Forum

Topic: Guerrilla overweegt controls Killzone 2 te wijzigen

Anoniem's avatar

Ondanks een eerdere uitspraak neemt Guerrilla Games toch de controls van Killzone 2 onder de loep. Na klachten van gamers gaf Guerrilla eerder aan niets te zullen wijzigen. Producer Seb Downie heeft alsnog een evaluatie aangekondigd.

Producer Seb Downie van Guerrilla Games zal de controls van de shooter Killzone 2 opnieuw laten evalueren. Dit blijkt uit de lijst met fixes die in de eerstvolgende patch voor het spel worden opgenomen. Veel spelers hebben hun onvrede over de soms traag reagerende controls geuit, maar Guerrilla liet eerder weten niets te zullen veranderen aan de besturing van de game. Killzone 2 zou volgens de ontwikkelaar bewust trager zijn gemaakt, om de beleving intenser te maken. Aan de besturing in de online multiplayer-modus is tijdens de ontwikkeling van de game wel al een aantal tweaks toegevoegd, om het spel wat sneller te maken.

In de lijst met fixes – die Downie op het PlayStation-forum heeft geplaatst – is toegevoegd dat Guerrilla toch nog altijd kijkt of de controls van Killzone 2 kunnen worden verbeterd. Hij geeft aan dat er zeer voorzichtig wordt omgesprongen met eventuele wijzigingen en de implementatie ervan. Downie belooft dat er later deze week een status-update zal worden gegeven van het onderzoek dat wordt uitgevoerd.

In de lijst met patchfixes zijn verschillende andere zaken opgenomen die worden verbeterd. Zo wordt er gewerkt aan een oplossing voor het probleem met de bots en het misbruik dat ervan wordt gemaakt. Verschillende spelers gebruiken de bots in multiplayer om snel in rang te klimmen. Daarnaast word het probleem genoemd waarbij een lading explosieven niet onschadelijk kan worden gemaakt, en zijn er enkele verbeteringen in het ranking-systeem aanstaande. Op technisch gebied wordt er gesleuteld aan mogelijke oorzaken van crashes, en wordt Killzone.com beter voorbereid op veel traffic. Ook zal de functionaliteit van de website worden verbeterd

Bron tweakers.net

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    naja opzich heb ik niet echt veel last van dat “lag

  2. 703 XP
    sweetkill_NL's avatar

    bij iedereen verschild het want ik heb er af en toe wel last van

  3. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    ik heb er heel afemntoe loas van, mooi dat ze er wat aan doen. en zo snel ook

  4. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    Leuk om te horen van controls. Ze zijn idd wel wat stroef enz. ,maar als je er een tijdje meespeelt wen je er wel een beetje aan. De website is integendeel wel een drama :S ,maar dat is ook een extra 😀

  5. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Beetje triest hoor, waarschijnlijk is het overgrote deel van de klagers, CoD4 tuig. Tja, Killzone 2 is geen CoD4, snap niet waarom het altijd met elkaar vergelijkt wordt. Killzone 2 is een andere game en als dit niet zou geweest zijn was Killzone 2 niet nu wat het is. Klinkt logish, maar ik bedoel ermee te zeggen dat Killzone 2 een ander soort shooter is en gerespecteerd moet worden. Killzone 2 is een systemseller en dat merk ik ook in me omgeving, onlangs heeft een vriend van mij eindelijk z’n PlayStation 3 gekocht en binnenkort is er nog iemand in me omgeving die de Killzone 2 bundel koopt.

    Ik heb gewoon geen last van de controls, maar het is natuurlijk wel even wennen. Ik haal me kills wel. Toch jammer dat Guerrilla Games geluisterd heeft naar deze noobs, om het zomaar even te zeggen. Het enige wat ik mis aan Killzone 2 is een party systeem en een Matchfinder voor clans. Maargoed ik ben niet zo sneu om daar een groot drama van te maken op officiële forums.

  6. 213 XP
    Bart013's avatar

    Fijn voor de mensen die het niet lekker vinden spelen, maar voor mij totaal overbodig. Ik ken de controls nu goed en ze spelen eigenlijk behoorlijk lekker. Alles zit goed binnen bereik en is goed gesorteerd.

