Forum

Topic: Laptop problemos

Anoniem's avatar

Irritante Laptop dingetjes

ik heb de laatste tijd zeer eigenaardige laptop problemen. Zie hier:

-Mijn beeldscherm geeft zo weinig licht meer dat ik het niet kan zien, en dus heb ik een ander beeldscherm op me laptop moeten aansluiten.

-Normaal als ik met me cursor over sommige plaatjes heenging werd het een handje met een vingertje en nu gebeurt dat waar het zou moeten gebeuren gewoon niet meer.

-Als ik op een willekeurige site zit dan valt het soms gewoon maar weg. Dan is die site gewoon opeens poef weg.

-Als ik bijvoorbeeld inlog op ps3-sense en op onthouden klik dan moet ik de volgende keer weer gewoon me naam en wachtwoord invoeren.

-En hij gaat een stuk slomer dan een tijdje geleden

Misschien heeft iemand dit ook ? Of iemand die mij kan/wil proberen te helpen, bel dan 112. ( grapje ) ( ik weet trouwens niet of ik dit wel in off-topic had moeten plaatsen )

Liefs,
Depsie

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

40 reacties

  1. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Ik zal je een tip geven: Installeer eens je OS een keer.

  2. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Spyware/virussen, zoals Woofer al aangaf, doe eens een herinstallatie van je Windows.

  3. 561 XP
    Stefz0r's avatar

    ja kan cker wel aan spyware of virussen ligge had ik ook een keer toen deed me com vet vaag en toen hadden ze hem gescanned en toen alle virussen en shit eraf gehaald en toen deed hij het weer perfect:D probeer anders dit programma eens: http://www.download.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html?part=dl-10804572&subj=dl&tag=button helemaal gratis en werkt goed:D wel regelmatig even update

  4. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Idd, gooi eerst Hitmanpro eroverheen, en als dat niet werkt clean install.
    het beste is natuurlijk om op de zoveel tijd een clean install te doen.
    (vergeet niet alles te backuppen)

  5. 6677 XP
    Myx's avatar

    Ja mr dat beeldscherm probleem kan toch niet aan virussen liggen of wel? Maja gebruik hitman pro 3 is snel en goed 🙂

  6. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Tijd voor een nieuwe laptop?:p

  7. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Idd, gooi eerst Hitmanpro eroverheen, en als dat niet werkt clean install.
    het beste is natuurlijk om op de zoveel tijd een clean install te doen.
    (vergeet niet alles te backuppen)

    Doe dat niet, doe gewoon apart dan. Bij HitManPro 1 werd m’n hele pc verneukt.

    Ik zou eerst gewoon hier een hijackthis-logje plaatsen met de problemen te vermelden.

    En als je geen beeld heb kan je moederbord kapot zijn.

  8. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    ik zou dus net zoals woofer zij windowns overnieuw doen, zorg wel dat je je drivers paraat heb op een usb stick. heb het nu al zovbaak moeten doen

  9. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Iedereen heeft zijn eigen methode, maar als je advies wilt, stuur even PM, werk al wat jaartjes in de ICT. Heb de nodige ervaring met vele problemen. Kan je misschien beter helpen. Als je msn hebt, stuur mij een PM.

  10. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Iedereen heeft zijn eigen methode, maar als je advies wilt, stuur even PM, werk al wat jaartjes in de ICT. Heb de nodige ervaring met vele problemen. Kan je misschien beter helpen. Als je msn hebt, stuur mij een PM.

    hij is de beste(A)

  11. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik zou OS opnieuw instaleren als laatste oplossing gebruiken, ookal is het de snelste ;).

  12. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Ik zou OS opnieuw instaleren als laatste oplossing gebruiken, ookal is het de snelste ;).

    dus je plan is als volgt
    1. beeld scherm instellingen goed nachecken
    2. virusscanner
    3. beeldscherminstelling checken
    4. drivers videokaar overnieuw installeren
    5. os ovrnieuw instalren

  13. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Zoals ik net al zij een hijackthis, 9/10 keer zijn de meeste problemen dan al opgelost.
    Zelf ook vaak problemen gehad waarvan de helpdeskgasten zijden “opsturen of OS opnieuw” en het wel met een hijackthis kon worden opgelost.

    Het is het proberen het minste waard lijkt mij teminste.

  14. 954 XP
    Callme's avatar

    als je hem niet meer kan maken een Mac nemen.

  15. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    als je hem niet meer kan maken een Mac nemen.

    mac is super ***

  16. 216 XP
    Depsie's avatar

    ik heb zoals jullie zeiden zo een programma gedownload en ik liet hem alles scannen en nu staat er : hieronder staat de lijst met mailware, en dan staa er dingen met Trojan zoals Trojan.BHO en Trojan.Downloader en Trojan.Installer en Trojan.Agent maar ik heb dat niet gedownload hoor Trojan is toch een virus ofzo:p en er staat ergens rogue.installer nog tussen nooit van gehoord maarja. moet ik dat allemaal weghalen of…

  17. 6677 XP
    Myx's avatar

    Gewoon weggooien en virussen weet jij vaak nooit wat van, sommige blijven een hele lange tijd gewoon rustige zitten totdat de maker ze activeert andere virus types zul je meteen merken aan een opeens slomer pc enzo.

