Forum

Topic: Bestuur je PS3 met je PSP m.b.v. Remote-play

Anoniem's avatar

Bestuur je PS3 met je PSP m.b.v. Remote-play

Een feature die waarschijnlijk niet bij iedereen bekend is, is de optie om je PS3 op afstand aan te zetten en te besturen met behulp van je PSP. Remote-play is een functie die je in staat stelt om content te kunnen uitwisselen tussen je PS3 en je PSP. Dit kun je doen via een WiFi-Access point of lokaal via de ingebouwde WiFi functie van je PS3. In deze tutorial zul je er achter gaan komen hoe dit in zijn werk gaat, zowel lokaal als over het internet.

Benodigheden:
– Een PS3
– Een PSP
– Een USB-kabel KABEL A <-> MINI B
– Eventueel een WiFi-Access Point.

1) Zorg ervoor dat je je PS3 aan hebt staan in de XMB-modus. Navigeer daarna naar het icoon :instellingen: en als tweede optie van onderen vind je de ‘Remote-Play-instellingen selecteer deze en druk op :cross:

2) Allereerst moeten we nu een apparaat registreren.

[INDENT][/INDENT]
Selecteer nu de optie ‘Apparaat registreren’ met :cross:.

[INDENT][/INDENT]
Verbind de PSP met de PS3.

[INDENT][/INDENT]
Wanneer je dit gedaan hebt klik je op Bevestigen.

[INDENT][/INDENT]
Nu krijg je de melding dat het PSP-Systeem geregistreerd wordt. Nadat de registratie is voltooid druk je weer op bevestigen.

3) Nu we ons PSP-systeem geregistreerd hebben bij het PS3-Systeem zijn we al een heel eind op weg. Je kunt nu dan ook onder de optie ‘Lijst van geregistreerde apparaten’ onder ‘Remote-Play-Instellingen’ zien welke PSP-systemen toegang hebben tot Remote-Play van je PS3.

[INDENT][/INDENT]

Tevens vind je de optie ‘Remote-Start’ onder de ‘Remote-Play-Instellingen’. Deze optie is één van de mooiste dingen aan het Remote-Play gedeelte, het stelt je namelijk in staat om je PS3 vanaf afstand aan te zetten. Dus stel je voor je zit in ‘Turkije’ en je hebt zin om eens in de PlayStation Store te kijken, het enige wat je dan hoeft te doen is een WiFi-Access Point te vinden en je aan te melden op je PS3. Let wel, wanneer je deze optie aanzet zal je PS3 in de stand-by modus moeten blijven staan en dus niet helemaal van het stroom af. Ook blijven de koelers van de PS3 in standby modus lawaai maken wanneer deze optie aanstaat. Het is dus aan jezelf of je deze optie aanzet ja of nee.

[INDENT][/INDENT]

Remote-play gebruiken via de draadloze LAN-functie die in het PS3-systeem zit
1) Selecteer ‘Remote-Play’ onder het Netwerk icoon in het XMB van je PS3. Nu is je PS3 klaar om connectie te maken met Remote-Play.

[INDENT][/INDENT]

2) Selecteer ‘Remote-Play’ onder het Netwerk icoon in het XMB van je PSP en druk op :cross:. Selecteer in de lijst van verbindingen op je PSP het PlayStation 3-systeem.

[INDENT][/INDENT]

3) Kies nu voor ‘Verbind via privénetwerk’.

[INDENT][/INDENT]

4) Maak een nieuwe verbinding aan en ga scannen voor de PS3. Selecteer deze en werk het menu af. Zoals je zit is de sleutel al ingevoerd aangezien je je PSP-systeem reeds hebt geregistreerd dus verander dit niet!. Nadat je deze netwerkprofiel hebt aangemaakt moet je verbinding maken met het zojuist gecreëerde netwerkprofiel.

[INDENT][/INDENT]

5) Je zult zien dat er op je TV ‘Remote-play wordt uitgevoerd’ staat en je op je PSP het beeld van je PS3 ziet.

[INDENT][/INDENT]

Remote-play gebruiken via een WiFi-Access Point
1) Selecteer ‘Remote-Play’ onder het Netwerk icoon in het XMB van je PSP en druk op :cross:. Selecteer in de lijst van verbindingen op je PSP het PlayStation 3-systeem.

[INDENT][/INDENT]

2) Kies nu voor ‘Verbind via internet’.

[INDENT][/INDENT]

3) Selecteer een WiFi verbinding.

[INDENT][/INDENT]

4) Verbind hiermee, daarna word er gevraagd je PSN-login in te vullen, doe dit.

