Forum

Topic: PC…

Anoniem's avatar

Ik heb nu een HP Pavillion M7680.
Mijn probleem is dat ik mijn PC’tje wil upgraden de specs van deze pc zijn:

Voeding: 300w
RAM: 2Gb, 512mb 2x + 1024mb 1x
Processor: Core 2 Duo E6300 @1,86Ghz
Videokaart: Nvidia 7500LE PCI-E DDR2
Moederboard: Broadwater-P5BW-LA-00

Mijn vraag nu is dus… Zal ik mijn PC’tje upgraden of gewoon een compleet nieuwe systeem kopen?

EDIT: Ik wil mijn PC’tje gebruiken om op een Full HD schermpje te draaien. Gamen hoef ik niet echt als het maar een beetje fijn speelt. Ik kan niet eens BF2 redelijk draaien op mijn PC :S

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. 954 XP
    Callme's avatar

    Woofer, doe je ding:P..

    ik weet er niet veel van af, maar hij wel.

  2. 591 XP
    dajez's avatar

    als je zou upgraden en een goed budget hebt zou ik:
    een voeding vn +1000Watt,
    Ati Radeon HD4870 X2 2 keer:P,
    een nieuwe intel i7 cpu,
    4x 2GB DDR3 geheugen,
    en een goed moederbord:D

  3. 6677 XP
    Myx's avatar

    Als het alleen om het wat sneller draaien van je pc gaat dan upgraden, wil je er echt mee gaan gamen raad ik je aan (denk woofer ook :P) om een heel nieuw systeempje samen te stellen.

  4. 283 XP
    Alycan's avatar

    Ik heb nu een HP Pavillion M7680.
    Mijn probleem is dat ik mijn PC’tje wil upgraden de specs van deze pc zijn:

    Voeding: 300w
    RAM: 2Gb, 512mb 2x + 1024mb 1x
    Processor: Core 2 Duo E6300 @1,86Ghz
    Videokaart: Nvidia 7500LE PCI-E DDR2
    Moederboard: Broadwater-P5BW-LA-00

    Mijn vraag nu is dus… Zal ik mijn PC’tje upgraden of gewoon een compleet nieuwe systeem kopen?

    EDIT: Ik wil mijn PC’tje gebruiken om op een Full HD schermpje te draaien. Gamen hoef ik niet echt als het maar een beetje fijn speelt. Ik kan niet eens BF2 redelijk draaien op mijn PC :S

    www.alternate.nl daar kan je voor weinig een PC samenstellen met de volgende specs:

    CPU: AMD Phenom X4 Black Edition.
    HDD: 1TB
    Video: ATI Radeon 4870HD
    RAM: 4GB
    Voeding: 450Watt
    Mobo: Asus (een high-end model, type vergeten.)

    Kosten: Circa €750,-

    Met deze specs kan je Bf2 alles op High vloeiend. Fallout3 Ultra High Vloeiend en 3DMark06 met minimaal 35/40FPS (Uitschieters tot 120FPS).

    Zijn de huidige specs van de PC van me broertje.:disgust1:

  5. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Tja dan noem je ook een spel: Bf2 met een super klote engine!
    Als je alleen HD films wilt afspelen, heb je alleen een goeie videokaart nodig om jou PC te upgraden, een 8600GT is eigenlijk al genoeg. Dan heb je PowerDVD nodig want die ondersteund hardware acceleratie dat betekend dat hij met films decoderen de GPU gebruikt ipv de CPU waardoor je een stuk beter beeld krijgt, en dus je CPU niet zo belast.
    (goedkoopste oplossing)

    Als je een beetje fatsoenlijk wilt gamen, dan zou ik toch voor een nieuwe PC gaan, let wel op een goeie gamePC gaat je minimaal 1000euro kosten.

    Als je hem alleen op je HDtv hebt aangesloten dan zou ik eventjes sparen, zodat je in een keer een goeie HTPC kan kopen (samenstellen). Die hoeven niet zo duur te zijn en dan heb je egt een super apparaat in huis.

  6. 896 XP
    WoofeR's avatar

    Als je een goed systeem wilt, zou ik zoiezo naar je geheugen kijken. Je moet altijd modules hebben met dezelfde hoeveelheid, nooit verschilllende. Minimaal 4 GB moet voldoende zijn. Ik raadt je ook aan een NVidea-videokaart te nemen en een Intel Pentium-processor, het liefst een Core2Duo of nog sneller. Daarnaast is een Asus-moederbord een aanrader.

    Als je wilt kan ik misschien voor je verder kijken, maar dan moet je het wel zeggen. Gaat ik wel zoeken voor je. Dit zeg ik omdat ik niet van upgraden houdt, krijg je alleen maar gezeik mee.

  7. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Nvidea of Ati daar zijn de meningen zeer verschillend over, ik vind dat Ati nu hele goeie kaarten op de markt heeft gebracht, prijs/kwaliteit! verder is de snelste kaart op dit moment van Ati. Ik heb zelf een 8800GTS en nooit problemen met Nvidea gehad, ze hebben een prima driver support, daar laat Ati af en toe nog wel eens een steeki liggen, maar Ati kaarten zijn over het algemeen ook zeer goed.

