Forum

Topic: Savegames naar je PS3 kopiëren

Anoniem's avatar

Savegames naar je PS3 kopiëren

PS3-Sense heeft sinds 11 juni 2008 zijn eigen Savegame-database, en hieronder staat beschreven hoe je deze moet installeren. Succes!

Benodigdheden:

Een USB-stick/flashkaartje/ander extern geheugen
Een Savegame
Een PS3

Het kopiëren:

Maak op je USB-stick of flashkaartje de map ”PS3″ (met hoofdletters!)
Maak binnen die PS3-map een nieuwe map aan, genaamd ”SAVEDATA” (ook deze moet met hoofdletters!)
Download een savegame
Kopieer de inhoud van het bestand (is soms Winrar voor nodig, mocht je dit nog niet hebben) naar je PC.
Vanuit hier zijn er meerdere mogelijkheden:

Het bestand bestond al uit de juiste mapstructuur: namelijk geheugen:/PS3/SAVEDATA/BLES…../. In dit geval kan je de PS3-map in zijn geheel naar de USB stick kopiëren.
Het bestand bevatte alleen de BLES….-map. Kopiëer in dit geval die map naar de zojuist aangemaakte map SAVEDATA op je geheugenkaart/stick.

Het installeren:

Zet je PS3 aan
Stop je USB-stick of flashkaartje in de daarvoor bestemde gleuf
Ga naar Game, en vervolgens naar “Hulpprogramma voor opgeslagen data
Scroll helemaal naar boven, en druk op kruisje wanneer je bij je USB-stick of geheugenkaart bent aangekomen
Als alles goed is gegaan zie je hier je zojuist gekopiëerde savegame: druk op driehoekje en vervolgens op kopiëren.
Klaar! Start de desbetreffende game en laad de nieuwe savegame!

Deze tutorial is geschreven door Edwin. Deze tutorial mag niet gekopieërd worden en is speciaal voor de website PS3-Sense.nl gemaakt.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

36 reacties

  1. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Nice tutorial Edwin! 😀

  2. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Dan heb je vast een verkeerde gedownload, ik raad je aan om hem uit onze database te downloaden. GTA IV kun je hier vinden.

  3. 80 XP
    multikill08's avatar

    Super cool! werkt natuurlijk precies hetzelfde als de psp en daarin zitten onder andere ook de map PHOTO voor afbeelding en MUSIC voor de muziek, en met en 8 gb kaartje in je psp is het over zetten van bestanden wel heel simpel omdat de connectiviteit tussen de apparaten egt heel erg goed is.

  4. 200 XP
    bokito007's avatar

    handige TUT 😀

  5. 3 XP
    Youriii's avatar

    Ik heb in al mn downloads een BCUS file en geen BLES file,
    Als ik het SD kaartje dan in mn PS3 stop ziet ie geen savefiles.
    Ook de downloads van databases zoals Motorstorm

  6. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    BCUS, dat zijn Amerikaanse downloads dus..

    PS , heb je het volgende gedaan?

    Mapje gemaakt genaamd: PS3
    Hierin een mapje gemaakt met: SAVEGAME
    Hierin de Savegames plaatsen.

    Thema’s moeten in een mapje: THEME

    Let op dat je hoofdletters gebruikt 😉

  7. 3 XP
    Youriii's avatar

    Heb ik gedaan. Maar moet in de map BCUS staan ook weer 5 bestanden moet ik deze in de map laten staan en dan die map in de map SAVEGAMES zetten of die losse bestanden?

  8. 47 XP
    Roper's avatar

    Het spijt me, maar bij mij gaat t ook niet zoals hier boven beschreven. Ik heb een map met algemene naam, NPEA90002-GTHD100%, daarna lijst met bestanden .ini .dat .pgn .onetoc2 .sfo etc.

    Moet dit eerst in een bles map? of kan ik de bestanden las in de savedata map stoppen?

  9. 11 XP
    Doomie's avatar

    Ik heb ook de stappen van hier boven uitgevoerd. Krijg allen bij Resistance 2 meteen de melding, deze savegame is niet van jouw, het laden word afgebroken. En hij leest hem dus niet. Tips?

  10. 17 XP
    zwaan14's avatar

    cod4 game save
    hoi het lukt me niet om deze te installeren. Wil iemand mij helpen? Ik heb de tut gevolgd. De map BLES00148-AUTO- staat in: PS3-SAVEDATA en dan ga ik naar hulpprogramma’s en kopieer de gedownloade savegame over mijn eigen savegame heen (uiteraard wel kopieetje gemaakt). Toch, als ik cod begin te spelen heb ik nog steeds geen rank 55….rara hoe kan dat? Wat doe ik fout?
    Ik kon in de game zelf van cod overigens geen optie vinden om deze specifieke optie savegame te laden. Maar dat gaat toch vanzelf als je’m gekopieert hebt van de usb-stick naar de andere savegames op de console?

    graag tips

  11. 656 XP
    Killermen's avatar

    cod4 game save
    hoi het lukt me niet om deze te installeren. Wil iemand mij helpen? Ik heb de tut gevolgd. De map BLES00148-AUTO- staat in: PS3-SAVEDATA en dan ga ik naar hulpprogramma’s en kopieer de gedownloade savegame over mijn eigen savegame heen (uiteraard wel kopieetje gemaakt). Toch, als ik cod begin te spelen heb ik nog steeds geen rank 55….rara hoe kan dat? Wat doe ik fout?
    Ik kon in de game zelf van cod overigens geen optie vinden om deze specifieke optie savegame te laden. Maar dat gaat toch vanzelf als je’m gekopieert hebt van de usb-stick naar de andere savegames op de console?

    graag tips

    Als je online rank 55 wil zijn, zal je dat moeten doen, want de online-stats staan op het internet zelf, niet op je ps3

  12. 17 XP
    zwaan14's avatar

    oh ow…ik had cod dan al wel uitgespeeld en was bezig met Prestige mode, sta nu op rank 14, maar zou het wel vet vinden als ik die middels een cheat (haha!) in 1 x weer rank 55 zou hebben (maar dan moet een andere medaille (die gele geloof ik)….
    BESTAAT HIERVOOR EEN CHEAT?

