Forum

Topic: Paintball euro biggame (1200 spelers)

Anoniem's avatar

Wie heeft er ooit paintball willen spelen met 1200 anderen? (dus 2 teams van 600^^)

Ik ben in September vorig jaar met een aantal vrienden afgereisd naar Mahlwinkel (Dld), om mee te doen met een van de grootste paintball evenementen van Europa, drie speeldagen lang!!! Het was geweldig :yahoo:

Iedereen die wel van een potje knallen in een firstperson shooter houdt gaat dit ook geweldig vinden. Er waren vorig jaar al een paar honderd Nederlanders aanwezig, maar het zou leuk zijn als kamp holland dit jaar nog een beetje groter is.

Eind mei is de volgende editie en ik ga zeker weer. Iedereen die interesse heeft kan hier zijn vragen kwijt, iedereen die al geweest is kan hier zijn battlestories kwijt.

Kijk ook ff naar het volgende filmpje:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=EQRGmVBzdbU[/ame]

Kosten zijn ongeveer 250,- inclusief brandstof kosten, voedsel, huur van materialen en het kopen van paint (1000 balletjes a 50,-). het is alleen wel 18+.

De website van de organisatie is:
www.eurobiggame.de

Edit:
Ik heb een PDFje gemaakt met alle info voor de geïnteresseerden,die staat hier bij als bijlage.

Daarnaast heb ik ook besloten om te kijken of ik vervoer kan regelen voor al die mensen zonder auto, zoals het nu lijkt gaat dat ongeveer €75,- retour kosten, meer info hierover in de PDF.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

38 reacties

  1. 954 XP
    Callme's avatar

    vet. ik ga me vrienden vragen om mee te doen..zijn de paintballetjes gelimiteerd? dus moet je extra betalen als je paintballe op zijn?

  2. 47 XP
    Roper's avatar

    Je kunt van te voren paint bestellen, ongeveer 50,- per doos van 1000. Ik heb de vorige keer 1 doos gebruikt, ga de volgende keer uit van 1.500 balletjes. Maar er zijn ook mensen die 6000 balletjes verschieten, hangt erg af van je speel stijl.

    Je kunt overigens ook ter plekke bij kopen, dat is dan 5 euro extra per doos geloof ik

  3. 954 XP
    Callme's avatar

    oke man thanks, ik ga er zeker over na denken..nog meer Sense mensen die meedoen??

  4. 47 XP
    Roper's avatar

    Dit filmpje geeft de mahlwinkel paintball spirit heel goed weer

    [ame]http://nl.youtube.com/watch?v=VKEOFVCqZZY[/ame]

    En ja, ze doen daar ook aan paintball granaten en tanks :rofl1:

  5. 76 XP
    Fano5314's avatar

    Vet man!!!!!!
    Misschien ben ik van de partij, zal er over nadenken.
    Als ik ga, neem ik een stuk of 20 a 30 mensen mee :).

    Zal er eens over nadenken!

  6. 47 XP
    Roper's avatar

    Je kunt vanaf 10 mensen groepskorting krijgen, dus met een groep gaan is altijd een goed idee 🙂 Ik zelf ga met een groep van 10 to 15

    Heb er nu al zo’n zin in, kan niet wachten…:yahoo:

  7. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ziet er wel vet uit! jammer dat ik nog geen 18bn:(

  8. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    Ziet er wel vet uit! jammer dat ik nog geen 18bn:(

    me too:disgust1::disgust1:

  9. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ziet er goed uit! Ik hou wel van wat verf knallen! In December word ik 18, zal dan zeker mee gaan doen!

  10. 564 XP
    Rox92's avatar

    ma hoe gaat dat dan je zit dar met ze alle op elkaar te knalle en als je geraakt word wat dan ben je dan helemaal gelijk af :P?
    En moet je dan weer wachte totdat het overnieuw begint ??

    Maja nog 1 jaar en 16 dagen en dan kan ik mee doen :D:D

  11. 561 XP
    Stefz0r's avatar

    Jammer dat k ook nog geen 18 ben:(xD

  12. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Damn dit lijkt me vet.

