Forum

Topic: Muis controllers op de PS3

Anoniem's avatar

Geen idee of deze vraag al gesteld is, ik kon zo gauw niets vinden hierover.

Ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft met de FragFX van Split Fish. Dit is een controller speciaal gemaakt voor de PS2.

Nu is er een nieuwe versie uit, de FragFX v.2. Deze vernieuwde versie met schijnbaar betere features is in december uitgekomen voor de PS3.

Helaas kan ik hem nergens koopbaar vinden.

Is er iemand die toevallig ervaring heeft met de PS2 versie? Of is er nog iets beters te krijgen in deze vorm voor de PS3? Ik zoek me wild maar……

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

20 reacties

  1. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Waarschijnlijk is hij (nog) niet in Europa/Nederland verkrijgbaar.

    Probeer internationale site’s als ebay eens?

  2. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Waarschijnlijk is hij (nog) niet in Europa/Nederland verkrijgbaar.

    Probeer internationale site’s als ebay eens?

    Ja ik ben ook al in het buitenland aan het zoeken geweest. Ik bestel 95% van alles wat ik hier in huis heb ongeveer via internet, en heb aardig wat ervaringen ermee, ook vanuit het buitenland.

    Heb inmiddels bericht terug van de leverancier van dit product. Hij is als pre-order te koop in duitsland. Ze kunnen alleen nog niet zeggen wanneer hij weer beschikbaar is. De verkopen waren dusdanig hoog dat ze in rap tempo erdoorheen waren. Ik zie bij 12game.com hetzelfde product voor een lagere prijs. Dus dat wordt gewoon geduld hebben dan maar denk ik 🙂

  3. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Nou ik heb de Fragfx v2 voor de PS3 eergisteren besteld bij de duitse fabrikant en krijg net bericht terug dat hij verpakt en verstuurd gaat worden. Dus ik ben benieuwd. Deze controller schijnt het apparaat te zijn om FPS games te spelen op de PS3 met de accuratesse van de pc. IGN exclusive review

  4. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nou ik heb de Fragfx v2 voor de PS3 eergisteren besteld bij de duitse fabrikant en krijg net bericht terug dat hij verpakt en verstuurd gaat worden. Dus ik ben benieuwd. Deze controller schijnt het apparaat te zijn om FPS games te spelen op de PS3 met de accuratesse van de pc. IGN exclusive review

    Oke, mooi!

    Schrijf je er ook een review over? (voor ons?) 🙂

  5. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Oke, mooi!

    Schrijf je er ook een review over? (voor ons?) 🙂

    Dat wil ik best doen ja, geen probleem. Vind het wel goed om elkaars bevindingen te delen, hierdoor kan een ander besluiten iets ook of niet te doen aankopen etc.

  6. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Nou eindelijk is het zover. De FragFX v.2 voor de PS3 is binnen. Hieronder lezen jullie mijn bevindingen.

    Ik heb de FragFX v.2 rechtstreeks bij de fabrikant besteld op 28 februari 2009 en heb de bestelling ontvangen op 12 maart 2009. Het pakket werd netjes door DHL bezorgd in een goede stevige kartonnen doos. De FragFX zelf zat verpakt in een hard plastic retail doos zoals te zien is op onderstaande foto’s.

    http://img410.imageshack.us/img410/8179/dsc01878.jpg
    http://img410.imageshack.us/img410/dsc01878.jpg/1/w1280.png

    http://img262.imageshack.us/img262/6158/dsc01883w.jpg
    http://img262.imageshack.us/img262/dsc01883w.jpg/1/w1280.png

