Forum

Topic: Koeling probleem

Anoniem's avatar

Hallo,

Ik heb al een tijdje last dat mijn PS3 koeling wel veel lawaai maakt, als ik hem op standby heb met remote play aan, dan hoor je 1 koeler draaien en lijkt wel alsof lager ervan kapot is (schuurt beetje)

Als de PS3 dan aan gaat even de koelers vol open en weer zacht, maar na een paar minuten gamen gaat hij weer blazen, wanneer ik dan uit de game ga en het systeem gewoon een paar minuten in het XMB menu zit, blijft hij alsnog blazen en dit houdt niet op totdat ik hem uit zet en weer aan en dan is het normaal..

Heeft iemand anders ook dit probleem? Misschien een temp. sensor in de PS3 kapot? Want wil niet graag alleen voor koeling probleempje m`n PS3 vele weken kwijt zijn (Ja het 60GB model nog) want daar zijn lange wachttijden mee die niet normaal zijn.

Hoe dan ook, iemand dit ook of misschien een oplossing?

Misschien al handig om te vermelden:

– PS3 staat rechtop, 30cm van de muur
– Staat in ruimte met temp van +/- 20 graden
– Hij is nu zo`n 6 maand oud

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

28 reacties

  1. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Want wil niet graag alleen voor koeling probleempje m`n PS3 vele weken kwijt zijn (Ja het 60GB model nog) want daar zijn lange wachttijden mee die niet normaal zijn.

    Hoe dan ook, iemand dit ook of misschien een oplossing?

    Misschien schoongemaakt door een stofzuiger tegen aan te houden? en je krijgt je ps3(60gb) niet meer terug je krijgt een vervangend (40gb) + een aantal spellen

  2. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    zoek bij jouw in de buurt iemand die zeer makkelijk is met computers (voornamelijk consoles) , laat hem naar je ps3 kijken , kost je hooguit een paar tientjes

    ik heb er een in de buurt die consoles ”ombouwt” , chips inbrengt voor gekopieeerde spellen te kunnen spelen (nog niet mogelijk voor ps3) maar hij heeft em vast wel al een keer uit elkaar gehaald

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    En weg is je garantie.. Dat zou ik zelf niet zomaar doen.

  4. 257 XP
    Joost's avatar

    Je kan in ieder geval eerst ff een back-up maken van al je savegames enzo. Mocht je hem opsturen. Stuur hem dan wel op zonder controllers, geen game erin en ook geen kaartjes in de cardreader 😉 je kan ook nog proberen wat Potaflux zei, heb ik ook een paar keer bij mijn pc gedaan, stofzuiger op een zachte stand zetten, en dan tegen de ventilatie gleuf aan de zijkant aanhouden. Misschien zuig je er dan wat stof uit. Niet schrikken als dan opeens je ventilatie gaat draaien. (maar dat spreekt voor zich)

  5. 212 XP
    Kontsnor's avatar

    En anders kan je nog proberen of het weg is als de PS3 plat staat ;).

  6. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Nou, heb de PS3 ook al plat gehad en dat heeft niet geholpen, wil vanavond wel even proberen om de stofzuiger erop te zetten, kijken wat ie doet..

    Ik stuur hem dus echt niet op en dat ik dan een 40gb model terug krijg.. dan nog liever naar de lokale ombouwer!! Ik gebruik de kaartlezer heel veel en dat er een chromen plaat voor zit vind ik mooi, ook 4 USB poorten ipv 2, en zou niet weten welke spellen ik wil hebben, de mooiste heb ik zelf al wel.

  7. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    kijk… sony kan ook niet ruiken dat er aan je ventilatie is gesleuteld …
    ik zou zeggen , breng em naar de ”’lokale ombouwer” zoals jij dat zo mooi zegt 😛
    hij zet er een schroefje in , of smeert em wat bij , en geen hond die ziet dat er iets aan is gedaan…

    het verschil tussen jij en de lokale ombouwer is
    dat als jij em uitelkaar haalt , er mischien iets kapot gaat (weet niet hoe handig jij bent met die dingen) de lokale ombouwer heeft er wss wat meer ervaring mee , en kan je mischien ook nog wel tips geven over het schoonmaken 😀

    ik zie het probleem niet in ieder geval =/

    het lijkt mij niet dat sony kan zien dat er aan is gesleuteld , dus geen enkele reden om de garantie te laten vervallen

  8. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Ehh.. ben redelijk handig met die dingen, repareer ook wel mobiele telefoons, computers, en ander klein electronica, alleen niet van deze prijsklasse en zit dus inderdaad wel met de garantie, zit er geen zegel op die je verbreekt als je hem open haalt?

