Forum

Topic: Deactiveren kapotte ps3?

Anoniem's avatar

Kan ik met een ps3 die kapot is met alleen de harde schijf de oude ps3 deactiveren. Heb namelijk op 5 ps3’s mijn account staan en nu is mijn eigen ps3 kapot en wil ik dit systeem deactiveren, heb namelijk meteen een nieuwe gehaald gisteren en dit is ff zwaar kl#te natuurlijk. Kan namelijk niks downloaden nu. :yeahright:

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

18 reacties

  1. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Dacht van wel dit staat op je HDD opgeslagen trouwens waar woon je mischien ken ik je:P

  2. 13 XP
    Mijs82's avatar

    Hoop dat t zo is weet je.. Woon op “het eiland” dat zou genoeg moeten zijn als je me ken.

  3. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Hoop dat t zo is weet je.. Woon op “het eiland” dat zou genoeg moeten zijn als je me ken.

    flevoland??
    is het ondertussen al gelukt?

  4. 13 XP
    Mijs82's avatar

    nee, niet flevoland.. Nee is ook nog niet gelukt, 60 gb harddisk leest die niet in mn nieuwe ps3 (heb nu een 80gb) ga binnenkort ff bij een maatje langs om het te proberen in een 60gb (net als mijn kapotte) of dat die hem daar wel leest. Mag me natuurlijk wel toevoegen deze id zelfde als psn id

  5. 1402 XP
    Selec1's avatar

    Volgens mij heeft het niks te maken met je HDD. De PS3 slaat dit soort gegevens allemaal intern (dus niet op de HDD) op.

  6. 1077 XP
    robinginkel's avatar

    Volgens mij heeft het niks te maken met je HDD. De PS3 slaat dit soort gegevens allemaal intern (dus niet op de HDD) op.

    hoeveel geheugen heeft ps3 intern dan>??
    maar dan is het haast onmogelijk op te lossen? of is dat neit allemaal online geregeld?

  7. 13 XP
    Mijs82's avatar

    dus als ik 5 kapotte ps3’s zou hebben kan ik de spellen die ik heb gekocht via de ps store niet meer kunnen downloaden omdat ik die kapotte ps3 nooit heb gedeactiveerd. F#cking sony weet je!! kan ik mijn interne geheugen uit mijn kapotte ps3 op een andere manier bereiken?? Hell no dat ik spellen niet kan spelen omdat me f#cking ps3 kapot is en ik sony nog 400 euries geef door een nieuwe te kopen. 🙁

  8. 13 XP
    Mijs82's avatar

    je kan via je account beheer een systeem activeren of deactiveren. dat word dus wel via een on-line handeling gedaan, maar ik kan niet beheren welke ps3’s geactiveerd of gedeactiveerd zijn.

  9. 1386 XP
    Redd's avatar

    Je kunt natuurlijk ook Sony even bellen en kijken of hun het voor je kunnen doen… 😉

  10. 8837 XP
    7th-son's avatar

    of 1 van de mensen aanspreken bij wie die geregistreerd staat
    en vragen of die hem wil deactiveren bij die persoon…

    hoe doe je dat eigenlijk?

  11. 1386 XP
    Redd's avatar

    of 1 van de mensen aanspreken bij wie die geregistreerd staat
    en vragen of die hem wil deactiveren bij die persoon…

    hoe doe je dat eigenlijk?

    Als je dit topic had gelezen, had je dat geweten.. ‘Tis maar goed dat domme vragen niet bestaan. :p

  12. 3457 XP
    bardfielt's avatar

    Hoop dat t zo is weet je.. Woon op “het eiland” dat zou genoeg moeten zijn als je me ken.

