Forum

Topic: De kabels voor de PS3

Anoniem's avatar

Ik dacht, omdat er zoveel vragen over zijn, zal ik er maar eens een topic over maken met de verschillende soorten kabels die er zijn voor de PS3.
In principe kunnen al deze kabels ook voor de PS2 gebruikt worden, in uitzondering van de HDMI volgens mij (tenzij je een converter hebt)

De standaard kabel, die je bij de PS3 krijgt is dit (ook composiet genoemd) met 3 tulp/cinch stekkers, 2 voor geluid en 1 voor beeld en een convertertje naar SCART:

De SVHS kabel is zowel beeld als geluid in 1 kabeltje voor op de TV en de 2 tulp/cinch connectors kun je ideaal op je versterker aansluiten (STEREO)
Kwa kwaliteit is het ongeveer hetelfde als de RGB kabel, en ook hier is een converter voor naar SCART toe:

De RGB (Rood Groen Blauw) kabel is in principe de beste voor een normale tv, en ook bijna op alle tv’s aan te sluiten (uitzondering van de HELE oude tv’s)
Deze kabel is uiteraard geaard, gebruikt 3 aders voor beeld, en 2 voor geluid en is 1 dikke kabel met een SCART connector.
ook zit hier halverwege een uitgang voor audio en video via tulp/cinch:

De Component kabel bestaat uit 5 kabeltjes, 2 voor audio (rood/wit) en 3 voor het beeld (Rood Blauw Groen), wat vaak coax kabeltjes zijn voor beter kwaliteit. Deze kabel is alleen geschikt voor Beamers of de wat oudere Flatscreen tv’s! Uiteraard voor HD resoluties bestemd (1080i, 1080p, 720i, 720p), maar kun je ook voor de standaard resolutie van je PS2 gebruiken.

De HDMI kabel is geschikt voor de Flatscreens van tegenwoordig en is ook de beste in kwaliteit voor zowel digitaal beeld als digitaal geluid. Geschikt voor alle resoluties van SD tot HD:

Je hebt diverse converters en kabels (ook voor VGA en DVI), en er zijn zoveel mogelijkheden dat je altijd wel je ps3 ergens op kunt aanlsuiten!

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Netjes, misschien kan je je topic uitbreiden met de audio kabels (optisch- toslink).
    Verder heb je nog 1 kabel die niet zo bekend is, dat is de “component (YPbPr) + AV” dat is een 2 in 1 kabel, die kan je componet aansluiten of AV aansluiten. 😀

    http://www.techstufftrading.com.au/images/products/ps3component.jpg

  2. 6677 XP
    Myx's avatar

    Das pas een dikke draad 😛

  3. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    RGB kabel maakt dat zoveel verschil met tulp?

    Heb een beeldbuis, zou je dan echt het grote verschil zien tussen rgb en tulp?

  4. 8837 XP
    7th-son's avatar

    Netjes, misschien kan je je topic uitbreiden met de audio kabels (optisch- toslink).
    Verder heb je nog 1 kabel die niet zo bekend is, dat is de “component (YPbPr) + AV” dat is een 2 in 1 kabel, die kan je componet aansluiten of AV aansluiten. 😀

    http://www.techstufftrading.com.au/images/products/ps3component.jpg

    jou kabel is in principe dezelfde als die ik heb gepost, ik heb ook een component kabel gepost
    alleen heeft die van jou nog 1 kabeltje erbij, die bedoelt is voor een apart videosignaal, het gele kabeltje 😉

    @Melankolia
    De rgb kabel maakt je beeld wel een stuk scherper!!

  5. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    jou kabel is in principe dezelfde als die ik heb gepost, ik heb ook een component kabel gepost
    alleen heeft die van jou nog 1 kabeltje erbij, die bedoelt is voor een apart videosignaal, het gele kabeltje 😉

    @Melankolia
    De rgb kabel maakt je beeld wel een stuk scherper!!

    dan heb ik dat nodig, welk merk adviseer je mij

  6. 8837 XP
    7th-son's avatar

    maakt niet veel uit, als de afstand kort is, ze zijn er al zeker voor 10 euro!