Forum

Topic: wtf is dit voor mail?

Anoniem's avatar

Eyaa,
vandaag kreeg ik deze mail:
Bedankt voor uw aankoop op PlayStation(R)Network.

Hieronder vindt u de details van de transactie en de voorwaarden die op de transactie van toepassing zijn. Druk deze af en bewaar ze op een veilige plek voor toekomstig gebruik.

Online-id: Shizly
Naam: Roy de Lange

Bestelnummer: ///
Aankoopdatum: 21/02/2009 @ 01:30 PM
Totaalbedrag: \ €3,99

Item/service Details Eenheidsprijs
————————————————————————–

EP0006-BLES00073_00-LEGEND88SPECIAL1-E001 Jansen 88 Special (Spelvoorwerp) €3,99

————————————————————————–
Totaalbedrag \ €3,99
Saldo \ €1,01

Dit is geen BTW-factuur.

Het PlayStation(R)Network-team
PlayStation Network Europe Limited

En:
Bedankt voor het aanvullen van uw PlayStation(R)Network- portemonnee.

Hieronder vindt u de details van de transactie en de voorwaarden die op de transactie van toepassing zijn. Druk deze af en bewaar ze op een veilige plek voor toekomstig gebruik.

Online-id: Shizly
Betalingsmethode VISA //

Betalingsdatum: 21/02/2009 @ 01:30 PM

————————————————————————–
Toevoegbedrag: \ €5,00
————————————————————————–
Portemonnee na aanvulling: \ €5,00

Ik heb geen idee wat dit zou moeten zijn:shrug:?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

69 reacties

  1. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    Volgens mij is het de “bon” die je krijgt als je iets koopt bij PSN :l

  2. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik ben vandaag nog niet eens online geweest :I

  3. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Is het PSN-ID dat vermeld staat van jou?

  4. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ja, dat is mijne. Maar gehack zou zijn is al bijna uitgesloten, ik ben het enigste die het wachtwoord weet (en het staat nergens genoteerd) + dat het 12 teken random zijn. Bijv 1Gso5oPq20

  5. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    dan heb jij volgens PSN 5 euro via een visa kaart in je portemonnee gestopt en daar iets van gekocht, en dat om Aankoopdatum: 21/02/2009 @ 01:30 PM, vind wel knap dat je 2 dingen exact tegelijk doet xD

    Als jij het niet bent geweest, is er niemand anders op je ps3 geweest of iemand anders onder jou account ingelogd.

  6. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Het enigste was ik ooit gekocht heb is WipEout HD xD. Zal zometeen ff in de downloadlijst kijken, TV is bezet nu :p

    Edit:
    ff gekeken, en het staat inderdaad in me downloadlijst en in de transactie. Maar het lijkt me dat ze dan (als ’t zo is) niet zomaar ff aan konden klikken dat ze dat wouden kopen. Volgensmij moet je dan wel weer de CC gegevens invoeren ofnie :p?

  7. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    kijk is in je download geschiedenis of het ook egt gedownload is??

  8. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat heb ik net perongeluk zelf gedaan (A). En waar zou dat moeten zitten dan? Heb het teminste nooit gezien zover ‘k weet.

  9. 3876 XP
    vinnie1234's avatar

    Staat je CC standaart aan ..? Of verwijder je hem na aankoop ..?

  10. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Hij was verwijderd.

  11. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Hij was verwijderd.

    Dan heb je kans dat iemand een Hi-Jacked CC heeft gebruikt en dat je eerdaags een belletje krijgt waarom er fraude is gepleegd op je PSN-account ;-).

    Kzou ff de customer service van Sony PlayStation gaan bellen als ik jouw was.

  12. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Idd als je het zelf niet hebt gedaan, dan is er met je account geknoeit

  13. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik zal maandag ff bellen :). Lijkt me dat ze morgen dicht zijn.

    btw, ik kom er net achter dat de CC er nog wel opstond.

  14. 3876 XP
    vinnie1234's avatar

    Heb jij je broertje je vader je vriendin je zoon :P(hoe oud ben je:$?)
    Niet perongelijk gedaan ;)?

  15. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    15 ben ik :P. En me broertje was weg, en me ouders zitten er zoiezo nooit op. Plus dat ik bij de PS3 zat op me laptop.

  16. 656 XP
    Killermen's avatar

    Lol, dit is zeer raar, zou zeker eens bellen naar Sony

  17. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Er klopt iets helemaal niet aan. Maar waarschijnlijk wil iemand wat kopen, heeft jouw account gehackt en wat gekocht op jouw account waar je cc gegevens nog opstonden.