    Hoek van Holland?….. Ik ken jouw niet maar iemand die ik ken ken jou mischien wel:P

  13. 13 XP
    Mijs82's avatar

    Nee, wil mezelf niet weghalen bij me matties. Zo helpen we elkaar aan spellen. (Jij ken misschien iemand die mij ken, OOw god neeee.. Ik was het niet!! Maar t kan ook meevallen natuurlijk.. Net geen Hoek van Holland)

  14. 656 XP
    Killermen's avatar

    Ik ben ook opzoek naar dit, maar heb zelf ook nog geen systeem gevonden, alleen de raad gekregen om Sony eens te bellen

  15. 515 XP
    patrickvanloosbroek's avatar

    heb dit probleem ook

  16. 13 XP
    Mijs82's avatar

    Ik ga van t weekend waarschijnlijk proberen om met de oude harde schijf het systeem af te melden. als t lukt laat ik t natuurlijk meteen weten.. of hebben jullie dit al geprobeerd? sony bellen? hahaha, kan het natuurlijk proberen maar erg weinig kans..

  17. 2 XP
    kloevoet's avatar

    Kan ik met een ps3 die kapot is met alleen de harde schijf de oude ps3 deactiveren. Heb namelijk op 5 ps3’s mijn account staan en nu is mijn eigen ps3 kapot en wil ik dit systeem deactiveren, heb namelijk meteen een nieuwe gehaald gisteren en dit is ff zwaar kl#te natuurlijk. Kan namelijk niks downloaden nu. :yeahright:

    Hey Meis82.
    Hier heb je het correcte antwoord…..
    Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt, maar heb het nu wel op de goede manier geregeld.

    Wat je moet doen is het volgende: Log in met het account dat je wilt deactiveren op je kapotte ps3.
    In het menu de-activeer je vervolgens de ps3. Deze ps3 maakt verbinding met het internet (PSN) en voltooid vervolgens de de-activatie voor alleen dat systeem.

    Wat je niet moet doen, is de harde schijf van je kapotte ps3 formatteren.
    (het kan wel, maar dan bezorg je jezelf nog meer werk dan nodig is)
    Door een harde schijf te formatteren, deactiveer je hem nog niet. Ook niet als het user account niet meer bestaat op je console. Als je dit al wel hebt gedaan, moet je account opnieuw registreren op de console en hem vervolgens de-activeren.

    Je moet echt zorgen dat je console verbinding maakt met PSN om 1 extra account vrij te maken voor je nieuwe console.

    Als je je ps3 ge-deactiveerd hebt terwijl je ingelogd bent met het bedoelde account verwijder je dus in feite alleen de activatie van dat account.
    eventuele andere accounts zul je dus apart moeten de-activeren.

    Succes ermee !

  18. 2623 XP
    nis-gens's avatar

    Hey Meis82.
    Hier heb je het correcte antwoord…..
    Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt, maar heb het nu wel op de goede manier geregeld.

    Wat je moet doen is het volgende: Log in met het account dat je wilt deactiveren op je kapotte ps3.
    In het menu de-activeer je vervolgens de ps3. Deze ps3 maakt verbinding met het internet (PSN) en voltooid vervolgens de de-activatie voor alleen dat systeem.

    Wat je niet moet doen, is de harde schijf van je kapotte ps3 formatteren.
    (het kan wel, maar dan bezorg je jezelf nog meer werk dan nodig is)
    Door een harde schijf te formatteren, deactiveer je hem nog niet. Ook niet als het user account niet meer bestaat op je console. Als je dit al wel hebt gedaan, moet je account opnieuw registreren op de console en hem vervolgens de-activeren.

    Je moet echt zorgen dat je console verbinding maakt met PSN om 1 extra account vrij te maken voor je nieuwe console.

    Als je je ps3 ge-deactiveerd hebt terwijl je ingelogd bent met het bedoelde account verwijder je dus in feite alleen de activatie van dat account.
    eventuele andere accounts zul je dus apart moeten de-activeren.

    Succes ermee !

    dat had ie wss zelf al wel gedaan xD als ie nog op zijn ps kon xD