  9. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    niet dat ik weet , maar ik heb dus geen verstand van deze dingen ^^

  10. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Ehh.. ben redelijk handig met die dingen, repareer ook wel mobiele telefoons, computers, en ander klein electronica, alleen niet van deze prijsklasse en zit dus inderdaad wel met de garantie, zit er geen zegel op die je verbreekt als je hem open haalt?

    Zo gauw je hem open maakt is die zegel kapot en heb je dus geen garantie meer!

  11. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Zo gauw je hem open maakt is die zegel kapot en heb je dus geen garantie meer!

    Dat dacht ik dus al… nou ja, zometeen de stofzuiger er maar even overheen halen en dan zien wat ie doet..

    Laat het jullie wel horen 😉

  12. 1386 XP
    Redd's avatar

    het lijkt mij niet dat sony kan zien dat er aan is gesleuteld , dus geen enkele reden om de garantie te laten vervallen

    niet dat ik weet , maar ik heb dus geen verstand van deze dingen ^^

    Mis ik iets? :s

  13. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Nou mensen, Stofzuiger er overheen gehad, en nog niets anders.. als ik Battlefield Bad Company speel, dan gaat hij als een straaljager tekeer!!

    Heb met helpdesk gebeld, en ze zeiden dat ik eens moest proberen een ventilator op de achterkant van m`n ps3 te richten :S

    Nou ja, dat gedaan en hielp ook niet, dus weer gebeld en nu is m`n ps3 onderweg naar weet ik veel waar.. Bel ze over 2 weken wel op om te kijken hoe het ervoor staat, al denk ik dat het niet zo snel zal gaan aangezien de voorraden van 60GB`s zeer laag is (al werd mij wel verteld bij het laatste belletje dat ze het probleem hadden opgelost en de voorraden weer sneller bijgevuld zullen worden waardoor de wachtlijst snel verkort zal worden.

    I`ll keep you guys updated..

  14. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik hoop dat het snel gaat!

  15. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    [QUOTE]Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door NL-3rR0r-NL
    het lijkt mij niet dat sony kan zien dat er aan is gesleuteld , dus geen enkele reden om de garantie te laten vervallen

    Citaat:
    Oorspronkelijk geplaatst door NL-3rR0r-NL
    niet dat ik weet , maar ik heb dus geen verstand van deze dingen ^^

    Mis ik iets? :s[/quote]

    het LIJKT mij niet (weet het dus niet zeker , want ik heb er geen verstand van! 😉 :D)

  16. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Hey mensen,

    Wilde jullie even laten weten:

    Gisteren een email ontvangen met daarin het bericht dat mijn vervangende PS3 onderweg is!! YES!

    Eindelijk weer gamen, en hopelijk dat deze wel goed werkt!

  17. 266 XP
    clockthieve's avatar

    dat zou best naaiend zijn

  18. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    gratz 😀
    en, krijg je een 40gb terug of de 60gb?

  19. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Krijg de 60GB versie terug, heb duidelijk aangegeven dat ik GEEN 40gb model wilde hebben. Ik zweer bij de interne kaartlezer 😛

  20. 266 XP
    clockthieve's avatar

    dank dat het toch een 40gb met extra spellen wordt

  21. 266 XP
    clockthieve's avatar

    of misschien een 80 gb

  22. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    @ Clockthieve: Er staat in de email duidelijk dat het een 60GB model is:

    Bestelgegevens
    Bestelnummer: 57507
    Besteldatum : 05-AUG-2008
    Artikel;
    9617693 1 REPLACEMENT PS3 60GB BLACK

  23. 293 XP
    Japsuh's avatar

    Ze mogen je niet eens een 40GB/80GB geven zonder toestemming…

  24. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    idd, zou een beetje dom zijn..
    betaalt hij 600 euro voor een 60gb , gaatie kapot , krijgie een 40gb terug (Ter waarde van 400 euro)
    met een paar extra spellen die hij mischien al heeft

  25. 4692 XP
    ps3dennis's avatar

    Als je hem op stuurt kun je beter je harde schijf er ook uit halen, als je de 60 gb versie hebt.

    met de 40 gb zal ik zelf niet akoort gaan, maar dat is mijn mening.

  26. 266 XP
    clockthieve's avatar

    oke foutje, sorry

  27. 84 XP
    emiletelkamp's avatar

    Harde schijf moet je er bij opsturen.. en de harde schijf maakt me niet uit, zet ik zo weer een ander in, maar het gaat me om de kaartlezer, 4 USB poorten en ik kan nog oude playstation spellen spelen (Heb de hele serie van Gran Turismo, ben bijhoorlijk fan)

  28. 266 XP
    clockthieve's avatar

    dat zijn de dingen waar het om draait bij een 60gb versie ps3