    Volgend jaar zal ik mischien wel meedoen. Als ik dat eerder had geweten had ik er wel al voor gespaard. Zal de site onthouden. 😉

  13. 190 XP
    technizo's avatar

    Dikke shit man, alleen jammer dat het 18 jaar en ouder is

  14. 47 XP
    Roper's avatar

    Het spelen is dan wel 18+, maar het is ook wel leuk om daar gewoon een beetje rond te wandelen. Ze hebben wat stands enz, s’avonds is er een subair competitie (ook leuk om te zien) en afgelopen jaar waren er strippers (Y) hoewel dat misschien ook wel 18+ is, maar denk niet dat die hitsige lui er iets van zullen zeggen zolang je geen 10 meer bent zeg maar. :p:p
    Dus als je iemand kent die gaat, kan het best leuk zijn ff mee te gaan. is in ieder geval stuk goedkoper en dikke duitsers in ghillie suits zijn altijd lache:paperbag:

    Het spel is echt massaal, maar het werkt wel ok. voor beide teams wordt bij gehouden welke gebouw in handen is van wie (te zien op een grote kaart bij de entry points) en iedereen heeft zelf ook een kaart bij zich. Daarnaast heeft ieder team ook een “generaal” die missie e.d. uitdeelt en af en toe een bestorming van een of ander gebouw organiseert.

    Maar ook als jij liever als lone gunman aan de slag gaat kan dat ook.

    Hoewel het dus erg lomp klinkt is het wel goed georganiseerd

  15. 47 XP
    Roper's avatar

    Ooh ja, als je geraakt bent moet je het veld uit bij het exitpoint (halverwege het veld) en daarna terug naar het entrypoint van jouw team. Dat kan lopend, maar er rijdt ook een bus :happy: De entrypoints gaan om het kwartier open, dus als jij aan komt terwijl hij net open is kan je zo doorlopen. Is hij echter net dicht moet je een kwartiertje wachten.
    Meestal lig je er na een hit dus 15 tot 30 minuten uit vanaf het moment van de hit. Maar dat is wel leuk, want dan doe je echt je best niet geraakt te worden.

    Hoe dan ook gebruik je die tijd direct om ff bij te komen en je supplies en ammo aan te vullen, dus vaak is het iets langer nog, maar daar kies je dan zelf voor.

    Ik stond vorig jaar nog tijdens zo’n pauze onder het genot van een gebietst peukie en een flesje water enthousiast war-stories uit te wisselen met zomaar een random dude, om na 10 minuten er achter te komen dat we in verschillende teams zaten :weirdsmiley: sta je daar, elkaar een beetje schaapachtig aan te kijken….. uiteindelijk besloten we het er maar niet meer over te hebben :rofl:

  16. 47 XP
    Roper's avatar

    Dit is een kaart van het speelveld

    http://www.eurobiggame.de/cms/upload/bilder/tactical_card_500.jpg

    http://www.eurobiggame.de/cms/upload/bilder/Luftbild_Mahlwinkel.jpg

  17. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    wil ik ook,, moet ik nog gwn 4 jaar w8ten

  18. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    En dit is elka jaar neem ik tog aan :O
    dus over 3 jaar nog steeds ..?

  19. 47 XP
    Roper's avatar

    Het is zelfs 2 keer per jaar, 1 x mei, 1 x septemberxD. Over drie jaar is het misschien zelfs nog wel veel groter^^

  20. 266 XP
    Yorz's avatar

    wwoooww.. nog 8 dage + 1 maand en ik kan gaan paintballe bij mij in de buurt 😛

  21. 47 XP
    Roper's avatar

    Nee man, gewoon ook naar Mahlwinkel. Misschien leuk idee als verjaardagscadeautje van je ouders:) Ik had ook nog maar 2 keer eerder gespeeld voordat ik daar heen ging, een maat van mij ging zelfs helemaal groen mee (gruwelijk afgeslacht die vent, maar was erg grappig) wat basiskennis is wel makkelijk maar die kun je ook van youtube halen.

    Als je iets doet moet je het goed doen 🙂

  22. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nice. Ik doe dan waarschijnlijk in Mei mee (ben dan 18). Misschien kunnen we met een clubje van PS3-sense gaan?

  23. 47 XP
    Roper's avatar

    Ik ga met een groepje vrienden, maar als er genoeg mensen gaan kan er vast wel zoiets geregeld worden. desnoods kunnen wat mensen zich bij ons aansluiten.

