Topic: nVidia en Sony brengen PhysX naar de PS3
Als gevolg van een overeenkomst tussen Sony en nVidia krijgen alle gameontwikkelaars voor de Playstation 3 toegang tot PhysX SDK binaries. Volgens nVidia is het met het softwarepakket dat bestaat uit een API, een physics engine en bijbehorende tools mogelijk om physics effecten voor de PS3 in realtime te ontwerpen en testen.
De console van Sony is uitgerust met een variant van nVidia’s G70 chip, die ook in de GeForce 7800 GTX kaarten wordt gebruikt. Deze GPU is niet erg geschikt voor physics berekeningen vanwege gescheiden pixel en vertex shader units. De Cell processor in de PS3 daarentegen heeft veel overeenkomsten met de oorspronkelijk door Ageia ontwikkelde PPU. Drie jaar geleden maakte het bedrijf dat nu door nVidia is overgenomen al een versie van de SDK met volledige Cell ondersteuning.
Eerder had nVidia al een overeenkomst omtrent PhysX gesloten met onder andere Electronic Arts, maar door de afspraak met Sony is de technologie nu beschikbaar voor alle PS3 ontwikkelaars. Met de overeenkomst hoopt nVidia meer gameontwikkelaars over te halen om PhysX te gebruiken. Indirect zou dit ook kunnen resulteren in meer PhysX-enabled spellen voor de pc.
Bron: Hardware.info
wat is physx
Die brengen de natuurwetten in een game. Zie hier. Spoel door tot net over de helft.
Sony doet dit voor de Multiplatform titels die maken bijna geen gebruik van CELL technologie! Nu kunnen Multiplatform dev’s gebruik maken van de Nvidia PhysX!
Moeilijk he zoeken:
Let me google that for you!