  18. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Maar ik vind het weird hoe ze het dan gehackt zouden moeten hebben, als ik de enigste was die het weet en het WW is ook niet in 1 2 3 de kraken.

  19. 1386 XP
    Redd's avatar

    Ik zou in ieder geval zo rap mogelijk M4GN3T’s advies opvolgen

  20. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Maar ik vind het weird hoe ze het dan gehackt zouden moeten hebben, als ik de enigste was die het weet en het WW is ook niet in 1 2 3 de kraken.

    Ooit op PC aangemeldt geweest op de website van PSN? Daar hadden keyloggers kunnen zitten. Of je was op andermans PC en er zaten keyloggers op. :shrug:

  21. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat ben ik ook van plan, alleen lijkt het me dat ze morgen dicht zijn. Heb well ondertussen me WW veranderd. en de CC verwijderd.

    edit:
    Nederland = 0495 574 817 (tegen lokaal tarief)
    Belgie = 011 516 406 (tegen lokaal tarief)

    De openingstijden zijn:

    maandag t/m vrijdag = Van 09:00 uur tot 22.00 uur
    zaterdag = van 10.00 tot 16.00 uur

    @boven
    1 enkele keer, ongeveer 2 maanden geleden ofzo. En ik scan me PC nog elke week grondig, gisteren nog gedaan. Maar het klinkt als de meest logische mogelijkheid tot nu toe. Maar ik log wel in op dingen waar ze meer aan hebben dan die 5 euro.

    Zou het trouwens een big deal zijn als ze erachter komen dat ik geen 19 ben :’)?

  22. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik heb ze net gebeld, ze zeiden dat het inderdaad van een andere locatie was gedownload dan alle andere downloads. Maar ze kunnen vanaf daar niks doen, ze zeggen dat het verder via de creditcard-maatschappij geregeld moet worden en adviseren aangifte te doen wegens diefstal.

  23. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik heb ze net gebeld, ze zeiden dat het inderdaad van een andere locatie was gedownload dan alle andere downloads. Maar ze kunnen vanaf daar niks doen, ze zeggen dat het verder via de creditcard-maatschappij geregeld moet worden en adviseren aangifte te doen wegens diefstal.

    Dan maar aangifte doen van diefstal! Ga je dat ook doen of niet? Of vindt je dat echt nodig of vindt je dat raar om bij de politie te melden? Ja, iemand die ik niet ken heeft van mijn PlayStation account mijn creditcardgegevens gebruikt zonder dat ik dat wist. Als ik het zo typ zou ik het melden. xD

  24. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik ben wel van plan aangifte te doen ja xD.

  25. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik ben wel van plan aangifte te doen ja xD.

    Zeker doen! Het is creditcardfraude! :pirate:

  26. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat mens bij de afdeling Fraude (van de CC-maatschappij) geloofd het niet eens. Ze denk dat ik het zelf heb gedaan om geld terug te krijgen en me schuld te maskeren :S

  27. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Dat mens bij de afdeling Fraude (van de CC-maatschappij) geloofd het niet eens. Ze denk dat ik het zelf heb gedaan om geld terug te krijgen en me schuld te maskeren :S

    Wat een oplichters. Ze moeten op zijn minst dingen behandelen en je hebt schulden?

  28. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat laatste stukje van je zin snap ik niet, vraag je nu of ik schulden heb?

  29. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Dat laatste stukje van je zin snap ik niet, vraag je nu of ik schulden heb?

    Ja, ik vraag of je schulden hebt.

    PS: Hoe oud ben je?

  30. 548 XP
    PotAFluX's avatar

    15 ben ik :P. En me broertje was weg, en me ouders zitten er zoiezo nooit op. Plus dat ik bij de PS3 zat op me laptop.

    ^:|

    Anyway je gaat toch niet als 15 jarige een credit card nemen(volgens mij kan dat niet eens)

  31. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    ^:|

    Anyway je gaat toch niet als 15 jarige een credit card nemen(volgens mij kan dat niet eens)

    Ja maar hoe kan hij nou creditcard schulden hebben? :O

  32. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik ben 15, het was de CC van me ouders :). En me ouders (en ik ook) hebben geen schulden bij de CC. Met schuld bedoelde ik dat dat ik doe alsof ik gehackt ben, zodat ik gewoon geld van me ouders heb kunnen stelen voor een add-on.

