47. 1 XP
    whielie's avatar

    Hallo, kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat als ik een b.v een avi.filmpje van mijn fotocamera wil kopieren naar de ps3 ik de melding krijg “bestand te groot, 94 GB” terwijl het bestandje maar 200MB groot is. Steamen lukt wel maar omdat dit draadloos gaat hapert het filmpje.

  48. 11 XP
    dingemansje's avatar

    Het duurt niet langer dan 15 min. ongeveer! Bij mij werkt het echt top!

    (@Boegie)
    Het programma werkt inderdaad goed. Op mn computer is de film goed te bekijken en het was ook zo gepiept.
    Maar hoe speel ik het bestand (matroska media file) nu af op mn PS3? Ik krijg het bestand namelijk nergens te zien…

  49. 102 XP
    Boegie's avatar

    (@Boegie)
    Het programma werkt inderdaad goed. Op mn computer is de film goed te bekijken en het was ook zo gepiept.
    Maar hoe speel ik het bestand (matroska media file) nu af op mn PS3? Ik krijg het bestand namelijk nergens te zien…

    Welke mediaserver gebruik je?

  50. 4 XP
    TattooJunkie's avatar

    Hallo,

    Bijna tevreden met PSM!
    Echter ook hier hetzelfde probleem het beeld van een dvd wil gewoon niet synchroon lopen met het geluid.
    Wireless of Kabel maakt niet uit.

    Echter ben ik gister tegen nog een ander probleem aangelopen.

    MP3 gaat kraken/storen als de volume vrij hoog gaat.
    Terwijl bij een HD film die gestreamt word hier geen probleem is.

    Als ik een mp3tje via de dvd speler speel(pioneer) hoor ik het kraakhelder.

    Zit er soms een instelling fout?!?!

    Ik vind dit maar heel appart….:dizzy:

  51. 11 XP
    dingemansje's avatar

    Welke mediaserver gebruik je?

    Ja ik heb al gekeken en bij de Java PS3 Media Server zie ik hem wel inderdaad. Is er geen mogelijkheid dat ik hem ook via WMP kan afspelen op mn PS3 ?
    Ik vind het voordeel hiervan dat ik enkel en alleen mn computer aan hoef te zetten en hij heeft al verbinding, ik hoef me niet eens op mn (computer-)account aan te melden.

  52. 7 XP
    herbie7's avatar

    Er is weer een nieuwe versie van Java PS3 Media Server, versie 1.03.
    Je kunt deze downloaden via http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

  53. 102 XP
    Boegie's avatar

    Er is weer een nieuwe versie van Java PS3 Media Server, versie 1.03.
    Je kunt deze downloaden via http://code.google.com/p/ps3mediaserver/downloads/list

    Thnx dude!

  54. 4 XP
    spartaadje's avatar

    als ik de films wil streamen krijg ik het beeld schokkend binnen iemand hier een oplossing voor heb de nieuwste versie al !!! alvast bedankt!!
    groetjes

  55. 1402 XP
    Selec1's avatar

    als ik de films wil streamen krijg ik het beeld schokkend binnen iemand hier een oplossing voor heb de nieuwste versie al !!! alvast bedankt!!
    groetjes

    Dan kan of je internet het niet aan of je pc het niet aan.

  56. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Idd wat ik je sowieso nooit zou aanraden is: Streamen via Wifi, ook al heb je 300Mbit, Wifi is toch gevoeliger voor storing.
    Dus als je films wilt streamen doe dat dan via een bekabeld netwerk, en gebruik een krachtige pc!

  57. 4 XP
    spartaadje's avatar

    ow ok me computer moet het wel kunnen hebben maar me het ligt dan aan me draadloze ontvanger van de computer die is maar 54 mbps maar gaat even kijken wat er gebeurt als ik me netwerk bekabel zeg maar in ieder geval bedankt voor de snelle reacties groet aadje laat wel ff weten of het is gelukt allemaal !!

