Forum

Topic: PS3 meerdere malen van TV wisselen

Anoniem's avatar

Sinds kort heb ik een TV op mijn kamer en toen ik de PS3 daar voor het eerst aansloot, moest ik eerst een aantal dingetjes instellen over de HDMI kabel en de resolutie, voordat de PS3 werkte. Nou ben ik best fan van Singstar/Guitar Hero/Party games en in je eentje is daar weinig aan en daarom kwamen er geregeld vrienden langs om even een avondje te zingen enzo. Nu komen ze dit weekend weer, maar omdat mijn kamer niet zo groot is, gaat het met zes mensen een beetje lastig. Nu wil ik de PS3 beneden zetten en met SCART aansluiten op de beeldbuis tv, maar moet je dan weer alles opnieuw instellen of veranderd het automatisch?

Daarnaast vroeg ik me af of het kwaad kan voor je PS3 als je in een maand iets van 10x de PS3 op een andere tv aansluit? Zo ja, dan verplaats ik m gewoon elke keer van boven naar beneden en andersom, maar anders proppen we ons gewoon maar lekker met z’n allen in mijn kamertje 🙂

Ik denk dat het geen kwaad kan, maar gewoon even voor de zekerheid.. :$

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

6 reacties

  1. 954 XP
    Callme's avatar

    kan geen kwaad.

  2. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    over dat heel vaak verplaatsen weet ik het niet
    ik weet wel dat je als je de aan/uit knop van je ps3 5 sec inhoud hij automatisch reset, en je dus standaard beeldinstellingen hebt

  3. 85 XP
    StefanRSW's avatar

    over dat heel vaak verplaatsen weet ik het niet
    ik weet wel dat je als je de aan/uit knop van je ps3 5 sec inhoud hij automatisch reset, en je dus standaard beeldinstellingen hebt

    Inderdaad, je Playstation zoekt zelf naar de tv en past daar zich automatisch aan.

  4. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    je moet alleen wel elke keer voorzichtig je stekkers erin steken want anders heb je kans dat ze snel LAM worden en dus niet meer willen blijven zitten of geen goeie connectie meer maken!

  5. 536 XP
    Glennps3's avatar

    als je van beeldbuis naar hdmi gaat zoekt hij automatisch andersom moet je de aan uit knop 4 of 5 sec indrukken

  6. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Het kan inderdaad geen kwaad vor je ps3, ik neem mijn ps3 altijd mee naar mijn vader, en die heeft ook alleen maar een SD-tv.

    zodra je em aansluit op een SD-tv, de ps3 op standby zetten. (dat het rode lampje brand)
    En dan de aan/uit knop inhouden tot die voor de 2e keer piept. Dan duurt het een paar seconden, en dan zou je beeld moeten hebben op het AV kanaal. 🙂

    Terug instellen naar HDMI doetie automatisch zodra je em aansluit op een HD-tv.
    Als je em gewoon op dezelfde zender laat staan, vraagtie of je de beeldscherminstellingen weer wilt terugzetten naar HDMI, de rest gaat vanzelf.