Forum

Topic: Buitenlandse games

Anoniem's avatar

Hey,

Heb even een vraagje,

Als ik een game uit Amerika(of engeland) laat importeren, en ik ga online, speel ik dan gewoon tegen Europeanen en kan ik tegen vrienden spelen, of speel ik dan tegen Amerikanen? Ik weet dat ps3 spellen niet regio-gebonden zijn, geld dit ook voor Online spelen?

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

19 reacties

  1. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    Dit is afhankelijk van de game die je gaat kopen. Ik weet nog wel dat je met Unreal Tournament 3 enkel tegen mensen online kon spelen die het spel uit dezelfde regio hadden. Toen werd er een patch uitgebracht en nu kun je dus met een US versie ook tegen EU mensen spelen.

  2. 454 XP
    arwin1993's avatar

    de meeste spellen zijn wel regiovrij volgensmij gewoon even googlen als je het wilt weten

  3. 1386 XP
    Redd's avatar

    Elk BluRay spel is regiovrij.

    Daarentegen moet je oppassen met updates en add-ons, aangezien die wel uitgebracht worden specifiek voor de BLES, BLUS of BLAS versie. (EU, US, Asian)

    Mijn army of two kan bijvoorbeeld mijn gekochte add-on niet zien, omdat ik de BLAS versie heb. 🙁

  4. 304 XP
    Edwin's avatar

    Oftewel: singleplayer games (Uncharted, Ratchet, etc) kan je zonder problemen importeren. Voor multiplayergames zal je dus eerst wat onderzoek moeten doen.

  5. 790 XP
    Robbert's avatar

    MGS4 en Battlefield Bad Company, weet iemand hoe het bij deze zit?

  6. 257 XP
    Joost's avatar

    MGS4 en Battlefield Bad Company, weet iemand hoe het bij deze zit?

    Als ik jou was zou ik Metal Gear Solid 4 vooral bij de single player houden 😉

  7. 14 XP
    Ocmer_'s avatar

    Dus ff vor de zekerheid 😛 als ik spellen importeer vanuit usa of japan
    dan kan ik ze dus gewoon spelen op mijn Europese ps3? (singelplayer games)

  8. 790 XP
    Robbert's avatar

    Jup, maar hoe zit het ook alweer met de updates?

  9. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    Meestal kan je met games uit de VS alleen tegen mensen uit die regio spelen. Bij de grotere games komt er ‘later’ een patch uit. Dat was zo bij RFoM/CoD4/UTIII. Engeland zit in dezelfde regio dus dat maakt niet uit. Als je een spel koopt met de intentie om het online te spelen kan je beter niet importeren uit de VS.

    @Ocmer, ja je kan ze wel spelen, maar online dus met andere mensen.

  10. 437 XP
    The Vole NL's avatar

    Volgens mij (maar dat zegt ‘maar een Mircosoft Fanboy’) kan je normaal met iedereen in de hele wereld afmaken (Fock die 14 jarige jochies op Xbox live met hun heliumstemmetjes) Maar ik kan gerust bedenken: Ja, dat zal best per game verschillend kunnen zijn (waarom zou ik ook niet weten)

  11. 251 XP
    Vikash-Stylin's avatar

    Hoe zit t met Call of Duty 4? K kom nooit japanners tegen ofzo :devil_glass:

  12. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Hoe zit t met Call of Duty 4? K kom nooit japanners tegen ofzo :devil_glass:

    Ik geloof dat CoD 4 Euro regio heeft. Ik heb zelf ook nog nooit tegen japanners gespeeld.:smoke2:

  13. 454 XP
    arwin1993's avatar

    Ik geloof dat CoD 4 Euro regio heeft. Ik heb zelf ook nog nooit tegen japanners gespeeld.:smoke2:

    gelukkig maar want die jappans waren echt goed in rfom en hadden dikke lag later had ik hem alleen nog maar op europa staan en was het niveau een stuk lager :p

  14. 356 XP
    Godfather's avatar

    Het kan wel. Ik heb COD4 en Assassins Creed uit Japan. Die werken goed.

  15. 238 XP
    CrossFire_NL's avatar

    gelukkig maar want die jappans waren echt goed in rfom en hadden dikke lag later had ik hem alleen nog maar op europa staan en was het niveau een stuk lager :p

    Lol, meen je dat serieus? Die Japanners lagden alleen, goed waren ze juist niet.

    Japanners kwam ik heel frequent tegen toen ik het spel nog speelde:O

  16. 72 XP
    Ubii's avatar

    COD heeft juist heel veel US-, Japan-, Australia- spelers.

    En de Japanners op R:FOM lagden idd alleen maar hard. Schieten konden ze niet.

  17. 790 XP
    Robbert's avatar

    Kunnen alleen maar suicide spelen xD

  18. Redacteur - 1887 XP
    GlobalSoldier's avatar

    Het kan wel. Ik heb COD4 en Assassins Creed uit Japan. Die werken goed.

    Heb je een Europese PS3? Anders laat ik mijn games gewoon importeren uit de US, kan ik ze ook gwn spele op mijn PS3… Maarehh als je ze uit japan hebt? Zijn die games dan niet Japans?:S

  19. 72 XP
    Ubii's avatar

    Ze hoeven niet Japans te zijn, maar de kans is heel groot. Je kan wel games kopen uit Japan / US, maar je hebt een kans dat je dan online alleen tegen hun speelt. Zoals UT3/ COD 4/ R:FOM. Daar moest eerst een patch voor komen en dat duurde wel heel lang,