  58. 4 XP
    TattooJunkie's avatar

    Zojuist de nieuwste psm derop gezet en zodoende lijkt ook het synchroon lopen opgelost te zijn tijdens een dvd kijken.

    Nog een tip: zet via je ps3 nooit je geluid op 4.
    Hier gaat het geluid enkel van storen als je hem wat harder zet.
    Gewoon op nul laten staan dan heb je nergens last van.
    Enige nadeel is dan wel dat je de andere afstandsbediening moet pakken 🙂

    En idd wireless is af te raden.
    Al is het wel vreemd dat tijdens een wmv bestand alles correct loopt.
    Alleen dvd loopt schokkerig en een m2ts bestand loopt ook schokkerig.
    Dus wmv zou je draadloos kunnen streamen.
    En audio gaat zowiezo als een speer!

  59. 4 XP
    spartaadje's avatar

    heb het geprobeerd om het met de kabels te doen en dat lukt goed met normale films ,maar als ik de blu ray bestanden wil kijken dan blijft hij haperen dus heb daar een te trage computer voor!!! wat zou ik dan moeten veranderen aan mijn computer wil hij wel die bstanden afspelen iemand een ideee alvast bedankt groet aadje

  60. 4 XP
    TattooJunkie's avatar

    aadje>
    Wat voor computer heb je?
    Want het gekke is ik heb nog een p3 1ghz 512mb intern staan.
    En die draait HD films gewoon goed af.
    Enkel DVD/ISO geeft problemen.
    Omdat hij het transcoden niet aan kan.

    Nu draai ik alles via me laptop (waar ik wel een beetje van baal)
    En dat draait super.

  61. 4 XP
    spartaadje's avatar

    ja ik heb een fujitsu siemens scaleo p :Fujitsu Siemens SCALEO P – Athlon 64 3500+ 2.2 GHz
    Personal computer – Minitowermodel – RAM: 1 GB – (+bluraybrander zelf erin gedaan )
    dus eigenlijk zou deze computer het ook moetehn doen !!

    maar ben er net achter gekomen als ik de bestanden afspeel met bs-player hij het wel afspeelt op me computer maar als ik hetzelfde wil doen met vlc player dan doet hij het weer niet !!??
    Heb zelf geen last met de isobestanden en/of dvd alleen met de bluray bestanden
    ps wat is transcoden ???
    maar het ligt dan niet aan de videokaart ofzo ??

    alvast bedankt weer groetjes aadje

  62. 4 XP
    TattooJunkie's avatar

    Op het moment dat je een film wilt kijken via je ps3 heb je als het goed is 2 keuzes of je gaat via een mapje transcoded of gewoon onder de map transcoded zie je al je HD films staan. probeer hem is direct te openen.
    Dus niet via transcoded…
    Kan zijn dat daar misschien iets fout gaat.
    Als ik een HD film bekijk ga ik nooit via het mapje transcoded….

    Als ik jou pc vergelijk met mijn oude pc zal hij dat idd gewoon aan moeten kunnen.
    Ik weet niet wat de excacte systeem verreisten zijn…

    –Wat is transcoding?

    Sommige bestanden die de PS3 (nog) niet kan afspelen moet je omzetten naar een formaat dat wel herkend wordt. Een groot nadeel is dat zoiets héél lang duurt, zelfs op de nieuwste snelste computers. Het kan echter ook on-the-fly, terwijl je kijkt.

  63. 103 XP
    Chipsoft's avatar

    Geweldige tut!

    Voor de mensen waarvan hun ps3 nooit herkend wordt (ook niet wanneer media server is ingeschakeld) doe het volgende (aleen getest in winXP):

    – Klik op start
    – Ga naar configuratiescherm
    – Ga naar het Windows Beveiligingscentrum
    – Klik op Windows Firewall
    – Ga dan naar uitzonderingen en dan Programma Toevoegen
    – Zoek ps3 media server in de lijst en voeg deze toe aan de uitzonderingen

    Normaal gezien werkt het dan perfect!