    In de doos zitten 2 handleidingen (ENG/DE), de muismat en natuurlijk de controller. Het linkergedeelte is in principe de linkerhelft van je vertrouwde sixaxis controller, dus ook met dezelfde motion sensor erin. De rechterhelft van je controller is omgetoverd in een optische muis. De usb kabel die eraan zit is bijna 3 meter lang. De afstand van de kabel tussen de linker controller en de muis is ongeveer 80 cm. Het hele gebeuren gebruikt 1 usb poort. (Vanwege de indeling van mijn bureau vond ik het handiger om de muismat niet te gebruiken. Mijn Everglide Titan muismat die ik voor de pc gebruik is immers groot genoeg) De muismat van de FragFX v.2 ligt stevig op het bureau, hij glijdt totaal niet weg omdat er aan de onderzijde een aantal rubberen noppen zijn bevestigd (zie foto). Enig minpuntje hiervan vind ik wel het lichtjes doorbuigen van de mat omdat hij dus op de rubberen nopjes rust en niet met de hele onderzijde contact maakt met het bureau.

    http://img213.imageshack.us/img213/6840/dsc01886t.jpg
    http://img213.imageshack.us/img213/dsc01886t.jpg/1/w1280.png

    http://img238.imageshack.us/img238/1048/dsc01884.jpg
    http://img238.imageshack.us/img238/dsc01884.jpg/1/w1280.png

    Ik heb de FragFX v.2 via de usb hub aangesloten die op mijn PS3 is aangesloten. De FragFX v.2 wordt gelijk herkend.
    En is dus ook gelijk te gebruiken. Nu kan ik heel uitgebreid gaan vertellen wat de FragFX v.2 allemaal wel en niet kan maar daarvoor verwijs ik je door naar de site van de fabrikant.

    Wel wil ik nog even kort het volgende erover vertellen:

    Ik heb de FragFX v.2 even getest in Resistance 2 en in Mirrors Edge. En ik kan zeggen dat het perfect werkt.
    De muis reageerd uiterst secuur (je kan ook nog de gevoeligheid instellen met een soort scrollwieltje op de linker controller).
    Een leuke extra feature van de linkercontroller is de Extra knop boven de L1 knop. De Fragbutton zoals hij genoemd wordt.
    Deze analoge knop zorgt ervoor dat na het indrukken de muis ineens in slow-motion gaat bewegen.
    Dit is met name extra handig voor die lange afstandschoten met bv. je sniper. Een andere leuke functie is het re-mappen van een knop naar je motion sensor. Je kan dus bv. een rifle butt/bash uitvoeren door een zwaai te geven met je linker (motion) controller. Bijna elke knop op de FragFX v.2 is te re-mappen als een bepaalde instelling/opstelling van knoppen in een game niet bevalt.

    Mocht je nog meer informatie nodig hebben neem dan een kijkje op de site van de fabrikant of stuur mij een bericht op het forum en misschien kan ik je antwoord geven.

  7. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Vet!! Een maat van mij wil ook iets kopen als muis maar kon hij niet vinden! Zal dit aan hem doorsturen. 😉

    PS: Hoe duur is hij op die site? Kon ik niet vinden.

  8. 10 XP
    nomad-jr's avatar

    lijkt mij niet prettig gamen.

  9. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Vet!! Een maat van mij wil ook iets kopen als muis maar kon hij niet vinden! Zal dit aan hem doorsturen. 😉

    PS: Hoe duur is hij op die site? Kon ik niet vinden.

    Als je op de link naar de fabrikant drukt zie je gelijk rechts bovenin de prijs:

    â‚Ŧ 69,95 incl. 19% VAT excl. verzendkosten van (schrik niet) â‚Ŧ 11.60

  10. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Zeer appart! :O

    Eigenlijk nog nooit iets over gelezen.
    Is het makkelijker gamen? En ondersteund iedere game dit?

  11. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Zeer appart! :O

    Eigenlijk nog nooit iets over gelezen.
    Is het makkelijker gamen? En ondersteund iedere game dit?

    Waarschijnlijk is dit ontworpen voor een maat van mij bijvoorbeeld. Die kan echt niet schieten in Killzone 2 met een PlayStation 3 Sony controller maar wel heel goed met de muis van de PC (als hij op de PC speelt).

  12. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Zeer appart! :O

    Eigenlijk nog nooit iets over gelezen.
    Is het makkelijker gamen? En ondersteund iedere game dit?

