Forum

Topic: Nieuwe aandoening : Playstation-Palmen

Anoniem's avatar

Zwitserse dokteren hebben een nieuwe huidaandoening gevonden die ze wijten aan overmatig gebruik van een spelcomputer: Playstation-palmen. Dat meldt het vakblad British Journal of Dermatology.

De artsen beschrijven een geval van een 12-jarig meisje dat met ontstoken handpalmen werd opgenomen in het ziekenhuis van Genève. Er werd vastgesteld dat ze haar Playstation zo intensief had gebruikt, dat haar zweetklieren waren gaan ontsteken.

Zo’n ‘idiopathische exocriene hidradenitis’ (spontane ontsteking van de zweetklieren) komt wel vaker voor bij mensen die veel sporten en veel zweten, maar de artsen hadden nog nooit gezien dat alleen de handen getroffen werden.

Adviezen
De doktoren stelden vast dat de ontsteking was ontstaan doordat het meisje de console stevig beethield en door de spanning bovenmatig zweette. Hun advies luidt dan ook: “Als je handen zeer doen tijdens het spelen, neem af en toe even pauze. En als je veel zweet, moet je niet teveel spelen.”

Sony zegt nog nooit eerder van de aandoening gehoord te hebben en raadt gamers aan het advies van de doktoren te volgen. “Zoals met alle vormen van ontspanning zijn er gevolgen als er niet logisch wordt nagedacht en als gezondheidsadviezen, zoals die in onze gebruiksaanwijzingen staan, niet worden opgevolgd.”

Het meisje kon na tien dagen totale rust weer gezond naar huis.

———————————–

weer is iets nieuws haha

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

13 reacties

  1. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    van deze had ik nog nooit gehoord

  2. 6677 XP
    Myx's avatar

    Had het net op FOK gelezen. Ik weet cker dat ik meer game dan dat meisje en serieus ik heb nog nooit last gehad van me handen. Mssn houd ze de controller verkeerd vast of is ze begonnen met street fighter 😛

  3. 656 XP
    Killermen's avatar

    Leuk, zal ik wel niet krijgen xD

  4. 108 XP
    Ratakira's avatar

    ze zal de controller wel te hard vastnemen dan

    of af en toe je contoller eens afkuisen en ontvetten misschien

    een playstationduim daar heb ik last van hehe

  5. 1748 XP
    Shmet's avatar

    lol wel grappig, zo ben ik gelukkig niet xD

  6. 468 XP
    TwysT's avatar

    hahahah vet

  7. 1268 XP
    luctheman's avatar

    Het meisje kon na tien dagen totale rust weer gezond naar huis.

    ———————————–

    Ha die zat natuurlijk ook met smart op haar playstation te wachten, gaat ze gelijk weer 10 dagen spelen, kan je weer naar het ziekenhuis:p

  8. 153 XP
    adhd1977's avatar

    check deze shit hahaha, ik en me broertje ginge marathon GTA’en..
    kregen vette blaren, en huid afpellen enz..
    je ziet het nie zo goed meer op de foto’s..

    maar tog, hahahahahahaha vet funny…

    peace….

  9. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    lol adhd. Verslaafde alles ;). Ik weet nog met n64 mario party, dan moest je die controls draaien phoeeeeeee jonge daar kreeg je blaren van.

  10. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Lol, game je wel heel veel :’).

  11. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    heb wel is zweethanden maar nog nooit pijn gehad:P
    xD

  12. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Masterlijk! Ik heb een gamehand (vergroeide vingers, eelt en wratten(doe ik wat aan hoor!)).

  13. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Ik zweet echt heel veel tijdens het gamen XD maar geen last van…. ik heb eenmaal zweet klauwen ook als ik iets anders vast heb ga ik zweten:P