[INDENT][/INDENT]

5) Je zult zien dat je op je PSP het beeld van je PS3 ziet. Dit betekent dat je succesvol verbinding hebt gemaakt met je PS3!

[INDENT][/INDENT]
[INDENT][/INDENT]
[INDENT][/INDENT]
[INDENT][/INDENT]

Gamen via Remote Play

Niet alle games ondersteunen Remote play, maar de volgende games wel:

Imabikisou
Lair
Aqua Vita
High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition
Mainichi Issho
PixelJunk Monsters
SingStar Vol. 2
PSOne games (PSN en op CD)

Anoniem reageren

Je bent niet ingelogd op PlaySense, heb je wel een account? Dan kun je hier inloggen. Heb je geen account? Klik hier om te registreren of post anoniem hieronder.

27 reacties

  1. Management - 1314 XP
    Dexter145's avatar

    Ik dacht dat je eerst op de ps3 de remote play moet starten telkens dat je met je ps3 wilt verbinden, hoe kun je dan je ps3 aanzetten als je geen verbinding kunt maken omdat deze zowiezo uit staat :p

  2. 293 XP
    Japsuh's avatar

    En kan je dan ook PS3 games op je PSP spelen?

  3. 26 XP
    MegaMafiosa's avatar

    sommige games zijn mogelijk, maar niet veel…
    bv PixelJunks ofzo kun je spelen…

  4. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Mooie tut. Ik denk dat veel mensen dit begrijpen. Goed werk ga zo door!

  5. Management - 5204 XP
    M4GN3T's avatar

    En kan je dan ook PS3 games op je PSP spelen?

    Jep dit kan met de volgende games..

    Imabikisou
    Lair
    Aqua Vita
    High Stakes on the Vegas Strip: Poker Edition
    Mainichi Issho
    PixelJunk Monsters
    SingStar Vol. 2

    en PSone games weet ik niet zeker.

  6. 8 XP
    PUGZ1983's avatar

    Is alleen jammer dat de meeste een custom firmware op hun psp hebben staan, en als dat niet een nieuwere versie is dan werkt Remote Play niet. tenminste mij is het nog niet gelukt met OE 3.02 B.

  7. 498 XP
    PkertNL's avatar

    Is alleen jammer dat de meeste een custom firmware op hun psp hebben staan, en als dat niet een nieuwere versie is dan werkt Remote Play niet. tenminste mij is het nog niet gelukt met OE 3.02 B.

    Ik had 3.80 M33-3 en hij werkte perfect.

  8. 1386 XP
    Redd's avatar

    3.52 M33 werkt niet. 🙁 Hehe..

    Anyhow, mooie guide.

  9. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    Ik dacht dat je eerst op de ps3 de remote play moet starten telkens dat je met je ps3 wilt verbinden, hoe kun je dan je ps3 aanzetten als je geen verbinding kunt maken omdat deze zowiezo uit staat :p

    Heb daarstraks me even in verdiept en na wat zoeken heb ik succesvol een verbinding kunnen maken met PS3 via een ander draadloos netwerk, en de PS3 stond uit.

    Wat je moet doen is remote play selecteren en inplaats van privénetwerk te selecteren neem je verbinden via internet. Daarna even je Playstation@network gegevens ingeven en als het goed is krijg je nu een mooie error op je psp (na even zoeken). Wel na effe zoeken heb ik het ’truukje’ gevonden om dit werkend te krijgen -> Gewoon je PS3 uitschakelen als je het de 1x probeert en voila, works perfect via wifi :sunglass:

  10. 200 XP
    bokito007's avatar

    thanx 4 the tut maar het werkt half bij mij
    Als ik het in mijn huis doe kan ik de ps3 gewoon aanzetten en dan remote play gebruiken, maar als ik ergens anders ben met wifi waarvan ik de code heb werkt het niet. Ik kan wel inloggen op psn maar als hij connect ofzo met de ps3, waarbij staat dat het niet langer als 90 sec duurt krijg ik na een tijdje een error. Remote start staat gewoon aan op me ps3. Als ik remote play heb aangeklikt in de XMB menu doe ik verbinding via internet.
    Waarom werkt het niet en kan iemand me helpen 🙁 ?

  11. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    thanx 4 the tut maar het werkt half bij mij
    Als ik het in mijn huis doe kan ik de ps3 gewoon aanzetten en dan remote play gebruiken, maar als ik ergens anders ben met wifi waarvan ik de code heb werkt het niet. Ik kan wel inloggen op psn maar als hij connect ofzo met de ps3, waarbij staat dat het niet langer als 90 sec duurt krijg ik na een tijdje een error. Remote start staat gewoon aan op me ps3. Als ik remote play heb aangeklikt in de XMB menu doe ik verbinding via internet.
    Waarom werkt het niet en kan iemand me helpen 🙁 ?

