Forum

Topic: Play TV introduceren binnen mijn bedrijf

Anoniem's avatar

First of all, ik heb geen idee of ik dit onderwerp zou mogen plaatsen (hiervoor anders alvast mijn excuus) en ten tweede als dit wel is toegestaan dan weet ik niet of ik het in de juiste topic gezet heb.
==========================================================

Binnen ons bedrijf is er een mogelijkheid geboden voor de medewerkers om een idee op tafel te leggen die de omzet zal kunnen verhogen.
Nu zat ik zelf met het idee te stoeien om het bedrijf waar ik werk voor te leggen om als enige in nederland het Play TV van de PS3 te laten ondersteunen.
Wat ik heb begrepen na een beetje google speurwerk is het hier in Nederland nog niet actief omdat er geen enkele digitale provider is die dit ondersteund.

Nu heb ik voor degene hier een paar vragen die mij over kunnen doen halen om dit idee voor te leggen, uiteraard zou er een samenwerking met Sony hieruit moeten komen om dit werkend te laten krijgen.

Mijn vragen bestaan uit een aantal dingen die ik zelfs met google niet kan vinden, maar de input moet hebben van de lezers hier.

1. Hoeveel % van de nederlandse bevolking heeft er een PS3?
2. Hoeveel % van de nederlandse bevolking heeft nog geen PS3 omdat de mogelijkheid tot tv kijken en opnemen nog ontbreekt? (zelf ken ik hier al een aantal mensen dat dit het enige is wat hun tegenhoud om een PS3 te kopen)
3. Wie van jullie (PS3 gebruikers) zouden het absoluut aanschaffen zodra het hier op de markt is?
4. Zou dit een gat in de markt voor Nederland kunnen zijn om het aantal verkopen van de PS3 te verhogen en Sony doen beslissen om de prijs van de PS3 naar beneden te gooien?
5. Denken jullie dat Sony een evt samenwerking hiervoor zou accepteren?

Voor degene die niet weten wat Play TV is:

Wat is PlayTV

Sony’s PlayTV is een TV-Tuner in een externe behuizing die het mogelijk moet maken om de Playstation3 (PS3) om te toveren tot een geavanceerde recorder, waarmee gebruikers TV kunnen kijken, pauzeren en kunen opnemen.

Wat kan PlayTV?

PlayTV heeft een dual-tuner en PVR software nodig om de PS3 te veranderen in een veelzijdig mediacenter. Wanneer men in het bezit is van een Playstation Portable (PSP) kan met PlayTV zelfs het mogelijk worden om op afstand via een Wi-Fi-verbinding opnames in te stellen, TV te kijken en opgenomen programma’s bekijken. Het wordt mogelijk om via een USB-kabel opgenomen TV-programma’s over te zetten naar de PSP om ze in hoge kwaliteit te bekijken, waar en wanneer je maar wilt.

Wat wordt ondersteund?

PlayTV ondersteund formaten tot 1080p (weergeven én opnemen) en ontvangt zijn signalen over DVB-T
Verder is PlayTV uitgerust met een EPG (Electronic Programma Guide) waar het gehele programmaoverzicht op te vinden is. De besturing kan met de Sixaxis of met de optionele afstandsbediening voor de PS3.
PlayTV word via een USB verbinding aangesloten op de PS3.

Als de uitkomst van dit topic positief is dan ga ik het idee voorleggen.
Helaas heb ik maar tot maandag om dit idee voor te kunnen leggen, dus ik hoop op zoveel mogelijk reacties.

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

24 reacties

  1. 107 XP
    Rahzer's avatar

    Ik denk dat je voor statistieken eens zou moeten informeren bij bv het CBS.
    Verder kan ik je vertellen dat ik in mijn kennissenkring wel een aantal mensen ken met een PS3 die zeker een mediacenter van hun PS3 willen maken en PlayTV ze zouden kunnen beinvloeden. Ik zelf heb al een losse dvd recorder en heb het totaal niet nodig.