  7. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    Beetje triest hoor, waarschijnlijk is het overgrote deel van de klagers, CoD4 tuig. Tja, Killzone 2 is geen CoD4, snap niet waarom het altijd met elkaar vergelijkt wordt. Killzone 2 is een andere game en als dit niet zou geweest zijn was Killzone 2 niet nu wat het is. Klinkt logish, maar ik bedoel ermee te zeggen dat Killzone 2 een ander soort shooter is en gerespecteerd moet worden. Killzone 2 is een systemseller en dat merk ik ook in me omgeving, onlangs heeft een vriend van mij eindelijk z’n PlayStation 3 gekocht en binnenkort is er nog iemand in me omgeving die de Killzone 2 bundel koopt.

    Ik heb gewoon geen last van de controls, maar het is natuurlijk wel even wennen. Ik haal me kills wel. Toch jammer dat Guerrilla Games geluisterd heeft naar deze noobs, om het zomaar even te zeggen. Het enige wat ik mis aan Killzone 2 is een party systeem en een Matchfinder voor clans. Maargoed ik ben niet zo sneu om daar een groot drama van te maken op officiële forums.

    Hoezo “CoD4 tuig” ?? Praat tenminste dan normaal ga je ff CoD4 spelers afkraken. Guerrilla heeft zelf ook nog besturing Alternatief 2/ Alternate 2 ingesteld voor CoD4 mensen. Het is toch juist goed, dat ze naar de gamers luisteren. En dat het dan niet voor jou geld is wel anders maar dan kn je toch normaal praten??

    Maargoed ik ben niet zo sneu om daar een groot drama van te maken op officiële forums.

    Wat maakt het jou uit??:dizzy:

  8. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Ik denk dat voor veel gamers de controls geen probleem is maar ik denk meer die soort vertraging oftwel dat ”controller lag”. Ik irriteer me er niet aan maar is wel effe wennen, maar komt omdat natuurlijk veel mensen gewoon snelle gameplay gewend zijn als CoD4…

  9. 4 XP
    Scatterbrains's avatar

    Hmm kan niet meespreken over lag, vast mensen met een verbinding van 40 euro. Die dan nog eens een draadloze router hebben van maar 70 euro. Is gewoon om lag vragen als je het mij vraagt.

    Hoe dan ook ik vind de controls prima, gewoon wat zaken veranderen in opties.

    Waaraan ik mij wel aan frustreer en dat ik nogal enorm lomp vind is het volgende. Als je met 32 mensen speelt en de mode is body count dan is de wedstrijd enorm vlug voorbij soms duurt het nog minder dan een minuut. Wat ik wel vreemd vind is dat er zo weinig mensen hier over klagen ?

  10. 945 XP
    JoostNL's avatar

    Wel beter dat ze die controls gaan veranderen.. gwn hetzelfde als dat van COD of de mensen laten wennen
    En over dat internet, je moet gwn kabel erin douwe en een abo bij Alice nemen
    dat heb je gwn 2 mb/s via kabel >.< dus geen Lag!

  11. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Hoop het niet! Alternate 2 is lekker! 😀

  12. 367 XP
    The Hunter's avatar

    Waaraan ik mij wel aan frustreer en dat ik nogal enorm lomp vind is het volgende. Als je met 32 mensen speelt en de mode is body count dan is de wedstrijd enorm vlug voorbij soms duurt het nog minder dan een minuut. Wat ik wel vreemd vind is dat er zo weinig mensen hier over klagen ?

    Ik denk dat je vaak in potjes bent gekomen waar dit kort is ingesteld. Je kunt dit gewoon zelf instellen, dus bijvoorbeeld kill limiet is 300 kills en tijd is een half uur. Dus bij dezen je antwoordt waarom er geen geklaag erover is.

  13. 495 XP
    patrick3's avatar

    ik had er niet zoveel moeite mee is wel ff wennen maar van mij hoeft het niet!

  14. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Wel beter dat ze die controls gaan veranderen.. gwn hetzelfde als dat van COD of de mensen laten wennen
    En over dat internet, je moet gwn kabel erin douwe en een abo bij Alice nemen
    dat heb je gwn 2 mb/s via kabel >.< dus geen Lag!

    Of ga eens bij opties kijken, waar blijkbaar heel veel mensen te lui voor zijn:disgust1:

  15. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    Of waar blijkbaar heel veel mensen niet van af weten :S

  16. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Controls zijn lastig in het begin. Kwestie van wennen. Je moet nu tenminste beetje skillz hebben om een poppetje te doden :surrender::pirate:(Y)