Forum

Topic: Yellow Dog Linux in verschillende resoluties starten

Anoniem's avatar

Yellow Dog Linux in verschillende resoluties starten

Het bestand yaboot.conf stelt je in staat om Yellow Dog Linux (hierna te noemen YDL) te booten in verschillende resoluties. Dit kan handig zijn als je je PlayStation 3 aansluit op verschillende televisies welke bijvoorbeeld niet allemaal HD ondersteunen. Deze tut is voor mensen met Yellow Dog Linux 6.0!

1) Login op je YDL als de ‘root’ gebruiker en open een terminal. Wanneer je in de terminal zit typ dan het volgende:

gedit /etc/yaboot.conf

2) Wat we nu gaan doen is het bestand ‘yaboot.conf’ openen en veranderen met ‘gedit’. Het bestand zal er ongeveer zo uit zien:

[QUOTE=yaboot.conf]# yaboot.conf generated by anaconda

boot=/dev/ps3da
init-message=Welcome to YDL!\nHit for boot
options

partition=1
timeout=80
install=/usr/lib/yaboot/yaboot
delay=5
enablecdboot
enableofboot
enablenetboot
nonvram
mntpoint=/boot/yaboot
usemount

image=/vmlinux-2.6.23-9.ydl6.1
label=linux
read-only
initrd=/initrd-2.6.23-9.ydl6.1.img
append=”video=ps3fb:mode:1 rhgb quiet root=LABEL=/1″[/quote]

Let er op dat dit bestand bij iedereen anders is.

3) Het belangrijkste in dit bestand is de laatste kolom namelijk deze:


image=/vmlinux-2.6.23-9.ydl6.1
label=linux
read-only
initrd=/initrd-2.6.23-9.ydl6.1.img
append=”video=ps3fb:mode:1 rhgb quiet root=LABEL=/1″

We gaan in deze tutorial 2 resoluties in de yaboot.conf zetten namelijk 720p en 1080i. Dit doen we als volgt:

Knip bovenstaand kolommetje en plak deze 2x. Dan ziet het er ongeveer zo uit:

[QUOTE=yaboot.conf]# yaboot.conf generated by anaconda

boot=/dev/ps3da
init-message=Welcome to YDL!\nHit for boot
options

partition=1
timeout=80
install=/usr/lib/yaboot/yaboot
delay=5
enablecdboot
enableofboot
enablenetboot
nonvram
mntpoint=/boot/yaboot
usemount

image=/vmlinux-2.6.23-9.ydl6.1
label=linux
read-only
initrd=/initrd-2.6.23-9.ydl6.1.img
append=”video=ps3fb:mode:1 rhgb quiet root=LABEL=/1″

image=/vmlinux-2.6.23-9.ydl6.1
label=linux
read-only
initrd=/initrd-2.6.23-9.ydl6.1.img
append=”video=ps3fb:mode:1 rhgb quiet root=LABEL=/1″[/quote]

4) Nu gaan we de video-modes van deze 2 kolommen aanpassen in 720p en 1080i. Hierbij is de laatste regel welke ‘append’ luidt het belangrijkste. Hieronder zie je welke modes ik selecteer voor YDL720P en YDL1080i, bij jou is dit anders en kopieer dus niet onderstaande kolommen. Maar zet er neer welke videomode bij jou 720p is en 1080i. En geef hem als label bijvoorbeeld YDL720P en YDL1080i zoals ik ook heb gedaan.

[quote=yaboot.conf]image=/vmlinux-2.6.23-9.ydl6.1
label=YDL720p
read-only
initrd=/initrd-2.6.23-9.ydl6.1.img
append=”video=ps3fb:mode:131 rhgb quiet
root=LABEL=/1″

image=/vmlinux-2.6.23-9.ydl6.1
label=YDL1080i
read-only
initrd=/initrd-2.6.23-9.ydl6.1.img
append=”video=ps3fb:mode:4 rhgb quiet root=LABEL=/1″[/quote]

Nu je dit gedaan hebt kun je je linux herstarten en zul je zien dat kunt kiezen uit 2 resoluties!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

7 reacties

  1. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Geweldig zeg, ik heb precies gedaan wat in de tutorial staat en gelijk kon ik niks meer doen na de herstart. Ik kreeg een rare error met kan YDL720p niet vinden etc. en na flink wat schelden en de halve nacht wakker te hebben gelegen heb ik maar alles opnieuw geinstalleerd. Wat een gezeik zeg, ik volg voorlopig geen tutorials meer over dit soort dingen. Bah.

  2. 1386 XP
    Redd's avatar

    Geweldig zeg, ik heb precies gedaan wat in de tutorial staat en gelijk kon ik niks meer doen na de herstart. Ik kreeg een rare error met kan YDL720p niet vinden etc. en na flink wat schelden en de halve nacht wakker te hebben gelegen heb ik maar alles opnieuw geinstalleerd. Wat een gezeik zeg, ik volg voorlopig geen tutorials meer over dit soort dingen. Bah.

    Boot conf’s veranderen is zowiezo risky business. 😡

  3. 209 XP
    Xemurai's avatar

    I know 🙂 Vandaar dat ik hem echt HEEL goed heb doorgelezen voordat ik ook maar iets ging veranderen. En zo zie je… Ik dacht even dat me ps3 gebricked was aangezien ik echt nergens meer in kon komen en ook de gewone commands als boot-game-os deden het niet meer -_-

    Enorm slechte ervaring, maar goed 🙂

  4. 1386 XP
    Redd's avatar

    … en ook de gewone commands als boot-game-os deden het niet meer -_-

    Enorm slechte ervaring, maar goed 🙂

    Zo! Dan had ik ECHT geschrokken, mijn 60gb ps3 is heilig. :p
    Ik heb ook al errors gehad met het switchen van me HDD (nog steeds na boot game-os) en daar schrok ik ook echt van. :p

    Niet aanvallend bedoeld natuurlijk, maar is het bij jou wel gelukt M4GN3T?

  5. 209 XP
    Xemurai's avatar

    Vast en zeker, ik vindt alleen dat de uitleg wel duidelijker had gemogen… 1 foutje namelijk en het kan fataal zijn 🙁

  6. 251 XP
    Bassen's avatar

    Uitleg vind ik wel duidelijk, ik heb ook alles volgens die tut gedaan en bij mij werkt het :24:

  7. 144 XP
    cllin4's avatar

    kijk ik heb 480I gedaan en 1080I maar hij kan 480I niet vinden en hij wil dan niet meer opstarten help aub moet ik t opnieuw instaleren?