  33. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik ben 15, het was de CC van me ouders :). En me ouders (en ik ook) hebben geen schulden bij de CC. Met schuld bedoelde ik dat dat ik doe alsof ik gehackt ben, zodat ik gewoon geld van me ouders heb kunnen stelen voor een add-on.

    Wat een $#@! wijf! :ranting: Tegen die mensen kan ik echt niet!

    PS: Sorry voor taalgebruik. 🙂

  34. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik weet het niet zeker, maar zover ik begreep zou ze een onderzoek gaan instellen als het pas nog een keer gebeurd :S. Hallo, ik heb ondertussen me WW wel veranderd en de CC verwijderd.

  35. 6 XP
    Killer007's avatar

    die mensen zei gewoon lui om iets te doen

  36. 754 XP
    SyncPeter's avatar

    die mensen zei gewoon lui om iets te doen

    of te gierig 😛

  37. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    of te gierig 😛

    Daar ga ik niet helemaal vanuit. Meer lui!

  38. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Vandaag weer gebeld, ben erachter gekomen dat er vorige maand een CoD4 map-pack is gekocht van een tientje.
    De dader is ene Rob uit noord-holland en de CC-maatschappij heeft een onderzoek ingesteld.

  39. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Vandaag weer gebeld, ben erachter gekomen dat er vorige maand een CoD4 map-pack is gekocht van een tientje.
    De dader is ene Rob uit noord-holland en de CC-maatschappij heeft een onderzoek ingesteld.

    Wat is de achternaam van die Rob? Want ik ken drie Robben die in Noord-Holland wonen. 😛

  40. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Dat wouden ze niet zeggen zover ik weet :P.

  41. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Die #$@! hebben me hele account geblokkeerd =.=
    Want ik zou de gene zijn die de ander had gefraudeerd. En nu kunnen ze hem nietmeer de-blockeren.

    Nu moet ik een ander account aanmaken, of moet ik die 15 euro betalen. Als ik het betaal, dan gaan ze bemiddelen met het hoofdkantoor in engeland en krijg ik misschien me account terug.

  42. 1748 XP
    Shmet's avatar

    wtf ??? 😀

  43. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Die homo’s hebben me hele account geblokkeerd =.=
    Want ik zou de gene zijn die de ander had gefraudeerd. En nu kunnen ze hem nietmeer de-blockeren.

    Nu moet ik een ander account aanmaken, of moet ik die 15 euro betalen. Als ik het betaal, dan gaan ze bemiddelen met het hoofdkantoor in engeland en krijg ik misschien me account terug.

    heb je nog bommen? We blazen zo de hele boel op hoor. Ik help! 😀

  44. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Nee, heb ze gisteren op gemaakt :’). Maar het is best wel kút, heb 40 trophy’s (ofzoiets), dan nog allemaal stats bij R2 (level 20 ofzoiets) en bij MGS4. +Me hele vriendenlijst en alles.

  45. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Nee, heb ze gisteren op gemaakt :’). Maar het is best wel kút, heb 40 trophy’s (ofzoiets), dan nog allemaal stats bij R2 (level 20 ofzoiets) en bij MGS4. +Me hele vriendenlijst en alles.

    Ja ik zou boos worden (heb 381 trophies, 3 platina 19 goud 67 zilver en 294 brons enz.).

  46. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Nee, heb ze gisteren op gemaakt :’). Maar het is best wel kút, heb 40 trophy’s (ofzoiets), dan nog allemaal stats bij R2 (level 20 ofzoiets) en bij MGS4. +Me hele vriendenlijst en alles.

    Ik zou lekker die 15 euro dokken, en als je dan je account terug krijgt gewoon die 15 euro terug eisen. Of dat van te voren afspreken…

  47. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Heb die 15 euro betaald en ze gaan de technisie gaan bemiddelen met het hoofdkantoor zeiden ze :).

  48. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Update, Sony heeft er nog compleet niks aan gedaan. 4x gebeld en het ligt nogsteeds stof te vangen.

  49. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Jezus wat een mierenneukerij!

  50. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Jezus wat een mierenneukerij!

    Ja, creditcard fraude; mierenneukerij!

  51. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Dat is wel gierig. Ik vind dan ook dat ze het op moeten lossen!

  52. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Me ma gaat morgen weer de Visa bellen, kijken of hun wat kunnen regelen. Veel meer kan ik nu ook nog niet bedenken. Heb vandaag nog een topic op het playstation-forum gemaakt voor het geval hun nog iets weten.

  53. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    Wat een drama man, is wel heel erg gekke shit gebeurd met jou man.