    Als je een nieuwe GamePC wilt zou ik ook even kijken op Hardware.info en Tweakers.net, die stellen bijna elke maand een gamepc samen, zo krijg je een beetje de indruk wat nou goed spul is. (en wat bij elkaar past)

  8. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Nvidea of Ati daar zijn de meningen zeer verschillend over, ik vind dat Ati nu hele goeie kaarten op de markt heeft gebracht, prijs/kwaliteit! verder is de snelste kaart op dit moment van Ati. Ik heb zelf een 8800GTS en nooit problemen met Nvidea gehad, ze hebben een prima driver support, daar laat Ati af en toe nog wel eens een steeki liggen, maar Ati kaarten zijn over het algemeen ook zeer goed.

    Als je een nieuwe GamePC wilt zou ik ook even kijken op Hardware.info en Tweakers.net, die stellen bijna elke maand een gamepc samen, zo krijg je een beetje de indruk wat nou goed spul is. (en wat bij elkaar past)

    nvidea is gewoon goed op een intel pc en ati moet je gewoon amd pc menemen:P pfff

  9. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    Ik heb nu een HP Pavillion M7680.
    Mijn probleem is dat ik mijn PC’tje wil upgraden de specs van deze pc zijn:

    Voeding: 300w
    RAM: 2Gb, 512mb 2x + 1024mb 1x
    Processor: Core 2 Duo E6300 @1,86Ghz
    Videokaart: Nvidia 7500LE PCI-E DDR2
    Moederboard: Broadwater-P5BW-LA-00

    Mijn vraag nu is dus… Zal ik mijn PC’tje upgraden of gewoon een compleet nieuwe systeem kopen?

    EDIT: Ik wil mijn PC’tje gebruiken om op een Full HD schermpje te draaien. Gamen hoef ik niet echt als het maar een beetje fijn speelt. Ik kan niet eens BF2 redelijk draaien op mijn PC :S

    is er een bedrag dat je wilt uitgeven als je zelf pc gaat samen stellen

  10. 6677 XP
    Myx's avatar

    Nvidea of Ati daar zijn de meningen zeer verschillend over, ik vind dat Ati nu hele goeie kaarten op de markt heeft gebracht, prijs/kwaliteit! verder is de snelste kaart op dit moment van Ati. Ik heb zelf een 8800GTS en nooit problemen met Nvidea gehad, ze hebben een prima driver support, daar laat Ati af en toe nog wel eens een steeki liggen, maar Ati kaarten zijn over het algemeen ook zeer goed.

    Als je een nieuwe GamePC wilt zou ik ook even kijken op Hardware.info en Tweakers.net, die stellen bijna elke maand een gamepc samen, zo krijg je een beetje de indruk wat nou goed spul is. (en wat bij elkaar past)

    Al mijn ATI kaarten zijn geëindigd met artifex. Dus ik neem nu alleen mr Nvidea.

  11. 591 XP
    dajez's avatar

    artifex?
    10 tekens

  12. 6677 XP
    Myx's avatar

    Dat is dat er allemaal streeppjes enzo op je beeldscherm komen en je niet meer normaal kan zien.

  13. 591 XP
    dajez's avatar

    Dat is dat er allemaal streeppjes enzo op je beeldscherm komen en je niet meer normaal kan zien.

    lol hoe doede da?:P

  14. 6677 XP
    Myx's avatar

    Dat doe ik niet, komt door de kaart, kapot of verbrand, bijvoorbeeld je was ’s middags op je pc bent geweest en ’s avonds weer wilt zie je opeens allemaal streepjes en foute kleuren enzo. Kan door het overclocken komen mr ik clock niets over.

  15. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Het liefst wil ik het zo goedkoop mogelijk te houden maar als het echt nodig een compleet nieuwe systeem moet kopen dan (hoop ik) rond de 800~1000 tussen in te zitten.

  16. 790 XP
    Robbert's avatar

    Hee mede Flevolander 😛
    Kijk hier eens:
    http://tweakers.net/reviews/1106/tweakers-punt-net-best-buy-guide-editie-januari-2009.html

    Het is geen heilige guide, maar zeker zeer uitgekiend en door mensen gemaakt die er redelijk verstand van hebben 🙂 Doe er je voordeel mee zou ik zeggen

  17. 591 XP
    dajez's avatar

    lol mijne pc is buiten de gfx kaart beter dn da game-systeem vn tweakers:P en goekoper

  18. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    lol mijne pc is buiten de gfx kaart beter dn da game-systeem vn tweakers:P en goekoper

    Oh, maar hou je wel rekening mee dat de prijs van tweakers incl beeldscherm enz is, zonder al die meuk en alleen de kast met inhoud kost € 1.034,44.

    Verder zoals ik al had gezet idd kijk op tweakers en op hardware.info, staat gewoon heel veel goeie informatie.

  19. 283 XP
    Alycan's avatar

    Tja dan noem je ook een spel: Bf2 met een super klote engine!
    Als je alleen HD films wilt afspelen, heb je alleen een goeie videokaart nodig om jou PC te upgraden, een 8600GT is eigenlijk al genoeg. Dan heb je PowerDVD nodig want die ondersteund hardware acceleratie dat betekend dat hij met films decoderen de GPU gebruikt ipv de CPU waardoor je een stuk beter beeld krijgt, en dus je CPU niet zo belast.
    (goedkoopste oplossing)

    Als je een beetje fatsoenlijk wilt gamen, dan zou ik toch voor een nieuwe PC gaan, let wel op een goeie gamePC gaat je minimaal 1000euro kosten.

    Als je hem alleen op je HDtv hebt aangesloten dan zou ik eventjes sparen, zodat je in een keer een goeie HTPC kan kopen (samenstellen). Die hoeven niet zo duur te zijn en dan heb je egt een super apparaat in huis.

    Je vergat Fallout 3 Ultra High vloeiend te vermelden.