  18. 1250 XP
    Tommy88's avatar

    Door dit soort problemen zou ik nooit ICT doen.. het moet het gewoon doen!:P
    Ben ik dan weer…:|

  19. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Al die virussen en spyware lijken weg te zijn als je ze verwijdert. Echter is dit echt niet het geval!. Ik zal je alsnog één gouden werkwijze geven wat je het beste kan doen:

    1. Pak de OS-Installatie en doe een nieuwe install, waarbij je de HDD tijdens de setup formatteert op de normale, langzame manier.
    2. Na de installatie installeer je gelijk NOD32, één van de beste en snelste anti-virusprogramma.
    3. Dan ben je wel klaar en mag je lekker alles updaten.

  20. 283 XP
    Alycan's avatar

    Irritante Laptop dingetjes

    ik heb de laatste tijd zeer eigenaardige laptop problemen. Zie hier:

    -Mijn beeldscherm geeft zo weinig licht meer dat ik het niet kan zien, en dus heb ik een ander beeldscherm op me laptop moeten aansluiten.

    -Normaal als ik met me cursor over sommige plaatjes heenging werd het een handje met een vingertje en nu gebeurt dat waar het zou moeten gebeuren gewoon niet meer.

    -Als ik op een willekeurige site zit dan valt het soms gewoon maar weg. Dan is die site gewoon opeens poef weg.

    -Als ik bijvoorbeeld inlog op ps3-sense en op onthouden klik dan moet ik de volgende keer weer gewoon me naam en wachtwoord invoeren.

    -En hij gaat een stuk slomer dan een tijdje geleden

    Misschien heeft iemand dit ook ? Of iemand die mij kan/wil proberen te helpen, bel dan 112. ( grapje ) ( ik weet trouwens niet of ik dit wel in off-topic had moeten plaatsen )

    Liefs,
    Depsie

    Even recoveren, maak wel een back-up van je bestanden. Als je wilt weten welke knop je tijdens booten moet in rammen moet je even googelen op: [merk] Recovery Key

    Mvg
    Techno Guru :jester:

  21. 116 XP
    Billyturf's avatar

    als je laptop heeeel donker beeld geeft is waarschijnlijk je blacklight kapot. Dit kan je bij elke laptop zaak zo beetje wel laten repareren is niet zoveel werk. Windows er opnieuw op en je bent er weer klaar voor (Y)

  22. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    Inderdaad, herinstalleer je OS (Besturingssysteem) eens. En zoek eens naar de Recovery Key. Maar dan nog, als je beeldscherm nog steeds donker is: Op sturen.

  23. 116 XP
    Billyturf's avatar

    Inderdaad, herinstalleer je OS (Besturingssysteem) eens. En zoek eens naar de Recovery Key. Maar dan nog, als je beeldscherm nog steeds donker is: Op sturen.

    true dat zowiezo doen en als er geen garantie meer op zit zou ik naar zo laptop zaakje gaan zitte in elke stad zo beetje wel die kunne het vaak terplekke voor je fixen zit gewoon zo blacklight onder je beeldscherm even cover open stekker los en verwisselen:yay:

  24. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    Ze moeten hem zo ie zo reparen als de Levensloop van de laptop nog niet voorbij is. Anders is het een slecht bedrijf.

  25. 116 XP
    Billyturf's avatar

    Ze moeten hem zo ie zo reparen als de Levensloop van de laptop nog niet voorbij is. Anders is het een slecht bedrijf.

    klopt maja je weet het he 3 jaar garantie vaak.. soms zelfs al minder. kan je hoog of laag springen :):dizzy:

  26. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    Hoezo kun je hoog of laag springen? In de wet staat dat een bedrijf een product gratis moet repareren als het kapot is binnen de levensloop van een product.

  27. 954 XP
    Callme's avatar

    tegen betaling denk ik ja^

  28. 216 XP
    Depsie's avatar

    dat word gewoon een recovery dus dan is alles weer oke, maar dan zijn al me bestand ook weg toch en alle gegevens ?

  29. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    dat word gewoon een recovery dus dan is alles weer oke, maar dan zijn al me bestand ook weg toch en alle gegevens ?

    backup maken

  30. 591 XP
    dajez's avatar

    beste problem fixer—> nieuwe kopen:D

  31. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    beste problem fixer—> nieuwe kopen:D

    omg wat een advies:P backup:P

  32. 591 XP
    dajez's avatar

    makkelijkste advies da je maar kan krijgen:D

  33. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    makkelijkste advies da je maar kan krijgen:D

    neej duurtste

  34. 216 XP
    Depsie's avatar

    op een usb stick zette ofzo dus

  35. 283 XP
    Alycan's avatar

    dat word gewoon een recovery dus dan is alles weer oke, maar dan zijn al me bestand ook weg toch en alle gegevens ?

    Ja, maak dan ook een back-up.

  36. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Ja, maak dan ook een back-up.

    goh was ik niet op gekomen(A):$

  37. 116 XP
    Billyturf's avatar

    Hoezo kun je hoog of laag springen? In de wet staat dat een bedrijf een product gratis moet repareren als het kapot is binnen de levensloop van een product.

    klopt maar toch zit er op elk product bijna een garantie periode van 2 tot 3 jaar op meeste laptops dan 😛 zit je er buite kost het je bijna net zoveel als een nieuwe laptop zo beetje 😛

  38. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    En waar heb je die garantie periode? Bij de winkel?

  39. 116 XP
    Billyturf's avatar

    En waar heb je die garantie periode? Bij de winkel?

    nope fabrikant ? 😛

  40. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    Het was een retorische vraag Billyturf.