Forum

Topic: PS3 meer verkocht dan de Xbox in EU!

Anoniem's avatar

Alhoewel Microsoft beweert dat de Xbox 360 in Europa nog altijd ruim één miljoen keer meer is verkocht dan de PlayStation 3, claimt David Reeves, directeur van SCEE, het tegenovergestelde. Reeves stelt zelfs dat de PlayStation 3 op dit moment de duidelijke nummer twee in de markt is, achter de Nintendo Wii.

Reeves meldt dat de PlayStation 3 500.000 keer verkocht is in november en zo’n 1.1 miljoen keer in december. Hiermee komt de PS3 op een totaal van circa 8.5 miljoen exemplaren in Europa. Dit is een absolute nek-aan-nek race, aldus Reeves.

Quote:
I don’t want to talk about the competition too much, but Xbox 360 is not ahead by a million units.

We sold through 500,000 PS3s in November. We sold through 1.1 million units in December. Our installed base now is very close to 8.5 million units in PAL territories. Our numbers show we are absolutely neck-and-neck.

Bron:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

10 reacties

  1. 257 XP
    Joost's avatar

    Microsoft zegt meer Xbox’en Sony zegt meer PlayStations. Wie moet je geloven? De verschillen zullen echter niet groot zijn. Bekijk eens deze website: http://www.nexgenwars.com/

  2. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    ff serieus wat boeit dat ons? Dat maakt alleen de mensen van sony en microsoft uit:P

  3. 108 XP
    heuyerjans's avatar

    :P, daar kan je over blijven praten.

  4. 108 XP
    Ratakira's avatar

    heh die vete blijft duren

    maar als ik echt eerlijk mag zijn

    heeft de WII eerlijk zijn plaatsje gewonnen echt superfun met vrienden enzo

    maar de ps3 geeft meer voldoening als ik alleen wil gamen

    en de Xbox die heeft men broer maar kan daar ni zo goed mee overweg

    dus wat maakt het uit als we maar allen kunnen gamen op onze manier en op eender welke console

  5. 98 XP
    Ely's avatar

    Lol op die site dat Joost gaf zie je om de drie seconden die getalletjes stijgen.
    Lol dat is toch niet realistisch?

  6. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    Lol op die site dat Joost gaf zie je om de drie seconden die getalletjes stijgen.
    Lol dat is toch niet realistisch?

    Dat is wereld he 🙂 Kan best kloppen 🙂 Hoe wil je ander 100.000 consoles in een maand verkopen als er in elke seconde 1 bij komt (A)

  7. 98 XP
    Ely's avatar

    En dat elke winkel dat netjes zegt dat ze een ps3 of xbox of wii hebben verkocht? :p

    Volgens mij is geschat door het gemiddelde te berekenen…

  8. 3891 XP
    vinnie1234's avatar

    En dat elke winkel dat netjes zegt dat ze een ps3 of xbox of wii hebben verkocht? :p

    Volgens mij is geschat door het gemiddelde te berekenen…

    Dat weet ik niet. Mischien dat elke keer dat er 1 gescaned word dat zo geteld word (A)

  9. 93 XP
    Rowin268's avatar

    SOny dnekt zo: MS zegt dat ze 5 miljoen hebben dus wij hebben nu 5.1 miljoen
    MS denkt vervolgens SOny zegt dat ze 5.1 miljoen hebben dus wij hebben 5.2 miljoen:P

    Rowin zegt de Wii heft jullie geowned dus stfu ^^ en maak eens mooie updates en leuke games:)

  10. 665 XP
    SaykOdelik's avatar

    ;x ik ben blij met mijn ps3, ik word er niet anders op als er meer x360’s worden verkocht.

    leuk voor microsft en SONY