    De fabrikant garandeert dat hij in elke game werkt. Je muis neemt in principe de functie over van het kijken (je rechter stick). De linkermuisknop de R1 toets en de rechtermuisknop de R2 toets en de middelste muisknop de R3.

    De fabrikant meldt zelfs dat als een game niet naar behoren zou werken zij ermee aan de slag gaan om zo snel mogelijk ondersteuning te bieden in de vorm van een nieuwe firmware.

  13. 454 XP
    arwin1993's avatar

    heb er wel eens van gehoord maar heb zelf weinig problemen met richten en zit ook liever in een stoel te gamen

  14. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    heb er wel eens van gehoord maar heb zelf weinig problemen met richten en zit ook liever in een stoel te gamen

    Dat is waar. Je moet er wel een tafel bij hebben. Ik heb het toch niet nodig. Ik kan perfect richten met de controller.

  15. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    De XO[]/\ zitten wel op een onhandige plaats lijkt me.

  16. 12 XP
    marabunta's avatar

    hmm ik als pc gamer heb het zelfde probleem .. probeerde van de week killzone 2 te spelen van mijn zoon .. maar kan niet met de controller over weg .. dus dit zou dus een vervanging moeten zijn ?? nu nog een pc toetsenbord er op aan kunnen sluiten .. scheelt mij elke 2 jaar jaar computer upgraden .. a 800 e 🙂
    ik heb wel bleutoot toetsen bord werkt prima in linux op de ps3 wn muis ook .. maar gaat dus niet met gamen .. ik denk als voor schooters datnog echt mogelijk zou zijn ..dat erzeker meer ps3 zouden verkocht worden ..want scheelt mij dan elke 2 jaar 800 e moederbord,prossecors/geheugen,3dcard 🙂 (sry voor de typefouten heb snee in mijn vinger)

    mara

  17. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    hmm ik als pc gamer heb het zelfde probleem .. probeerde van de week killzone 2 te spelen van mijn zoon .. maar kan niet met de controller over weg .. dus dit zou dus een vervanging moeten zijn ?? nu nog een pc toetsenbord er op aan kunnen sluiten .. scheelt mij elke 2 jaar jaar computer upgraden .. a 800 e 🙂

    Dat is iets wat de Playstation 3 al vanaf het begin ondersteund. 😉
    Ieder USB / Bluetooth Toetsenbord + muis kan worden aangesloten op de Playstation 3.

    Beter nog… Je kunt zelfs Linux op je Playstation3 installeren.
    Dan gebruik je gewoon 2 besturingssysteems. ÊÊn voor te websurfen, video’s, muziek e.d. , en ÊÊn voor te gamen. 😀

  18. 12 XP
    marabunta's avatar

    ja dat had ik al geschreven 🙂 dat heb ik ook .. maar bedoelde dat ik killzone 2 niet met muis + toetsenbord kan spelen:)

  19. 421 XP
    Rhox's avatar

    Ziet er echt wel goed uit.
    Kost best wel veel geld.

    Is de muispad handig als je wilt gamen vanuit de zetel?
    Daar heb ik toch wel schrik van, want anders haalt het ook niet veel uit …

  20. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Ziet er echt wel goed uit.
    Kost best wel veel geld.

    Is de muispad handig als je wilt gamen vanuit de zetel?
    Daar heb ik toch wel schrik van, want anders haalt het ook niet veel uit …

    Ik denk wel dat het handigst is als je achter een bureau of een salontafel zit bv. Maar ik heb even geprobeerd om achterover vanuit mijn lui stoel te spelen met de muismat op schoot, en dat gaat prima. De muis reageert overigens goed op verschillende ondergronden.

    De prijs is inderdaad eigenlijk iets te duur. Dat zal mede komen doordat nog geen of weinig winkels dit artikel op voorraad hebben of aanbieden en je het artikel dus direct bij de fabrikant koopt. Winkels kunnen dit artikel in grote aantallen aankopen tegen goede kortingen.

    Dus verzamel zoveel mogelijk PS3-Sense members die de FragFX v.2 willen aanschaffen en probeer een leuke groepskorting te krijgen:juggle: