Forum

Topic: PS4 krijgt Intel-GPU

Anoniem's avatar

Niet Nvidia maar Intel zal de grafische processor voor de PlayStation 4 leveren, volgens The Inquirer. De technologiesite voegt eraan toe dat het specifiek om het Larrabee-platform gaat, Intels toekomstige grafische processor.

Het verhaal verdient enige nuancering. Zo sprak Techradar met een vertegenwoordiger van Sony Computer Entertainment Europe (SCEE), die het verhaal meteen ontkrachtte. “Dit is onzin en waarschijnlijk de beste fictie sinds Lord of the Rings.” Bovendien staat Inquirer-auteur Charlie Demerjian al langer bekend om zijn negatieve houding ten opzichte van Nvidia.

The Inquirer schrijft verder dat er onbevestigde geruchten zijn dat Microsoft voor de volgende Xbox met ATI (Nvidia’s grootste concurrent) samenwerkt. Een eventuele Wii2 zou eveneens in het ATI-kamp belanden.

Toch is het nog veel te vroeg om te speculeren over toekomstige consoles. Zowel Microsoft, Nintendo als Sony hebben nog niets bevestigt over nieuwe machines.

Of is dit al bekent ..?

Ik weet alleen niet of ik de bron mag melden? Mwa klik maar 🙂

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

14 reacties

  1. 954 XP
    Callme's avatar

    the inquirer>??? het grootste roddelblad van de wereld lol:P ik hoop dat het waar is maar ik betwijfel of zij de eerste zijn die zulk groot nieuws krijgen

  2. 1268 XP
    luctheman's avatar

    heeft iemand al een idee van hoeveel dit grapje gaat kosten?

  3. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nah zal wel niet. Anders is de ps4 niet backwards compatible met de ps3

  4. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik betwijfel het, zo’n contract met Nvidea zullen ze best al geregelt hebben denk ‘k.

  5. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik betwijfel het ook. Het kan niet. xD

  6. 495 XP
    patrick3's avatar

    Ik betwijfel het ook. Het kan niet. xD

    Meschien gaan ze gewoon een hele andere weg in de een stap hoger is dan de andere concurenten met hun nieuwe consoles maar niks is zeker dan zien we wel over een jaar of 2 wanneer alles boven komt drijven ik denk namelijk wel dat rond 2011 er een nieuwe xbox zal zijn en even eens een nieuwe nintendo… maar kan er natuurlijk helemaal naast zitten wat vind de xbox behoorlijk dood… en zukke top games komen er niet meer op… maar we zullen zien!:yahoo:

  7. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    nvidia tegen intel. ben benieuwd. nog paar jaar wachten

  8. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Nah zal wel niet. Anders is de ps4 niet backwards compatible met de ps3

    De latere ps3 models zijn toch ook niet backwards compatible :+)

    Anyway wel raar dat Intel High-End GPU’s gaat maken als het waar is. Zover ik weet maakt intel alleen trage GPU’s

  9. 442 XP
    rwss's avatar

    Kan wel, het zit ‘m meer in het shader model dat
    de video chipset ondersteunt en wat qua graphische mogelijkhede
    de backward compatibiliteit waarborgt.
    Al zie ik liever niet die intel rotzooi in een console van Sony
    belanden, zou ik toch bestwel een slechte zet vinden.

  10. 935 XP
    Mormel123's avatar

    Wanneer komt de ps4?

  11. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat weet niemand in de wereld.

  12. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Sony denk ik wel ongeveer:P

  13. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Sony denk ik wel ongeveer:P

    Nee, hoor! Die zijn vol in de ontwikkelingen maar ik gok over ongeveer 7 jaar. 😛

  14. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Ontopic blijven jongens…