    Maar ik denk dat er zeker wel animo voor is. Er zijn immers nog genoeg mensen zonder degelijke recorder of pc die hiermee een totale media ervaring rijker zullen zijn.

  2. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Het zou een perfecte toevoeging zijn dus als jij dit kan regelen zou het cool zijn. Ik denk net zoals hierboven dat je daar even moet informeren.

  3. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Het zou een perfecte toevoeging zijn dus als jij dit kan regelen zou het cool zijn. Ik denk net zoals hierboven dat je daar even moet informeren.

    Het kunnen regelen is makkelijker gezegd.
    Het is een idee wat ik ga voorleggen en wie weet uit de hoeveel ideeen onze CEO krijgt wordt er maar 1 van gekozen. uiteraard hoop ik zelf op mijn idee.
    En als deze het dan geworden zou zijn, moet er toch nog ff op gewacht worden voor het op de markt komt. Moet een hoop geregeld worden.
    Maar eerst maar eens afwachten of dit idee wordt gekozen.

    Maar verder van de 23x dat dit topic bekeken is maar 2 reacties.
    Jullie 2 uiteraard bedankt voor jullie feedback.

    Ik ga zoiezo toch wel een mail opstellen naar de CEO en afwachten wat er mee gedaan wordt.
    Mocht mijn idee de keuze zijn die ze nemen, dan hou ik jullie hier uiteraard van op de hoogte.

  4. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Goed idee, ik zou het dan denk ik wel aanschaffen. Maar zorg ervaar (als het gebeurd) er niks overhaastigs wordt gedaan, uit het verleden zie je veel dingen daardoor mislukken.

    trouwens, Welk bedrijf als ik vragen mag?

  5. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Veel succes en hoop dat het gaat lukken! 😉

  6. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Zeker een goed plan! Ik denk dat Sony wel oren heeft naar een goeie oplossing voor de Nederlanders. Als PlayTV ook in Nederland (volledig) word ondersteund zal ik hem zeker aanschaffen!

  7. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    In principe wel een goed idee en ik denk dat het wel goede onderneming wordt, mits je de eerste bent in NL en de enige bent/blijft.
    Uiteraard ff informeren of er al een organisatie mee bezig is, KvK misschien, als Sony het niet weet…
    Vraag ff aan M4GN3T en/of ItsRedd of je eventueel een vragenlijstje online mag zetten!?
    Had je dit eigenlijk niet beter geheim kunnen houden 😉 Beetje risky om dit zo open en bloot online te gooien 😛

  8. 1878 XP
    NL-3rR0r-NL's avatar

    Mij lijkt het zeker een goed iets.
    En zal ook bereid zijn om het te gaan kopen, mits de prijs niet al te hoog is.

    Ik ben blij dat je met zo’n voorstel komt, en hoop echt dat het je gaat lukken! 🙂
    Veel succes gewenst.

  9. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    In principe wel een goed idee en ik denk dat het wel goede onderneming wordt, mits je de eerste bent in NL en de enige bent/blijft.
    Uiteraard ff informeren of er al een organisatie mee bezig is, KvK misschien, als Sony het niet weet…
    Vraag ff aan M4GN3T en/of ItsRedd of je eventueel een vragenlijstje online mag zetten!?
    Had je dit eigenlijk niet beter geheim kunnen houden 😉 Beetje risky om dit zo open en bloot online te gooien 😛

    Denk niet dat hier veel concurenten zijn xd

  10. 576 XP
    Gunpowder's avatar

    Denk niet dat hier veel concurenten zijn xd

    Tja, het is en blijft een openbaar forum hé 😉
    Weetje hoeveel ‘gasten’ hier komen 😉

  11. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    3. Wie van jullie (PS3 gebruikers) zouden het absoluut aanschaffen zodra het hier op de markt is?