    Lullig,

  54. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Vandaag contact opgenomen weer met Visa, die hadden contact opgenomen met Sony. Het blijkt nu dat m’n account geblokkeerd is omdat er 2 onbetaalde items op staan (zei ik volgensmij al?), op 21 maart heeft Sony Benelux een brief (of mail) verstuurd naar het hoofdkantoor met het verzoek om de-blokkering. Onder voorwaarde dat we die 15 euro betalen. En dan is er ook nog kans dat het verzoek wordt geweigerd.

  55. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Vandaag contact opgenomen weer met Visa, die hadden contact opgenomen met Sony. Het blijkt nu dat m’n account geblokkeerd is omdat er 2 onbetaalde items op staan (zei ik volgensmij al?), op 21 maart heeft Sony Benelux een brief (of mail) verstuurd naar het hoofdkantoor met het verzoek om de-blokkering. Onder voorwaarde dat we die 15 euro betalen. En dan is er ook nog kans dat het verzoek wordt geweigerd.

    Ik hoop voor je dat ze accepteren en dat je je account terughebt, waarschijnlijk is je vertrouwen weg bij Sony?

  56. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Lichtelijk wel ja. Maar hoop nu wel dat de Visa ze wat verder kan puchen.

  57. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Lichtelijk wel ja. Maar hoop nu wel dat de Visa ze wat verder kan puchen.

    Ik wens je veel succes! 😉

  58. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Ik heb m’n account terug!!!!!! Oléeéé!!!!! hallelujah!!!

  59. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Ik heb m’n account terug!!!!!! Oléeéé!!!!! hallelujah!!!

    Gefeliciteerd! 😀 Tijd voor een potje online gaming! Ik zal je morgen toevoegen op PSN.

  60. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Oké. Kan zijn dat het nog ff duurt voordat ik online ben, want ziggo loopt bullshit te lúllen aan de telefoon en nu heb een ping van over de 2000 MS en een upspeed van 0,001MB en een downspeed van 1MB xd

  61. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Oké. Kan zijn dat het nog ff duurt voordat ik online ben, want ziggo loopt bullshit te lúllen aan de telefoon en nu heb een ping van over de 2000 MS en een upspeed van 0,001MB en een downspeed van 1MB xd

    Oké, ik voeg je iig even toe. 😉

  62. 935 XP
    Mormel123's avatar

    Hallo allemaal

    Jo zeg heel verhaal over die creditcard gezeik. Nu snap ik waarom me vader die Cod5 map pack voor me niet wou betalen. Hij zij al dat ze heel makkelijk in je bankrekening komen doormiddel van creditcard…..NU maar hopen dat die @#@! psn cards een keer komen.

  63. 277 XP
    RevXxx's avatar

    hij zal wel per ongeluk iets hebben gedownload.

  64. 177 XP
    KB-013's avatar

    Hallo allemaal

    Jo zeg heel verhaal over die creditcard gezeik. Nu snap ik waarom me vader die Cod5 map pack voor me niet wou betalen. Hij zij al dat ze heel makkelijk in je bankrekening komen doormiddel van creditcard…..NU maar hopen dat die @#@! psn cards een keer komen.

    Denk je nou echt dat Sony, een miljarden bedrijf, van hun klanten geld gaat jatten? Als dat naar buiten zou komen zou in 1 klap heel Sony kapot zijn. xD

  65. 1562 XP
    dikked's avatar

    wat je hebt gekocht is een Burnout Paradise DLC, een vliegende Auto om precies te zijn

  66. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Oke, thnx. Dat wist ik nou nogsteeds niet 😛

  67. 673 XP
    Younistyle's avatar

    Oke, thnx. Dat wist ik nou nogsteeds niet 😛

    Maar hoe heb je nou precies je acc terug gekregen?
    Ben wel benieuwd wat er daarna is gebeurd… Hebben ze die Rob gevonden?
    Of heb je 15 euro betaald en uiteindelijk je acc teruggekregen?

  68. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Die 15 euro terug gegeven, en toen kreeg in m’n acc terug. En hoe het verder met Rob is afgelopen weet ik niet, zal er binnenkort eens over bellen of ze er wel mee bezig zijn.

  69. 673 XP
    Younistyle's avatar

    Die 15 euro terug gegeven, en toen kreeg in m’n acc terug. En hoe het verder met Rob is afgelopen weet ik niet, zal er binnenkort eens over bellen of ze er wel mee bezig zijn.

    Ja… ik zal er wel ff achterna gaan als ik jouw was….
    Door hem heb je toch ff je acc moet kwijtraken je ff moeten stressen etc. etc.