  64. 3 XP
    hayman's avatar

    ja ik heb een fujitsu siemens scaleo p :Fujitsu Siemens SCALEO P – Athlon 64 3500+ 2.2 GHz
    Personal computer – Minitowermodel – RAM: 1 GB – (+bluraybrander zelf erin gedaan )
    dus eigenlijk zou deze computer het ook moetehn doen !!

    maar ben er net achter gekomen als ik de bestanden afspeel met bs-player hij het wel afspeelt op me computer maar als ik hetzelfde wil doen met vlc player dan doet hij het weer niet !!??
    Heb zelf geen last met de isobestanden en/of dvd alleen met de bluray bestanden
    ps wat is transcoden ???
    maar het ligt dan niet aan de videokaart ofzo ??

    alvast bedankt weer groetjes aadje

    ik heb een P4 HT en 1,5 GB ram
    MKV 720P spel ik goed met wmp maar met vlc op me computer niet echt soepel,,maar soms gaat tie wel happeren op mijn ps3 en soms niet …. iemand een ideee
    alvast bedankt

  65. 6 XP
    conjo's avatar

    hallo ik gebruik dit programma ook en snap nog niet echt hoe het werkt als ik een serie open vanuit een iso .
    kan ik alleen maar de eerste aflevering afspelen weet iemand hoe ik de tweede kan selecteren alvast bedankt

  66. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    Foto’s en muziek speelt ie geweldig af. Alleen met film stottert hij heel erg. Ik dacht van de week nog dat het aan de oude laptop lag maar heb sinds gisteren een nieuwe laptop, maar hij blijft happeren. Ik doe alles draadloos. Iemand tips om een film vanuit de latop op de ps3 goed te laten spelen? En hoe dat dan ook te doen?

  67. 442 XP
    rwss's avatar

    Deze streaming server software werkt helaas niet met de 64bits versies van XP en Vista,
    heb nog geen tijd gevonden om uit te zoeken waar het probleem zit, denk dat het te
    doen heeft met de de software wat het codeer werk doet om het te kunnen streamen.

    Draai namelijk Windows XP Professional X64 Edition om m’n pc.
    Er is nog steeds geen x64 versie van deze software, dit is erg jammer.

  68. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    Een divx film speelt ie daar en tegen perfect af. Het gaat puur om dvd versies helaas. 😀

  69. 2 XP
    Seki's avatar

    Deze streaming server software werkt helaas niet met de 64bits versies van XP en Vista,
    heb nog geen tijd gevonden om uit te zoeken waar het probleem zit, denk dat het te
    doen heeft met de de software wat het codeer werk doet om het te kunnen streamen.

    Draai namelijk Windows XP Professional X64 Edition om m’n pc.
    Er is nog steeds geen x64 versie van deze software, dit is erg jammer.

    Heb zelf Vista 64 bit Ultimate en deze werkt toch met PS3 mediaserver….

    Grtz Seki

  70. 22 XP
    westsidermo's avatar

    ik heb een vraag, gisteren kon ik nog films kopïeren maar nu lukt et niet meer geeft protocol fout aan en dsl ofzo kan iemand helpen?

  71. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    Ik ga dit ook maar eens proberen:P

  72. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    Voor degene die ook prblemen hebben met stotterend beeld. Versie 1.04 downen en ff een kabel tussen de ps3 en router. (laptop bij mij) kan gewoon draadloos blijven met router. Beeld is perfect en alles loopt goed. zelfs HD films streamt ie geweldig. Ik hoef geen dvd’s meer te branden 😀

  73. 1562 XP
    dikked's avatar

    ik en nis-gens hebben het al geprobeert met Pirates of the Caribean 1,2 en 3 in
    HD en het werkte perfect (wij deden het wel rechtstreeks met kabeltje)

  74. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    ik en nis-gens hebben het al geprobeert met Pirates of the Caribean 1,2 en 3 in
    HD en het werkte perfect (wij deden het wel rechtstreeks met kabeltje)

    i agree en ik zelf alleen nog met veel 24 afleveringen in hd 720p:fan:

  75. 468 XP
    TwysT's avatar

    vind dit dus echt briljant alleen vraag ik me af waar iedereen hier zijn films dan vandaan haalt en wat voor soort bestanden dit dan zijn. Ik neem aan dat het niet met torrents gaat maar met nieuwsgroepen dan ofzo?? Let me know please 😀

  76. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    vind dit dus echt briljant alleen vraag ik me af waar iedereen hier zijn films dan vandaan haalt en wat voor soort bestanden dit dan zijn. Ik neem aan dat het niet met torrents gaat maar met nieuwsgroepen dan ofzo?? Let me know please 😀

    nieuwsgroepen in combinatie met
    FTD–>binsearch–>newsleecher
    en dan de films downloaden de al zo zijn omgezet dat de ps3 het aankan^^

  77. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    nieuwsgroepen in combinatie met
    FTD–>binsearch–>newsleecher
    en dan de films downloaden de al zo zijn omgezet dat de ps3 het aankan^^

    Is elke (dvd5) film van ftd toch? ^^
    Ik heb nog geen film gehad die hem niet ondersteunt

  78. 3 XP
    Magic's avatar

    Hallo,

    Ik heb het forum volgens mij al helemaal doorgespit, maar kheb er mijn probleem nog niet goed uitgelegd zien staan..

    Ik gebruik sinds 2 weken PMS en ben er razend tevreden over alleen heb een probleem met de subs..
    Ik krijg ze er namelijk niet onder bij een Retail met Video_ts mappen,
    als de subs ingebakken zij dan speelt hij ze fijnloos af, heb er alleen problemen mee met originele dvd’s rips.
    Heb transcoded geprobeerd en bij meerdere films krijg ik de NL subs er niet onder,
    heb ook srt bestanden er bij gevoegd en dezelfde naam gegeven als het video bestand, hij speelt ze dan wel af maar met een vette vertraging..
    Heeft iemand hier hetzelfde probleem en/of mischien de oplossing hiervoor..
    Verder is het programma grandioos!!

    Bedankt alvast, Greets Patrick

  79. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    Hallo,

    Ik heb het forum volgens mij al helemaal doorgespit, maar kheb er mijn probleem nog niet goed uitgelegd zien staan..

    Ik gebruik sinds 2 weken PMS en ben er razend tevreden over alleen heb een probleem met de subs..
    Ik krijg ze er namelijk niet onder bij een Retail met Video_ts mappen,
    als de subs ingebakken zij dan speelt hij ze fijnloos af, heb er alleen problemen mee met originele dvd’s rips.
    Heb transcoded geprobeerd en bij meerdere films krijg ik de NL subs er niet onder,
    heb ook srt bestanden er bij gevoegd en dezelfde naam gegeven als het video bestand, hij speelt ze dan wel af maar met een vette vertraging..
    Heeft iemand hier hetzelfde probleem en/of mischien de oplossing hiervoor..
    Verder is het programma grandioos!!

    Bedankt alvast, Greets Patrick

    hmmm raar, totaal geen problemen mee. ik klik op transcode en dan de ned sud versie. daarna speelt hij hem gewoon goed af. Vreemd.

  80. 3 XP
    Magic's avatar

    Kheb de oplossing gevonden, zie hieronder :

    First set up ps3mediaserver language priorities like this:

    http://i44.tinypic.com/16s1s5.jpg

    Save and restart the server.

    Then go to your movie in your ps3 and make sure the name of the movie is [DVD ISO] VIDEO_TS [saving private ryan] or something like that.
    When you open that folder you will see a couple of files: Title 1 [MEncoder] Title 2, Title 3,… Pick the file with the correct movie length now it should start playing the movie with english audio and nl subs. If for some reason you would like other subtitles or a different audio track go to the #–TRANSCODE–# folder and again pick the correct Title folder and there you will find different subtitle options and audio tracks.
    Do not mix srt files with dvd ISO it will only screw thing up and complicate things further so before trying remove the srt files from your VIDEO_TS folder

    Ook heb ik het met dvd shrink geprobeerd, de film tot iso maken en alle andere subs verwijderen, doet het ook perfect!!

    Gr. Patrick

  81. 13 XP
    R0883RT's avatar

    Heey,

    Ik vind dit inderdaad een heel goed stream programma, maar ik heb wel een vraagje, kan je als je een nieuwe map toevoegt ook alleen DIE map scannen, dat kan met TVersity namelijk wel, met dit programma is het me nog niet gelukt. Het scannen van alle mappen duurt een beetje lang.
    Iemand die mij kan helpen?

  82. 3 XP
    Qlimax's avatar

    Is het mogelijk om de internet connectie draadloos te houden, maar de connectie tussen me pc en me PS3, via een kabel te doen ? Want zodra ik ga streamen zakt me hele wireless helemaal in.. !

    Thanks :).

  83. 1 XP
    Tjuust's avatar

    Beste mannen!
    Ik heb me suf gelezen op dit forum, maar ik kom er niet meer uit..
    DivX en muziek stream ik nu als een malle! Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om ISO’s en VIDEO_TS mapjes af te spelen.
    Bij het selecteren van de map (waarin de ISO zit of waar de vob’s zitten), krijg ik na het selecteren de boodschap: geen titels gevonden.
    Ik heb echt alles geprobeerd en niks veranderd aan de initiele setup van PS3 Media Server.
    Ik hoop heel erg dat (1 van) jullie me verder kan helpen!
    Met vriendelijke groet!!

    Edit: Ik heb cccp codec pack geinstalleerd en ik denk dat het hier niet aan ligt. Zodra ik een ISO mount kan ik deze wel streamen… voor de rest krijg ik nog steeds het bericht van geen titels, maw de playstation ziet die files niet eens.
    Ik heb ook gecheckt of het misschien aan het aantal submappen zou kunnen liggen, maar dit is niet het geval.
    Bedankt voor je reactie adhd1977!

  84. 153 XP
    adhd1977's avatar

    ik heb wat extra codex geinstalled, zoals CCCodex Pack.
    en ik kan gewoon DVD’s afspelen..

    Ik heb B.V. de film “” Madagascar 2″ in een hoofd map.
    en in die map zitten 2 mapjes, AUDIO_TS (deze is leeg) en VIDEO_TS.
    deze mapje/films kan je gewoon streamen via mediaserver.
    je moet ze wel starten via de transcoded mapjes in de server.
    dan heb je zelfs ondertitels, mits op dvd aanwezig..

    Peace….

  85. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    hoe moet ik hem instellen als ik hem wil laten opstarten als de pc opstart

  86. 18 XP
    Greenfield82's avatar

    Beste mannen!
    Ik heb me suf gelezen op dit forum, maar ik kom er niet meer uit..
    DivX en muziek stream ik nu als een malle! Ik krijg het alleen met geen mogelijkheid voor elkaar om ISO’s en VIDEO_TS mapjes af te spelen.
    Bij het selecteren van de map (waarin de ISO zit of waar de vob’s zitten), krijg ik na het selecteren de boodschap: geen titels gevonden.
    Ik heb echt alles geprobeerd en niks veranderd aan de initiele setup van PS3 Media Server.
    Ik hoop heel erg dat (1 van) jullie me verder kan helpen!
    Met vriendelijke groet!!

