Forum

Topic: Club dierenrechten valt Call of Duty: World at War aan!

Anoniem's avatar

Wanneer je tijdens een online potje zeven tegenstanders op rij elimeneert zonder zelf dood te gaan, dan krijg je de mogelijkheid een groep aanvalshonden op de tegenstanders af te sturen.

Deze honden bijten het vijandelijke team en elke kill die door deze honden wordt gemaakt, telt als een kill bij jouw totale score. De vijand kan de honden ook uitschakelen door ze neer te schieten of dood te steken met hun mes.

Een Amerikaanse groep studenten, van de Academy of Notre Dame te Massachusetts, zijn hier erg op tegen. Vooral het kunnen neerschieten van honden zit hun helemaal niet lekker. De dierenrechtenclub van deze academie heeft dan ook rechtstreeks met Activision Blizzard contact opgenomen om dit aan te geven:

Killing dogs as a form of entertainment … over and over again. That’s one of the objects of the game. Parents need to know what they are buying their kids. Killing animals should not be a form of entertainment…

My little 12-pound Pomeranian, Winnie the Pooh, is sitting next to [my brother, who is playing CoD:WaW], and I’m thinking, ‘This looks horrible!’ My brother is a sweetheart. He won’t be killing dogs after playing. But some people might.

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het sterk overdreven, dat ze daarvoor Activision aanklagen. 😐

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

16 reacties

  1. 954 XP
    Callme's avatar

    in world of warcraft kan je al jaen lang zwijnen slachten etc dus waarom komen ze er nu pas mee lol. mij maakt het niet uit als call of duty modern warfare 2 maar uitkomt 🙂

  2. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Beetje overdreven het is maar een spelletje hoor! :O Dan komt de helikopter maar weer terug…. Ownee daalijk komen mensen echt op het idee om een helikoter uit de lucht te halen….. ff sersieus een beetje zielig maarja Beeter virtueel als in het echt toch xD

  3. 213 XP
    Bart013's avatar

    Wanneer gaan ze Resident Evil (5) aanvallen? Gemuteerde honden neerschieten terwijl hun koppen open splijten lijkt me ook niet erg diervriendelijk. 😛

  4. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Beetje overdreven het is maar een spelletje hoor! :O Dan komt de helikopter maar weer terug…. Ownee daalijk komen mensen echt op het idee om een helikoter uit de lucht te halen….. ff sersieus een beetje zielig maarja Beeter virtueel als in het echt toch xD

    Het is misschien overdreven maar er zijn mensen die zeker weten raar doen, zeker die psychisch niet goed zijn dus ik geef ze een beetje gelijk maar om ze aan te klagen.

  5. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Het is misschien overdreven maar er zijn mensen die zeker weten raar doen, zeker die psychisch niet goed zijn dus ik geef ze een beetje gelijk maar om ze aan te klagen.

    Als je gestoord bent…. vraag ik me 1 ding af waarom laten ze die mensen dan AGRESIEVE spelletejs spelen terwijl je weet dat ze er gek van gaan doen! Ze moeten een soort van test afleggen of jij tegen die spelletjes kunt zo ja krijg je een pasje en kan je ze kopen zo niet krijg je geen pasje 😀 Of zoiets

  6. 451 XP
    Florian's avatar

    aanklagen gaat te ver vind ik.. dat sommig mensen het na zouden doen daar zeg ik niks over.. kijk maar in taiwan, een gast had GTA 4 gespeeld en vermoorde een taxi chaffeur om daarna in zijn taxi mensen plat te rijden…

  7. 6677 XP
    Myx's avatar

    pfff, hier zie je een voorbeeld wat studenten doen als ze zich vervelen -_-

  8. 266 XP
    KiefDelicious's avatar

    Aaarch pas op! we mogen geen fictieve honden neer schieten, ach jah er blijven gelukkig nog genoeg fictieve mensen over die wel kunnen neerschieten:|

  9. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    pfff, hier zie je een voorbeeld wat studenten doen als ze zich vervelen -_-

    You’re right:D

  10. 12 XP
    Macjensinator's avatar

    Typisch america weer. Er zijn velen andere games die veel erger zijn, idd warcraft met de zwijntjes, maar dan kan je zelgs age of empires aanklagen want daar jagen ze op herten etc! oke.. oke.. dat deed men vroeger ook..

    Die honden zijn juist zo geweldig als je ze krijgt en vreselijk klote als je ze tegen je krijgt, Maar een freaking helikopter vind ik 1000x erger! stomme eigenwijze *** amerikaanse studenten..

  11. 1553 XP
    Roytjuh's avatar

    Slaat echt nergens op, het is een game -.-

  12. 281 XP
    ZyphoX's avatar

    xD, ik moest al lachen toen ik de titel las, 1 Drama. Ze hbbn echt niets te doen. In elke game kan je bijna alles gaan doen en honden neerschieten , je gaat in het echt toch ook wel iets doen als je wordt aangevallen door een hond.

  13. 935 XP
    Mormel123's avatar

    Eigenlijk moet je gewoon een envelop met daarin plaatjes van dode honden uit Cod5 die neer worden geschoten naar hun toe sturen met de tekst: Wat zit je nou te mauwen!

  14. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    echt zielig die studenten, weetje er zijn misschien psychopaten die dat inderdaad doen. maar ik vind het gewoon een beetje te ver gaan. elders op deze pagina las ik iets over dat pasje, dat is wel een leuk idee. maar kan gewoon omzeild worden

  15. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    echt zielig die studenten, weetje er zijn misschien psychopaten die dat inderdaad doen. maar ik vind het gewoon een beetje te ver gaan. elders op deze pagina las ik iets over dat pasje, dat is wel een leuk idee. maar kan gewoon omzeild worden

    Of ze moeten op leeftijd gaan letten……(NEE!!!!!)

  16. 102 XP
    ThijsV's avatar

    Oja en mensen doodknallen mag wel weer gewoon, ze moeten gewoon hun moel houwen 😉