Forum

Topic: Account verwijderen

Anoniem's avatar

Dag allen,

Is het mogelijk om mijn account te verwijderen? Ik heb laatst een email ontvangen kaartdirect.nl met een aanbieding ik heb daar nooit wat gekocht. Ik ga er van uit dat PSXsense mijn gegevens doorspeelt naar kaartdirect en dat wil ik zeer zeker niet.

Dus indien ik het zelf niet kan, de vraag aan de mods om mijn account te verwijderen.

Alvast bedankt.

27 reacties

  1. Anoniem -
    Anoniem-503's avatar

    Klopt, ik kreeg een zelfde mail. Terwijl ik mij ook niet heb aangemeld voor die nieuwsbrief. Sowieso heb ik al in maanden niet meer ingelogd, omdat ik steeds automatisch wordt uitgelogd. Maar ik hoop dat PSX hier nog wel op reageert..

  2. Anoniem -
    Anoniem-1704's avatar

    Ik ben benieuwd naar de reactie van PSX Sense, volgens de AVG regels die er gelden is dit zelfs strafbaar. hopelijk is er een andere verklaring.

  3. Anoniem -
    Anoniem-8227's avatar

    Ben hier ook wel benieuwd naar. Een site heeft natuurlijk niet zomaar je gegevens, en aangezien ze partners zijn lijkt het me wel duidelijk hoe ze aan die gegevens komen. Zou wel schandalig zijn, dus ben benieuwd naar de uitleg.

  4. Anoniem -
    Anoniem-7997's avatar

    @Anoniem-503: Ik meld me ook al héél lang niet meer aan omdat ik telkens automatisch uit wordt gelogd. Voor zover ik weet heb ik zo’n mail nog niet gehad. Zal er ook niet blij mee zijn als Sense dit zal doen, wordt al dagelijks dood gegooid door mails van G-star/Diesel/zalando/bijenkorf enz 🙂 misschien maar eens afmelden voor deze mails 🙂 🙂

  5. Anoniem -
    Anoniem-3738's avatar

    Ook ik heb een account hier. En ook ik meld me liever niet meer aan, er kleven teveel nadelen aan het hebben van een account.

  6. Anoniem -
    Anoniem-9982's avatar

    @Anoniem-7997:

    Ik heb ook zonet zo’n mailtje gekregen. En als ik het goed begrijp, ben ik ervoor aangemeld (aangezien ik me kon afmelden). Heb mezelf hier niet voor aangemeld, en heb ook niet de toestemming ervoor gegeven. Ook gebruikte ze mijn profiel naam van deze site (Ps3dennis).

    Van mij mag Psx-sense ook mijn profiel en emailadres verwijderen als ze zo met “mijn gegevens” omgaan. 🙁

  7. 33 XP
    Soulhunter's avatar

    Ik heb even wat rondgesnuffeld op het heilige internet en………kaartdirect.nl is opgericht door psx-sence! Het is dus logisch dat zij het adressenbestand doorlussen naar kaartdirect.nl maar of dit wetgelijk zomaar mag is de vraag aangezien je wel eerst toemstemming moet geven als gebruiker om de nieuwsbrieven te ontvangen. Daar is namelijk nooit melding van gemaakt door psx-sence.

    Graag hoor ik dan ook van de redactie een onderbouwde reactie aangezien ik ook een mail van kaartdirect.nl gehad heb zonder ook maar één keer op de site geweest zijn.

    Graag verwijs ik de redactie naar:

    https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/onderwerpen/algemene-informatie-avg/mag-u-persoonsgegevens-verwerken#wanneer-mag-u-zich-baseren-op-de-grondslag-toestemming-6331

    Dit zou ik als ik de redactie was even doorlezen.

    Ik neem aan dat dit uit onwetendheid is gebeurd en niet met kwalijke bedoelingen 🙂

  8. Anoniem -
    Anoniem-5209's avatar

    Mark as spam.

    Klaar.

  9. Anoniem -
    Anoniem-9253's avatar

    Ik kom hier bijna al vanaf het begin. Bezocht/Bezoek eigenlijk naast deze site ook geen andere site, omdat die Vol met reclame zaten en niet prettig in gebruik waren. In de loop der jaren ben ik om verschillende redenen wel minder gaan houden van deze site. Kan niet zeggen dat het erop vooruit is gegaan.

  10. 191 XP
    F1veteran's avatar

    Kan iemand van de redactie of mods hierop reageren we zijn inmiddels 2 dagen verder en zo een moeilijke vraag is het niet.

    @Rastapopulos, @M4GN3T

  11. Anoniem -
    Anoniem-1105's avatar

    @F1veteranDoen ze niet. Ze zeggen dat ze een community site zijn, maar dit soort vragen beantwoorden ze nooit. Ze verwijderen nog liever dit soort vragen standaard. Ook andere redacteuren zoals Sprony zeggen opeens niks meer als je ze laat weten dat info op de site verkeerd is.