    Edit: Ik heb cccp codec pack geinstalleerd en ik denk dat het hier niet aan ligt. Zodra ik een ISO mount kan ik deze wel streamen… voor de rest krijg ik nog steeds het bericht van geen titels, maw de playstation ziet die files niet eens.
    Ik heb ook gecheckt of het misschien aan het aantal submappen zou kunnen liggen, maar dit is niet het geval.
    Bedankt voor je reactie adhd1977!

    Heb je je video_ts mapje niet te ver staan? als ik 5 keer moet door klikken om bij dat mapje te komen doet ie het ook niet. Gewoon vooraan zetten zodat als je je harde schijf heb aangeklikt daarna gelijk je Video_ts map heb.

  87. 1 XP
    Jeronimooo's avatar

    Ik heb het programma net gedownload en krijg inderdaad de melding dat hij mn PS3 gevonden heeft, maar voor de rest doet hij nix…

    Vanonder staat er gewoon:

    Transcoding buffer status:
    Leeg

    I/O statistieken:
    Huidige bitrate:0 kb/s | Piek bitrate:0 kb/s

    Op mn ps3 zelf krijg ik het icoontje en kan ik alle mappen van mijn pc doorzoeken maar ik kan nix afspelen…

    Help plzzzz…:tease:

  88. 16 XP
    dungeon's avatar

    Hoi

    Werkt dit ook op een VISTA systeem.

    Dungeon

  89. 1 XP
    Tekin1903's avatar

    Kan iemand mij aub vertellen hoe ik de ondertitels ook kan zien onder een HD film?? Ik stream de film met ps3 mediaserver, dat gaat goed, maar kan nergens een optie vinden om ondertiteling aan te zetten:(

  90. 1 XP
    1000rr's avatar

    Een divx film speelt ie daar en tegen perfect af. Het gaat puur om dvd versies helaas. 😀

    dat heb ik nou ook! iemand een idee hoe dit komt?!

  91. 5 XP
    theblackhawk's avatar

    Geweldig programma, ik heb alleen 1 probleempje.
    Als ik een film wil kopiëren naar de PS3 dan gaat hij maximaal “maar” 16MB (138mbit).
    Heb de pc met een kabel verbonden naar de ps3 zonder router. netwerkkaart van mijn pc is 1000mbit. hebben meer mensen hier last van? en weet iemand een oplossing voor, zodat het kopiëren wat sneller gaat?

  92. 36 XP
    monkD's avatar

    Hi, kan iemand mij ook uileggen hoe ik ervoor kan zorgen dat PMS automatisch opstart bij het opstarten van mij comp?? Ik kom er niet uit.

    Voorbaat dank voor de uitleg.

  93. 5 XP
    theblackhawk's avatar

    maak een snelkoppeling van PMS.exe en zet die bij start–>alle programma’s–>opstarten

  94. 673 XP
    Younistyle's avatar

    maak een snelkoppeling van PMS.exe en zet die bij start–>alle programma’s–>opstarten

    Rechterklik start -> verkennen -> Programma’s -> Opstarten.

    Vind ik altijd wat makkelijker :juggle:

  95. 36 XP
    monkD's avatar

    Dank u (Y) (Y) t is gelukt.

  96. 21 XP
    jaqb's avatar

    Als je Java PS3 Media Server gebruikt…check dan mijn IMDB Support add-on: http://ps3mediaserver.org/forum/viewtopic.php?f=2&t=2126
    btw het ondersteunt ook moviemeter.nl

  97. 268 XP
    pukkieman's avatar

    Kan je ook een bluray film streamen die je hebt gedownload?

  98. 21 XP
    jaqb's avatar

    Kan je ook een bluray film streamen die je hebt gedownload?

    natuurlijk…daar is het programma voor gemaakt… 🙂

  99. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Met dit programma kan je ook radio’s naar je PS3 streamen bjivoorbeeld 538.. Weet iemand hoe dat moet? want ik wil Juize FM streamen maar snap niet hoe t moet:P xD