  13. 8838 XP
    7th-son's avatar

    nee, voor dat soort dingen zijn geen cheats

  14. 34 XP
    onzentini's avatar

    Bedankt voor de tutorial over savegames, maar ik heb er een vraag over. Er staat bij: soms is Winrar nodig. Ik heb winrar, maar hoe moet ik dat gebruiken bij de savegames, ik weet niet welke handelingen ik moet verrichten…

  15. 451 XP
    Florian's avatar

    bij mij doet ie het neit… heb de tut helemaal gevolgd..:O

  16. 656 XP
    Killermen's avatar

    bij mij doet ie het neit… heb de tut helemaal gevolgd..:O

    mss een beetje uitleg?

  17. 451 XP
    Florian's avatar

    nou net als met de themes vind hij mijn usb stick wel maar de savegames neit, ookal heb ik alle mappen de naam gegeven die in de tut staan

  18. 52 XP
    Snitser's avatar

    vreemde mijn ps3 pakt geen usb sticks etc , snap er niks van..

  19. 1 XP
    remus1997's avatar

    Ik krijg alleen beschadigde data aub wie kan me helpen

  20. 1 XP
    Darksidenokia's avatar

    Waar kan ik die savegames vinden????

  21. 537 XP
    acardipane's avatar

    :google:
    ……..

  22. 656 XP
    Killermen's avatar

    Waar kan ik die savegames vinden????

    download-sectie?

    http://www.ps3-sense.nl/forum/downloads.php

  23. 935 XP
    Mormel123's avatar

    Ik wou een savegame voor mercenaries 2 hebben, maar vind nergens een savegame van de Europese versie. Kan iemand mij helpen? Ik moet namelijk die “billion dollar babes” trophy halen. Ik weet alleen niet hoe XD xd

  24. 173 XP
    !DM!'s avatar

    hoe kan je een savegame van een ps3 afhalen?? om aan iemand anders te geven??

  25. 537 XP
    acardipane's avatar

    Bij speldata (of zo iets is dat), naar de save game gaan –> opties en dan kopieren naar data stick.

    Maar dit is niet met alles mogelijk zo kun je NFS Undercover niet kopieren (backup-en)

    @Mormel,

    je kan wel savegames gebruiken maar je krijgt de verkregen trophies er (GELUKKIG) niet bij, die zul je toch echt zelf moeten halen…

  26. 173 XP
    !DM!'s avatar

    top ik ga het proberen…

  27. 454 XP
    desauzenman's avatar

    Ik heb ook de stappen van hier boven uitgevoerd. Krijg allen bij Resistance 2 meteen de melding, deze savegame is niet van jouw, het laden word afgebroken. En hij leest hem dus niet. Tips?

    dan zou je hem op internet ergen een save game data moeten vinden die op niemand naam staat

    want die save game data die jij hebt is door iemand anders in gebruik(dus staat op zijn naam)

    dat is mijn tip

  28. 1 XP
    mrbeen's avatar

    dat heeft mij geholpen dank u wel
    heb je savegame van need for speed undercover aub ??

    dan zou je hem op internet ergen een save game data moeten vinden die op niemand naam staat

    want die save game data die jij hebt is door iemand anders in gebruik(dus staat op zijn naam)

    dat is mijn tip

    ja dat is waar maar je gaat zijn trophys niet krijgen
    en je gaat hem of haar niet ergeren ik ben al zeker van

  29. 227 XP
    TA FatihTalha TR's avatar

    dat heeft mij geholpen dank u wel
    heb je savegame van need for speed undercover aub ??

    Je kunt de savegame van need for speed undercover niet kopiëren. Heb het zelf al eens geprobeerd.

  30. 1562 XP
    dikked's avatar

    Je kunt de savegame van need for speed undercover niet kopiëren. Heb het zelf al eens geprobeerd.

    dat komt omdat die savdata’s zijn beveiligd tegen kopieren, net als bij KZ2

  31. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    dat komt omdat die savdata’s zijn beveiligd tegen kopieren, net als bij KZ2

    Mercenaries 2 ook al:(
    Komt omdat die trophie backwards of hoe je dan noemt zijn 🙂

  32. 871 XP
    -Sander's avatar

    Ook niet als je alleen je savegames nog op je PS3 hebt staan en je gaat backuppen?

    Was maar een idee.

  33. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Nop:)
    Kan je hem waars wel er af halen xD
    Maar niet er op zetten 🙁

  34. 871 XP
    -Sander's avatar

    Je hele backup er op smijten.

  35. 3889 XP
    vinnie1234's avatar

    Je hele backup er op smijten.

    Hij geeft aan dat de save kapot is;)

  36. 1562 XP
    dikked's avatar

    dat is jammer dus het wil gewoon niet 🙁