  12. Anoniem -
    Anoniem-421's avatar

    Ik geef ze nog even, mochten ze niet reageren ga ik ze aangeven via de site die soulhunter in zijn bericht heeft staan.

  13. Anoniem -
    Anoniem-3863's avatar

    Rustig aan jongens,
    Op deze site heeft een heel artikel gestaan over dat psx sense die website heeft gemaakt.
    Er is dus niks aan de hand zijn hetzelfde bedrijf.

  14. Anoniem -
    Anoniem-5936's avatar

    @Anoniem-3863: Gebruikers van PSX hebben nooit gevraagd om spammails te krijgen, ook al is het opgericht door dezelfde mensen. Bovendien wordt er glashard gelogen op de site.

    Ik durf te wedden dat het zo is gegaan in de vergaderingen. “Hee mannen, zullen we de microtransacties ook benoemen op de site? Dan maken we er een blog van en verbloemen het voor ouders van kinderen een beetje dat het puur om gokken gaat. Gewoon zeggen dat FIFA points ook ingame te verdienen zijn.”

    Hier op PSX spreken ze er altijd schande van en krijgen games een lager cijfer als er microtransacties worden aangeboden, maar aan de andere kant wel op KaartDirect het promoten door middel van blogjes.

    Dat is hetzelfde als links lullen maar rechts vullen.

  15. 191 XP
    F1veteran's avatar

    Nogmaals de vraag om mijn account te verwijderen. Of anders een reactie dat er aan gewerkt wordt.

  16. Anoniem -
    Anoniem-701's avatar

    @F1veteran: Vreemd dat ze nog niet op je hebben gereageerd. Misschien een mail sturen? Contactgegevens staan onderaan de website.

    Btw, wat ook onderaan de website staat is het kopje “over ons”. En zie eens wat ik daar bij het kopje “rechten” heb zien staan:
    Persoonlijke gegevens van gebruikers worden niet verstrekt aan derden of gebruikt voor commercieel gewin. Hieronder vallen onder andere IP-adressen en verborgen email adressen van gebruikers.

    En die emailadressen worden dus wel gebruikt voor commercieel gewin. Naar mijn account hebben ze ook nieuwsbrieven toe verstuurd en ik ben al meer dan anderhalf jaar niet ingelogd en heb nog nooit iets gekocht van kaartdirect.

  17. Management - 5164 XP
    M4GN3T's avatar

    @F1veteran: je post vol bombarie topics en comments over je account verwijderen – maar hebt niet de moeite genomen om ook maar 1 mail naar ons toe te sturen, ik snap dat aandacht leuk kan zijn, maar stuur gewoon even een mailtje.

    Wat betreft de mail van KaartDirect, bij onze oude website zat een optie voor nieuwsbrieven aan/uit, deze optie is met de redesign per ongeluk verdwenen. De optie omvatte nieuwsbrieven van het moederbedrijf van PSX, wat alleen KaartDirect is dus geen andere derde partijen.

    Accounts die geregisteerd zijn na de redesign staan dan ook niet op de lijst. Uitschrijven kan via een link onderaan de mail en dan zal je mail permanent van alle lijsten worden gehaald (dus ook voor psx)

  18. 6213 XP
    stefan52a's avatar

    Tja, hoewel ik de mensen hieronder wel snap en je niet wilt dat je gegevens op straat komen te liggen of worden doorgespeeld naar andere partijen enz, weet ik dat KaartDirect.nl onder PSX-Sense valt dus maak ik mij zelf hier niet zo druk om 1 mail meer of minder, vind het wel handig zelfs. Maar goed, wie ben ik hé. 😛

  19. 6213 XP
    stefan52a's avatar

    @Anoniem-5936: Beetje vergezocht, alleen omdat jij via KaartDirect.nl koopt is het METEEN voor microtransacties? Lol. Nee, sommige mensen kopen games helemaal niet fysiek maar gewoon digitaal en alleen maar digitaal, dan is KaartDirect.nl nog best handig, of als cadeau voor je neefje of nichtje. Ja, grote kans dat die een Fortnite Skin koopt ofzo, maar kan ook een hele game ermee halen ofzo, je weet het niet he. Nee jou tekst is ver gezocht.

  20. Anoniem -
    Anoniem-8337's avatar

    @stefan52a: Ok, my bad. Maar ook achter deze ietwat boute uitspraak van mij zit een goede bedoeling. De info op KaartDirect is niet correct (hee, dat rijmt). Misschien dat dit topic niet zo handig was om dat te uiten. Ook ik maak fouten. 😉

    PS: ik heb niets tegen KaartDirect. Sterker nog, ik zou juist eerder bij KaartDirect kopen omdat we het team wat erachter zit een beetje kennen (paar mensen dan).