  24. 47 XP
    Roper's avatar

    Tip:
    Mocht je met vrienden willen gaan, dan is het een goede optie om een 2e hands auto te huren ( als niemand van je vrienden een auto heeft) gewoon ff googlen

  25. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    wel een beetje duur

    p.s. en jammer dat het 18+ is

  26. 47 XP
    Roper's avatar

    Duur…:huh: Enig idee hoeveel een uurtje paintball normaal kost? Dit is drie dagen hé! 167,- heb je 3 dagen entryfee, HP of CO2 refils, verzekeringen enz en het vetste wapen op de markt met 1000 ballen en een masker en pods. Die 250,- die ik eerder noemde is met eten, bier e.d. (dat je dus zelf moet kopen, dus het kan nog wel goedkoper) en een schatting voor de kosten van vervoer. Daarvoor ben je vijf dagen onder de pannen (3 dagen actie + dag voor en na)!

    En dan heb ik het nog niet gehad over de added value van paintball tanks en granaten, om nog maar niet te spreken over het feit dat je met 1000 anderen speelt!

    Dus dat is zeker niet duur :annoyed_h4h:

    En het is 18+ omdat er nog steeds lui blind raken omdat ze zo stom zijn om dat masker af te zetten. (EDIT: Hier bedoel ik overigens niet mee dat mensen onder achttien stom zijn, maar verzekeringstechnisch is het ingewikkeld)

  27. 8 XP
    guyvl's avatar

    omg dit is zo focking awesome dit wil ik egt een keer doen. maja ben pas 15.

  28. 47 XP
    Roper's avatar

    Ik heb voor mijn vrienden een overzichtje gemaakt van kosten e.d. en ik dacht dat ik die ook hier wel ff neer kon zetten.
    Sommige informatie is misschien niet voor iedereen relevant.

    Overigens is er een paar dagen terug een nieuwe site van de organisatie die lucht in gegaan, www.eurobiggame.de

    Hij is wel alleen in het Duits (Edit: Zojuist ook de Engelse versie de lucht in gegaan)

    Voor iedereen die meer info wil, vraag maar raak

    P.S. Als we een stoeltje overhouden laat ik het hier wel weten!

  29. 163 XP
    Dazz-e's avatar

    Stomme vraag, mag een eigen paintbal geweer meegenomen worden? Weet dat het in nederland theroetisch onder de wapenwet valt maar toch.

    Heb zo’n ding liggen en doe er al een jaar of 2 niks meer mee sinds wij van een militair oefenterrein hier in de buurt zijn verjaagd.

    Wil hem ook wel ruilen tegen een game

  30. 47 XP
    Roper's avatar

    Antwoord op je eerste vraag: Ja hoor, je mag je eigen spul meenemen. Je moet er wel rekening mee houden dat in Dld een bepaalde stempel verplicht is, hoewel daar eigenlijk nooit op gecontroleerd wordt, daarnaast is er officieel een maximum van 215 fps, hoewel er tot een maximum van 285 gedoogd wordt (NL = 300)

    Begrijp ik goed dat je je paintballmarker van de hand wil doen? Dan heb ik wel interesse, heb je een merk en typenummer, eventueel een foto? Over de prijs/game worden we het vast wel eens.

  31. 72 XP
    UniQue's avatar

    lijkt me vet maar ben pas 13 dus duurt nog ff

  32. 163 XP
    Dazz-e's avatar

    Gewist door omstandigheden

  33. 47 XP
    Roper's avatar

    Goed…. Ik weet niet wat er gebeurd is, maar ik neem aan dat de ruil niet door gaat? Aangezien al je berichten zijn gewist Dazz-e?:mellow:

  34. 47 XP
    Roper's avatar

    Er zijn een aantal nieuwe dingen te melden

    1- de data zijn gewijzigd, de mei-editie vind nu plaats op 22, 23 & 24 mei

    2 – De website van de organisatie is vernieuwd!

  35. 47 XP
    Roper's avatar

    Ik heb het topic een beetje aangepast en een bijlage toegevoegd, kijk daar ff naar als je interesse hebt!

  36. 47 XP
    Roper's avatar

    nog 2 plaatsen beschikbaar, dus als je mee wil moet je opschieten!

  37. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    OMG!, Dood leip man. Volgend jaar ga ik mee zekers. LOVE it. Ben nog geen 18

  38. 5 XP
    WildFire_NL's avatar

    Ook voor 2009 weer gepland, ben zelf in september 2008 geweest (er waren overigens ca. 1800 paintballers)

    Vrijdag, 18 september tot en met zondag, 20 september 2009