Forum

Topic: Veranderen van ondertiteling met .mkv

Anoniem's avatar

Hallo iedereen,

Ik heb een HDfilm op mn hardeschijf staan in de vorm van een .mkv-bestand. Als ik deze afspeel met mijn VLC-player, heb ik de mogelijk om via een paar muisklikken de geintegreerde ondertiteling op Nederlands te zetten.

Sinds kort heb ik Java PS3 Media Server er op, en dat werkt helemaal top 😀 Ik wist namelijk dat het programma ook .mkv-bestanden afspeelde, dus zette ik mijn PS3 aan en probeerde het af te spelen. Hij speelde het dan ook keurig af, alleen stond de ondertiteling standaard op Frans. Ik dacht dat ik het wel kon veranderen in het ondertitelingmenu, alleen dit lukte niet.. Omdat het op de PC wel lukt, moet dit op de PS3 ook lukken lijkt mij?

Weet iemand hoe dit moet?

Bij voorbaat dank,

Michel

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

9 reacties

  1. 93 XP
    Rowin268's avatar

    Als ik het goed heb kan je met MKV Extract ofzoiets, zien wat e rin een MKV bestand zit. Dan gewoon die andere ondertiteling eruit gooien en dan zou die Nederlands moeten pakken:prop:

    MKV kan je zien als een soort ISO bestand :prankster:

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Probeer eens de map TRANSCODED in te gaan daar zullen als goed is verschillende files staan gemaakt door de Java PS3 Media Server. Zie bijvoorbeeld dit met een dvd:

    http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_494e96431d91f.jpeg

  3. 190 XP
    technizo's avatar

    offtopic: nice theme m4gn3t
    ontopic ik heb hier geen verstand van:S

  4. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    kan je dat niet doen met :square: gewoon een vage herinnering

    off-topic:
    @M4GN3T
    kan je dat thema ook ergens downloaden?

  5. 1748 XP
    Shmet's avatar

    Is denk ik geen thema maar gewoon een backgroud afbeelding 😉

  6. 102 XP
    Boegie's avatar

    Probeer eens de map TRANSCODED in te gaan daar zullen als goed is verschillende files staan gemaakt door de Java PS3 Media Server. Zie bijvoorbeeld dit met een dvd:

    http://www.ps3-sense.nl/plaatjes/img_494e96431d91f.jpeg

    Heb ik al gedaan, maar stond niks in helaas..

    Als ik het goed heb kan je met MKV Extract ofzoiets, zien wat e rin een MKV bestand zit. Dan gewoon die andere ondertiteling eruit gooien en dan zou die Nederlands moeten pakken:prop:

    MKV kan je zien als een soort ISO bestand :prankster:

    Ik ga het even proberen zo!

    Bedankt tot zover!

  7. 219 XP
    basvandelouw's avatar

    je kan toch gewoon op select drukken en dan heb je een balkje waar ondertieteling bij staat en dan kan je kiezen welke ondertiteling je wilt dacht ik?

  8. 102 XP
    Boegie's avatar

    Als ik het goed heb kan je met MKV Extract ofzoiets, zien wat e rin een MKV bestand zit. Dan gewoon die andere ondertiteling eruit gooien en dan zou die Nederlands moeten pakken:prop:

    MKV kan je zien als een soort ISO bestand :prankster:

    Thnx dude.. je gaf me de juiste voorzet.. Even googelen leverde me het programma “mkvmerge gui” opleverde. Echt supermakkelijk! Even de andere subtitles uitvinken en je klikt op “MUX”

    Daarna speelt hij standaard met de nederlandse sub! :jester:

    DANKU!

  9. 19 XP
    trion's avatar

    Thnx dude.. je gaf me de juiste voorzet.. Even googelen leverde me het programma “mkvmerge gui” opleverde. Echt supermakkelijk! Even de andere subtitles uitvinken en je klikt op “MUX”

    Daarna speelt hij standaard met de nederlandse sub! :jester:

    DANKU!

    waarom moeilijk doen als het makkelijk kan

    ff naar transcoding settings gaan in ps3 media server en subtitle language aan passen en dan vooraan NL, Dut zetten.

    Overigens komt ps3 media server morgen (25-01) in het nederlands beschikbaar.

    Zie changelog:

    v1.04

    – Changes / Features

    New option to enable video copy on ps3
    Spanish localization (thanks to Jose from www.playstationhoy.com), Dutch localization (thanks to VinceNL), German localization (thanks to Jeuki), Russian localization (thanks to Peter Klassen) and Swedish localization (thanks to Dusan Ilic)
    RAW images thumbnail support (CR2/CRW/PEF/NEF/ORF/SRF/MRW/DNG/ARW/RAF)

    – Fixes

    Fixed regression with PicasaWeb images feed
    Transcode buffer wasn’t fully released after end of video
    Fixed bug with shared folders selection on Windows
    Updated ffmpeg/mplayer/mencoder builds… slight speedup for singlecore on H264 with mencoder