    3. ik zou het aanschaffen op een voorwaarde je krijgt er 720p/1080p kanalen door verzonden en ik weet niet of dat aparaatje ook kan upscalen zoja op 1080p/720p en upscalen dan komt ie bij mij in his

  12. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    ik zou play tv meteen kopen
    alleen het werkt hier nog niet maar als je er wat aan gaat veranderen vind ik dat top

  13. 8864 XP
    7th-son's avatar

    ik zou het ook een geweldig idee vinden, als het allemaal mogelijk zou zijn zeker!
    zo heb je natuurlijk ook meteen een digitale videorecorder, en kun je zenders in HD krijgen!

  14. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Allemaal bedankt voor de positieve reacties.
    Heb de mail geschreven en verstuurd naar de CEO.
    Zodra ik iets weet laat ik het weten. Positief of negatief.

  15. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    trouwens, Welk bedrijf als ik vragen mag?

    Wil dat nog ff voor me houden als je het niet erg vind :whistling2:

  16. 421 XP
    Rhox's avatar

    Wil dat nog ff voor me houden als je het niet erg vind :whistling2:

    Microsoft :ninja_hide: hehe

    Neen, het zou een mooi project kunnen worden, maar ik denk dat er ook veel geld ingestopt zal moeten worden, want het is een héél breed medium.
    Er valt zeker veel over nagedacht moeten worden, wat je zoal uitzendt enz… en dan kom je al snel op verschillende (extrene) bedrijven terecht waar je overeenkomsten zal moeten leggen.
    Alvast veel succes!
    Er zal zeker een markt voor zijn!

    Tip: vooral een film-verhuurcentrale via Play.Tv zou een succes kunnen zijn!

  17. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Microsoft :ninja_hide: hehe

    Microsoft is geen digitale TV aanbieder he 😀

  18. 468 XP
    TwysT's avatar

    ik zou het misschien niet meteen kopen, maar uiteindelijk wel, zolang ik nog extra kosten heb voor de zenders

  19. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Update: Gister (ma 23 mrt) moesten alle inzendingen voor 1600 uur binnen zijn.
    Op dit moment worden alle inzendingen doorgenomen, eind van deze week, begin volgende week zal degene met het beste idee een reactie krijgen.
    Dus nog ff afwachten.

  20. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    Helaas, helaas…

    Mijn idee is niet gekozen, maar de kans blijft dat er misschien wel ooit nog iets mee gedaan zal worden. Maar die kans is wel erg klein.
    lees onderstaande reply die ik op mijn voorstel heb teruggekregen.

    Dear Pascal,

    Thank you for your idea! I really appreciate the time and initiative you took to send me this idea. I actually received so many ideas throughout the organization that I and the MT will make sure that all ideas, including yours, are assessed carefully.

    I have decided though to choose **** to present his idea to **** and **** top management. He handed in a comprehensive idea to reduce international Voice Interconnect costs that touches upon discussions currently going on in the Group.

    In April we will publish the list of ideas and state the actions per idea the MT has decided upon. Let me know if you would not like your idea to be published.

    Thanks again and have a good day!

    Vanwege privacy redenen heb ik de namen van de personen onder **** gezet.

  21. 468 XP
    TwysT's avatar

    damn das wel balen, hopen dat het toch nog komt dan!

  22. 1402 XP
    Selec1's avatar

    En naar wie en wat heb je precies ingezonden?

  23. 421 XP
    Rhox's avatar

    Microsoft is geen digitale TV aanbieder he 😀

    Kan nog komen hé 🙂

  24. 339 XP
    ss2pascal's avatar

    En naar wie en wat heb je precies ingezonden?

    Naar onze CEO en wat ik heb gezonden, was een kleine beschrijving (had ook niet zoveel tijd ervoor om het uitgebreid te maken) van PlayTV en wat het ons bedrijf op zou kunnen leveren als wij de enige hier in nederland zouden zijn die het zou leveren in samen werking met Sony als deze er ook akkoord mee zouden gaan.
    Maar helaas… Het idee was te mooi om waar te zijn.