  21. 6213 XP
    stefan52a's avatar

    @Anoniem-8337: leuke rijm en dicht, Kaartdirect heeft ons niet opgelicht, ze gaan onze gegevens niet delen, alleen de nieuwsbrief toe mailen. 😛 haha dat rijmt ook.
    Nee gekkigheid, maar ja je comment was een beetje vergezocht, verder niet erg ofzo. 🙂 Verder zou ik ook bij hun kopen, zijn tot nu toe de goedkoopste als er acties zijn. (Zover ik weet) 🙂

  22. Anoniem -
    Anoniem-9697's avatar

    @stefan52a: ik vind kaartdirect niet handig maar omslachtig. Waarom moeilijk lopen doen met codes en betalen als ik via ideal op de pc direct geld kan overmaken naar mn wallet op de playstation

  23. Anoniem -
    Anoniem-3023's avatar

    @M4GN3T: allemaal wel heel toevallig en knullig dat je een optie aan/afmelden vergeten bent met redesign, we moeten je maar op je woorden geloven. Mijn geloofwaardigheid en vertouwen ben je in ieder geval kwijt

  24. Management - 5164 XP
    M4GN3T's avatar

    @Anoniem-3023: Het is zeker knullig, die optie had gewoon in moeten zitten. Ik wil alleen wel de nuance geven dat de mensen die in het oude design de nieuwsbrieven op ‘uit’ hadden staan, ook niet in de mailing zaten. Het gaat dus alleen om mensen die destijds de optie op ‘aan’ hebben gezet. Aangezien we vanuit PSX-Sense nooit nieuwsbrieven sturen en bij KaartDirect ook zelden, valt het nu pas op. Uitschrijven kan via de link onderaan de mail en als je de mail niet hebt ontvangen, sta je al uitgeschreven. Dit geldt dan voor alle mails van zowel PSX-Sense als KaartDirect die van commerciële aard zijn. Wil je ook geen account of systeem meldingen? Dan kun je dit uitzetten in je profiel.

    @Anoniem-9697: Er zijn ook mensen met kinderen of mensen die gewoon genoeg tegoed willen hebben zonder elke keer te hoeven iDealen, voor iedereen is de situatie anders. Ik vind het zelf weer makkelijker als de portemonnee gewoon gevuld is voor wanneer ik iets nodig heb.

  25. 6213 XP
    stefan52a's avatar

    @Anoniem-9697: dat kan je vinden, ik vind het wel handig, vooral als er korting is op PS+ of je krijgt 10% korting. Ook handig voor als cadeaubon voor iemand die je kent die het wil maar je hoeft het uiteraard niet te kopen daar. 🙂

  26. 33 XP
    Soulhunter's avatar

    @M4GN3T: Met alle respect, ik denk dat je het punt uit het oog verliest waar het eigenlijk over gaat.

    De gegevens van gebruikers worden dus weldegelijk doorgespeeld/doorgelust voor commercieël gewin. En als je als site een bedrijf opricht (kaartdirect.nl) hoe kan dat bedrijf dan ineens het moederbedrijf van psx zijn? Ietwat vreemde constructie.

    Een mail meer of minder is niet het probleem! Maar ook ik vind het wat vreemd dat ik ineens eens een mailing krijg.

    De reactie van “je post met een hoop bombarie een topic” en “aandacht is leuk” is ronduit misplaatst. Er wordt een topic aangehaald wat met regelgeving te maken heeft en wordt behandeld alsof het iets persoonlijks is.

    Dat er aangegeven wordt dat er een optie per ongeluk niet is meegenomen? Oké, dat kan, maar je laat als commercieël bedrijf je webshop toch juridisch checken? Of je aan alle regels voldoet? Of er niet iets vergeten is?

    Nogmaals, ik vind een mail meer of minder niet erg. Wat ik wel erg vind dat als er dus iets van commentaar is de persoon die de topic start persoonlijk wordt “aangevallen” terwijl er gewoon iets wettelijk niet deugd. Ik zal er niet zozeer wakker van liggen maar regels zijn regels en ik snap dat mensen kunnen vallen over het feit dat hun gegevens op die manier gebruikt worden.

  27. Management - 5164 XP
    M4GN3T's avatar

    @Soulhunter: Niemand wordt aangevallen, maar de procedure wanneer je je account wilt laten verwijderen is dat je een mail stuurt naar het platform. Je zoekt nu iets wat er niet is, de desbetreffende persoon heeft meerdere nieuwsberichten voorzien van comments met “VERWIJDER MIJN ACCOUNT” – maar heeft nooit contact met ons opgenomen.

    De mail is een andere discussie los van het verwijderen van accounts hier op de website, daar heb ik in een vorige comment op gereageerd. Je opmerking over ‘ineens’ snap ik niet zo goed, KaartDirect en PSX-Sense hebben vanaf de start al onder dezelfde eigenaar gefungeerd.

    Mochten er verder nog vragen zijn of wil iemand anders ook van zijn account af, dan wil ik jullie vriendelijk verzoeken ons mailen te op [email protected] Comments met “verwijder mijn account” kunnen we niets mee, verder sluit ik nu dit topic aangezien alles behandeld is.