    Zoals ik daarnet al heb verteld, de eerste maal dat je verbinding maakt ergens anders via wifi moet je PS3 uitgeschakeld zijn, anders heb je idd die error.

  12. 200 XP
    bokito007's avatar

    hij is uitgeschakeld

  13. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    hij is uitgeschakeld

    En werkt het bij je thuis via wifi verbinding of alleen als je privénetwerk selecteert ?

  14. 200 XP
    bokito007's avatar

    het werkt bij me thuis via allebei en dan is hij ook uitgeschakeld.

  15. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    het werkt bij me thuis via allebei en dan is hij ook uitgeschakeld.

    Open de poort op je router TCP: 9293 en geef daar ook het ip adres van je PS3 in. Nu zou het normaaler wijze moeten werken, hier is dat toch het geval.

  16. 200 XP
    bokito007's avatar

    hmm zal ik doen, als ik weet hoe het moet 😀
    hoe moet je die poort openen ?

  17. 200 XP
    bokito007's avatar

    * en je zegt je moet dan de ip van je ps3 opgeven, maar moet dat niet van je psp omdat die vebinding wilt maken ?
    en hoe doe je het dus 😀 ?
    ik ben echt een noob kwa internet dingen dus 🙁

  18. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    * en je zegt je moet dan de ip van je ps3 opgeven, maar moet dat niet van je psp omdat die vebinding wilt maken ?
    en hoe doe je het dus 😀 ?
    ik ben echt een noob kwa internet dingen dus 🙁

    Nee je moet daar het Ip adres van je PS3 ingeven aangezien je voor hem de poort openzet, bekijk even onderstaan screenshot en zo zie je meteen dat dit een makkie is. Mvgr

    http://img134.imageshack.us/img134/5600/naamloosud3.jpg

  19. 200 XP
    bokito007's avatar

    en hoe kom je bij dat scherm ?

  20. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    en hoe kom je bij dat scherm ?

    Ok je hebt blijkbaar nog nooit de config page van je router gezien ? Je moet eerst effe voor jou merk router de ip opzoeken (boekje of google) en deze dan ingeven in je webbrouwser op PC. Daarna zal je in het Configuratiescherm van je router terecht komen. Succes

  21. 200 XP
    bokito007's avatar

    Ik heb die ip ingevuld en krijg de goede site, alleen ik moet een w8woord invullen, maar welke? ze zeggen niet welke of waar je het kan vinden, Dingen die op de router staan heb ik al gedaan, en ook andere dingen die wij als w8woord gebruiken.
    waar vind ik dat wachtwoord dan ?

  22. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    Ik heb die ip ingevuld en krijg de goede site, alleen ik moet een w8woord invullen, maar welke? ze zeggen niet welke of waar je het kan vinden, Dingen die op de router staan heb ik al gedaan, en ook andere dingen die wij als w8woord gebruiken.
    waar vind ik dat wachtwoord dan ?

    admin & admin is standaard 😉

  23. 200 XP
    bokito007's avatar

    he thanx man
    maar waar moet ik nou alles doen want het ziet er anders uit als bij jouw (zie plaatje :D)

  24. 12 XP
    Undertaxxx's avatar

    Bij Protocol neem je alleen TCP

    Bij public & local port neem je 9293

    Bij local IP adres het Ip van je PS3

    & bij comment zet je bv PS3 en daarna even add drukken.

  25. 200 XP
    bokito007's avatar

    oke ik weet nu wat ik moet doen, als ik het doe gebeuren er geen andere slechte dingen he? alleen dat ik vanuit een andere wifi spot dan in mijn huis remote play kan doen he ?

    thanx ik heb het gedaan, volgende keer als ik bij me oma ben(met wifi dus) test ik het 😀
    laturz

  26. 304 XP
    Edwin's avatar

    oke ik weet nu wat ik moet doen, als ik het doe gebeuren er geen andere slechte dingen he? alleen dat ik vanuit een andere wifi spot dan in mijn huis remote play kan doen he ?

    thanx ik heb het gedaan, volgende keer als ik bij me oma ben(met wifi dus) test ik het 😀
    laturz

    Allemaal offtopic: Oma met ingebouwde wifi? Das makkelijk(h)

    Btw, volgende keer even de editknop gebruiken; we hebben liever geen dubbelposts 🙂

  27. 3422 XP
    sjoerdgames4's avatar

    Eh…ik kom niet in die config page van mijn router, het lukt maar niet